MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
Wie heeft dan god gemaakt? Je lost geen fl**ker op, je verlegt het probleem alleen naar het compleet abstracte. Iets wat onze vriend thedeen graag doet als hij geen antwoord heeft.

Als men dan zegt god heeft altijd bestaan, goedzo, dan zeg ik dat het universum heeft altijd bestaan. Occam's scheermes toepassen en dag god, mijn interpretatie vraagt minder assumpties.

Zolang er geen mechanisme gegeven wordt maakt het niet uit wat iemand denkt. Ook ik niet. We weten het gewoon nog niet, en ms kunnen we het nooit weten.

Bingo. Dat is de paradox van Boeddhisme, en waarom ik het zo'n bullshit vind. Zelfs het verlangen naar geen verlangens te hebben, is een verlangen. Dit soort paradoxen komen vaak voor in filosofie.
Stelde die vraag op vakantie aan een Australiër die na zijn pensioen in een boeddhistische gemeenschap ging wonen. Volgens hem doen de meeste boeddhisten wat andere religies en overtuigingen ook doen; gewoon interpreteren zoals het verkondigd wordt zonder verder te denken. Emoties en verlangen zijn eigen aan de mens en kan je niet afleren. Het gaat vooral om hoe je ermee omgaat.

Hij noemde zichzelf een seculier boeddhist; enkel wat ook bewezen kan worden ligt vast, de rest kan je (nog) niet weten. De tipitaka zijn een leidraad vol metaforen; reïncarnatie en karma kan je niet bewijzen, maar wel interpreteren als hergeboorte door nieuw inzicht en 'als je goed doet, krijg je daar vaak ook iets voor terug'. Meditatie zag hij ook gewoon als gerichte aandacht, zonder al dat zweverig gedoe. Kritisch nadenken of jezelf tot rust brengen.

Deen gelooft in een absolute waarheid en die is gedefinieerd als; alles is fluïde omdat Allah met zijn backward logica er van kan maken wat jij graag wil. Hoewel Socrates in de Griekse goden geloofde was hij eigenlijk moslim.
Socrates zegt dat ik weet dat ik niets weet. Deen zegt dat ik alles op face value aanneem wat in de Koran staat. Socrates is je broeder.

Seems legit, en je gelooft in de kinderverkrachtende profeet die een rondje om de aarde gemaakt heeft met zijn vliegende paard.

Tot zo ver de absolute waarheid en Koran is perfect.

Mijn god, als je denkt dat het niet gekker kan worden...

Stelde die vraag op vakantie aan een Australiër die na zijn pensioen in een boeddhistische gemeenschap ging wonen. Volgens hem doen de meeste boeddhisten wat andere religies en overtuigingen ook doen; gewoon interpreteren zoals het verkondigd wordt zonder verder te denken. Emoties en verlangen zijn eigen aan de mens en kan je niet afleren. Het gaat vooral om hoe je ermee omgaat.

Interessante anecdote, ik heb weinig tot geen ervaring met het boeddhisme in de praktijk beleid wordt(buiten westerse New-Age pop-boeddhisten), enkel kennis van de leer.

Het is spijtig dat de filosofie van de Boeddha ook in dogma vervalt.

Hij noemde zichzelf een seculier boeddhist; enkel wat ook bewezen kan worden ligt vast, de rest kan je (nog) niet weten. De tipitaka zijn een leidraad vol metaforen; reïncarnatie en karma kan je niet bewijzen, maar wel interpreteren als hergeboorte door nieuw inzicht en 'als je goed doet, krijg je daar vaak ook iets voor terug'. Meditatie zag hij ook gewoon als gerichte aandacht, zonder al dat zweverig gedoe. Kritisch nadenken of jezelf tot rust brengen

Dan heeft deze man correct het originele boeddhisme als praktische filosofie, zoals die oorspronkelijk is bedoelt, goed geimplementeerd.

Wil niet zeggen dat ik ermee akkoord ga natuurlijk, want de 4 nobele waarheden hebben ferme problemen.

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:05 ----------

Nope, mijn kennis van de Quran is onderlegd met tafseer en daleel. Ik begrijp wat er staat. (begrijpen is een kwestie van kunnen lees mijn eerdere bericht)

Nog eens, maakt niet uit, ik heb het niet over interpretatie, want jij kunt niet absoluut weten dat jij wat er echt staat in de Quran leest, en geen verstoring van jouw zintuigen, door bv de shaitan.

