AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
Citaat "Als ik dingen niet weet vul ik dingen niet zelf in" om vervolgens over mij te beweren dat ik minder media moet kijken en meer leven en onderzoeken.

LEES zelf wat je voor mij nu invult terwijl je me niet kent! Waar haal je het toch vandaan dat ik mijn kennis uit media zou halen.

Ik ken genoeg Joodse mensen met wie ik regelmatig over seculier en gematigd vs orthodoxe joden en de invloed in de politiek, een discussie heb.

Nee hoor het wordt gewoon ingevuld dat ik alles alleen weet uit media en niet van directe gesprekken......

Zowel de gematigde als seculiere kennissen van me zijn het erover eens dat de Joodse staat verre van seculier is naar Westerse maatstaven. Religie en de invloed van orthodoxe Joden op de politiek is heel groot. Seculiere politici zijn verre in de minderheid. En naarmate de de orthodoxe Joden aan invloed winnen hoe fanatieker de pijnpunten discussies zoals de Tempel in Jeruzalem....en de andere punten die volgens strikte leer in de Thora Joods zijn. De orthodoxe joden die de Thora als basis zien van politiek (zoals Thora als basis voor de grondwet willen) (zie de overeenkomsten met de sharia als basis van islamitische wetten door fundamentalistische Moslims) Orthodoxen, hebben veel meer principes waar ze niet overheen kunnen stappen. Wat wel nodig is want alleen een compromis over de heilige plekken en Joden en Moslims die samen leven op wat God bestempeld heeft als Joods territorium kan vrede brengen.

Je zegt joodse mensen te kennen, dit is vrij algemeen.

Ik praat over praktiserende joden, dus joden die ook daadwerkelijk joods zijn en dus gelovig zijn. Ik zeg alleen wat ik weet uit eigen ervaring. Ik ga niet in gesprek met seculieren/gematigde als ik iets over de gelovigen wil weten. En andersom ook niet. Ik ga direct naar de bron.

Iets dat iedereen hoort te doen. Om objectief informatie te vergaren.

Kortom de info die je hebt is subjectief/onbetrouwbaar, waardoor jij foutieve aannames maakt. En religie de schuld geeft van alles.

De orthodoxe joden waar jouw seculiere joodse vrienden over praten zijn extremisten net als ISIS, al qaida.

Leer geschiedenis:

http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Andalus#Society

Generally, the Jewish people were allowed to practice their religion and live according to the laws and scriptures of their community. Furthermore, the restrictions to which they were subject were social and symbolic rather than tangible and practical in character. That is to say, these regulations served to define the relationship between the two communities, and not to oppress the Jewish population.

—[36], Bernard Lewis, The Jews of Islam (1984)

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_the_Ottoman_Empire

The situation where Jews both enjoyed cultural and economical prosperity at times but were widely persecuted at other times was summarised by G.E. Von Grunebaum :

It would not be difficult to put together the names of a very sizeable number of Jewish subjects or citizens of the Islamic area who have attained to high rank, to power, to great financial influence, to significant and recognized intellectual attainment; and the same could be done for Christians. But it would again not be difficult to compile a lengthy list of persecutions, arbitrary confiscations, attempted forced conversions, or pogroms."

De religies staan voor samenhorigheid en vrede. Politiek is het probleem.

JEWS, CHRISTIANS & MUSLIMS al want one thing

Unity, prosperity & peace.

Gast ik weet niet wat jij leest, maar dit is allemaal al behandeld.

Daarnaast zeg ik niet dat er nooit iets is geweest. Ik zeg dat er ooit niets is geweest.

En je bent hier verkeerd, wat mn punt is.

Hdoooy.

Moet ik de rest echt behandelen? Ik zie echt het nut er niet van in. Ik weerleg jouw stellingen en je heb het gewoon niet door.

Laatst bewerkt:
waarom steek je zo veel tijd en moeite in een discussie die je volgens iedereen behalve jijzelf al vanaf post 1 aan het verliezen bent

Het gaat niet om winnen, maar om leren.

Ik leer

jij leer

wij leren

Het doel is om te leren.

Het leren moet je altijd prioriteit geven boven het winnen.

Het willen winnen kan je verblinden.

Ik wil oprecht dingen leren en sta open.

