Fitness Seller

Imago moslims schuld van... moslims! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind het toch maar jammer dat men toch maar weer eens een nieuwe topic start om het wij/zij-gevoel te versterken. Weer eens een topic zodat iedereen eens goed kan "kakken" op de islma en de moslims.
Maar je moet een kat een kat durven noemen. Het mag dan een gevoel geven van wij/zij, wel in realiteit IS dat nu eenmaal zo. Het heeft weinig zin om dan je hoofd in het zand te steken, je moet ze niet negatief gaan beoordelen als groep, je moet wel durven stellen dat er problemen zijn binnen die groep. Uiteindelijk is het doel dat beiden één groep vormen, maar dat gaat niet van de ene dag op de andere en de eerste stap is om ervoor te zorgen dat beiden een beetje zelfkritiek hebben, dus ook de Moslims.

Als ik bijv. Christen was dan zou ik pedofiele priesters hard willen aanpakken, en dat heeft de paus onlangs nog gedaan in uitspraken. Wel laat de Islam dan ook eens kijken naar de extremisten, naar de radicalen, en duidelijk maken aan hun gelovigen dat dit absoluut niet correct is, dan kom je al een heel eind.

Verder ben ik het wel eens dat je niet mag afscheiden of asociaal tegenover elkaar gaat staan, dat is de bron van veel problemen.
 
Thinky , heb je hun posts ook wel eens gelezen ?? ?? , volgens mij hebben hun meer directe kritiek op radicalisering dan jou , sterker nog hun herkennen idd de fouten die worden gemaakt en proberen deze niet steeds goed te praten zoals jij dat doet maar geven daar eerlijk hun mening over , iets wat ik graag zie moet ik zeggen, ook ben ik het zéér vaak met hun posts eens in tegenstelling tot jou posts die iedere keer alleen maar verwijzen naar dingen die vroeger gebeurd zijn om andere dingen goed te praten !! wake up !! we leven nu , en nu moeten we samen zien te leven zonder continu oude koeien uit de sloot te trekken.


We leven id nu maar de smeerlapperij die vroeger is gebeurd gaat nu nog steeds door en de wereld kijkt mooi toe terwijl onder andere Amerika de helft van de wereld aanvalt. We leven niet in een vacuum he; Indien de christelijke bevolking gedurende 50 jaar, sinds 1950 bij, aangevallen zou worden zoals men nu de moslims anvalt, danhadden de christenen ook sneller gen feller gereageerd om cartoons en dergelijek. je mag de zaken niet scheiden. alles hangt aan mekaar vast.
En zeg niet steeds dat ik de zaken goedparaat. dat doe ik niet. Ik treacht uit te leggen hoe het komt ipv steeds met stenen te gooien!


voorbeeldje van Sport ! ;
wat ik ervan lees (heb het even snel gelezen), daar kan ik me wel bij aansluiten, maar hij is niet een man met invloed waar men met de hele gemeenschap naar luisteren zal.

wanneer de moslimgemeenschap, ondanks dat het moeilijk kan zijn soms, zich verdraagzamer op gaat stellen, zal die er op lange termijn denk ik ook wel wat voor terugkrijgen toch?

Ik bedoel maar ,..... deze jongens willen echt en zijn wat mij betreft meer dan welkom !!!!!!!! Deze jongens willen echt? Geoof je dat echt?Je vorige posts laten het tegendeel blijken!

...
 
Maar je moet een kat een kat durven noemen. Het mag dan een gevoel geven van wij/zij, wel in realiteit IS dat nu eenmaal zo. Het heeft weinig zin om dan je hoofd in het zand te steken, je moet ze niet negatief gaan beoordelen als groep, je moet wel durven stellen dat er problemen zijn binnen die groep.
Maar ze worden juist wel als volledige groep veroordeelt. en je moet zelf niet binnen de groep gaan kijken, je moet naar diegenen kijken die in achtergestelde wijken leven waar het onderwijs barslecht is en de toekomstperspectieven nihil. Het gaat niet om moslims die criminaliteit plegen. Het gaat om mensen die tot de armsten in onze maatschappij behoren. Als je dus radicalisering en criminaliteit bij allochtonen wil aanpakken dan moet je de wijken verbeteren en de armoede aanpakken. Zo verminder je de criminaliteit in deie wijken bij zowel allochtonen als autochtonen
Dit debat werd reeds gevoerd waarbij sommigen onder jullie het wetenschappelijk onderzoek van het WODC hadden willen gebruiken om hun gelijk te bewijzen. Bleek dat , indien men een beetje verder las, men tot tegenovergestelde conclusies kwam; Het feit dat allochtonen meer crimianliteit plegen heeft niks te maken met hun religie of afkomst maar met hun sociaal economische status. ze zijn oververtegenwoordigd in de armere wijken dus ook oververtegenwordigd in de criminaliteitsstatistieken!Ik ben echter niet blind. Als ik een jonge kerel een tas zie stelen van een oude dame, dan zal ik niet zeggen:"ja je moet dat begrijpen want hij woont in een arme buurt." Neen , je moet dat streng aanpakken. Maar met repressie alleen kom je niet ver. Je moet aan precentie doen. Twee zeer bekende onderzoekers, Dodge en Coie, wezen er op dat , indien je de criminaliteit en agressie en geweld bij kinderen en adolescenten wil verminderen, het goed is je programma's te reichten op de kinderen, maar het nog veel beter is de ouders te leren hoe hun kinderen op te voeden en te disciplineren.. We hebben allemaal al de kleine peuter in de winkel gezien die schreewtr om een snoepje en het uiteindelijk ook krijgt omdat zijn ouders hem niet aankunnen. Leer ouders hoe ze hun kinderen moeten aanpakken. het kan best zijn dat dit bij Marokkaanse ouders moeilijker gaat bij hun kinderen omdat ze in twee verschillende werelden leven. De ouders leven met een groot deel oude tradities in hun leven, en de kinderen leven in een soort "bicultureel huis". Dit werkt heel verwarrend voor kinderen. Als men dus criminaliteit bij hen wil aanpakken zal men dus de ouders er moetne bij betrekken. Het zijn dus de opvoedkundige bekwaamhedne van de ouders die de doorslag zouden kunnen zijn. bij autochtonen en allochtonen.


Uiteindelijk is het doel dat beiden één groep vormen, maar dat gaat niet van de ene dag op de andere en de eerste stap is om ervoor te zorgen dat beiden een beetje zelfkritiek hebben, dus ook de Moslims. daar ga ik volledig mee akkoord

Als ik bijv. Christen was dan zou ik pedofiele priesters hard willen aanpakken, en dat heeft de paus onlangs nog gedaan in uitspraken. Wel laat de Islam dan ook eens kijken naar de extremisten, naar de radicalen, en duidelijk maken aan hun gelovigen dat dit absoluut niet correct is, dan kom je al een heel eind. Dat wordt voortdurend gedaan; Toen Theo werd vermoord kwamen de moslims ook op straat, in debatten zzagen we molsims, imams, moslimvertegenwoordigers,... kritiek uiten op deze radicale islam en extremisme. We zgen dit geduurende weken. Toen zag ik een programma, ik gellof dat het netwerk of zo was waarin de journalist vroeg: hoe komt het dathet in de moslimgemeenschap zo stil is wat betreft kritiek op deze moord. Waarop de moslimverantwoordelijke zei: "leef jij wel op aarde? heb jij niet gezien wat we de afgelopen weken al niet gedaan hebben om ons standpunt duidelijk te maken?

Verder ben ik het wel eens dat je niet mag afscheiden of asociaal tegenover elkaar gaat staan, dat is de bron van veel problemen. Inderdaad!

..
 
Laatst bewerkt:
Pff 2 weken zeuren dat het niet zulke lieve ex moslims zijn en dan niks meer zeggen en elke radicale gewoon zijn gang laten gaan.

Nee idd de moslimgemeenschap gaat lekker.
Ben blij dat er veel opgepakt worden, dus dat scheelt weer.
 
Ook hier stigmatiseert thinkalot er weer lekker op los. Goed bezig, jong.
 
Ook hier stigmatiseert thinkalot er weer lekker op los. Goed bezig, jong.

Stigmatiseren? Ik denk dat je niet goed weet wat dat woord betekent;
Het was zowat de meest doordachte en genuanceerde post die je maar kan neerpennen maar volgens jou stigmatiseer ik.

Citeer dan maar eens de zinnen die zo stigmatiserend zijn? Ik denk dat je zal merken dat je dan vooral je eigen zinnen zal heschrijven.
 
Toch zijn het altijd weer dezelfde bevolkingsgroepen die in die armoede 'terechtkomen'. Van Hindoestanen, Chinezen enz komen nooit problemen. Die hadden net zoveel hindernissen te nemen als de Moslims. Maar in plaats van hun best doen op school steken veel moslims liever auto's in de fik, en dan vinden ze het nog vreemd dat bedrijven ze liever niet in dienst nemen. De derde generatie Marokkanen weet nog steeds niet dat je een vrouw niet versiert door haar 'hoer' te noemen. Loop een willekeurig winkelcentrum in een westeuropese stad in en je ziet met eigen ogen waarom die gastjes zo'n slechte reputatie hebben en niet worden aangenomen. De autochtone kinderen zitten op school terwijl veel van hun leeftijdsgenootjes met arabische achtergrond de buurt de stuipen op het lijf jaagt.

Natuurlijk moet je groepen die het moeilijk hebben een helpende hand bieden, maar de wil om er zelf energie in te steken ontbreekt. Alles is de schuld van de overheid, maar er is maar één schuldige voor het voortijdig schoolverlaten, dat hebben die mensen toch echt zélf gedaan! De hulp wordt wel geboden maar niet gezien.

En over discriminatie: Hindoestanen hebben ondanks hun rare achternaam en gekleurde huid wél een baan.
 
Die Hindoestanen spraken dan ook de taal bij binnenkomst, wat het een stuk makkelijker maakte om te integreren. Die hele groep heeft een voorsprong gehad t.o.v. andere groepen, niet zo vreemd dat ze voor minder problemen zorgen. Dus nee ze hadden niet net zoveel hindernissen. En ja de groep derde generatie allochtonen zou minder problemen moeten hebben maar het blijkt dan ook dat die hun achterstand inhalen.

Chinezen hebben jarenlang in Amsterdam voor aardig wat overlast gezorgd door de drugshandel. Dat je daar op straat minder van merkt is alleen omdat de Chinezen het werk laten opknappen door anderen, het is niet eens een heilige groep die superstrak integreert. Je moet de Chinese koks de kost geven die hier al tientallen jaren zijn en net het woordje rijst en sambal kunnen uitspreken. Om nog maar niet te spreken over het aantal illegale Chinezen dat hier via mensensmokkel is binnengekomen. Werken voor een hongerloontje onder erbarmelijke omstandigheden. Of aan je einde komen in een container.

Er zijn maar weinig groepen van niet Westerse origine die geen integratieproblemen kennen bij hun komst naar Nederland. We maken nu mee dat juist de grootste groepen ook voor de problemen zorgen, maar goed die zijn dan ook geconcentreerd in overwegend de minste wijken van Nederland. Wannabe gangsters in redelijke goede wijken daargelaten, dat blijft kuddegedrag waar de autochtoon net zo hard aan meedoet.
 
Overigens geven de Hindoestanen mij gelijk wat betreft hun integratie (voordat daar weer getwist gaat worden) :

Verder speelt in de vergevorderde integratie mee dat Hindoestanen in Suriname al kennis over Nederland vergaarden en bovendien de taal al redelijk onder de knie hadden. "Maar we zijn er nog lang niet," vindt Bissessur. "Nederlanders denken misschien dat Hindoestanen braaf en geïntegreerd zijn, maar onze problemen zijn doorgaans wat minder zichtbaar."
De Hindoestaanse gemeenschap in Nederland, die naar schatting uit 200.000 mensen bestaat, heeft zich in de loop der jaren uitermate goed geïntegreerd. Dat is althans het beeld dat de bevolkingsgroep bij veel Nederlanders oproept. Toch hebben Hindoestanen de behoefte zich te onderscheiden en trekken ze in hun vrije tijd voornamelijk met mensen met dezelfde achtergrond op. Veel ouders geven er de voorkeur aan hun kinderen naar een speciale basisschool te sturen.

