MuscleMeat

Imago moslims schuld van... moslims! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DOE JE OGEN OPEN EN LEES POST 180

Kan je dat onderbouwen met bewijzen/bronnen? Je geeft in ieder geval toe dat Arabieren ook slaven hielden, dat is al een begin, jammer dat je dan weer gaat beweren dat slaven werden vertroeteld door Arabieren. Kom op man. Er is geen enkele aanwijzing dat Arabieren liever waren tegen slaven dan Westerlingen.
 
Kan je dat onderbouwen met bewijzen/bronnen? Je geeft in ieder geval toe dat Arabieren ook slaven hielden, dat is al een begin, jammer dat je dan weer gaat beweren dat slaven werden vertroeteld door Arabieren. Kom op man. Er is geen enkele aanwijzing dat Arabieren liever waren tegen slaven dan Westerlingen.

Ik zei ook niet Arabieren , leer eens lezen wat ik schrijf: ik zei de Islam!

4:36 "(Show) kindness unto parents, and unto near kindred, and orphans, and the needy, and unto the neighbour who is of kin (unto you) and the neighbour who is not of kin, and the fellow-traveller and the wayfarer and (the slaves) whom your right hands possess."

Slavery has been gradually abolished by Islam, it did not come by decree or injunction but rather in the form of total management principles which were applied during the early periods of Islam and still applicable today if necessary.

Slavery has long been practiced before the coming of Islam (Submission). In the
pre-Islamic Egyptian, Jewish, Greek and Roman societies , slavery was in full use in different aspects. Aristotle subscribed to the idea that men were born not to be equal as some will become master due to their superior brain power and intellectual capacity while others will become slaves.

The approach taken by Islam (Submission) is full of wisdom and at the same time provides a package of pro-active measures to eliminate this practice. It is a gradual but effective approach which combines several affirmative measures. The main strategy is:

To narrow down the sources of slavery with a view to eliminating it all-together; and

OPENING a wide avenue for slaves to gain independence.

People became slaves because of criminal actions, unpaid debts, gambling, kidnapping, piracy, irresponsible parents who sold their children into slavery, being descendants of slaves, prisoners of war and voluntary submission to be a slave in order to get out from the miseries of life such as acute poverty. These were effectively reduced by Islam.

The provision of slavery through wars was no longer important after the Islamic civilization redefined the mode of interaction between nations -- from power struggle to peaceful and productive coexistence. Indirectly but effectively Islam has closed this source of slavery.

Islam (Submission) opened all the doors to free the slaves by setting up rules which greatly facilitated the emancipation of slaves:

The initiative of Islam in promoting independence for slaves was carried out in the following ways:

(1) Encouraging the masters and the Muslim societies at large to help in freeing the slaves. The act of freeing the slave is considered a noble one which is highly valued by God. The slaves themselves entered into an agreement with the master to buy their independence by paying certain amounts of money. The society was encouraged to help in providing the freedom money.

[24:33] “Those who cannot afford to get married shall maintain morality until GOD provides for them from His grace. Those among your servants who wish to be freed in order to marry, you shall grant them their wish, once you realize that they are honest. And give them from GOD's money that He has bestowed upon you. ………”

(2) Making the act of freeing the slave a part of punishment for any criminal act as well as for non-conformity of the Islamic rituals. There are several verses in the Holy Quran which specifically mentioned the requirement of freeing the slave as a way of meeting the punishment for wrongdoing. See 4:92, 5:89 and 58:3

(3) Using Charity money as a financial source to free the slave.

[9:60] Charities shall go to the poor, the needy, the workers who collect them, the new converts, to free the slaves, to those burdened by sudden expenses, in the cause of GOD, and to the traveling alien. Such is GOD's commandment. GOD is Omniscient, Most Wise.

[2:177] “Righteousness is not turning your faces towards the east or the west. Righteous are those who believe in GOD, the Last Day, the angels, the scripture, and the prophets; and they give the money, cheerfully, to the relatives, the orphans, the needy, the traveling alien, the beggars, and to free the slaves; and they observe the Contact Prayers (Salat) and give the obligatory charity (Zakat); and they keep their word whenever they make a promise; and they steadfastly persevere in the face of persecution, hardship, and war. These are the truthful; these are the righteous.”

[90:10-13] Did we not show him the two paths? He should choose the difficult path. Which one is the difficult path? The freeing of slaves.



Finally we can say that Islam found the slavery system already existing and put forward a plan to abolish it.

No slaves or Free the slaves:

Some people question why God in the Quran did not prohibit slavery and instead commanded and rewarded the freeing of the slaves.

God, The Almighty, knows that slavery is a social disease that will persist as long as humans are present on earth. If the order in the Quran is to prohibit slavery, it would be a noble command but since ONLY the believers in the Quran would be the ones following the Quran, the command would not help slavery outside Islam (Submission.) Every Muslim would then free his slaves and remind the other Muslims not to have slaves any more and their duty stop at that. The command in the Quran to FREE THE SLAVES, does not stop at the Muslims or Islam but extend to all the slaves wherever they are. A muslim (Submitter) would therefore free any slaves he might have had and after that turns to any other slaves in any location and of any religion to free, as commanded by God in the Quran. In other words, the command to free the slaves is far more reaching and far more effective than the mere order to stop having slaves.

Van Denburg, a non-Muslim historian says, "Many regulations have been made by Islam, showing how noble was the feeling of the Prophet Muhammad and his followers towards slaves. In those regulations, we find that the merits of Islam are contrary to all the systems used until recently by nations, who claim to be most civilized and developed."

Islam never became a force nor a party that promoted and condoned slavery. A balanced analysis of this issue would recognize the wisdom of Islam in managing the heinous practice of slavery and effectively putting an end to it.
 
Laatst bewerkt:
slavernij is pas sinds 1967/68 afgeschaft in Saudi Arabie.

Beweer ik iets anders?
Salvernij in Amerika afgeschaft in 1900 denk ik. En het apartheidsregime pas in 1967! Stel je voor.
 
Ik zei ook niet Arabieren , leer eens lezen wat ik schrijf: ik zei de Islam!

In plaats van met bronnen te komen ga je zeuren over één woordje dat ik gebruik, terwijl je 99% van mijn post negeert.

Als het puntje bij paaltje komt zoek je telkens weer een andere doorzichtige uitvlucht thinkalot. Ik voorzie mijn beweringen van bronvermeldingen, dus ik verwacht dat jij dat ook doet. Als je geen bewijs kan vinden voor je beweringen kan je beter zwijgen.
 
In plaats van met bronnen te komen ga je zeuren over één woordje dat ik gebruik, terwijl je 99% van mijn post negeert.

Als het puntje bij paaltje komt zoek je telkens weer een andere doorzichtige uitvlucht thinkalot. Ik voorzie mijn beweringen van bronvermeldingen, dus ik verwacht dat jij dat ook doet. Als je geen bewijs kan vinden voor je beweringen kan je beter zwijgen.

Ik was op zoek naar de bronnen, lees ze nu maar ook eens.
Tis wel grappig dat je bronnen vraagt want iedere keer als ik met een tekst of bron afkom krijg ik het verwijt dat ik geen eigen argumenten heb en gewoon copypaste.
 
Citaat:
Origineel gepost door Steph@n Bekijk Post
Ok, de meningen zijn nu wel duidelijk.

Thinkalot, wat kunnen we volgens jou gezamenlijk doen om e.e.a op netjes op de rit te krijgen.

DBC, aan jou de zelfde vraag.