Als jullie iets "beters" hebben en dat kunnen aantonen kies ik dat.

lol @ discussie voeren om te winnen of verliezen. Gaat er toch om dat je iets wijzer word?

Dat en daarnaast zijn discussies goede hersengymnastiek. Dat kan dus ook een reden zijn om vaak te discussiëren, niet zozeer voor het winnen of het ongelijk bewijzen, maar puur voor de mind gains.
In die zin is iedereen een ''winner'' binnen een discussie :o

jij denkt dat een moslim op een bb forum komt en meteen overal fel de islam begint te verdedigen hier is om iets te leren

lol @ jou dan

Aannames...

countless aannames..

ik zeg alleen hoe de dingen zijn.

De media en mensen die niks weten pompen allemaal onjuistheden in de rondte.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

En je bent hier verkeerd, wat mn punt is.

Hdoooy.

Moet ik de rest echt behandelen? Ik zie echt het nut er niet van in. Ik weerleg jouw stellingen en je heb het gewoon niet door.

If you can't just say so...

Maar je zei net helemaal anti-verlangens te zijn...
Hoe kan iets bevrediging schenken als je er niet in zelfs een primitieve manier naar verlangt(trouwens een van de paradoxen van jouw filosofie)?

Idd, als ik weer tijdelijk een persoon ben verlang ik er natuurlijk naar om weer niets/leeg te zijn. En als ik dan weer de stilte/leegte zelf ben, ben ik weer redelijk vrij van verlangen. Je hebt eig wel nog altijd iets dat je verlangen kan noemen, maar is veel minder hevig, nodig, is eig niet echt meer nodig, je hebt veel minder behoefte aan vanalles en nog wat. Er zijn nog altijd zaken die je graag zou doen, graag zou hebben, maar je beseft dat dat moment in principe niet echt veel beter zal zijn dan het huidig moment, dat moment zal even stil, leeg zijn als het huidig. Zou bv graag eens naar New York gaan ofzo, maar in principe zal het leven daar exact hetzelfde aanvoelen als hier op m'n kamer, en zal enkel het decor wat anders zijn.. De omgeving kan je altijd enkel waarnemen via je gedachten, dus gelijk waar je naartoe gaat in de wereld, enkel je gedachten zullen wat anders zijn. Imo blijf je precies ook altijd op dezelfde plaats als je het doordrijft.

https://www.youtube.com/watch?v=MnEL3W6u34k

Mss wel wat overdreven gezegd in dit filmpje, maar klopt in feite wel, heb vorig jaar een hele periode zo geleefd, was gewoon niets of niemand, ben het nu jammer genoeg de laatste tijd vaak weer kwijt geweest.

Idd, als ik weer tijdelijk een persoon ben verlang ik er natuurlijk naar om weer niets/leeg te zijn. En als ik dan weer de stilte/leegte zelf ben, ben ik weer redelijk vrij van verlangen. Je hebt eig wel nog altijd iets dat je verlangen kan noemen

Bingo. Dat is de paradox van Boeddhisme, en waarom ik het zo'n bullshit vind. Zelfs het verlangen naar geen verlangens te hebben, is een verlangen. Dit soort paradoxen komen vaak voor in filosofie.

maar is veel minder hevig, nodig, is eig niet echt meer nodig, je hebt veel minder behoefte aan vanalles en nog wat.

So? Nu ga je gradaties in verlangens brengen, en dat is waar ik zit. Waarom dan niet gewoon de verlangens die je kan bevredigen bevredigen, en de onbevredigbare verlangens eruit filteren. Dat is een van de basisprincipes van het epicurisme.

Er zijn nog altijd zaken die je graag zou doen, graag zou hebben, maar je beseft dat dat moment in principe niet echt veel beter zal zijn dan het huidig moment, dat moment zal even stil, leeg zijn als het huidig.

Wel nee, het heeft wel degelijk effect op je genotsbelevenis. Ik heb het vermoeden dat je hiermee doelt op het feit dat het subjectief en tijdelijk is, daarom onbelangrijk.

Zou bv graag eens naar New York gaan ofzo, maar in principe zal het leven daar exact hetzelfde aanvoelen als hier op m'n kamer, en zal enkel het decor wat anders zijn.. De omgeving kan je altijd enkel waarnemen via je gedachten, dus gelijk waar je naartoe gaat in de wereld, enkel je gedachten zullen wat anders zijn. Imo blijf je precies ook altijd op dezelfde plaats als je het doordrijft.

Zie vorige alinea.

Heb ik al gedaan. Use your noggin on this one:

Als we over ruimtetijd spreken, die in verband met elkaar staan, wat is dan het gevolg van dat er geen ruimte is?

Volgens de relativiteitstheorie zijn ruimte en tijd verweven en gebonden aan elkaar.

Als de een wegvalt is valt de ander ook weg.

Jij vraagt wat is het gevolg van het niet bestaan van ruimte? Hoe heeft ruimte tot bestaan kunnen komen zonder tijd en/of andersom?

In short zoals ik al eerder zei:

God (swt) iets dat ongemaakt is

heeft het geen dat gemaakt is volgens zijn will besloten om te laten bestaan.

de wil van god = wat niet te vergelijk met het menselijke concept van wil, god is ongemaakt en kan niet vergeleken worden (en is niet gebonden) met hetgeen dat gemaakt is.

Heb ik je vraag goed begrepen? (ikzelf denk het niet marjah I am just trying)

Volgens de relativiteitstheorie zijn ruimte en tijd verweven en gebonden aan elkaar.

Als de een wegvalt is valt de ander ook weg.

Jij vraagt wat is het gevolg van het niet bestaan van ruimte? Hoe heeft ruimte tot bestaan kunnen komen zonder tijd en/of andersom?

Bingo, en zo komen we terug tot het ex nihilo-probleem.

Maar jij begint je argument over wat Atheisten geloven met:

"Before anything existed, nothing existed"

En toch snap je niet dat er helemaal geen "before" is want dat dat een tijdsbegrip is.

Dat is wat ik bedoel met dat er helemaal niks ervoor is dat niks kan zijn. Niks is geen staat waar het universum zich in bevindt, maar het gebrek aan een universum.

In short zoals ik al eerder zei:

God (swt) iets dat ongemaakt is

heeft het geen dat gemaakt is volgens zijn will besloten om te laten bestaan.

de wil van god = wat niet te vergelijk met het menselijke concept van wil, god is ongemaakt en kan niet vergeleken worden (en is niet gebonden) met hetgeen dat gemaakt is.

Heb ik je vraag goed begrepen? (ikzelf denk het niet marjah I am just trying)

En ik zeg bvb dat het universum ongemaakt is.

Jouw hypothese heeft naast de mijne ook het bestaan van data zonder medium als assumptie nodig(nog een paar andere maar deze is genoeg).

Je hebt hier geen enkele verantwoording, en je hebt meer assumpties nodig als mijn voorstel, Occam's scheermes toepassen => jouw hypothese wordt verworpen tot je bewijs hebt ervoor.

Dus jouw antwoord is het probleem in het pure abstracte trekken, wat helemaal geen oplossing is.

We hebben gewoon nog geen oplossing. Dat is wat de meeste atheisten zeggen: I don't know, let's try to find out.

Laatst bewerkt:
waarom steek je zo veel tijd en moeite in een discussie

Ik stel me eerder de vraag waarom men nog steeds ingaat op TheDeen?

86e2t.jpg

Ik stel me eerder de vraag waarom men nog steeds ingaat op TheDeen?

86e2t.jpg

Gaat niet om TheDeen, die is al te ver heen. Hij heeft zowiezo het geloof dat de Quran infallibel is, geen hoeveelheid bewijs zal hem ooit overtuigen, omdat zijn epistemologie niet aan bewijs doet buiten als smokescreen, het is puur authoritair op de Quran gericht.

Het gaat om de rest te informeren op het vlak van kritisch denken.

Bingo, en zo komen we terug tot het ex nihilo-probleem.

Maar jij begint je argument over wat Atheisten geloven met:

"Before anything existed, nothing existed"

En toch snap je niet dat er helemaal geen "before" is want dat dat een tijdsbegrip is.

Dat is wat ik bedoel met dat er helemaal niks ervoor is dat niks kan zijn. Niks is geen staat waar het universum zich in bevindt, maar het gebrek aan een universum.

En ik zeg bvb dat het universum ongemaakt is.

Jouw hypothese heeft naast de mijne ook het bestaan van data zonder medium als assumptie nodig(nog een paar andere maar deze is genoeg).