Waaarbij nog komt dat die groep net zo goed behoorlijk grote problemen kent :

De Hindoestaanse gemeenschap hecht sterk aan de traditionele normen en waarden. Vooral de meisjes ondervinden hier vaak hinder van. Ze groeien op in een moderne maatschappij, maar hebben thuis amper bewegingsvrijheid. De ouders willen vaak meebeslissen in de partnerkeuze en de voorkeur gaat dan uit naar een partner van dezelfde afkomst.

Uit cijfers uit de jaren '90 blijkt dat Hindoestaanse meisjes in de leeftijd van 15 tot en met 19 jaar veel vaker parasuïcidaal gedrag (poging tot zelfmoord) vertonen dan leeftijdsgenoten uit ander bevolkingsgroepen. Volgens een onderzoek van de gemeente Den Haag naar het welbevinden van Hindoestaanse meisjes ervaren zij een gebrek aan vrijheid, familiedwang en gebrekkige communicatie met de ouders. Ook speelt het gedwongen behoud van de maagdelijkheid een rol.

Alleen hebben wij daar dan weer minder last van, maar hoge zelfmoordcijfers lijkt me nou ook niet iets waar je op zit te wachten.

Hindulife.nl - Ook geïntegreerde Hindoestanen hechten aan traditie
 
Toch zie je dat de imigranten uit culturen waar de economie nu ook niet bepaald booming is dat ze hier niet ook meekomen, een sterke aanwijzing dat de cultuur van Marokkanen niet echt bijdraagt aan voorspoed. In het thuisland doen Marrokanen het ook een stuk minder goed dan de Chinezen en Indiërs. Als ik het heb over Hindoestanen heb ik het trouwens ook over mensen die hun wortels in India hebben, die doen het mischien nog wel betrer dan de Surinaams hindoestanen, ondanks dat zij de taal niet kennen. Dat zelfmoord aantal verbaast me ook niets, het is een erg prestatiegerichte cultuur, maar liever dat dan de Marokkaanse klaag en ontken cultuur.

Dat groepen hun eigen tradities hebben vind ik trouwens alleen maar mooi, zolang die maar niet tot overlast zorgen bij anderen.
 
Laatst bewerkt:
Marokko staat boven Suriname qua BNP per inwoner. En zover staan ze niet af van opkomende grootmacht China. Een China dat in de laatste 10 jaar op BNP gebied enorm is gegroeid (sommige jaren +8% of meer). Het zijn geen rijke naties, maar genormeerd vallen Marokko, China en Suriname in dezelfde groep. BNP per inwoner van Marokko is : $4300,-, Suriname : $4100,- , China $6300,-.
 
Marokko staat boven Suriname qua BNP per inwoner. En zover staan ze niet af van opkomende grootmacht China. Een China dat in de laatste 10 jaar op BNP gebied enorm is gegroeid (sommige jaren +8% of meer). Het zijn geen rijke naties, maar genormeerd vallen Marokko, China en Suriname in dezelfde groep. BNP per inwoner van Marokko is : $4300,-, Suriname : $4100,- , China $6300,-.

Hoe denk je dat die verhoudingen over 10 jaar liggen? Ik zie de Marokkaanse economie niet veel beter worden op korete termijn, In india en China is dat wel anders. Suriname was niet mijn eerste gedachte bij hindoestanen.
 
Een probleem dat wel te duiden valt is dat we hier hoofdzakelijk de onderkant van de samenleving naar toe hebben gehaald. De boeren en minder verdienenden uit landen waar gastarbeiders vandaan kwamen. Want waarom zou een goed verdienende Marokkaan of Turk hier zijn heil zoeken als hij in zijn thuisland al een aardige boterham binnenhaalt? Wat er dus kwam waren overwegend lager opgeleiden, sommigen zelfs analfabeet. Het boeide niet veel, ze zouden toch weer terug gaan en ze kwamen voor het vuile werk. Dan hoef je geen perfect Nederlands te spreken.

