XXL Nutrition

Ik ben Thomas, 37 jaar en ik doe een bodybuilder na

Bezoekers in dit topic

No shit Sherlock.

sherlock4.jpg
 
Neeeeee, je zou mijn hoofd buiten beeld laten!

Was het verstandig om vandaag na nuttigen diclofenac voor schouderpijn, gewoon rug te trainen?
 
Neeeeee, je zou mijn hoofd buiten beeld laten!

Was het verstandig om vandaag na nuttigen diclofenac voor schouderpijn, gewoon rug te trainen?

Wat denk je zelf?
Ik had het gewoon gedaan:D
 
Niet trainen schiet ook niet op.
Of heel licht trainen.
Blessure gaat niet meer pijn doen van zwaar trainen tegenwoordig. Was in het begin wel zo, maar kennelijk ben ik al ongevoelig geworden voor de pijn.
Ik zie het nu maar gewoon dat ik de schouder juist weer gelijk belast, zowel links als rechts, niet meer ontzien, want daar wordt schouder lui van en als je hem dan een keer vol moet gebruiken, schiet het er dubbel in.
Dit is ook wel eerste keer in 25 jaar dat ik last heb van schouderblessure. En het is ook ruimschoots de 'lastigste' blessure die ik ooit gehad heb.
 
Wat problemen afgelopen week met bloedsuiker.
Ik heb sowieso lage bloedsuiker, zo rond de 3,5 gemiddeld op moment niet direct na consumptie van voedsel.
Gisteren om 21:30 wat duffig, even gemeten, was het 3.2. Ik dus wat fruit eten, wat havervlokken, en om 21:41 was het 4.2 mmol.
Echter, om 22:07 weer echt wazig, meten, blijkt het ineens gekelderd naar 2.6 mmol.

Ik dus all out druivensuiker happen. Ik ben wel gewend aan laag bloedsuiker, maar voelde dat deze wel erg snel op kwam. Uiteindelijk na 6 eetlepels druivesuiker, handjes aarbeien, blauwe bessen, 4 boterhammen, 5 eetlepels havervlokken, 30 gram noten, 4 grote eetlepels bijenpollen, kom ik dus om 22:07 nog maar op 3.1 mmol uit.
Om 22:31 dan toch 4.3 mmol. en om 23:04 op 5.3

Maar het zakt zo rap dat ik dan toch wel even niet helemaal blij wordt. In mijn verleden heb ik heel wat meegemaakt op feestjes, maar als je in 27 minuten tijd NA nuttigen van fruit, noten, havervlokken van 4.2 naar 2.6 mmol kelderen vind zelfs ik nog wel even 'eng'. Echt lekker voelt dat ook niet.

Ik weet niet precies wat het is. Ik gebruik geen GH of insuline wat nog wel eens wat dit nou veroorzaakt.

Wel hele dag in touw geweest, 's ochtends borst getrained (geen cardio erna), daarna naar Julianatoren met gezin, hele dag rondgelopen quasi actief, wel een peer, 2 kiwi's, blauwe bessen en 100 gram volkoren matzes gegeten, dus niet 'niets'. Aan het eind van de dag ook wel honger en iets lichter in hoofd, maar niet enorm.
Thuis wel in half uur 1,5 liter rivella gedronken.
Wellicht dat het lichaam toch wat ontregeld is, leeggetrokken overdag, daarna veel vloeistof met zoetstof waardoor lichaam wellicht ook van slag raakt.
Ben het niet helemaal ongewoon, vroeger ook wel eens gehad, maar ben nu misschien wat kritischer en gaan bij mij wat sneller alarmbellen rinkelen in dit soort situaties.

Volgende keer dus meer eten overdag, minder snel vocht nuttigen.
Het is wel iets dat afgelopen tijd wat vaker gebeurt, gisteren echter iets extremer dan ik zou willen, dus zal wel met huidige 'schema' deels te maken hebben ;)

Als het aanhoudt, moet ik misschien toch stelselmatig wat meer eten, ondanks dat ik volgens mij niet eens echt aan het cutten ben.
 
Ik denk aan fasted cardio in de ochtend vanaf volgende week, en niet te veel wijzigingen in dieet, iets minder fruit, dat pak ik nu te 'vrij'.

Voor mij is het ook 16 jaar geleden dat ik uberhaupt maar 'gecut' heb, beetje vrees dat ik veel massa in ga leveren.
 
Klinkt niet lekker van je bloedsuiker man, heb je geen sluimerende diabetes? Ik heb on ook wel eens dat ik zwak word, zwart ga zien, of vlekken zie. Had je al wat meer verteld over je voeding? Kcal/ macro's/aanpak?
Haha 16 jaar niet gecut, dus ook niet hard gebulkt?
 
Klinkt niet lekker van je bloedsuiker man, heb je geen sluimerende diabetes? Ik heb on ook wel eens dat ik zwak word, zwart ga zien, of vlekken zie. Had je al wat meer verteld over je voeding? Kcal/ macro's/aanpak?
Haha 16 jaar niet gecut, dus ook niet hard gebulkt?
Zijn waarden zijn nu net het voorbeeld van iemand die absoluut geen diabetes heeft.
 
Zijn waarden zijn nu net het voorbeeld van iemand die absoluut geen diabetes heeft.
Ah okay, hoe noem je dit dan? (plz don't kill the noob)
Nu ik er 1,5 seconde langer over na denk vind ik mijn opmerking ook wel heel dom ja, dit wist ik eigenlijk ook #alzheimer
 
Gisteren toch weer vergelijkbare situatie, zei het wat minder ernstig.
Het was geen drukke dag, gewoon hele dag achter computer en daarna trainen.
Mijn vader gekookt dus toch redelijk wat meer gegeten. Redelijk wat zilvervliesrijst met bulgur, paar patatjes, berg groenten en twee notenburgers. Dus een prima maaltijd, niets vreemds aan.
Daarna snel moe, en toch weer (macht der gewoonte) bijna hele fles 1,5 liter rivella leeggedronken. Uurtje later, rond 20:00 denk ik, klapte ik weer in, 2,9 mmol, gelukkig niet zo extreem gevoel als dag ervoor, dus 300 gram fruit en 2 lepels bijenpollen en herstelde toen vrij snel weer.
Enige wat exact hetzelfde was als de dag ervoor, is die rivella in veel te korte tijd naar binnenwerken. Overdag kan ik ook zo 2, soms 3 blikjes energydrink (zonder suiker) in zelfde tijd naar binnen gooien. Dat is wel net iets minder vocht, maar je zou zeggen dat je daar hetzelfde op reageert, toch heb ik het dan nooit.
Ik laat voorlopig de rivella dus staan en eens kijken of het dan niet meer (zo extreem) voorkomt.

Verder vanochtend eerste keer fasted cardio gedaan (luxe crosstrainer hier thuis, iPad er bij en gaan met die banaan), en ging warempel bijzonder goed. 1 uur op 130 a 140 bpm. Dus ik zie het positief in dat ik dat komende weken goed kan volhouden doordeweeks elke ochtend. Zaterdagen ga ik dan wel helemaal vrij houden en zondag benen-training dus geen extra cardio er voor.

Separatie in quads was iets beter gisteren, dat heeft vast meegeholpen om vandaag al fasted cardio te doen. Je krijgt toch positief gevoel als je ziet dat er toch progressie is (ondanks dat ik niet in een cut zat).

Ik hou wel vocht vast als een spons. Als ik mijn sokken uit doe 's avonds, heb ik nog steeds sokken aan. Gisteravond ook relatief meer koolhydraten gegeten, soort kleine re-feed dus.

IMG_5042.JPG

Quads heb ik niet op foto gezet, ik heb toch idee dat ik even weekje fasted cardio wil doen in de hoop dat ik iets meer idee heb dat er echt progressie te tonen is. Ik toon iets te weinig foto's inderdaad, ben er nooit tevreden mee en afgelopen week even uitgeput, druk, gedoe met bloedsuiker.
Dus jullie moet het even doen met mijn bijzonder mooi gevormde enkels. Geen bodybuildert die er aan denkt die ook eens te belichten!

Fruitconsumptie ga ik ook maar wat naar beneden bijstellen. Tijdje zo 500 gram fruit gegeten elke dag, deed ik vroeger ook nooit, ineens beetje doorgeslagen met variëren en proberen. Psychisch werkt dat wel heel goed voor mij trouwens, het geeft mij veel lol om allerlei dingen te proberen. Dat moet je natuurlijk niet helemaal vergeten. Natuurlijk is niet alles direct nuttig, maar als je lol hebt aan bepaalde manieren van eten, trainen of leven, dan moet je niet koste wat kost dat achterwege laten 'omdat het niet bewezen nuttig is'.
Kost wel wat trouwens, al dat fruit en andere superfoods en 'vermeend gezonde' producten.

IMG_5042.JPG
 
fuck al die superfoods hype.

Je weet zelf prima wat gezond is en wat niet.

DOe eens wat meer pics ouwe :D
 
fuck al die superfoods hype.
Je weet zelf prima wat gezond is en wat niet.

Ja gezond, maar is het ook SUPERgezond?

DOe eens wat meer pics ouwe :D
Deze had ik nog liggen, andere been!

IMG_5043.JPG

Speciaal voor Pillz een recente foto.

IMG_5051.JPG

Nu moet ik weer 10 minuten hijgend bijkomen van het aanspannen. Bedankt weer :mad:

IMG_5043.JPG


IMG_5051.JPG
 
Is dat je bicep of je kuit :P? In beide gevallen prima!
 
Old school aanpak haha. Mooi ouwe. Wellicht dat jij de jonkies nog wat kan leren, en er visa versa ook nog wat nuttigs op te pikken is. Succes met de gains.
 
Back
Naar boven