(thinkalot) Bedankt voor de vraag en de interesse:

1) de criminaliteit van deze jongeren kosten onze maatschappij veel geld. Hen straffen ook. Er is dus wel geld voorhanden om deze problemen aan te pakken. Je moet het geld wel op de juiste manier besteden. Dan moet je de oorzaak kennen. De oorzaak is niet de religie, noch de cultuur. Het gaat hem om jongeren die opgroeien in een wijk waar de meerderheid van de zefde origine zijn. Ze worden eerst en vooral opgevoed in de taal van de ouders omdat deze de Nederlandse taal nog niet heel goed kennen. Hun kinderen gaan dus al naar school met een taalachterstand; Deze achterstand neemt toe, naarmate de jaren vorderen omdat deze jongeren naar de plaatselijke school gaan waar ze oververtegenwoordigd zijn. De leraars raken gedemotiveerd en het niveau daalt; deze jongeren merken dat ze, eens ze 13 zijn, op een normaal geconcentreerde school niet meekunnen. Ze hebben wel de Nikeschoenen en dergelijke maar het allerbelangrijkse in onze maatschappij, namelijk het onderwijs, daar voelen ze zich niet goed omdat hun resultaten slecht zijn. Ik ken Marokkanen waarvan de ouders wijs genoeg waren in de jaren 70 naar een stad te verhuizen waar ze de enige Marokkaanse familie waren. Hun zonen en dochters zitten nu allemaal op de unief.
De joneren die echter opgroeien in die wijken krijgen dus langs alle kanten te horen dat ze minder zijn (omdat ze slechte schoolresultaten hebben en in onze maatschappij en zeker voor jongeren is dit een zware klap). ze groeien op met een onzekerheidsgevoel en een gebrek aan zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld. Dit trachten ze te compenseren door stoer gedrag (dit geldt oook voor autochonen die in deze wijk opgroeien, bewijs is de arme wijken van Parijs waar ook de arme Fransen dezelfde problemen kennen)
Als ze dan criminaliteit plegen tachten ze zich te verrrijken om dan hun status omhoog te krijgen. Binnen hun eigen groep maar ook tav de buren die misprijzend naar hen keken toen ze opgroeiden. Nu denken ze: "kijk nu maar eens naar mij, ik rijd met een bmw enjij met een volkswagen".

Het begint dus aan de basis, van jongsaf aan.

Het is moeilijk een scheefgegroeide boom terug recht te laten groeien; Het beste is er voor te zorgen dat een boom niet scheefgroeit. Hoe doe je dit:

1) zorg er voor dat de ouders de taal kennen
2) zorg dat ze actief bezig zijn met de school (oudercontactavond en dergelijke; hou er rekening mee dat vele ouders de nachtploeg werken of tweeploegenstelsel en dus soms niet bechikbaar zijn 's avonds)
3) uit onderzoek blijkt dat de beste oplossing voor het verminderen van dergelijke criminaliteit, is de ouders te leren om hun kinderen goed op te voeden. Dit geldt zowel voor autochtone ouders als allochtone ouders. Allochtonen hebben het moeilijker omdat ze in een mengeling van culturen leven. ze hebben de overblijfselen van hun eigen Marokkaanse cultuur, en trachten deze een beetje te bewaren, maar langs de andere kant leven hun kinderen in een andere cultuur. Deze kinderen voelen zich niet thuis in de Marokkaanse cultuur van hun ouders. Jammer genoeg voelen ze zich door de hele situatie oook niet 100 % goed in de Nederlandse cultuur. ze hebben en subcultuur gecreerd: een mengeling van de Nederlandse en Marokkaanse cultuur. Als dus de beste oplossing de ouders te helpen hun kinderen op te voeden, maak daar dan geld voor vrij.
DAn zullen de allochtonen die nu 4 a 5 jaar zijn binnen 10 jaar geen overlast meer zorgen. Diegene die nu voor overlast zorgen zullen dan 25 zijn en deze groep is ook al wat minder crimineel.

Ben ik helemaal mee eens.
Niet veel toe te voegen.

Behalve dat stukje over de ouderavonden.
Maar de vraag is of er niet weer als slap excuus wordt gezegd dat ik mensen aanhaal die niet bestaan.
Mijn vriendin doet de lerarenopleiding en heeft ook vooral op zwarte scholen stage gelopen omdat dat o.a. haar interessegebied is.
Zij heeft mij genoeg verteld over de misère van de allochtone kindjes op school, waarvan de ouders niet naar de ouderavond komen omdat zij vinden dat scholing een zaak is van de school.

Ik heb haar toen gevraagd of het ook maar mogelijk was om die ouders dan tw dwingen, of te laten inzien dat die ouderavonden zo belangrijk zijn.
Maar zij zei dat binnen de wet het niet mogelijk is om die ouders te dwingen omdat het om openbare scholen gaat. Ouders blijven weg van ouderavonden, in een zwarte klas zit je op ouderavond als leerkracht duimen te draaien.

Je zou dus voor zowel allochtone als Nederlandse ouders (iedereen dus gewoon) ouderavonden en scholingsbesef van hun kind verplicht moeten stellen.
Taalles voor allochtone ouders verplicht stellen.
En dan niet met zo'n typisch domme Hollandse excuusregel van 'als je ouder bent dan 40 en al 10 jaar woonachtig in Nederland hoef je niet' maar gewoon iedereen.

Rest nog te zeggen dat een schrikbarend groeiend aantal autochtone ouders hun kind al niet weten op te voeden in Nederland, dus die komen ook voor e.e.a. in aanmerking.

Wist je trouwens dat Nederlandse scholenn voor elk kind dat van een woonwagenkamp komt 0,7x extra subsidie krijgt? Ook al omdat deze kinderen teveel achterlopen met kennis van lezen en schrijven en dus nog meer gesteund moeten worden.
 
Ben ik helemaal mee eens.
Niet veel toe te voegen.

Behalve dat stukje over de ouderavonden.
Maar de vraag is of er niet weer als slap excuus wordt gezegd dat ik mensen aanhaal die niet bestaan.
Mijn vriendin doet de lerarenopleiding en heeft ook vooral op zwarte scholen stage gelopen omdat dat o.a. haar interessegebied is.
Zij heeft mij genoeg verteld over de misère van de allochtone kindjes op school, waarvan de ouders niet naar de ouderavond komen omdat zij vinden dat scholing een zaak is van de school.

Ik heb haar toen gevraagd of het ook maar mogelijk was om die ouders dan tw dwingen, of te laten inzien dat die ouderavonden zo belangrijk zijn.
Maar zij zei dat binnen de wet het niet mogelijk is om die ouders te dwingen omdat het om openbare scholen gaat. Ouders blijven weg van ouderavonden, in een zwarte klas zit je op ouderavond als leerkracht duimen te draaien.

Je dus voor zowel allochtone als Nederlandse ouders (iedereen dus gewoon) ouderavonden en scholingsbesef van hun kind verplicht moeten stellen.
Taalles voor allochtone ouders verplicht stellen.
En dan niet met zo'n typisch domme Hollandse excuusregel van 'als je ouder bent dan 40 en al 10 jaar woonachtig in Nederland hoef je niet' maar gewoon iedereen.

Rest nog te zeggen dat een schrikbarend groeiend aantal autochtone ouders hun kind al niet weten op te voeden in Nederland, dus die komen ook voor e.e.a. in aanmerking.

Wist je trouwens dat Nederlandse scholenn voor elk kind dat van een woonwagenkamp komt 0,7x extra subsidie krijgt? Ook al omdat deze kinderen teveel achterlopen met kennis van lezen en schrijven en dus nog meer gesteund moeten worden.

Ik denk dat onze hevige discussies vooral te wijten zijn aan het feit dat we niet face to face kunnen praten. Ik denk dat we beiden minder gepolariseerd zijn dan wat zou kunnen blijken uit onze posts.
grtz.
 
Ik denk dat onze hevige discussies vooral te wijten zijn aan het feit dat we niet face to face kunnen praten. Ik denk dat we beiden minder gepolariseerd zijn dan wat zou kunnen blijken uit onze posts.
grtz.

Nee zeg! Je meent het! Dat heb ik al 2x eerder aangegeven, in deze thread en die andere vermaarde van 7890 pagina's :roflol:

Ik ga weg, moet even scooteren naar de stoelenzaak. Ik hoop dat ik niet van mijn scooter wordt beroofd onder het rijden straks. :kiss:

:hello:
 
Voor wie ook een in eigen boezem wil kijken wat betreft slavernij:


Dr. George Brest, a non-Muslim historian says, "Christianity did not object to slavery. Politically or economically, it did not encourage the believers to oppose the traditions of their generations as regards slavery. Christianity did not even discuss the problem and said nothing against the rights of slave owners. It did not urge slaves to demand their freedom and did not basically ask to free the slaves."

In the Grand Larouse of 19th century one reads: "Man does not wonder at the presence of slavery and its being common among the Christians till now. The religious representatives approve it and believe that it is legal. In brief Christianity approves it completely till our time and it is very hard to prove that Christianity tried to abolish slavery."

It is no wonder that Christians continued to practice slavery until very recently.

In less than fifty years, Western slave traders carried to North and South America slaves, who now number about twenty million people, left after killing and oppression. This number is five times that of the slaves in the Ancient World more than a thousand years ago. And the difference between the slaves of the Ancient World and the New World is so great that Negroes in America are still a race of secluded pedigree, of lesser privilege and no practical rights.

One does not find this in any nation of the East. A black man who comes to any country there is considered a citizen in about one generation. He has the same rights and duties and needs no protection by legislation or law.

In the Encyclopedia Britanica Vol. II p. 779 under <<Slavery>> one reads: "Catching slaves from their villages which were surrounded by jungle happened this way: Fire was started in the dry hedges surrounding the huts and when the residents fled away into the jungle the Englishmen caught them in devices prepared for that purpose. Some of the people died during this human hunt on their way to the coast to the ships of the British and other companies. A third of the remaining captives died because of climate alteration and during the shipping 4.5 % died and 19 % died during the journey. Those who died in the colonies were uncountable."

In 1502, about eight hundred thousand slaves entered the colony of Jamaica alone, and only three hundred and forty thousand were alive at the end of the same year.

Queen Elizabeth I was partner in the slave trade. Her partner was John Hawkins the greatest slave dealer in history. She made him a knight because she admired his courage and made a coat of arms a slave in chains and handcuffs. It is really ironic to read that ship which the queen prepared for Hawkins was called <<Jesus>> and the ships made for the slave trade numbered 192 and each ship could hold 47,146 slaves. England asked the clergy to find documents to justify this trade and they readily enough found the text from the Old Testament which were mentioned above under Slavery and Jews.
The Bible, unlike the Quran, widely promoted the institution of Slavery; Muslims cannot believe that God could have inspired the following on the issue of slavery found in the Bible:

"Let all who are under the yoke of slavery regard their masters as worthy of all honor, so that the name of God and the teaching may not be defamed." (Timothy I 6:1)

"As for your male and female slaves whom you may have: you may buy male and female slaves from among the nations that are round about you." (Leviticus 25:44)

"If a man lies carnally with a woman who is a slave, betrothed to another man and not yet ransomed or given her freedom, an inquiry shall be held. They shall not be put to death, because she was not free" (Leviticus 19:20)

"When a man strikes his slave, male or female, with a rod and the slave dies under his hand, he shall be punished. But if the slave survives a day or two, he is not to be punished; for the slave is his money." (Exodus 21:20-21)

And the Lord said, "When you draw near to a city to fight against it, offer terms of peace to it. And if its answer to you is peace and it opens to you, then all the people who are found in it shall do forced labour for you and shall serve you..."