Niet zo vreemd dat een achterlopende groep langzamer integreert en ouderwetse normen en waarden overbrengt op volgende generaties. Als we dat gewild hadden dan hadden we liberale groeperingen moeten werven. Maar daar is nooit aan gedacht eind jaren 60, begin jaren 70.
 
Klopt daar heb je helemaal gelijk in. Wij zitten opgezadeld met het tuig uit de binnenlanden van Marokko en Turkije. :( De bedoeling was ook dat ze weer terug zouden gaan op termijn, maar dat is er helaas nooit van gekomen. Wat ik me nu afvraag is in hoeverre zoiets rechttrekt. Is intelligentie grotendeels erfelijk of niet? In hoeverre blijft het gemiddelde IQ van die mensen generaties lang beneden gemiddeld?
 
Hoe denk je dat die verhoudingen over 10 jaar liggen? Ik zie de Marokkaanse economie niet veel beter worden op korete termijn, In india en China is dat wel anders. Suriname was niet mijn eerste gedachte bij hindoestanen.

Een Hindoestaan heeft niks meer met India te maken, dat zijn gewoon Surinamers. Marokko heeft net zoals andere landen in die regio amper natuurlijke bronnen. Net zo goed is er geen strategische ligging. Bijna niemand boeit het wat er onder Marokko gebeurt, voor velen is Afrika een verloren continent. Dus ja Marokko zal niet opstromen in de vaart der volkeren, maar ik betwijfel of dat aan de volksaard ligt. Waar je wordt geboren op deze aarde blijft toch een kwestie van geluk hebben.

Of wil je die Marokkanen hier nog een betere toekomst bieden zodat de wat liberalere Marokkaan kan laten zien dat het ook anders kan? Naar Afrikaanse maatstaven doen de Noordelijk gelegen landen in Afrika het prima, naar onze maatstaven is het behelpen.
 
Een Hindoestaan heeft niks meer met India te maken, dat zijn gewoon Surinamers. Marokko heeft net zoals andere landen in die regio amper natuurlijke bronnen. Net zo goed is er geen strategische ligging. Bijna niemand boeit het wat er onder Marokko gebeurt, voor velen is Afrika een verloren continent. Dus ja Marokko zal niet opstromen in de vaart der volkeren, maar ik betwijfel of dat aan de volksaard ligt. Waar je wordt geboren op deze aarde blijft toch een kwestie van geluk hebben.

Of wil je die Marokkanen hier nog een betere toekomst bieden zodat de wat liberalere Marokkaan kan laten zien dat het ook anders kan? Naar Afrikaanse maatstaven doen de Noordelijk gelegen landen in Afrika het prima, naar onze maatstaven is het behelpen.

Ik ken persoonlijk een hele hoop Hindoestanen met roots voor 100% uit India. En ze doen het allemaal goed in de Nederlandse maatschappij.

Moslims hebben alle kansen, onderwijs is nog steeds gratis en toegankelijk voor iedereen, toch zijn ze in de hogere regionen van het onderwijs sterk ondervertegenwoordigd. Dat is toch grotendeels eigen schuld dikke bult.
 
Toch zijn het altijd weer dezelfde bevolkingsgroepen die in die armoede 'terechtkomen'. Van Hindoestanen, Chinezen enz komen nooit problemen. Die hadden net zoveel hindernissen te nemen als de Moslims. Maar in plaats van hun best doen op school steken veel moslims liever auto's in de fik, en dan vinden ze het nog vreemd dat bedrijven ze liever niet in dienst nemen. De derde generatie Marokkanen weet nog steeds niet dat je een vrouw niet versiert door haar 'hoer' te noemen. Loop een willekeurig winkelcentrum in een westeuropese stad in en je ziet met eigen ogen waarom die gastjes zo'n slechte reputatie hebben en niet worden aangenomen. De autochtone kinderen zitten op school terwijl veel van hun leeftijdsgenootjes met arabische achtergrond de buurt de stuipen op het lijf jaagt.

Natuurlijk moet je groepen die het moeilijk hebben een helpende hand bieden, maar de wil om er zelf energie in te steken ontbreekt. Alles is de schuld van de overheid, maar er is maar één schuldige voor het voortijdig schoolverlaten, dat hebben die mensen toch echt zélf gedaan! De hulp wordt wel geboden maar niet gezien.

En over discriminatie: Hindoestanen hebben ondanks hun rare achternaam en gekleurde huid wél een baan.

Hindoestanen en chinesen zijn hier in veel kleinere mate en zijn meestal financieel beter af dan de marokkanen. Je mag tevens niet vergeten dat de chinezen en hindoestanen hier vee;l later zijn gekomen toen er al heel wat meer sociale voorzieningen waren; Ze hebben helemaal niet dezelfde hindernissen moeten nemen.

Moslim steken liever auto's in de fik? Wat een geouwehore! In de arme wijken van Parijs worden de auto's in defik gestoken door de armen daar en dat zijn; marokkanen, Tunesiers, algerijnen, zwart-afrikanen, chinezen, Italianen, Fransen.

en alle Marokkanen trafchten vouwen te versieren door haar hoer te noemen nietwaar!?

Altijd diezelfde veralgemeningen, zelf nadat men weet dat het niks met origine te maken heeft maar met de armoede.
 
Die Hindoestanen spraken dan ook de taal bij binnenkomst, wat het een stuk makkelijker maakte om te integreren. Die hele groep heeft een voorsprong gehad t.o.v. andere groepen, niet zo vreemd dat ze voor minder problemen zorgen. Dus nee ze hadden niet net zoveel hindernissen. En ja de groep derde generatie allochtonen zou minder problemen moeten hebben maar het blijkt dan ook dat die hun achterstand inhalen.

Chinezen hebben jarenlang in Amsterdam voor aardig wat overlast gezorgd door de drugshandel. Dat je daar op straat minder van merkt is alleen omdat de Chinezen het werk laten opknappen door anderen, het is niet eens een heilige groep die superstrak integreert. Je moet de Chinese koks de kost geven die hier al tientallen jaren zijn en net het woordje rijst en sambal kunnen uitspreken. Om nog maar niet te spreken over het aantal illegale Chinezen dat hier via mensensmokkel is binnengekomen. Werken voor een hongerloontje onder erbarmelijke omstandigheden. Of aan je einde komen in een container.

Er zijn maar weinig groepen van niet Westerse origine die geen integratieproblemen kennen bij hun komst naar Nederland. We maken nu mee dat juist de grootste groepen ook voor de problemen zorgen, maar goed die zijn dan ook geconcentreerd in overwegend de minste wijken van Nederland. Wannabe gangsters in redelijke goede wijken daargelaten, dat blijft kuddegedrag waar de autochtoon net zo hard aan meedoet.

Ik ben blij dat er toch iemand is die nadenkt en nuanceert.
 
Toch zie je dat de imigranten uit culturen waar de economie nu ook niet bepaald booming is dat ze hier niet ook meekomen, een sterke aanwijzing dat de cultuur van Marokkanen niet echt bijdraagt aan voorspoed.

het zijn net ade arme marokkanen die naar hier komen!! Wat een drogrede!
 
Marokko staat boven Suriname qua BNP per inwoner. En zover staan ze niet af van opkomende grootmacht China. Een China dat in de laatste 10 jaar op BNP gebied enorm is gegroeid (sommige jaren +8% of meer). Het zijn geen rijke naties, maar genormeerd vallen Marokko, China en Suriname in dezelfde groep. BNP per inwoner van Marokko is : $4300,-, Suriname : $4100,- , China $6300,-.

het heeft geen zin met feiten en argumenten af te komen. Hier heerst het buikgevoel, waar argumenten geen effect hebben;
 
Back
Naar boven