Fitness Seller

Illuminati

Status
Niet open voor verdere reacties.
:angstig:Wat als de Illuminatie al zulke topics laat ontsporen zodat mensen niet achter de waarheid komen? :angstig:

Wetenschap? Blijf jij nog maar in je droomwereldje dude.
Ga maar effe gewichte hijsen daar werkt je hersens alleen voor denk ik.

---------- Post toegevoegd Mon 30 Jan 2012 om 23:02 ----------

Kan er een slotje op eric? Tis weer een nietus wellus topic geworden waar iedereen elkaar basht om religie.

geef mij een reden waarom ik in god zou moeten geloven die wetenschappelijk te verklaren is en ik ben om

wisten jullie dat als je wetenschap door elkaar gooit, je schetenwap krijgt?

geef mij een reden waarom ik in god zou moeten geloven die wetenschappelijk te verklaren is en ik ben om

Je hebt de hersens ervoor je kan zelf je keuzes maken dat is ook de reden dat god ons zo heeft geschapen zelf kunnen kiezen en zien.
Neem een paar voorbeelden van het wereld van je eigen lichaam zelfs hoe alles zo probleemloos werkt hoe jij kunt zien.
Hoe je kunt lopen hoe je kunt reageren hoe je kunt horen.
Denk even na Probeer nou is een haartje van je na te maken?
Alles is zo perfect en foutloos.
Er moet wel een maker zijn van al dit soort moois om je heen.

---------- Post toegevoegd Mon 30 Jan 2012 om 23:21 ----------

wisten jullie dat als je wetenschap door elkaar gooit, je schetenwap krijgt?

Ik moet echt kotsen als ik jou zie reageren in een topic wat een vies irritant gozer ben je zeg rot nou is een keer op met je domme reacties.

Wetenschap? Blijf jij nog maar in je droomwereldje dude.
Ga maar effe gewichte hijsen daar werkt je hersens alleen voor denk ik.

---------- Post toegevoegd Mon 30 Jan 2012 om 23:02 ----------

Kan er een slotje op eric? Tis weer een nietus wellus topic geworden waar iedereen elkaar basht om religie.

Fock religie... ff gauw om een slotje vragen, sippe zak

Je hebt de hersens ervoor je kan zelf je keuzes maken dat is ook de reden dat god ons zo heeft geschapen zelf kunnen kiezen en zien.
Neem een paar voorbeelden van het wereld van je eigen lichaam zelfs hoe alles zo probleemloos werkt hoe jij kunt zien.
Hoe je kunt lopen hoe je kunt reageren hoe je kunt horen.
Denk even na Probeer nou is een haartje van je na te maken?
Alles is zo perfect en foutloos.
Er moet wel een maker zijn van al dit soort moois om je heen.

Dit is simpelweg te verklaren door het anthropisch principe dat stelt dat deze waarden eventueel wel anders kunnen zijn, maar in een universum waar (of wanneer) dat het geval is, bestaan wij (of ander intelligent leven?) eenvoudigweg niet, dus kan het ook niet worden waargenomen. Het universum MOET zo dus wel in elkaar zitten, omdat het anders niet kan worden waargenomen.

En zegt Darwinisme je toevallig iets? Alle complexe structuren die momenteel op deze aardbol aanwezig zijn, zijn het resultaat van e-v-o-l-u-t-i-e, wat niet noodzakelijk met grote sprongen tegelijk, maar met kleine opeenvolgende mutaties een selectief voordeel bieden of zelfs neutraal zijn. Als je dan bedenkt dat het tijdsperspectief voor evolutie zich afspeelt in miljoenen jaren, dan is het ontstaan van complexe kenmerken helemaal niet meer zo ongelooflijk onwaarschijnlijk.

(Btw, wij zijn te lui om een film van 2,5u te bekijken, maar jullie gaan zelf niet eens een afbeelding bekijken wat max 5 min duurt? Sterk...)

+ Niet haten op Angelus, hij verdient een medaille!

Sorry dat ik even stoor in jullie discussie met zeer sterk onderbouwde argumenten.
Maar wat heeft dat filmpje van 2,5 uur te maken met religie/atheïsme/darwinisme/evolutietheorie ??

Het bestaan van een god en wetenschap spreken elkaar trouwens niet tegen.

Religies als christendom/islam en wetenschap daarentegen wel.

Pioneer zou een meester-troll zijn als 'ie niet serieus blijkt :roflol:

pioneer is het trollaccount van EricR.

Het menselijk oog is zo ontzettend complex, en zo perfect dat er wel een idee erachter gezeten moet hebben, een maker, ontwerper.

Als ik om me heen kijk, zie ik onzettend ingewikkelde systemen die perfect in balans zijn, van ecosystemen, kringlopen, sterrenstelsels tot processen in het menselijk lichaam.

Voor mij is dat genoeg bewijs dat er een God bestaat, het sterkste argument vind ik nog wel dat er niet zomaar iets uit het niets kan ontstaan.

Het menselijk oog is zo ontzettend complex, en zo perfect dat er wel een idee erachter gezeten moet hebben, een maker, ontwerper.

Als ik om me heen kijk, zie ik onzettend ingewikkelde systemen die perfect in balans zijn, van ecosystemen, kringlopen, sterrenstelsels.

Voor mij is dat genoeg bewijs dat er een God bestaat, het sterkste argument vind ik nog wel dat er niet zomaar iets uit het niets kan ontstaan.

Jonge, lees opnieuw wat ik heb geschreven en je volledige argument van een maker is ontkracht. Tenzij jij miljoenen jaren van evolutie van ééncellige organismen tot de huidige complexe organismen met miljoenen cellen te 'eenvoudig' vindt dan ... ja ... dan blijf jij maar bij jou maker die zei: "Pif poef paf en hier is de wereldbol *tadaaaaaaa*."

En dat er momenteel op maar één planeet leven te vinden is en op alle andere miljarden planeten niet, geeft inderdaad wel weer dat er een erg intelligente 'maker' aan het werk is geweest; lijkt mij eerder een mentaal-gehandicapte met een IQ van een kurkentrekker.

Jonge, lees opnieuw wat ik heb geschreven en je volledige argument van een maker is ontkracht. Tenzij jij miljoenen jaren van evolutie van ééncellige organismen tot de huidige complexe organismen met miljoenen cellen te 'eenvoudig' vindt dan ... ja ... dan blijf jij maar bij jou maker die zei: "Pif poef paf en hier is de wereldbol *tadaaaaaaa*."

En dat er momenteel op maar één planeet leven te vinden is en op alle andere miljarden planeten niet, geeft inderdaad wel weer dat er een erg intelligente 'maker' aan het werk is geweest; lijkt mij eerder een mentaal-gehandicapte met een IQ van een kurkentrekker.

Eenvoudig? Ik geef toch juist aan dat het supercomplex is. Het menselijk oog is een product van miljoenen jaren ontwikkeling, evolutie. Het kan alleen geen toeval zijn.

En dat we niks gevonden hebben betekent niet dat er geen leven is op een van de vele miljarden planeten. We zijn leven aan het zoeken op Mars, dat kost veel geld en tijd, denk je nou echt dat we het ook voor de vele miljarden planeten hebben gedaan buiten ons sterrenstelsel, daar is het meer door telescoop kijken en zien of er leven is, logisch dat je dan niks vindt.

En je doet alsof je Gods wegen kunt begrijpen, tis net als een mier die probeert te begrijpen hoe wiskunde in elkaar zit.

Eenvoudig? Ik geef toch juist aan dat het supercomplex is. Het menselijk oog is een product van miljoenen jaren ontwikkeling, evolutie. Het kan alleen geen toeval zijn.

En dat we niks gevonden hebben betekent niet dat er geen leven is op een van de vele miljarden planeten. We zijn leven aan het zoeken op Mars, dat kost veel geld en tijd, denk je nou echt dat we het ook voor de vele miljarden planeten hebben gedaan buiten ons sterrenstelsel, daar is het meer door telescoop kijken en zien of er leven is, logisch dat je dan niks vindt.

En je doet alsof je Gods wegen kunt begrijpen, tis net als een mier die probeert te begrijpen hoe wiskunde in elkaar zit.

Evolutie heeft er net voor gezorgd dat het géén toeval is! Toeval zou geweest zijn moest alles van de eerste keer 'boenk deroep' zijn en volledig juist. Dat is het allemaal NIET geweest. Het heeft miljoenen jaren geduurd vooraleer wij en onze ogen en alle andere complexe organismes de juiste waarden en structuren hadden om dit te bereiken. Survival of the fittest en dergelijke heeft daarvoor gezorgd, het heeft toeval uitgesloten (of toch zo goed als).

Als we kijken naar 'leven' hoe wij het momenteel omschrijven, is er in ons zonnestelsel geen enkele andere planeet waarop 'leven' aanwezig is. 'Leven' zoals wij het kennen heeft vloeibaar water nodig en enkel op Mars is dat misschien het geval geweest in het verleden, maar nu in ieder geval niet meer. Ook zijn de meeste andere planeten zo enorm groot (indien >15x de aarde = grote kans op gasplaneet), dat het gasplaneten zijn waardoor de kans op leven enorm klein is.

Nou, ik schrijf gewoon niet al het onbekende toe aan een god, terwijl jij dat wel doet in plaats van zelf na te denken.

Mensen die serieus op sjonnie in gaan :roflol:
was toch allang duidelijk dat sjonnie de grootste dbb troll is...

Jij gelooft dat het toeval is, ik niet.

Dat heet tunnelvisie, wat jij zegt over de zoektocht naar ander leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven