MuscleMeat

Ik wil graag tips / advies!!

SaborLatina

Cool Novice
Waardering
0
Ik wil zo graag weer beginnen met sporten maar mn motivatie is helemaal weg. Telkens weer zeg ik tegen mezelf morge ga ik echt zwemmen of weer naar fitniss....maar dat ze ik nu al 2 maanden maar t lukt niet. Verleden week is mn vriend meegegaan naar zwemmen..samen lukt het wel maar nu moet ik weer alleen. Ook heb ik hetzelfte probleem met mn eetschema. Ik heb een eetschema omdat ik Hypoglecemie heb (te lage bloedsuiker) de eene week lukt t goed gezond eten, maar omdat mn vriend dik wil worden en niet echt let wat ie eet. ga ik automatisch geshelly meedoen met ongezond eten. Ik weet t is niet zijn schuld. Ik moet gewoon NEE kunnen zeggen. Maar nu vroeg ik mij af of jullie Tips hebben, ik ben t nu echt zat om telkens smoesjes te verzinnen voormezelf.

Zeer vervelend voor je, maar ik heb geen idee wat ik voor je kan doen nu. Je zult toch zelf sterker in je schoenen gaan staan en nee gaan zeggen tegen ongezond eten. En qua trainen/ zwemmen ook gewoon gaan (zegt ze bij wie er zelf ook de laaste weken vaak wat tussen komt). Is er iemand die je kent die ook wil zwemmen of sporten zodat jullie samen kunnen gaan? In iedergeval wens ik je succes.

Je zult het toch echt zelf moeten doen. Je zegt 'ik ben t nu echt zat om telkens smoesjes te verzinnen voormezelf.' Stop daar dan mee. Andere optie is accepteren dat je bent zoals je bent en niet meer zeuren. Consequentie daarvan, tja ik denk dat je die zelf wel kunt bedenken ;)

Alles begint met een beslissing. Als je die beslissing hebt genomen is het alleen maar een kwestie van volhouden. Stel jezelf een reeel en meetbaar doel om naartoe te werken. Mooie doelstelling nu zou zijn bv om de komende maand februari steeds 3x per week te gaan sporten.

Denk positief! Positieve gedachten met betrekking tot zaken die je zelf in de hand kunt hebben komen meestal uit!
Denk niet negatief want negatieve gedachten komen altijd uit!

Denk niet: ik ga proberen te sporten... want dan houd je er al rekening mee dat het niet lukt.
Denk: ik ga komende maand 3x per week sporten en er is niets wat me ervan af houdt.

Denk niet: het lukt me toch niet om mijn voedingsschema aan te houden.
Denk: ik ga me komende week perfect aan mijn schema houden.
Denk na een goede week: ik heb me beter aan mijn schema gehouden dan vorige week en volgende week gaat het nog beter!

Schrijf je doelen op en plak ze op de spiegel zodat je ze iedere dag moet lezen. Maak doelen per dag, per week, per maand etc. Houd het realistisch haalbaar.

Zo is er een heel hoofdstuk met motivatietips in Burn the Fat Feed the Muscle. Ze lijken te simpel om te werken, maar ze werken echt.

De voldoening is je grootste beloning als je een (sub)doel haalt!
Geniet ervan als je jezelf een hamburger oid ontzegt!

Bv je gaat naar een verjaardag en iedereen stopt zich vol met taart en jij drinkt alleen zwarte koffie en dan mag je even denken: ik heb tenminste meer discipline dan die volvreters hier, ik let op mijn lijf!

Succes met het behalen van je doelen!

(Ikzelf kan er vreselijk op kicken als ik mezelf iets ontzeg, maar ja ik ben dan ook een masochist)

Kijk eens of je het boek 'Burn Fat, Feed Musscle' te pakken kunt krijgen... Ik heb uit dit boek heel veel motivatie gehaald.. Ik ben nu zelf inmiddels 11 kg afgevallen en weet cker dat jij dat ook kunt, je hebt alleen ff een duwtje nodig ;)

stel korte en lange termijn doelstellingen, zodat je naar de lange termijn doelstelling toe blijft werken en tussendoor gemotiveerd blijft door de korte

en gewoon gedisciplineerd zijn!

Ik vind dat je nooit moet gaan sporten met tegenzin. Zoek eerst uit of je het eigenlijk wel echt wilt doen en niet omdat je denkt dat je het moet doen.

Je moet er altijd plezier in hebben en heb je dat niet dan moet je misshcien een andere sport zoeken waarin je wel je draai kan vinden en waar je met veel plezier ook alleen heen kan gaan.

SaborLatina zei:
Ik wil zo graag weer beginnen met sporten maar mn motivatie is helemaal weg. Telkens weer zeg ik tegen mezelf morge ga ik echt zwemmen of weer naar fitniss....maar dat ze ik nu al 2 maanden maar t lukt niet. Verleden week is mn vriend meegegaan naar zwemmen..samen lukt het wel maar nu moet ik weer alleen. Ook heb ik hetzelfte probleem met mn eetschema. Ik heb een eetschema omdat ik Hypoglecemie heb (te lage bloedsuiker) de eene week lukt t goed gezond eten, maar omdat mn vriend dik wil worden en niet echt let wat ie eet. ga ik automatisch geshelly meedoen met ongezond eten. Ik weet t is niet zijn schuld. Ik moet gewoon NEE kunnen zeggen. Maar nu vroeg ik mij af of jullie Tips hebben, ik ben t nu echt zat om telkens smoesjes te verzinnen voormezelf.
offtopic : Zal wel een lelijke vriend zijn dan zeg, als hij dik wil worden. Dat moet haast wel een grote kneus zijn.

ontopic : Goed nadenken wat je echt wil. Maar als je niet wilt sporten, moet je wel de consequenties ervan in willen zien.

Aangezien je vriend lelijk is (is hij dat op je avatar?), zal een toekomstige date met mij wel voor genoeg motivatie zorgen.

huur een paar bb films krijg je direct motivatie

gewoon tegen jezelf zeggen:
NIET ZEUREN VERDOMMEN!!!! en nu trainen.
werkt prima bij mij.

(nee ik ben niet schizofreen)

Niet nadenken gewoon doen!

Denk je dat iedereen hier op het board zin heeft om 3-4 keer per week naar de gym te gaan? Soms moet ik mezelf echt slepen naar de gym, en dan denk ik gewoon niet na, en ga ik gewoon op in routine. NOOIT ben ik niet blij geweest dat ik gegaan ben... Meestal is er naar toe gaan de "grootste" moeite, eenmaal aangekomen doe je gewoon wat je moet doen, en fixeer je je op je voldoening die je zal krijgen wanneer je klaar bent...

waarom wil je gaan sporten en netjes eten?

omdat je wat wil veranderen? of omdat je weet hoe je het gaat veranderen?

Vaak is er de wil wel, maar niet de knowhow. Vaak krijg ik de indruk dat mensen een beetje spoorslags te werk gaan. Ff een tijdje dit, dan beetje dat, dieetje, fitnessabootje. Maar je het wel over het veranderen van je lichaam. (psyche volgt er verassend snel op) JE LICHAAM. In al zijn enorme complexiteit. Als iets simpels als autorijden al uren en uren duurt om het te kunnen, wat denk je dat het in het geval van je lichaam dan zal duren. (qua complexiteit natuurlijk eeuwig inferieur aan het menselijk lichaam, zeker in combi met de geestelijke vermogens). Ohw ja, het hebben van een rijbewijs wil niet zeggen dat je kunt rijden imo :D

Mijn idee: lees. lees. lees. En niet die bullshit uit flex magazine of wat dan ook. begin eens op dbb en lees sticky's in de gewichthef secties. Voeding. Rust. Er zijn duizenden artikelen geschreven.

of je kunt een peperdure coach nemen die je alles aandraagt.

De eerste optie is een stuk leuker. Met de juiste instelling, kennis, en vaardigheden kun je meer aan je lichaam veranderen dan je voor mogelijk hield. Maar het kost tijd en moeite.
Het levert plezier, een goed lichaam en gevoel en zelfvertrouwen op.

en ohw ja, don't whine.
smile.
:D

grtz B

mijn id:
je motivatie word groter naarmate je complimenten over je vooruitgang krijgt. Als je aan het afvallen bent, en het wordt opgemerkt, wordt de motivatie om nog harder door te gaan alleen maar groter.
en een tip:
http://www.bodybuilding.com/fun/bbinfo.php?page=Transformations
lees over het succes van anderen, zodat je ziet dat het kan, en wat je er voor over moet hebben

ik zit altijd in mezelf vanne jaaa vanavond gaan we weer scheuren aan het ijzer. Je moet in een ritme zien te komen dat je blijft sporten. Ik heb ook vaker gehad dat ik een week eruit lag en dat ik moeilijk weer in me ritme wist te komen, ik zit nu super in mijn ritme en ik heb voor mezelf vaste tijden voorgenomen en maak geen afspraken op die tijdstippen. Wees flink en kom lekker in je ritme qua sporten en voeding.;)

Een beetje door het forum heen lezen geeft je misschien ook inspiratie om echt te gaan.

suc6!

