- Waardering
- 7.382
Plots geen Osho fanboy meer?wil juist zoveel mogelijk m'n persoonlijkheid uitbannen & als nobody, obscuur door het leven gaan.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Plots geen Osho fanboy meer?wil juist zoveel mogelijk m'n persoonlijkheid uitbannen & als nobody, obscuur door het leven gaan.
Denk dat verlangen en emotie net eigen zijn aan de mens en dus evenzeer realiteit. Vind het logischer dat je daar bewust mee omgaat ipv leven als een asceet.
Dat klinkt eerder als verschrikkelijk depressief zijn, ik verlang ook nergens naar maar daarom probeer ik nog wel zo veel mogelijk plezier aan mijn leventje te beleven.
Waarom denk je dat het hier en nu neutraal zou moeten zijn ipv leuk?
Ik ken gelovige joden en die zijn fel tegen de PVV sommigen zelfs tegen de hedendaags politiek van Israel. De gelovigen willen alleen vrede!!

Mja, het is imo eerder eigen aan het ego, afgescheiden leven.
Volgens mij zijn veel mensen tegenwoordig depressief omdat ze op de vlucht zijn voor zichzelf, terwijl het (voor mij) belangrijk is een goede band met mezelf te hebben.
Volgens mij zijn veel mensen tegenwoordig depressief omdat ze op de vlucht zijn voor zichzelf, terwijl het (voor mij) belangrijk is een goede band met mezelf te hebben.
Mja, ze vluchten imo voor de stilte/leegte van het bestaan, "het zelf".
Er is geen nobelprijs voor filosofie, en Kraus heeft er nooit een gehad(voor physics). Er zijn wel filosofen die literatuurprijs hebben gewonnen, maar dat zijn er enkelen.
Heb al meerdere van zijn lectures op youtube bezien en het boek gelezen. Nergens probeert hij rond het ex nihilo-probleem te geraken, dat ook voor het multiversum geldt. Nog eens, dit is al regelmatig de kritiek op hem geweest, en hij wimpelt het gewoon af met anti-filosofie.
"I don't ever claim to resolve that infinite regress of why-why-why-why-why; as far as I'm concerned it's turtles all the way down."
Heel leuk, maar maak het dan niet de ondertitel van je boek en doe of je het opgelost hebt, en het eindwoord van Dawkins is nog erger.
Ik dacht net aan een analogie, aan de spreuk "schoenmaker blijf bij je leest". Wel, Kraus heeft een hele mooie schoen gemaakt. Alleen schenkt hij geen gehoor aan wat voor schoen het moet zijn en voor welk doel het dient.
Direct gestaafd met een van Dawkins uitspraken.
En als add, hier iets van Sean Carroll, die wel filosofie met physica combineert en de filosofische problemen begrijpt. Resultaat is dat hij hier brandhout van WLC maakt door zijn kennis van beide.
http://www.youtube.com/watch?v=X0qKZqPy9T8
en hier wat hij over het boek heeft te zeggen.
http://blogs.discovermagazine.com/cosmicvariance/2012/04/28/a-universe-from-nothing/#.VMypjGiG8b0
Totaal niet waar. De seculiere joden willen vrede en de ultraorthodoxe stroming van gelovigen gooien steeds olie op het vuur (en gaan uit principe vervolgens zelf het leger niet in) en laten gematigde en ongelovige joden sterven door hun fanatisme.
Zonder geloof hadden we een stuk minder gezeik gehad met religieuze plaatsen die heilig zijn voor beide religies.
Hoe durf je idd!
Omdat bestaande religies gecreëerd zijn uit een tijdperk dat de mens nog niet zo intelligent was.
Volgens Osho moet je toch net jezelf accepteren en niet onderdrukken?Toch wel, vind hem best ok, zegt veel zinnige, juiste zaken imo. Net zoals Mooji, Tolle, & U.G.. Maar wat U.G. over Osho zegt klopt niet imo.

“Before anything existed, nothing existed, and if nothing existed, then it must have been possible for nothing to be. If it is possible for nothing to be (the argument goes), then it must be possible for everything to be.”
De Atheïst gelooft dat uit het niets, met niets, door niets, iets is gekomen.
Nee, want geloven in niks kan geinterpreteerd worden als geloven in het metaphysische concept "niks", en dat als god bezien, aka creatio ex nihilo=god. Iets wat vooral moslims maar al te graag zeggen over atheisten, daarom mijn kritiek op de poll.
.I fucking called it.
In ieder geval, je loopt weer 1000 jaar achter met je onzin. Niks was nooit iets dan kan bestaan hebben, want dan is het niet meer niks. Er was nooit "iets" om "niks" te zijn, volgens spacetime, want "niks" is geen staat van het universum, het is het gebrek aan een universum. Welcome to general relativity.
Ik heb geen oplossing voor het ex nihilo-probleem, niemand heeft dat. Ik weet niet hoe het universum is onstaan. We moeten eerst een alles-theory hebben ivm quantum-zwaartekracht voor we dit verder kunnen onderzoeken. Of iets dat huidige wiskunde vervangt.
De rest van je bullshit ga ik niet beantwoorden. Je bent net iets te voorspelbaar in je oneerlijkheid, want je brengt gewoon oude gerefuteerde bullshit en stroomannen.
Ik heb ultra-orthodoxe joodse vrienden. Als ik iets niet weet vul ik dingen niet zelf in. Ik praat met joden face to face. En van hun heb ik het. En ik geef ze gelijk. De gelovige joden willen VREDE voor iedereen. De (seculiere) politici zijn de mensen die verdeeldheid veoorzaken en haat verspreiden (regeringen israel bijv.). Minder media kijken en meer leven en onderzoeken. Ik hou van iedereen. En gun iedereen het beste. ---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------
Als je vlucht en je leven niet invult met behoeften en zaken waar je gelukkig van wordt dan houd je als vanzelf stilte en leegte over. Dat is het residu van iemand die noch vlucht noch invulling geeft aan het leven.
Mja, ik word gelukkig door stilte/leegte te voelen, of te zijn. En doe wel zaken die ik wil, die mij bevrediging schenken zoals muziek beluisteren en zo, muziek spelen.
De Bijbel zit niet vol tegenstrijdigheid..jij snapt het gewoon niet.
Wie heeft dan god gemaakt? Je lost geen fl**ker op, je verlegt het probleem alleen naar het compleet abstracte. Iets wat onze vriend thedeen graag doet als hij geen antwoord heeft.
Als men dan zegt god heeft altijd bestaan, goedzo, dan zeg ik dat het universum heeft altijd bestaan. Occam's scheermes toepassen en dag god, mijn interpretatie vraagt minder assumpties.
Zolang er geen mechanisme gegeven wordt maakt het niet uit wat iemand denkt. Ook ik niet. We weten het gewoon nog niet, en ms kunnen we het nooit weten.
" it is scientifically impossible for matter to always have existed. Moreover, matter is contingent: it is not logically impossible for it not to exist, and nothing else depends on it. Hence one deduces a Creator, non-contingent and not composed of matter."
19:67: "But does man not bear in mind that We have created him aforetime while at one point they were nothing?"
21:30: "ARE, THEN, they who are bent on denying the truth not aware that the heavens and the earth were [once] one single entity, which We (formal singular) then parted asunder? – and [that] We made out of water every living thing? Will they not, then, [begin to] believe?"
waarom steek je zo veel tijd en moeite in een discussie die je volgens iedereen behalve jijzelf al vanaf post 1 aan het verliezen bent