MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
Niet per se. Het probleem van het metafysische "niks"-concept is dat het naast ondefineerbaar ook niet in ons universum zich voordoet. Dat is een van de redenen van Kraus zn boek, en waarom hij de metafysische benadering compleet negeert.

Beiden zijn enorm hypothetisch.
Big Crunch zal niet voorvallen met wat we nu weten over het universum(plat). Volgens de huidige gekende wetten wordt het heat death.
Big Rip is geen implosie maar nieuwe "Big Bangs", het moet meer gezien worden als een clusterbom qua effect.
Maar dan komt het weer terug op het probleem met de big bang: het is een heel goed model om de expansie van het universum te verklaren, het onstaan daarentegen, not so much. Hebben we tenminste een theory of everything voor nodig, of iets dat wiskunde vervangt, zoals Quinn voorstelde.

En je hebt hier geen staving voor, dat is het probleem. Nogmaals, je trekt de unmoved mover gewoon in het abstracte zonder een mechanisme te geven. Zolang ik jouw uitleg kan verwisselen met "magic" of "magical universe creating pixies" blijft dat zo.

Het is wat je het maar noemt. Wij moslims noemen het Allah (swt). Anderen gewoon God of Brahman. Opperwezen, krachtvorm, magic.

We geven het allen een andere naam.

Moslims noemen het Allah (swt).

Bro,

Wanneer het puntje bij paaltje op neerkomt is gevoel/begrip.

En dit kan jij alleen zelf (met gods wil uiterraad ;) if you know what I mean).

Als jij jezelf begrijpt, zul je het leven begrijpen.

“Whosoever knows himself knows his Lord.”
“man 'arafa nafsahu faqad 'arafa Rabbahu”

- Prophet Muhammad (p.b.u.h.)

Our existence is finite

The universe is finite

Those muscles are finite

Your feelings, experiences, etc. are finite.

In this life everything is finite.

The infinte is something perfect that belongs with that which is uncreated. (in heaven)

finite - Infinte

They both exist in us all.

The temporary existence. (worldy test) - The permanent existence. (Heaven/Hell)

---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Je volgt de waarheid die je defineert als wat in de quran staat, lekker circulair.

Ik heb je al eens de gebrekkige breukenleer van de erfenisrechten in de quran getoont, ga het niet nog eens doen, zoals ik al zei, smokescreen.

Bro breukenleer is een moslimuitvinding.

https://www.youtube.com/watch?v=HS9SWe0ZrfI

Je hebt niet de kennis om de teksten in de koran met de juiste contect te kunnen interpreteren. Geen daleel, tafseer, etc.

Ask your questions to someone who is learned and knows/understand the Koran completely.

Je hebt pas een punt:

Als je komt met de interpretatie van een islam geleerde (erkende) die hetgeen bevestigd wat jij zegt.

Tot die tijd kunnen jullie niks met vrij interpretatie uit onbetrouwbare bronnen.

Beiden zijn enorm hypothetisch.
Big Crunch zal niet voorvallen met wat we nu weten over het universum(plat). Volgens de huidige gekende wetten wordt het heat death.
Big Rip is geen implosie maar nieuwe "Big Bangs", het moet meer gezien worden als een clusterbom qua effect.
Maar dan komt het weer terug op het probleem met de big bang: het is een heel goed model om de expansie van het universum te verklaren, het onstaan daarentegen, not so much. Hebben we tenminste een theory of everything voor nodig, of iets dat wiskunde "vervangt" of eerder verbetert, zoals Quinn(denk ik, weet niet zeker wie dit) voorstelde.

Big Rip -> Big bang = dat zwarte gaten elkaar opzuigen, tot er een moment komt dat er een onmogelijk grote dichtheid ontstaan wat weer resulteert in een Big Bang?

Waarom kan dat niet als het universum plat is?

Het is wat je het maar noemt. Wij moslims noemen het Allah (swt). Anderen gewoon God of Brahman. Opperwezen, krachtvorm, magic.

We geven het allen een andere naam.

Moslims noemen het Allah (swt).

En al die namen zijn zo abstract mogelijk; het verklaart helemaal niks en denkt zelfs dat het niet-verklaren de verklaring is. Het zit zelfs in jouw cultuur: je kan Allah helemaal niet begrijpen.

Bro,

Wanneer het puntje bij paaltje op neerkomt is gevoel/begrip.

Helemaal niet, goede epistemologie staat compleet los van gevoelsmatig denken. Je kan niet jouw biases projecteren op mij, zo werkt het niet, want dat is net waar wetenschap voor staat: het zo goed mogelijk elimineren van dit soort biases.

---------- Toegevoegd om 00:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:25 ----------

Big Rip -> Big bang = dat zwarte gaten elkaar opzuigen, tot er een moment komt dat er een onmogelijk grote dichtheid ontstaan wat weer resulteert in een Big Bang?

Waarom kan dat niet als het universum plat is?

Big crunch gaat niet volgens gangbare platte universele modellen, big rip heeft dat probleem niet, zeg ik ook nergens. Big rip heeft het probleem dat we helemaal niet weten wat een big bang veroorzaakt(en dat heeft veel assumpties heeft over donkere materie).

Laatst bewerkt:
En al die namen zijn zo abstract mogelijk; het verklaart helemaal niks en denkt zelfs dat het niet-verklaren de verklaring is. Het zit zelfs in jouw cultuur: je kan Allah helemaal niet begrijpen.

Helemaal niet, goede epistemologie staat compleet los van gevoelsmatig denken. Je kan niet jouw biases projecteren op mij, zo werkt het niet, want dat is net waar wetenschap voor staat: het zo goed mogelijk elimineren van dit soort biases.

Wij moslims accepter het inderdaad.

We just submit to the truth.

Somethings can never be explained by us Humans. We are too limited in understanding, to go there.

A wise man knows, that he doesn't know everything!

Wij mensen zijn geen computers.

De mens is een gevoelsmatig wezen.

We zijn geen machines maar mensen.

De ogen/hersens die jij gebruikt om een stuk tekst te lezen of gegevens te analyseren is vatbaar voor subjectiteit/illusie. Gevoel zit zelfs verweven in ons denken. Het is gewoon hoe we zijn gemaakt. We zien wat we kunnen zien. En denken wat we kunnen denken.

Het is geen kwestie van willen maar van kunnen.

Als God (swt) het wil zal je ook kunnen begrijpen.

Just submit to the truths of life. It will make you feel compleet and happy.

Theres only succes through submission.

Don't fight a war you'll never win.

Succes is only with God (swt)

islam is a present we get. Not something we can grab.

Why I deserve islam? I dont know...

Laatst bewerkt:

Subḥānahu wa ta'alā (Arabisch: سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى, geprezen en verheven is Hij) is een uitdrukking door moslims gebruikt na het horen, zeggen, schrijven van of een verwijzing naar de naam van de Arabische vertaling van het woord God, Allah, afgekort als swt of het Nederlandse gvH.

Wij moslims accepter het inderdaad.

We just submit to the truth.

En zoals ik al aangehaald heb, is jouw definitie van waarheid niet compatibel met de mijne.

Somethings can never be explained by us Humans. We are too limited in understanding, to go there.

Wij mensen zijn geen computers.

De mens is een gevoelsmatig wezen.

We zijn geen machines maar mensen.

Wij kunnen wel degelijk ons gevoelswezen overbruggen/counteren met methodologieen. Anders hadden we nog steeds gedacht dat de zon rond de aarde draaide.

Daarnaast zijn mensen gewoon biologische machines.

De ogen/hersens die jij gebruikt om een stuk tekst te lezen of gegevens te analyseren is vatbaar voor subjectiteit/illusie.

En mn ironie meter zit nu ergens rond Jupiter. Jij hebt hetzelfde probleem als jij de quran leest, heb ik in het andere topic al aangehaald.

Je moet de assumpties van empirisme aanvaarden om zelfs maar te beginnen met jouw quran te kunnen lezen, maar vanaf je dat doet kun je niet selectief enkel dat doen en vaagt empirisme de claims in jouw boek weg.

A wise man knows, that he doesn't know everything!

Ffs, het is doesn't know anything, en weet je wat Socrates bedoelde met deze quote? Er is een context, jeweet? Ik haal ze zelfs aan in dit topic met mijn analogie over de schoenmaker.

Ik ga slapen.

En zoals ik al aangehaald heb, is jouw definitie van waarheid niet compatibel met de mijne.

Ik geloof in een absolute waarheid.

Wij kunnen wel degelijk ons gevoelswezen overbruggen/counteren met methodologieen. Anders hadden we nog steeds gedacht dat de zon rond de aarde draaide.

Daarnaast zijn mensen gewoon biologische machines.

We kunnen ons gevoelswezen inderdaad overbruggen, maar nooit compleet. (zoals jezelf nu merkt volgens je eigen ogen)

Edit. Biologische machines met gevoel.

En mn ironie meter zit nu ergens rond Jupiter. Jij hebt hetzelfde probleem als jij de quran leest, heb ik in het andere topic al aangehaald.

Je moet de assumpties van empirisme aanvaarden om zelfs maar te beginnen met jouw quran te kunnen lezen, maar vanaf je dat doet kun je niet selectief enkel dat doen en vaagt empirisme de claims in jouw boek weg.

Nope, mijn kennis van de Quran is onderlegd met tafseer en daleel. Ik begrijp wat er staat. (begrijpen is een kwestie van kunnen lees mijn eerdere bericht) Jij niet. In mijn topic heb ik dit keer op keer laten zien, maar jullie zien hierin mijn "recht praten van wat krom is".

Terwijl dit niet zo is. Ik zeg alleen wat de enige en echte waarheid is.

Maar jullie gaan in de defensie blijven met onbewijzen te gooien en roepen.

Heb tot op heden nog niks aan jullie kant gezien dat ik kan aanmerken als "bewijs". Wat betreft de koran op inhoud.

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:48 ----------

Ffs, het is doesn't know anything, en weet je wat Socrates bedoelde met deze quote? Er is een context, jeweet? Ik haal ze zelfs aan in dit topic met mijn analogie over de schoenmaker.

Ik ga slapen.

Echt haha ik freestylde gewoon in Engels. Wist dat niet eens.

Socrates is my brother.

Interessant om te weten maar jah komt op hetzelfde neer.

socrates was indd een moslim inshaallah subdantulband swt

socrates: I know that I know nothing

thedeen: Ik WEET, jullie denken

neenee thedeen socrates is niet jouw mattie

wat is dat ik kan geen engels

---------- Toegevoegd om 01:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:08 ----------

maar betrek aub geen ruimdenkende filosoof bij je achterlijke dogmatiek. lekker alles uit context rukken, zo is zelfs de paus moslim

socrates: I know that I know nothing

thedeen: Ik WEET, jullie denken

neenee thedeen socrates is niet jouw mattie

Wat praat jij? ik zeg ook dat wij niks weten.

Wij weten alleen wat god (swt) ons laat weten.

Weten is een kwestie van kunnen en niet van willen.

Het is Gods (swt) wil. hij beslist wie mosims is en wie niet. God (swt) kan alles en weet alles wij kunnen niks en weten niks op onszelf.

Allah (swt) knows best

---------- Toegevoegd om 00:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

wat is dat ik kan geen engels

---------- Toegevoegd om 01:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:08 ----------

maar betrek aub geen ruimdenkende filosoof bij je achterlijke dogmatiek. lekker alles uit context rukken, zo is zelfs de paus moslim

An maybe the pope is muslim

only Allah (swt) knows

Ga engels leren heb je heel erg veel aan in deze tijd.

Ik heb laatst geleerd dat de paus ook moslim is, hoe denk jij hierover thedeen?

ik mag geen engels leren van allah(swt)

wat is swt

zijn dat zijn initialen?

wat is swt

zijn dat zijn initialen?

Subḥānahu wa ta'alā (Arabisch: سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى, geprezen en verheven is Hij) is een uitdrukking door moslims gebruikt na het horen, zeggen, schrijven van of een verwijzing naar de naam van de Arabische vertaling van het woord God, Allah, afgekort als swt of het Nederlandse gvH.

gvh mijn vriend, gvh

oh oke

vind het meer een Gerard van Hoorn

Terug
Naar boven