Ik heb het je al eens gezegd, zolang jij de Quran empirisch moet waarnemen, kan jij nooit absoluut weten wat er in de Quran staat, want JIJ bent niet perfect, de quran is dat volgens jouw assumptie.

Dus tot jij de assumpties van het empirisme aanvaard, weet jij zelfs helemaal niks, en daarna weet je nooit of je absolute waarheid weet.

Daarom zit mijn ironie-meter rond Jupiter, je zit met dezelfde phenomenologische problemen als ieder ander, maar doet alsof dat niet is voor jou terwijl je beroep doet op je zintuigen, en gaat dan anderen wel beschuldigen wanneer ze hun zintuigen moeten gebruiken om de wereld te ontdekken.
Je kan niet rond hard solipsisme heen als die absolute waarheid niet uit jezelf komt. Vanaf er een zintuiglijk medium nodig is, kun je het niet absoluut weten.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:13 ----------

He did believe in a higher power/god.

You gonna love this quote:

Socrates my muslim brother.

Allah (swt) knows best.

Alleen was Socrates een Griekse polytheist :roflol: Dus helemaal niet jouw god.

Wat erger is, islamitische theologie is voor een groot deel neo-platonisch. Dus fucking duh dat het overeenkomt met wat Plato heeft geschreven, als je theologie erop is gebaseerd :roflol:

Laatst bewerkt:
WANTTT ZIJ GELOOFT IN MIJJJJJ!!! zij ziet toekomst in ons allebei !!!
Nee ik houd van mij is de sleutel, niet zij gelooft in mij ---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Je zegt joodse mensen te kennen, dit is vrij algemeen. Ik praat over praktiserende joden, dus joden die ook daadwerkelijk joods zijn en dus gelovig zijn. Ik zeg alleen wat ik weet uit eigen ervaring. Ik ga niet in gesprek met seculieren/gematigde als ik iets over de gelovigen wil weten. En andersom ook niet. Ik ga direct naar de bron. Iets dat iedereen hoort te doen. Om objectief informatie te vergaren. Kortom de info die je hebt is subjectief/onbetrouwbaar, waardoor jij foutieve aannames maakt. En religie de schuld geeft van alles. De orthodoxe joden waar jouw seculiere joodse vrienden over praten zijn extremisten net als ISIS, al qaida. Leer geschiedenis: http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Andalus#Society http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_the_Ottoman_Empire De religies staan voor samenhorigheid en vrede. Politiek is het probleem. JEWS, CHRISTIANS & MUSLIMS al want one thing Unity, prosperity & peace.

1. Gematigden dwz liberale Joden. Dus wel gelovig maar niet onderdeel van de Orthodoxe synagoge bij mij in Amsterdam/ Buitenveldert (DE joodse buurt van NL)
2. Jood wil zeggen de je moeder Jood is. Joods en dus gelovig is onzin want het een hoeft helemaal niet automatisch waar te zijn als je toch echt Joods bent. Jood is onderdeel van het Joodse volk. Je stelling was:

Ik ken gelovige joden en die zijn fel tegen de PVV sommigen zelfs tegen de hedendaags politiek van Israel. De gelovigen willen alleen vrede!!

Je bewering dat alleen de gelovigen vrede willen is dus puur en alleen gebaseerd op dat je geen seculiere Joden of gematigde/liberale joden spreekt. Dat is als een bak met verschillende kleuren knikkers waarbij je alleen oog hebt voor rode knikkers, beweren dat alle knikkers rood zijn! De orthodoxe gelovigen willen alleen vrede......terwijl geen enkele seculiere liberale Jood spreekt.....Jij doet wij van WC eend adviseren WC eend/ de slager die zijn eigen vlees keurt......

En je gaat totaal niet in op het punt dat je beweert niks in te vullen en dit vervolgens de hele tijd doet. Je gaat ook totaal niet in op pleurklaat die schrijft Socrates;

socrates: I know that I know nothing thedeen: Ik WEET, jullie denken

In woorden beweer je dat je niks invult maar ondertussen doe je de hele tijd niks anders. De hele tijd zijn je beweringen gebaseerd op ik weet wat jullie denken. Jou invulling op wat jij suggereert wat onze mening zal zijn. En die suggesties zijn gebaseerd op jou preoccupatie, jou vooroordelen over vooral atheisten. Het blijkt al uit je keuzeopties in dit topic. Atheisten zouden niks geloven terwijl je heel wat zingevingsstromingen kan volgen als Atheist (humanist, liberaal, ecologisch.....)

Je doet me denken aan de uitspraak van Balkenende in 2008 die hij deed in een uitzending over Hour of power (een tv kerkuitzending) ;
“zonder geloof kun je niet functioneren, dat hoef ik de kijkers van ‘Hour of Power’ niet uit te leggen.”

Alsof een moraal kompas in het leven exclusief is voor gelovigen in een hogere macht. Alsof als je niet gelooft in een hogere macht je geen moraal kan hebben. Alsof bekommering naar je medemens niet genoeg kan zijn voor een morele standaard tov die medemens. Alsof atheisten van God los en dus automatisch zonder enig moraal zijn. Alsof je gelovige moet zijn om vrede te wensen oa in Israel en de bezette gebieden....

Laatst bewerkt:
2. Jood wil zeggen de je moeder Jood is. Joods en dus gelovig is onzin want het een hoeft helemaal niet automatisch waar te zijn als je toch echt Joods bent. Jood is onderdeel van het Joodse volk. Je stelling was:

Ik denk dat het heel belangrijk is om hier duidelijk onderscheid te maken tussen cultureel Jodendom en religieus Jodendom, ook al is dat niet zo makkelijk want voor het grootste deel gaan ze hand in hand.

Je kan volgens sommige stromingen(niet allemaal, vandaar ook mijn kritiek op Joods elitarisme) het Joodse geloof aanhangen als je niet cultureel Joods bent, en als volwaardige "Jood" hier vervolgens worden beschouwd. De ultraorthodoxe Joden gaan je in de verste verte niet erkennen als Jood though.

Bingo. Dat is de paradox van Boeddhisme, en waarom ik het zo'n bullshit vind. Zelfs het verlangen naar geen verlangens te hebben, is een verlangen. Dit soort paradoxen komen vaak voor in filosofie.

So? Nu ga je gradaties in verlangens brengen, en dat is waar ik zit. Waarom dan niet gewoon de verlangens die je kan bevredigen bevredigen, en de onbevredigbare verlangens eruit filteren. Dat is een van de basisprincipes van het epicurisme.

Wel nee, het heeft wel degelijk effect op je genotsbelevenis. Ik heb het vermoeden dat je hiermee doelt op het feit dat het subjectief en tijdelijk is, daarom onbelangrijk.

Zie vorige alinea.

Mja, lijkt mij toch niet zo simpel om die onbevredigbare verlangens er zomaar definitief uit te filteren. En dat vrij van verlangen van het boeddhisme moet je mss toch idd met een korrel zout nemen, alhoewel je in principe kan kijken naar een verlangen die opkomt in je geest tot het verdwijnt en weer enkel de leegte, of jezelf overblijft.

Maar als je gewoon lang genoeg aanwezig blijft, je leven vernauwt tot het huidig moment, kom je dus in contact met de leegte, een gelaten stilte, en als je daar dan in alles doet ben je gewoon tevreden met je levenssituatie, zit je stil thuis en voel je geen behoefte meer om ergens anders te zijn.
Je kan bv een reis plannen in de toekomst, omdat het leuk lijkt iets te bezichtigen, maar je kijkt er niet op voorhand meer naar uit. En imo is dat toch een heel stuk minder lijden als je altijd precies bent waar je wil zijn in het leven, er geen beter moment meer is. In principe voelt elk moment ook hetzelfde aan, ochtend zou avond kunnen zijn en avond ochtend.. Er is eig enkel een gedachteverschil tussen dag en nacht, weekend, werkweek..

En je hebt wel nog altijd je smaak, voorkeuren en afkeuren. In je vrije tijd doe je wat past bij jouw smaak, bv muziek beluisteren, maar echt verlangen naar iets is om je gelukkig te voelen en zo, is imo toch hoofdzakelijk verdwenen, omdat je weet dat niets nog iets kan toevoegen aan jou, je completer kan maken. De leegte overtreft eig alles van materie, aangezien je alles van materie enkel kan waarnemen via je gedachten, en jij dat dus niet bent.., op die manier heeft bv ook een naakte vrouw veel minder impact op jou, je ziet het meer voor wat het echt is, nl een organisch wezen, met spieren, vlees, huid enz, je ziet het rationeler, objectiever, zoals het echt is, idem met een huis, auto enz..

• Topic Starter Topic Starter
Nog eens, maakt niet uit, ik heb het niet over interpretatie, want jij kunt niet absoluut weten dat jij wat er echt staat in de Quran leest, en geen verstoring van jouw zintuigen, door bv de shaitan.

Ik heb het je al eens gezegd, zolang jij de Quran empirisch moet waarnemen, kan jij nooit absoluut weten wat er in de Quran staat, want JIJ bent niet perfect, de quran is dat volgens jouw assumptie.