(Deuteronomy 20:10-11)

"And he said, Blessed be the Lord God of Shem; and Canaan shall be his servant. God shall enlarge Japheth, and he shall dwell in the tents of Shem; and Canaan shall be his servant" (Genesis 9:26)

"So the Canaanites have dwelt in the midst of Ephraim to this day, but become slaves to do forced labour." (Josh 16:10)

"And all the people that were left of the Amorites, Hittites, Perizzites, Hivites, and Jebusites, which were not the children of Israel; their children that were left after them in the land, whom the children of Israel also were not able utterly to destroy, upon those did Solomon levy a tribute of bondservice unto this day."(I Kings 9:20-21)

"but every slave that is bought for money may eat of it after you have circumcised him." (Exodus 12:44)

"When you buy a Hebrew slave, he shall serve six years, and in the seventh he shall go out free, for nothing." (Exodus 21:2)

St. Paul asked the slaves to obey their masters as they obey Jesus Christ. In his message to the people of Ephsus St.. Paul said "O slave! Obey your masters in body with fear and trembling in your hearts as you do for Christ, not deceiving the eye as those who please people, but as slaves of Christ working God's will, serving with good intention as for God, not for people, knowing that whatever good you do, it will be accepted by God weather you were free or slave."


St. Peter made a similar recommendation and ordered priests to adhere to it, because slavery is a redemption of human errors, offered by men for the wrath of the greatest Lord.

St. Thomas Aquinas added the philosophical view to the view of religious leaders and did not object to slavery, but praised it, because he, like his teacher Aristotle, believed that slavery was natural case and some people are originally born to be slaves. Also he believed slavery did not contradict the faith and humans should be satisfied with their lowly lot.

Perhaps the above verses in the Bible were the thoughts of men as the Bible itself claims:

"How can you say we are wise and the law of the Lord is with us behold, the false pen of the scribes turned it into a lie." (Jer 8:8)

"And the burden of the Lord shall you mention no more...For you have perverted the words of the living God" (Jer 23:36)

"Behold, the word of the Lord is unto them a reproach, they have no delight in it..From the least of them even unto the greatest of them, everyone is given to covetousness, and from the prophet even unto the priest, everyone deals falsely." (Jer 6:10)

"The prophets prophesy lies in my name: I sent them not neither have I commanded them, neither spoke unto them." (Jer 14:14)

"They use their tongues and say, 'He says' " (Jer 23:31)

Many years after Jesus left the earth, Paul says about the Old Testament and the New Testament:

"But when that which is perfect is come, then that which is in part shall be done away." (1 Corin 13:9)
 
Nee zeg! Je meent het! Dat heb ik al 2x eerder aangegeven, in deze thread en die andere vermaarde van 7890 pagina's :roflol:

Ik ga weg, moet even scooteren naar de stoelenzaak. Ik hoop dat ik niet van mijn scooter wordt beroofd onder het rijden straks. :kiss:

:hello:

scooteren naar de stoelenzaak, Ga je de stoelen terug met de scooter naar huis brengen? Pas dan maar op van het verkeer ipv rovers!:D
 
Ik denk dat onze hevige discussies vooral te wijten zijn aan het feit dat we niet face to face kunnen praten. Ik denk dat we beiden minder gepolariseerd zijn dan wat zou kunnen blijken uit onze posts.
grtz.

Dat zeg ik net !! ;)
 
Haha ff weg, en topic is 5 pagina's langer. Woei!!
 
Ik was op zoek naar de bronnen, lees ze nu maar ook eens.
Tis wel grappig dat je bronnen vraagt want iedere keer als ik met een tekst of bron afkom krijg ik het verwijt dat ik geen eigen argumenten heb en gewoon copypaste.

Mooi stuk tekst thinkalot, jammer dat we niet weten waar je het vandaan hebt. Wat wél weten is dat slavernij in het streng islamitische Saoudi Arabië tot in de jaren 60 heeft bestaan! In het westen was het al veel eerder afgeschaft.

Maar goed, het westen én het midden oosten kent nu gelukkig geen slavernij meer. Maar dat ze het allebei gekend hebben staat als een paal boven water!
 
Mooi stuk tekst thinkalot, jammer dat we niet weten waar je het vandaan hebt. Wat wél weten is dat slavernij in het streng islamitische Saoudi Arabië tot in de jaren 60 heeft bestaan! In het westen was het al veel eerder afgeschaft.

Maar goed, het westen én het midden oosten kent nu gelukkig geen slavernij meer. Maar dat ze het allebei gekend hebben staat als een paal boven water!


Ja inderdaad. Ik snap niet hoe dat ooit heeft kunnen bestaan. tevens heeft saoedi arabie een slechte reputatie bij moslims wat betreft de islam; Het is daar een kootregime vol rijke hypcrieten die de armen hun arm afhakken als ze stelen ( en dus de regels van de islam niet volgen) maar zelf zuipen ze zich rot en hebben ze prostituees!


De dictatoriale regimes in de islamitische landen hebben weinig te maken met de islam.
 
Slavernij in de Arabische wereld is een onderbelicht punt. De Arabische slavenhandel was echter van een omvang die absoluut niet onderdeed voor de Europese. Zij begon al ongeveer 1000 jaar voor de Europese in de koloniale tijd, en eindigde pas meer dan een eeuw later. De profeet Mohammed was zelf een actief slavenhandelaar en maakte bij overwinningen op andere stammen de vrouwen en kinderen van de vermoorde strijders buit en tot slaaf en verdeelde deze onder zijn krijgers, zoals bij de Slag bij Khaybar. Hij keurde ook het houden van slaven in de Koran goed. Uiteindelijk werd de slavernij onder hevige politieke druk van de westerse wereld in de laatste Arabische gebieden in 1980 afgeschaft. Men schat dat de Arabieren zo'n 11 miljoen slaven uit Afrika haalden, hetgeen ongeveer gelijk is aan het aantal slaven dat door Europese landen vanuit Afrika naar hun Amerikaanse koloniën werd gebracht.

De Arabische slavenhandel beperkte zich echter niet tot Afrika. Hele dorpen, gelegen van Sicilië tot IJsland en zelfs de Verenigde Staten zijn vanaf de 16e tot de 19de eeuw in de Noord-Afrikaanse slavernij gestort. Daarnaast gebruikten of verkochten Noord-Afrikaanse piraten vaak gevangengenomen Europeanen als slaven.

Voor de jonge Verenigde Staten van Amerika waren de aanvallen de reden voor de oprichting van hun marine in 1794. Op enkele van die plaatsen wordt jaarlijks nog steeds herdenkingen gehouden voor deze voorvallen. Later werd de ontvoering van de held(in) door Arabische piraten, gevolgd door slavernij, meestal in de harem, een literair topos dat met name in veel opera's voorkomt.

Bron: Wikipedia

De Islam heeft mischien mooie praatjes over slavernij, de praktijk is anders.
 
Bron: Wikipedia

De Islam heeft mischien mooie praatjes over slavernij, de praktijk is anders.

Net zoals het Westen.
Wat je doet is weer gewoon het zwarte schaap zoeken en alleen maar naar de slechte zaken kijken.
Je negeert compleet de engelse tekst die ik poste omtrent de svisie van de islam over slavernij en tevens de tekst van het christendom. Het christendom had niet aleen geen mooie praatjes, het werd geodgekuerd door de clerus en de rijken en de bijbel zelf. En de moordpartijen ging verder. lees de tekst ipv hem te negeren.
Ik heb de indruk dat men me zodanig graag wil tegenspreken dat het er zelf niet meer toe doet of wat men zegt nog logisch of eerlijk is.
 
Net zoals het Westen.
Wat je doet is weer gewoon het zwarte schaap zoeken en alleen maar naar de slechte zaken kijken.

:roflol:

Ik ben niet begonnen over de slavernij hoor!

Dat was weer het zoveelste opzetje om Moslims in de slachtofferrol te plaatsen. Als het zwartmaken van het westen als gemene slavendrijvers dan keihard onderuit wordt gehaald draai je het opeens om en proberen ik jullie opeens zwart te maken. :rolleyes:
 
Bron: Wikipedia

De Islam heeft mischien mooie praatjes over slavernij, de praktijk is anders.

je gaat toch niet beweren dat slavernij pas begon met de ontdekking van Amerika?
Grieken en romeinen hielden al duizenden jaren slaven!
 
Back
Naar boven