Fitness Seller

Ikwilgrootworde: Liften, vreten, repeat!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Armen zien er kleiner uit door de lengte die ze hebben.
Mijn benen daarentegen zijn vrij kort, hierdoor lijken ze eerder buff. Ook zijn korte beentjes handig met squatten, verkleint de rom.
Voor deadliften is de combinatie van lange armen en korte benen helemaal perfect! Vandaar dus relatief hoge gewichten op squat en deadlift en wat tegenvallende gewichten op de rest.

Bullshit. Lange armen, lange benen. Enige wat betekend als je bor/bp/mp moeilijk gaan is dat je daarop harder moet trainen en kijken waar je zwakke plek zit. Dan je zwakke plek sterker maken met assist werk.

Hoezo bullshit, is toch gewoon waar wat ie zegt?

Het klopt wel dat als je lange armen hebt het moeilijker is om oefeningen zoals bp tedoen. Ik ken een jongen van 16 jaar die misschien wel 1.70 m is, en 100 kg bankdrukt 1x omdat hij mede van die kleine armen heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht zegt geen ****, ik probeer gewoon duidelijk te maken hoe mijn lichaamsverhoudingen in verband staan met mijn stats.
Dat borst een rug mijn zwakke plekken zijn, is mij al tijden duidelijk en daar probeer ik ook verandering in te brengen.

Oke, en je kan niet meer als je best doen he!

Ik heb ook korte beentjes en lange armen :D
Komt het daardoor dat ik zo'n verschil heb tussen BP en bijv. Squats?

Squats horen hoger in gewicht te zijn dan je benchpress bro.

Ja dat dacht ik ook altijd :P maar niet iedereen op dit forum scheen het daar mee eens te zijn...

Jawel, wat rusty bedoelde is dat het geen smoes moet zijn om minder hard te hoeven trainen op andere oefeningen. Gewoon je zwaktes opzoeken en daar assists oefeningen op doen!

Er zijn geen smoezen om minder hard te trainen :D (behalve misschien ernstige blessures, maar die zijn te voorkomen door goed te trainen!)

Mijn zwakte is mijn armen :( vindt dat ik in vergelijking met de rest van mijn lijf veel te weinig kilo's til met de armen, maar goed daar wordt aan gewerkt :)

Mijn armen interesseren me nauwelijks, ze zijn van 26 naar 34 cm gegaan.. Er is dus vooruitgang.. Size does matter, maar gewicht zegt imo bij armen helemaal geen ****. Zorg eerst maar dat je een beetje overall mass hebt.

Ik hou het kort

Sq
5x80
5x85
5x80

Bp
3x5x60
1x10x50

Dl
5x80
5x100
5x110

Bor
3x5x60
1x5x65

Mp
2x5x45
1x7x40

Nu bbq bam!

Goeie trainingen man! Je hebt ongeveer dezelfde stats als mij, ga je volgen!

Wel even lekker 2500 cals naar binnen op die bbq he.

Doe lekker een forelletje op de bbq is heerlijk!

Training vandaag

Squat
3x8x70 --> techniek nog eens onder de loep. Is veel zwaarder die acht reppers.

Dumbbell benchpress ( bench was bezet)
3x8x22

Deadlift
1x8x80
1x8x85
1x8x90
1x8x95

Bor --> grip was weg na deadlift

1x8x50
1x5x55
1x8x50

Military press--> ging voor geen meter, was uitgeput.

2x8x30

:D 100% op techniek focussen gaat ook ten koste van je kracht natuurlijk, maar is wel belangrijk!

:D 100% op techniek focussen gaat ook ten koste van je kracht natuurlijk, maar is wel belangrijk!

Hoezo gaat dat ten koste van je kracht?
Ik merk in ieder geval dat mijn stats geen moer omhoog gaan, zal tijdelijk even op 3x8 trainen. Het vervelende is dat ik de 25ste op vakantie ga, dan ligt het hele zaakje weer stil. 3 of 4 augustus ben ik weer een week weg. 20 augustus dan ook weer.
Ik zie mijn gains alweer verdwijnen, maarja lol hebben is ook belangrijk.

Niet slecht om nu en dan even je techniek op scherp te zetten. Je kan het ook filmen en hier posten.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven