Fitness Seller

Imago moslims schuld van... moslims!

Ik ken persoonlijk een hele hoop Hindoestanen met roots voor 100% uit India. En ze doen het allemaal goed in de Nederlandse maatschappij.

Moslims hebben alle kansen, onderwijs is nog steeds gratis en toegankelijk voor iedereen, toch zijn ze in de hogere regionen van het onderwijs sterk ondervertegenwoordigd. Dat is toch grotendeels eigen schuld dikke bult.

Dat zijn Hindoes, een Hindoestaan is een Hindoe van Surinaamse afkomst.

Eigen schuld, dikke bult is wel iets simplistisch. Als je begint vanuit een achterstand is het niet zo dat je gelijke kansen hebt. Om te studeren moet je ook opgroeien in een omgeving die je stimuleert. Ik kan wel stellen dat in een achterstandsbuurt overwegend andere zaken worden gestimuleerd. Heb zelf meegemaakt dat ik van mijn vriendengroep op mijn 15de nog de enige was die naar school ging. De rest was bezig met andere activiteiten.

Klopt daar heb je helemaal gelijk in. Wij zitten opgezadeld met het tuig uit de binnenlanden van Marokko en Turkije. :( De bedoeling was ook dat ze weer terug zouden gaan op termijn, maar dat is er helaas nooit van gekomen. Wat ik me nu afvraag is in hoeverre zoiets rechttrekt. Is intelligentie grotendeels erfelijk of niet? In hoeverre blijft het gemiddelde IQ van die mensen generaties lang beneden gemiddeld?

het tuig uit de binnenlanden? Ik kan echt niet geloven van ee smerige taal ik hier lees. het waren arme mensen die heel hun familie achterlieten om te komen werken. dat is pas een opoffering waar wij nog veel zouden kunnen van leren. Tuig?! Ik vind het een walgelijke opmerking.

Overigens zie ik het integratieprobleem als een groot probleem maar ik geloof dat sommigen het zien als het enige probleem dat we in Nederland kennen. Tegelijkertijd liggen er bejaarden in hun eigen urine of gaan er bejaarden dood omdat ze te weinig verzorging krijgen. Vind ik persoonlijk iets schrijnender.

Groepen die niet willen integreren dienen aangepakt te worden. Groepen die crimineel gedrag vertonen net zo goed. Maar voor de zoveelste keer, we moeten er voor waken om een hele bevolkingsgroep te benoemen als zondebok terwijl er genoeg welwillenden zijn binnen die bevolkingsgroep. Radicalisering vind zijn voedingbodem in afkeer of negeren van bepaalde groepen, voor je het weet heb je echt een vijfde colonne er bij die niet meer valt tegen te houden.

Overigens zie ik het integratieprobleem als een groot probleem maar ik geloof dat sommigen het zien als het enige probleem dat we in Nederland kennen. Tegelijkertijd liggen er bejaarden in hun eigen urine of gaan er bejaarden dood omdat ze te weinig verzorging krijgen. Vind ik persoonlijk iets schrijnender.

Groepen die niet willen integreren dienen aangepakt te worden. Groepen die crimineel gedrag vertonen net zo goed. Maar voor de zoveelste keer, we moeten er voor waken om een hele bevolkingsgroep te benoemen als zondebok terwijl er genoeg welwillenden zijn binnen die bevolkingsgroep. Radicalisering vind zijn voedingbodem in afkeer of negeren van bepaalde groepen, voor je het weet heb je echt een vijfde colonne er bij die niet meer valt tegen te houden.
Ik zou je wel kunnen kussen. het doet deugd te zien dat er nog hoop is.

• Topic Starter Topic Starter

Ben ik helemaal met je eens Eric. Ik staar me er ook niet blind op. Maar als een groep de overheid of de blanken in het algemeen weer eens de schuld van hun eigen falen in de schoenen wils schuiven ben graag bereid hen met de neus op de feiten te drukken.

Niet janken maar naar school en een baan zoeken/bedrijf oprichten.

het tuig uit de binnenlanden? Ik kan echt niet geloven van ee smerige taal ik hier lees. het waren arme mensen die heel hun familie achterlieten om te komen werken. dat is pas een opoffering waar wij nog veel zouden kunnen van leren. Tuig?! Ik vind het een walgelijke opmerking.

Hmm, ik zal hier eens even op ingaan.
Meeste turken die hier wonen, zijn turken uit de dorpen.
Door de stadse turken (dus uit Istanbul of Ankara) worden zij al gauw zelf berggeiten genoemd. Grappen met instap laarsjes voor de geiten komen van hunzelf af.
De meeste waren dus zeker wel arm hoor.
En hoe ik dit weet?
Niet uit een boekje nee.
Maar uit gesprekken met oudere Turken.