• Topic Starter Topic Starter
eeyyy tnxx allemaal!!!:cool: ga jullie reacties:D rustig doorlezen....
ik weet jullie hebben allemaal gelijk had gewoon ff een preek nodig ofzo..duwtje in de rug!! TNX!!!

Oxgene zei:
offtopic : Zal wel een lelijke vriend zijn dan zeg, als hij dik wil worden. Dat moet haast wel een grote kneus zijn.

ontopic : Goed nadenken wat je echt wil. Maar als je niet wilt sporten, moet je wel de consequenties ervan in willen zien.
HAHAHAHAHAHa hijs ckerzz dik geworden:D :eek:

Suicide Sid zei:
Aangezien je vriend lelijk is (is hij dat op je avatar?), zal een toekomstige date met mij wel voor genoeg motivatie zorgen.

HAHAHA!!! :D

DutchVince zei:
Denk positief! Positieve gedachten met betrekking tot zaken die je zelf in de hand kunt hebben komen meestal uit!
Denk niet negatief want negatieve gedachten komen altijd uit!

Denk niet: ik ga proberen te sporten... want dan houd je er al rekening mee dat het niet lukt.
Denk: ik ga komende maand 3x per week sporten en er is niets wat me ervan af houdt.

Denk niet: het lukt me toch niet om mijn voedingsschema aan te houden.
Denk: ik ga me komende week perfect aan mijn schema houden.
Denk na een goede week: ik heb me beter aan mijn schema gehouden dan vorige week en volgende week gaat het nog beter!

Schrijf je doelen op en plak ze op de spiegel zodat je ze iedere dag moet lezen. Maak doelen per dag, per week, per maand etc. Houd het realistisch haalbaar.

Zo is er een heel hoofdstuk met motivatietips in Burn the Fat Feed the Muscle. Ze lijken te simpel om te werken, maar ze werken echt.

De voldoening is je grootste beloning als je een (sub)doel haalt!
Geniet ervan als je jezelf een hamburger oid ontzegt!

Bv je gaat naar een verjaardag en iedereen stopt zich vol met taart en jij drinkt alleen zwarte koffie en dan mag je even denken: ik heb tenminste meer discipline dan die volvreters hier, ik let op mijn lijf!

Succes met het behalen van je doelen!

(Ikzelf kan er vreselijk op kicken als ik mezelf iets ontzeg, maar ja ik ben dan ook een masochist)

Tnxxx...waar kan ik die boek vinden?? zijn goeie tips:p

Ik heb 3mnd lang fanatiek gezwommen...2 a 3x per week. ik voelde me echt goed toen. nu voel ik me weer klote.motivatie was gewoon weg. geen zin meer smoesjes verzinnen. ik vind zwemmen leuk omdat je dan je lichaam traint je spieren en je doet gelijk cardio. En ik hou t langer vol dan cardio op in fitnis.En mn conditie was ineens stuk beter. Ik heb weer motivatie. geen smoesjes meer verzinnen gewoon doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Burn the Fat Feed the Muscle:
http://www.burnthefat.com/

Het lijkt een beetje op zo'n standaard "foute" BB site, maar het eBook is echt heel goed.

Motivatie? Ik zou een MOORD doen om normaal te kunnen trainen.
Ik heb een schouder blessure waar mee ik rondloop voor 5 maanden en ook meerdere mensen op deze forum die zelfs jaren mee door lopen.
Niks is beter dan trainen. Stel je voor als je iets als ons had en gewoon NIET ZOU kunnen trainen. En enige wat dokters erop te zeggen hebben is rust, maar als je 5 maanden rust en geen fl**ker gebeurt, ja wat dan?
Je bent gezond. DUS GEWOON TRAINEN!

Af en toe een film bekijken van je idool geeft me genoegmotivatie om er weer een tijdje hard tegenaan te gaan. Verder heb ik gemerkt dat een strak trainingsschema zorgt dat ik niet ga denken of ik zin heb, maar gewoon ga omdat ik me aan het schema wil houden!

Terug
Naar boven