XXL Nutrition

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
Denk dat verlangen en emotie net eigen zijn aan de mens en dus evenzeer realiteit. Vind het logischer dat je daar bewust mee omgaat ipv leven als een asceet.

Mja, het is imo eerder eigen aan het ego, afgescheiden leven.

En voor veel mensen mss wel, maar wil dat gewoon niet meer, wil een zo eenvoudig mogelijk leven hebben, dus idd leven als asceet, wat U.G. ook verkondigt.

https://www.youtube.com/watch?v=r9F_oFu1oIk

(Zie vanaf 44sec..)

Dat klinkt eerder als verschrikkelijk depressief zijn, ik verlang ook nergens naar maar daarom probeer ik nog wel zo veel mogelijk plezier aan mijn leventje te beleven.
Waarom denk je dat het hier en nu neutraal zou moeten zijn ipv leuk?

Het huidig moment is eig de saaie stilte, en van het moment dat je geest gekleurd is, in een lichtere toestand zit omdat je opgewekt bent ben je het kwijt imo, is de omgeving niet meer leeg & droog. Ben je niet meer enkel de ruimte waarin alles gebeurt, gedachten enz (zoals Tolle zegt).

En je kan nog wel op een milde, rustige manier plezier aan je leven beleven zonder dat je het wil imo, je zoekt het gewoon nooit meer op. Als je je bv 's morgens in stilte wast kan zoiets al een vorm van genot zijn, een eerder aangename sensatie dat je waarneemt zonder je je ermee te identificeren. Maar je gaat in elk geval nooit meer zichtbaar opgewekt door het leven want er is geen persoon meer aanwezig die opgewekt kan zijn.

& Die afbeeldingen van U.G. geven de realiteit weer imo. & Dat is ook de reden waarom in de westerse wereld zoveel mensen depressief zijn en waarom verschillende goeroes depressie een luxe ziekte van het westen noemen. Mensen zijn over het algemeen opgewekt, gaan opgewekt werken enz, en plots gaat het wat minder, gaat er iets fout in hun leven en worden ze depressief. Ze zien de saaiheid, leegte van de realiteit niet aan voor wie ze zijn, en ze willen terug opgewekt zijn waardoor het leven nog meer tegenwerkt en hen doet lijden. Opgewektheid, eig de hele de persoonlijkheid is een vorm van zwakte imo, in je eigen wereld leven.

Nou, ik ga jou niet tegenhouden.

Thx

Volgens mij zijn veel mensen tegenwoordig depressief omdat ze op de vlucht zijn voor zichzelf, terwijl het (voor mij) belangrijk is een goede band met mezelf te hebben.

Ik ken gelovige joden en die zijn fel tegen de PVV sommigen zelfs tegen de hedendaags politiek van Israel. De gelovigen willen alleen vrede!!

Totaal niet waar. De seculiere joden willen vrede en de ultraorthodoxe stroming van gelovigen gooien steeds olie op het vuur (en gaan uit principe vervolgens zelf het leger niet in) en laten gematigde en ongelovige joden sterven door hun fanatisme.

Zonder geloof hadden we een stuk minder gezeik gehad met religieuze plaatsen die heilig zijn voor beide religies.

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

Plots geen Osho fanboy meer?

Bestaan die nog dan, het is echt in de jaren 80 dat ik van die figuren in rode gewaden zag in de stad.
Ik dacht dat iedereen inmiddels wel wist hoe handig Osho met belastingen en inkomsten was....;)

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Mja, het is imo eerder eigen aan het ego, afgescheiden leven.

Dit snap ik nu nooit, van die alternatieve spirituele mensen hebben altijd de neiging om ego als een soort van afsplitsing van het zelf te zien. Waar ego feitelijk latijn is voor IK.

Plots geen Osho fanboy meer?

Toch wel, vind hem best ok, zegt veel zinnige, juiste zaken imo. Net zoals Mooji, Tolle, & U.G.. Maar wat U.G. over Osho zegt klopt niet imo.

https://www.youtube.com/watch?v=EETB7dpbFJo

Volgens mij zijn veel mensen tegenwoordig depressief omdat ze op de vlucht zijn voor zichzelf, terwijl het (voor mij) belangrijk is een goede band met mezelf te hebben.

Mja, ze vluchten imo voor de stilte/leegte van het bestaan, "het zelf".

Helemaal mee eens! Ik geloof primair ook in houden van mezelf en mezelf accepteren zoals ik ben en er niet voor wegvluchten. En dat is lang niet makkelijk voor iemand als ik die zichzelf te makkelijk wegcijfert. En daarnaast geloof ik in handen uit de mouwen voor een medemens die het nodig heeft. Je zou me humanist kunnen noemen. Een kennis van me is humanistisch raadsvrouw. Zie info Daar voel ik me thuis.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Vind echt dat er te weinig opties zijn. Zonder God zijn er zoveel stromingen van zingeving aan het leven.

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------

Mja, ze vluchten imo voor de stilte/leegte van het bestaan, "het zelf".

Als je vlucht en je leven niet invult met behoeften en zaken waar je gelukkig van wordt dan houd je als vanzelf stilte en leegte over. Dat is het residu van iemand die noch vlucht noch invulling geeft aan het leven.

• Topic Starter Topic Starter
Er is geen nobelprijs voor filosofie, en Kraus heeft er nooit een gehad(voor physics). Er zijn wel filosofen die literatuurprijs hebben gewonnen, maar dat zijn er enkelen.

Heb al meerdere van zijn lectures op youtube bezien en het boek gelezen. Nergens probeert hij rond het ex nihilo-probleem te geraken, dat ook voor het multiversum geldt. Nog eens, dit is al regelmatig de kritiek op hem geweest, en hij wimpelt het gewoon af met anti-filosofie.

"I don't ever claim to resolve that infinite regress of why-why-why-why-why; as far as I'm concerned it's turtles all the way down."

Heel leuk, maar maak het dan niet de ondertitel van je boek en doe of je het opgelost hebt, en het eindwoord van Dawkins is nog erger.

Ik dacht net aan een analogie, aan de spreuk "schoenmaker blijf bij je leest". Wel, Kraus heeft een hele mooie schoen gemaakt. Alleen schenkt hij geen gehoor aan wat voor schoen het moet zijn en voor welk doel het dient.

Direct gestaafd met een van Dawkins uitspraken.

En als add, hier iets van Sean Carroll, die wel filosofie met physica combineert en de filosofische problemen begrijpt. Resultaat is dat hij hier brandhout van WLC maakt door zijn kennis van beide.

http://www.youtube.com/watch?v=X0qKZqPy9T8

en hier wat hij over het boek heeft te zeggen.

http://blogs.discovermagazine.com/cosmicvariance/2012/04/28/a-universe-from-nothing/#.VMypjGiG8b0

Before anything existed, nothing existed, and if nothing existed, then it must have been possible for nothing to be. If it is possible for nothing to be (the argument goes), then it must be possible for everything to be.

De Atheïst gelooft dat uit het niets, met niets, door niets, iets is gekomen.

0 + 0 + 0 = 1 (leven)

De gelovige gelooft dat uit het niets, met niets, door een hogere kracht/god, iets is gekomen.

0 + 0 + 1 = 1 (leven)

Het eindresultaat is bij beiden hetzelfde namelijk 1 (leven). Maar iedereen met logisch verstand kan gelijk zien dat Atheïsten irrationeel zijn .

Niets kan namelijk nooit gelijk staan tot iets!

Het leven is op zichzelf het grootste bewijs dat God (swt) bestaat.

Hoe irrationeel moet je zijn om te geloven dat iets voor niets, met niets, door niets tot stand is gekomen? Het atheïstisch denken is opzichzelf staand een onbegrijpelijk gedachtegang. Zij negeren de filosofie en het leven om hun heen door te stellen dat er niks is.

Atheïsten proberen o.a. vaak theoretische concepten zoals de perfecte cirkel te waarderen en forceren op anderen door te stellen dat oneindigheid bestaat in dit leven. (pi = oneindig). Terwijl iedereen weet dat er niks oneindig is in dit leven. (het oneindigen is ongemaakt en lijkt op niks in dit leven god (swt)).

In het echte leven hebben we geen perfecte cirkels. (misschien 99.99% maar nooit 100%). Om deze reden zullen wij dus zelf moeten bepalen bij hoeveel decimalen pi stopt. Bijv. De vroeger door atheïsten gepropageerde infinite universum theorie viel in duigen door wetenschappelijke ontdekkingen Big-Bang theorie etc. De atheisten kunnen er niet omheen dat het leven een punt van bestaan heeft gehad. Het leven is ontstaan als gevolg van IETS. In dit leven is niks oneindig. Alleen God is oneindig al het andere is gemaakt (heeft een oorzaak/gevolg gehad)

In short: Theorethisch waarde heeft geen echte waarde.

De praktijk is wat van waarde is.

Kijk naar het leven en probeer het complete plaatje te begrijpen.

Door te zeggen dat er niets is kan je ook zeggen dat er iets is. En andersom ook.

Maar het meest logische is om te zeggen dat er iets is omdat er leven is.

ongemaakt - gemaakt
Niks – Iets
Niks – God
Niet bestaan – Bestaan
Dood – Leven
Kwaad – Goed
Onwetend – Wetend
Dom – Slim
Ongelukkig – Gelukkig
Atheïst – Theist
Geen leven - Leven

Ik herhaal het bestaan van leven toont het bestaan van een hogere kracht/god. Eerst bestonden wij niet en was er ook niks voor ons. Toen begonnen wij te bestaan en was er iets.

Als je leeft is het logisch om een theist te zijn.

Als je niet leeft (niet bestaat) is het logisch om een atheïst te zijn.

Wij bestaan wij leven dus is het logisch om in een god te geloven.

Iets zal altijd een reden hebben.

Atheïsten moeten dat accepteren en niet negeren. De waarheid is overal om je heen. Je moet het leven niet ontkennen.

Het ontkennen van god (swt) staat gelijk aan het ontkennen van leven!

Vertel mij maar of je leeft. En of het wetenschappelijk is om te claimen of een opperwezen niet bestaat.

Atheïsme – Irrationeel - Onwetenschappelijk

" it is scientifically impossible for matter to always have existed. Moreover, matter is contingent: it is not logically impossible for it not to exist, and nothing else depends on it. Hence one deduces a Creator, non-contingent and not composed of matter."

Koran:
• 52:35 "Were they created by nothing? Or were they themselves the creators?"
• 2:117: "The Originator is He of the heavens and the earth: and when He wills a thing to be, He but says unto it, 'Be'—and it is."
• 19:67: "But does man not bear in mind that We have created him aforetime while at one point they were nothing?"
• 21:30: "ARE, THEN, they who are bent on denying the truth not aware that the heavens and the earth were [once] one single entity, which We (formal singular) then parted asunder? – and [that] We made out of water every living thing? Will they not, then, [begin to] believe?"
• 21:56: "He answered: 'Nay, but your [true] Sustainer is the Sustainer of the heavens and the earth—He who has brought them into being: and I am one of those who bear witness to this [truth]!'"
• 35:1: "ALL PRAISE is due to God, Originator of the heavens and the earth, who causes the angels to be (His) message-bearers, endowed with wings, two, or three, or four. He adds to His creation whatever He Wills: for, verily, God, is most competent over all things."
51:47: "It is We (formal singular) who have built the heaven with (Our creative) power; and, verily, it is We who are steadily expanding it."

Totaal niet waar. De seculiere joden willen vrede en de ultraorthodoxe stroming van gelovigen gooien steeds olie op het vuur (en gaan uit principe vervolgens zelf het leger niet in) en laten gematigde en ongelovige joden sterven door hun fanatisme.

Zonder geloof hadden we een stuk minder gezeik gehad met religieuze plaatsen die heilig zijn voor beide religies.

Ik heb ultra-orthodoxe joodse vrienden.

Als ik iets niet weet vul ik dingen niet zelf in. Ik praat met joden face to face. En van hun heb ik het.

En ik geef ze gelijk. De gelovige joden willen VREDE voor iedereen. De (seculiere) politici zijn de mensen die verdeeldheid veoorzaken en haat verspreiden (regeringen israel bijv.).

Minder media kijken en meer leven en onderzoeken.

Ik hou van iedereen. En gun iedereen het beste.

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

@Hell93

Wat is jouw concept van God?

Jezus (v.z.m.h.) is God if I recall correctly.

Dus god is dood gegaan? (Omdat jij gelooft dat Jezus (v.z.m.h.) gestorven is aan de kruis?)

Ik kan trouwens niet de bijbel accepteren als de ultieme waarheid omdat ik niet weet wie het heeft geschreven. Het is onbetrouwbaar daarnaast bevat het naar mijn inzien tegenstrijdigheden, die christen niet naar mijn tevredenheid goed kunnen praten. (drie eenheid etc.).

---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Hoe durf je idd!

Omdat bestaande religies gecreëerd zijn uit een tijdperk dat de mens nog niet zo intelligent was.

In reactie op Yasmine en Cools:

Deze is voor de Pieter Allesweter.

De mens is altijd even intelligent geweest.

Maar niet even technologisch ontwikkeld.

Begrijp je nu waarom ik die argumenten aanhaalde?

Before anything existed, nothing existed, and if nothing existed, then it must have been possible for nothing to be. If it is possible for nothing to be (the argument goes), then it must be possible for everything to be.

De Atheïst gelooft dat uit het niets, met niets, door niets, iets is gekomen.