Je hebt hier geen enkele verantwoording, en je hebt meer assumpties nodig als mijn voorstel, Occam's scheermes toepassen => jouw hypothese wordt verworpen tot je bewijs hebt ervoor.

Dus jouw antwoord is het probleem in het pure abstracte trekken, wat helemaal geen oplossing is.

We hebben gewoon nog geen oplossing. Dat is wat de meeste atheisten zeggen.

Ik geef je wat dit betreft gedeeltelijk gelijk en heb hier ook geen problemen mee als moslim.

Niks is iets. Niks staat voor het ontbreken van iets.

Nothing = Anything

Are both something.

Maar we weten nu dat de universum een punt van bestaan heeft gehad (Big Bang).
En een punt van niet bestaan zal hebben. Op een gegeven moment zal alles imploderen (Big Crunch/Big Rip)

We muslims are just saying that this is happening through the Will of something uncreated, namelijk God (swt).

The universe is not infinite. It is finite thus created.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Gaat niet om TheDeen, die is al te ver heen. Hij heeft zowiezo het geloof dat de Quran infallibel is, geen hoeveelheid bewijs zal hem ooit overtuigen, omdat zijn epistemologie niet aan bewijs doet buiten als smokescreen, het is puur authoritair op de Quran gericht.

Het gaat om de rest te informeren op het vlak van kritisch denken.

You should read the Quran.

Its perfect.

Laat mij maar het tegendeel zien.

Ik meen als ik zeg dat als jij iets beters kan laten zien, dat ik dat dan volg.

Ik volg de waarheid.

Laatst bewerkt:
wat betreft informeren op het vlak van kritisch denken is thedeen wel het perfecte voorbeeld van hoe het niet moet ja

Ik geef je wat dit betreft gedeeltelijk gelijk en heb hier ook geen problemen mee als moslim.

Niks is iets. Niks staat voor het ontbreken van iets.

Niet per se. Het probleem van het metafysische "niks"-concept is dat het naast ondefineerbaar ook niet in ons universum zich voordoet. Dat is een van de redenen van Kraus zn boek, en waarom hij de metafysische benadering compleet negeert. Vanaf je het concept kan analyseren, heb je iets, dus niet niks.

Nothing = Anything

Are both something.

Maar we weten nu dat de universum een punt van bestaan heeft gehad (Big Bang).
En een punt van niet bestaan zal hebben. Op een gegeven moment zal alles imploderen (Big Crunch/Big Rip)

Beiden zijn enorm hypothetisch.
Big Crunch zal niet voorvallen met wat we nu weten over het universum(plat). Volgens de huidige gekende wetten wordt het heat death.
Big Rip is geen implosie maar nieuwe "Big Bangs", het moet meer gezien worden als een clusterbom qua effect.
Maar dan komt het weer terug op het probleem met de big bang: het is een heel goed model om de expansie van het universum te verklaren, het onstaan daarentegen, not so much. Hebben we tenminste een theory of everything voor nodig, of iets dat wiskunde "vervangt" of eerder verbetert, zoals Quinn(denk ik, weet niet zeker wie dit) voorstelde.

We muslims are just saying that this is happening through the Will of something uncreated, namelijk God (swt).

The universe is not infinite. It is finite thus created..

En je hebt hier geen staving voor, dat is het probleem. Nogmaals, je trekt de unmoved mover gewoon in het abstracte zonder een mechanisme te geven. Zolang ik jouw uitleg kan verwisselen met "magic" of "magical universe creating pixies" blijft dat zo.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

You should read the Quran.

Its perfect.

Laat mij maar het tegendeel zien.

Ik meen als ik zeg dat als jij iets beters kan laten zien, dat ik dat dan volg. En ik hoef niks "beters" te hebben, kennis werkt niet op die manier dat je iets aanvaardt tot er iets jou bestaande overtuigingen overtreft.

Ik volg de waarheid.

Je volgt de waarheid die je defineert als wat in de quran staat, lekker circulair.

Ik heb je al eens de gebrekkige breukenleer van de erfenisrechten in de quran getoont, ga het niet nog eens doen, zoals ik al zei, smokescreen. Je moet niet proberen te doen alsof je een evidence-based epistemologie waardevol vindt als je toch het gaat negeren als het in contradictie met wat jouw authority-based boek zegt. Op dat moment is er de disconnect die je niet kan overbruggen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven