- Waardering
- 2.656
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Ik ken persoonlijk een hele hoop Hindoestanen met roots voor 100% uit India. En ze doen het allemaal goed in de Nederlandse maatschappij.
Moslims hebben alle kansen, onderwijs is nog steeds gratis en toegankelijk voor iedereen, toch zijn ze in de hogere regionen van het onderwijs sterk ondervertegenwoordigd. Dat is toch grotendeels eigen schuld dikke bult.
Dat zijn Hindoes, een Hindoestaan is een Hindoe van Surinaamse afkomst.
Eigen schuld, dikke bult is wel iets simplistisch. Als je begint vanuit een achterstand is het niet zo dat je gelijke kansen hebt. Om te studeren moet je ook opgroeien in een omgeving die je stimuleert. Ik kan wel stellen dat in een achterstandsbuurt overwegend andere zaken worden gestimuleerd. Heb zelf meegemaakt dat ik van mijn vriendengroep op mijn 15de nog de enige was die naar school ging. De rest was bezig met andere activiteiten.

De bedoeling was ook dat ze weer terug zouden gaan op termijn, maar dat is er helaas nooit van gekomen. Wat ik me nu afvraag is in hoeverre zoiets rechttrekt. Is intelligentie grotendeels erfelijk of niet? In hoeverre blijft het gemiddelde IQ van die mensen generaties lang beneden gemiddeld?

Leipe ecto's die zich alleen maar volzuipen en volgooien met worstenmik. Raar volk in die dorpen. J/k.