Nee, want geloven in niks kan geinterpreteerd worden als geloven in het metaphysische concept "niks", en dat als god bezien, aka creatio ex nihilo=god. Iets wat vooral moslims maar al te graag zeggen over atheisten, daarom mijn kritiek op de poll.

I fucking called it :roflol:.

In ieder geval, je loopt weer 1000 jaar achter met je onzin. Niks was nooit iets dan kan bestaan hebben, want dan is het niet meer niks. Er was nooit "iets" om "niks" te zijn, volgens spacetime, want "niks" is geen staat van het universum, het is het gebrek aan een universum. Welcome to general relativity.

Ik heb geen oplossing voor het ex nihilo-probleem, niemand heeft dat. Ik weet niet hoe het universum is ontstaan. We moeten eerst een alles-theory hebben ivm quantum-zwaartekracht voor we dit verder kunnen onderzoeken. Of iets dat huidige wiskunde vervangt.

De rest van je bullshit ga ik niet beantwoorden. Je bent net iets te voorspelbaar in je oneerlijkheid, want je brengt gewoon oude gerefuteerde bullshit en stroomannen. Kan ik ook:

Moslims geloven dat Allah vissen neukt. Maar Allah heeft geen lichaam volgens Moslims. Logische contradictie!

Laatst bewerkt:
I fucking called it :roflol:.

In ieder geval, je loopt weer 1000 jaar achter met je onzin. Niks was nooit iets dan kan bestaan hebben, want dan is het niet meer niks. Er was nooit "iets" om "niks" te zijn, volgens spacetime, want "niks" is geen staat van het universum, het is het gebrek aan een universum. Welcome to general relativity.

Ik heb geen oplossing voor het ex nihilo-probleem, niemand heeft dat. Ik weet niet hoe het universum is onstaan. We moeten eerst een alles-theory hebben ivm quantum-zwaartekracht voor we dit verder kunnen onderzoeken. Of iets dat huidige wiskunde vervangt.

De rest van je bullshit ga ik niet beantwoorden. Je bent net iets te voorspelbaar in je oneerlijkheid, want je brengt gewoon oude gerefuteerde bullshit en stroomannen.

god heeft het universum gemaakt natuurlijk

god heeft het universum gemaakt natuurlijk

Wie heeft dan god gemaakt? Je lost geen fl**ker op, je verlegt het probleem alleen naar het compleet abstracte. Iets wat onze vriend thedeen graag doet als hij geen antwoord heeft.

Als men dan zegt god heeft altijd bestaan, goedzo, dan zeg ik dat het universum heeft altijd bestaan. Occam's scheermes toepassen en dag god, mijn interpretatie vraagt minder assumpties.

Zolang er geen mechanisme gegeven wordt maakt het niet uit wat iemand denkt. Ook ik niet. We weten het gewoon nog niet, en ms kunnen we het nooit weten.

Laatst bewerkt:
Ik heb ultra-orthodoxe joodse vrienden. Als ik iets niet weet vul ik dingen niet zelf in. Ik praat met joden face to face. En van hun heb ik het. En ik geef ze gelijk. De gelovige joden willen VREDE voor iedereen. De (seculiere) politici zijn de mensen die verdeeldheid veoorzaken en haat verspreiden (regeringen israel bijv.). Minder media kijken en meer leven en onderzoeken. Ik hou van iedereen. En gun iedereen het beste. ---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

Citaat "Als ik dingen niet weet vul ik dingen niet zelf in" om vervolgens over mij te beweren dat ik minder media moet kijken en meer leven en onderzoeken.

LEES zelf wat je voor mij nu invult terwijl je me niet kent! Waar haal je het toch vandaan dat ik mijn kennis uit media zou halen.

Ik ken genoeg Joodse mensen met wie ik regelmatig over seculier en gematigd vs orthodoxe joden en de invloed in de politiek, een discussie heb.

Nee hoor het wordt gewoon ingevuld dat ik alles alleen weet uit media en niet van directe gesprekken......

Zowel de gematigde als seculiere kennissen van me zijn het erover eens dat de Joodse staat verre van seculier is naar Westerse maatstaven. Religie en de invloed van orthodoxe Joden op de politiek is heel groot. Seculiere politici zijn verre in de minderheid. En naarmate de de orthodoxe Joden aan invloed winnen hoe fanatieker de pijnpunten discussies zoals de Tempel in Jeruzalem....en de andere punten die volgens strikte leer in de Thora Joods zijn. De orthodoxe joden die de Thora als basis zien van politiek (zoals Thora als basis voor de grondwet willen) (zie de overeenkomsten met de sharia als basis van islamitische wetten door fundamentalistische Moslims) Orthodoxen, hebben veel meer principes waar ze niet overheen kunnen stappen. Wat wel nodig is want alleen een compromis over de heilige plekken en Joden en Moslims die samen leven op wat God bestempeld heeft als Joods territorium kan vrede brengen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Als je vlucht en je leven niet invult met behoeften en zaken waar je gelukkig van wordt dan houd je als vanzelf stilte en leegte over. Dat is het residu van iemand die noch vlucht noch invulling geeft aan het leven.

Mja, ik word gelukkig door stilte/leegte te voelen, of te zijn. En doe wel zaken die ik wil, die mij bevrediging schenken zoals muziek beluisteren en zo, muziek spelen. Is ook daarom dat ik die spiritualiteit wil doordrijven, als ik gewoon toekijk als ik speel, kan ik veel beter spelen dan als ik geïdentificeerd ben met m'n lichaam, als m'n lichaam een leeg omhulsel is.. gaat het precies dubbel zo goed (wss omdat er dan niemand is die het nodig vind om goed te kunnen spelen en het lichaam meer ontspannen, slap, in overgave is). Alles gaat meer vanzelf, zo ook als je werkt, gelijk wat doet.

De absolute stilte is gewoon het hogere, superieure zelf (die toch enorm bescheiden is ten opzichte van anderen, zich absoluut niet beter voelt), heb dat al meermaals ondervonden, je hebt meer energie en zo, gaat voorbij aan het feit of je zin of geen zin hebt in iets, je doet het gewoon. De persoonlijkheid, identificatie met gedachten/gevoelens is echt een obstakel, beperking. Maar je kan het niet bereiken door wils-inspanning, dan ga je juist weg van de leegte, je moet het laten gebeuren, je leven vernauwen, vereenvoudigen tot enkel het huidige moment, ontdaan van emotie.

Mja, ik word gelukkig door stilte/leegte te voelen, of te zijn. En doe wel zaken die ik wil, die mij bevrediging schenken zoals muziek beluisteren en zo, muziek spelen.

Maar je zei net helemaal anti-verlangens te zijn...
Hoe kan iets bevrediging schenken als je er niet in zelfs een primitieve manier naar verlangt(trouwens een van de paradoxen van jouw filosofie)?

De Bijbel zit niet vol tegenstrijdigheid..jij snapt het gewoon niet.

Godmijaar, alle religieuse gekken hebben dezelfde retoriek
Islamitische The Deen zegt: de Koran zit niet vol tegenstrijdigheden, jij snapt het gewoon niet.

Ik heb de Bijbel minstens 10 keer gelezen. Er staan meer tegenstrijdigheden in dan er korrels op het strand liggen. Het tegenovergestelde beweren is een duidelijk bewijs dat je deze nog niet hebt gelezen.

Wie heeft dan god gemaakt? Je lost geen fl**ker op, je verlegt het probleem alleen naar het compleet abstracte. Iets wat onze vriend thedeen graag doet als hij geen antwoord heeft.

Als men dan zegt god heeft altijd bestaan, goedzo, dan zeg ik dat het universum heeft altijd bestaan. Occam's scheermes toepassen en dag god, mijn interpretatie vraagt minder assumpties.

Zolang er geen mechanisme gegeven wordt maakt het niet uit wat iemand denkt. Ook ik niet. We weten het gewoon nog niet, en ms kunnen we het nooit weten.

Gast ik weet niet wat jij leest, maar dit is allemaal al behandeld.

" it is scientifically impossible for matter to always have existed. Moreover, matter is contingent: it is not logically impossible for it not to exist, and nothing else depends on it. Hence one deduces a Creator, non-contingent and not composed of matter."

Daarnaast zeg ik niet dat er nooit iets is geweest. Ik zeg dat er ooit niets is geweest. Maar dat god niet gebonden is aan tijd en ruimte (iets en niets kan je niet toepassen op god (swt) datgene wat ongemaakt is staat buiten het gemaakten.

Allah is the Almighty, Creator and Sustainer of the universe, Who is similar to nothing and nothing is comparable to Him.

19:67: "But does man not bear in mind that We have created him aforetime while at one point they were nothing?"
21:30: "ARE, THEN, they who are bent on denying the truth not aware that the heavens and the earth were [once] one single entity, which We (formal singular) then parted asunder? – and [that] We made out of water every living thing? Will they not, then, [begin to] believe?"

Laat zien hoe dit al eerder is weerlegd als je dat kan? (filosofisch/wetenschappelijk)

waarom steek je zo veel tijd en moeite in een discussie die je volgens iedereen behalve jijzelf al vanaf post 1 aan het verliezen bent

Terug
Naar boven