Dat maakt het nog niet tot tuig natuurlijk. Wel tot een groep waarvan verwacht kon worden dat ze bij integratie grote moeilijkheden zouden krijgen. Maar goed, het initiele plan was dat gastarbeiders terug zouden gaan. Het verblijf werd echter iets langer en na 10+ jaar stuur je iemand niet zomaar meer terug.

Door de stadse turken (dus uit Istanbul of Ankara) worden zij al gauw zelf berggeiten genoemd. Grappen met instap laarsjes voor de geiten komen van hunzelf af.
En hoe ik dit weet?
Niet uit een boekje nee.

welkom allertonen in ons zeikeringe waterlandje...

Hier ziet u de grote kerk van aalblasedam en daar is de beroemde red light zone van Venlo. hier haalt u uw boodschapjes bij appie happie. En als u het even niet meer ziet zitten kunt u op medische grond een jointje roken in de plaatselijke koffie shop.

Werelds wij ach nee... de brabanders schelden hun helden uit voor boeren en de noordhollanders vinden zich zelf joden en daartussen in ligt de bijbelbelt.

Alles bij elkaar een bekrompen zootje achterlijke conservatieve polder zeikers met hier en daar een wel bespraken niet als aap uitziende rel nicht.

Die het als het erop aan komt zich zelf verheven voelen boven de rest van het menselijk ras omdat ze hun kippetje niet van het maaiveld maar uit de suppermarkt halen.

Ik wordt toch zo moe van die gladiolen die met een uitgestreken gezicht hun sociale dienst belazeren en dan vervolgens roepen dat de turken of welken soort van allertoon een keutelboer is van achter de bergen.

Tegen de tijd dat je niet meer schijt, boert of lummelt. En dat je eindelijk een vak hebt geleerd wil ik dat oeverloze geouwenhoer over andere rassen niet meer horen... ons DNA wijkt op nog geen 0.001% af van welke willekeurige persoon op deze wereld dat betekent dat we allemaal wereld burgers zijn onafhankelijk de plaats van waar we vandaan komen...

stelletje bavianen!!

Dat maakt het nog niet tot tuig natuurlijk. Wel tot een groep waarvan verwacht kon worden dat ze bij integratie grote moeilijkheden zouden krijgen. Maar goed, het initiele plan was dat gastarbeiders terug zouden gaan. Het verblijf werd echter iets langer en na 10+ jaar stuur je iemand niet zomaar meer terug.

Wel tot achterlijke mensen (op een paar uitzonderingen na) :p

Als je ziet wat er rondloopt in dorpen van Aziatische landen haha, wereld van verschil tussen dorpelingen en stadsmensen.

Tja als ik ga rondkijken als stadsmens in sommige dorpen in Nederland dan schrik ik ook soms :D Leipe ecto's die zich alleen maar volzuipen en volgooien met worstenmik. Raar volk in die dorpen. J/k.

Maar het hangt wel af van wel land je in Azie komt. Ben in genoeg dorpen geweest in Azie waar ze behoorlijk gemoderniseerd waren. Zelfs in onherbergzame gebieden.

welkom allertonen in ons zeikeringe waterlandje...

Hier ziet u de grote kerk van aalblasedam en daar is de beroemde red light zone van Venlo. hier haalt u uw boodschapjes bij appie happie. En als u het even niet meer ziet zitten kunt u op medische grond een jointje roken in de plaatselijke koffie shop.

Werelds wij ach nee... de brabanders schelden hun helden uit voor boeren en de noordhollanders vinden zich zelf joden en daartussen in ligt de bijbelbelt.

Alles bij elkaar een bekrompen zootje achterlijke conservatieve polder zeikers met hier en daar een wel bespraken niet als aap uitziende rel nicht.

Die het als het erop aan komt zich zelf verheven voelen boven de rest van het menselijk ras omdat ze hun kippetje niet van het maaiveld maar uit de suppermarkt halen.

Ik wordt toch zo moe van die gladiolen die met een uitgestreken gezicht hun sociale dienst belazeren en dan vervolgens roepen dat de turken of welken soort van allertoon een keutelboer is van achter de bergen.

Tegen de tijd dat je niet meer schijt, boert of lummelt. En dat je eindelijk een vak hebt geleerd wil ik dat oeverloze geouwenhoer over andere rassen niet meer horen... ons DNA wijkt op nog geen 0.001% af van welke willekeurige persoon op deze wereld dat betekent dat we allemaal wereld burgers zijn onafhankelijk de plaats van waar we vandaan komen...

stelletje bavianen!!

Hmm heb een vak geleerd. Lummelen doe ik eigenlijk niet:D

@EricR: Ik noem ze nergens tuig;)

Doelde ook niet op jou Richard en denk dat Zelda het ook anders bedoelde. Het tuig wat we hier zien is hier geboren in de meeste gevallen. De eerste generatie heeft niet zoveel voor problemen gezorgd qua criminaliteit, wel voor integratieproblemen.

En hoe ik dit weet?
Niet uit een boekje nee.

Ik heb niet gezegd dat ze niet arm waren. Ik heb gezegd dat het smerig is ze als tuig te bestempelen louter en alleen omdat ze arm zijn!

ik stel een verandering voor van de topictitel:

alleen moslims kunnen hun eigen imago verbeteren.

a. Het imago van de moslims is van veel meer dingen afhankelijk dan alléén hun eigen handelen, o.a. de media hebben hier ook een dikke vinger in de pap. Van dit soort taferelen zijn er meer dan genoeg te vinden in de geschiedenis van de mensheid. Als je maar vaak genoeg hoort dat je een boon bent, ga je het geloven, als je maar lang genoeg hoort dat Nederlanders naakte hippies zijn die op klompen lopen, ga je het ook geloven. Hoeveel mensen lopen hier naakt rond op klompen? Juist, bijna niemand, maar k heb meegemaakt dat mensen uit Brazilie met die overtuiging naar Amsterdam gingen, aangezien ze dit hadden gehoord, o.a. op school... De massa is blind en dom en die kan je alles waarmaken.

b. De gemiddelde nederlander zal het moslimimago zeker niet verbeteren, hoopt wss zelfs op een verslechtering van hun imago, zodat ze kunnen zeggen: 'zie je wel!'

ergo:
Vanuit de moslim gemeenschap zal een positieve vibe uit MOETEN gaan.
voor punt a. valt dan te zeggen dat de media deze vibe juist zal moeten weergeven, voor punt b. dient dan de nederlandse bevolking/overheid open te staan voor positieve berichten vanuit de moslimgemeenschap.

lekker boeien wiens 'schuld' het is, hoe gaan we vanaf hier verder? Daarbij zal iedereen de hand in eigen boezem moeten steken en de balken uit de ogen moeten halen, voordat andermans splinters kunnen worden verwijderd.
Schreeuwen dat iemand wat verkeerd doet is héél makkelijk, voor het nadenken over goede oplossingen hebben schijnbaar veel mensen niet genoeg verstandelijke vermogen, aangezien het blijft steken op de wijzende vinger. (en de 'oplossing' bij: uitzetten die handel! erg hoogstaande symptoombestrijding dus...)

ik stel een verandering voor van de topictitel:

alleen moslims kunnen hun eigen imago verbeteren.

a. Het imago van de moslims is van veel meer dingen afhankelijk dan alléén hun eigen handelen, o.a. de media hebben hier ook een dikke vinger in de pap. Van dit soort taferelen zijn er meer dan genoeg te vinden in de geschiedenis van de mensheid. Als je maar vaak genoeg hoort dat je een boon bent, ga je het geloven, als je maar lang genoeg hoort dat Nederlanders naakte hippies zijn die op klompen lopen, ga je het ook geloven. Hoeveel mensen lopen hier naakt rond op klompen? Juist, bijna niemand, maar k heb meegemaakt dat mensen uit Brazilie met die overtuiging naar Amsterdam gingen, aangezien ze dit hadden gehoord, o.a. op school... De massa is blind en dom en die kan je alles waarmaken.

b. De gemiddelde nederlander zal het moslimimago zeker niet verbeteren, hoopt wss zelfs op een verslechtering van hun imago, zodat ze kunnen zeggen: 'zie je wel!'

ergo:
voor punt a. valt dan te zeggen dat de media deze vibe juist zal moeten weergeven, voor punt b. dient dan de nederlandse bevolking/overheid open te staan voor positieve berichten vanuit de moslimgemeenschap.

lekker boeien wiens 'schuld' het is, hoe gaan we vanaf hier verder? Daarbij zal iedereen de hand in eigen boezem moeten steken en de balken uit de ogen moeten halen, voordat andermans splinters kunnen worden verwijderd.
Schreeuwen dat iemand wat verkeerd doet is héél makkelijk, voor het nadenken over goede oplossingen hebben schijnbaar veel mensen niet genoeg verstandelijke vermogen, aangezien het blijft steken op de wijzende vinger. (en de 'oplossing' bij: uitzetten die handel! erg hoogstaande symptoombestrijding dus...)

Is inderdaad een goede nuancering maar als de goede vibe en maatregelen alleen uit de hoek van de moslims (gaan) komen denk ik niet dat dat zal helpen. moslims leven niet in een vacuum en als de leden van dit forum representatief zijn voorde Nederlandse samenleving dan heb ik schrik dat alle goede voornemens van de moslims toch steeds negatief zullen beoordeeld worden; een goed vb hiervan is toen een aantal Marokkaanse moslims een project tot het hlepen van bejaarden in tehuizen opstartte er hier op dit forum werd geschreeud dat het wellicht was om hun tasjes daarna te pikken, ofwel zei men dat ze de ewtreme uitzondering waren,...

Is inderdaad een goede nuancering maar als de goede vibe en maatregelen alleen uit de hoek van de moslims (gaan) komen denk ik niet dat dat zal helpen. moslims leven niet in een vacuum en als de leden van dit forum representatief zijn voorde Nederlandse samenleving dan heb ik schrik dat alle goede voornemens van de moslims toch steeds negatief zullen beoordeeld worden; een goed vb hiervan is toen een aantal Marokkaanse moslims een project tot het hlepen van bejaarden in tehuizen opstartte er hier op dit forum werd geschreeud dat het wellicht was om hun tasjes daarna te pikken, ofwel zei men dat ze de ewtreme uitzondering waren,...

BuilderB zei:
ergo:

ik probeerde aan te geven hoe naar mijn idee de zaken er voor staan. Het zwaartepunt wordt nu bij de moslims gelegd, zij moeten laten zien dat de situatie anders is dan de media doet geloven.
Ik zeg niet dat dit een juiste gang van zaken is, of dat ik het er mee eens ben, ik zeg gewoon dat het zo lijkt te zijn. De moslim's zijn 'aan zet' volgens de heersende gedachte.

ik probeerde aan te geven hoe naar mijn idee de zaken er voor staan. Het zwaartepunt wordt nu bij de moslims gelegd, zij moeten laten zien dat de situatie anders is dan de media doet geloven.
Ik zeg niet dat dit een juiste gang van zaken is, of dat ik het er mee eens ben, ik zeg gewoon dat het zo lijkt te zijn. De moslim's zijn 'aan zet' volgens de heersende gedachte.

De moslims zijn aan zet. Er zijn moslims die niet crimineel , er zijn er die het wel zijn, er zijn er die positieve projecten opstarten. Dus dat volgende heersende gedachte de moslims aan zet zijn is een verkeerde gedachte. het moet van alle kanten komen en de positieve projecten moeten meer mediabelangstelling krijgen. En als ze die dan krijgen wordt het maar eens tijd dat de Nederlander positief en objectief reageert ipv te schreeuwen dat het éénmalig is, dat de projecten niks uithalen en bommen geld kosten.

Dat diegene die positieve daden stellen "de extreme minderheid "zijn en dat al die "allochtonen " toch maar profiteurs zijn, zijn dagdagelijke opmerkingen die het de allochtoon heel moeilijk maken. In zo'n klimaat heeft geen enkel positief project een schijn van kans een positief beeld te creeeren van de moslims.

Maar ik ga wel akkoord met je dat ze moeten blijvne proberen.Het zal ooit wel goedkomen. er zal oooit een evenwicht komen. dat hebben we doorheen de wereldgeschiedenis altijd gezien.
je post nog eens herlezend, besefte ik dat je op alle vlakken juist zit: meer positieve signalen uit de moslimgemeenschap en minder blindheid van de Nederlandse samenleving voor deze positieve signalen.

helemaal mee eens, gedeeltelijk ook van DBC en amerika

Volgens de Hoge raad van geleerden die bepalen wat en hoe de islam is en zou moetne zijn, bepaalde dat om een moslim te zijn, je in Allah moe geloven en zijn profeet. En geloven wat er in de Koran staat.
De Koran maakt duidelijk dat het paradijs niet op aarde is.
De ahmadya beweging zegt da thet paradijs op aarde is en geven aan Jezus tevens nog andere eigenschappen en toekomstplannen die in de Loran niet besproken worden.
Het is dan ook duidelijk voor alle bekende stromingen in de islam dat deez sekte niet behoort tot de islam.

Dus aan allen die zeiden dat het toch bestaat een moslim met zelfkritiek: "geen geluk, het bestaat niet".

Ik vind het toch maar jammer dat men toch maar weer eens een nieuwe topic start om het wij/zij-gevoel te versterken. Weer eens een topic zodat iedereen eens goed kan "kakken" op de islma en de moslims.

zo gaan de moslims zich zeker welkom voelen en zich verder willen integrerer.
Sport2000, yesilgozler, jullie voelen je zeer welkom op dit fourum, niet?!
ik voel me hier welkom ja, jij ook? :)
Geoof je dat echt?Je vorige posts laten het tegendeel blijken!
waarom zouden "deze jongens" niet willen ???

Terug
Naar boven