Dus tot jij de assumpties van het empirisme aanvaard, weet jij zelfs helemaal niks, en daarna weet je nooit of je absolute waarheid weet.

Daarom zit mijn ironie-meter rond Jupiter, je zit met dezelfde phenomenologische problemen als ieder ander, maar doet alsof dat niet is voor jou terwijl je beroep doet op je zintuigen, en gaat dan anderen wel beschuldigen wanneer ze hun zintuigen moeten gebruiken om de wereld te ontdekken.
Je kan niet rond hard solipsisme heen als die absolute waarheid niet uit jezelf komt. Vanaf er een zintuiglijk medium nodig is, kun je het niet absoluut weten.

Soera Het Geslacht van Imraan 7 verwoordt de problematiek van tafsir:

"It is He who has sent down to you, the Book; in it are verses [that are] precise - they are the foundation of the Book - and others unspecific. As for those in whose hearts is deviation [from truth], they will follow that of it which is unspecific, seeking discord and seeking an interpretation [suitable to them]. And no one knows its [true] interpretation except Allah . But those firm in knowledge say, "We believe in it. All [of it] is from our Lord." And no one will be reminded except those of understanding."

Klopt wij moslims kunnen niet absoluut weten, en accepteren het feit dat wij dit niet kunnen ook. Dit komt omdat het gevoelswezens bij de mens zorgt voor diversiteit (verschillende opvattingen en interpretaties) dit is iets dat de moslims accepteren.

Diversiteit zal er altijd zijn. (De islam is er om men naar een hogere niveua te brengen).

Echter hebben moslims ook methodologie om het gevoelswezen gedeeltelijk te overbruggen.

Namelijk tafseer:

Vereisten

Moslimgeleerden eisen van een exegeet dat hij of zij over kennis beschikt van:

• de Arabische taal, zowel de grammatica, retorica als welsprekendheid,
• de onderdelen van Koranwetenschap, zoals de aanleidingen tot een openbaring of het onderscheid tussen Mekkaanse soera's en Medinaanse soera's,
• de grondbeginselen van het geloof, waaronder de betekenis van eenheid van God en de Zuilen van geloof en
• de grondslagen van de islamitische rechtsgeleerdheid en de Ahadith.

Daarnaast wordt ook naar de persoonlijke beweegredenen en gesteldheid van de exegeet gekeken om te oordelen of de gegeven tafsir betrouwbaar is[3].

Bronnen

De vijf traditionele bronnen voor tafsir zijn:

De Koran, volgens de islamitische traditie het woord van God, is de hoogste vorm van tafsir: de Koran bevat geen tegenstrijdigheden en is zelf de beste uitleg van de Koran.
• De Ahadith, omdat Mohammed vaak ayaat uitlegt.
• De verslagen van de Sahaba (Metgezellen): wanneer in de Koran en de Ahadith geen interpretatie voor een vers wordt gevonden, kan gebruik worden gemaakt van deze verslagen.
• De verslagen van de Tabiun, de volgende generatie gelovigen die geleerd hebben van de Sahaba, omdat ook hun commentaar kan leiden tot een beter inzicht voor de mufassir. Malikieten hechten met name waarde aan commentaren van Tabiun die net als Malik ibn Anas in Medina woonden.
• Ratio: de andere vier bronnen in overweging nemende, kan een gekwalificeerde persoon de ratio gebruiken. Met name de vroege kaliefen worden met deze methode in verband gebracht.
De overgrote meerderheid van de geleerden erkend een viertal wetscholen als acceptabel gezien worden (die ieder zijn eigen acceptable interpretatie hanteerd). Let op wij moslims zeggen expliciet acceptable omdat alleen Allah (swt) alles absoluut weet. We claimen nooit het beter te weten dan anderen of het juister te zijn.

Alle andere interpretaties worden als risicovol gezien en vatbaar voor fouten. (salafisme, wahabisme, jullie vrij interpratie)

Waarom heeft Allah (swt) ons ruimte gegeven om te interpreteren:

http://www.youtube.com/watch?v=4mZ4xEpxsJU

Je moet je best doen.

Je moet ook weten dat je nooit alles beter en het best kan weten (;) Socrates)

Absolute kennis ligt alleen bij Allah (swt)

Laatst bewerkt:
The best argument against democracy is a 5min look in an average DBB topic.

• Like
Waarderingen: mat
minder moraalridder, meer broto en virusje !!!1!1!!!11

Alleen was Socrates een Griekse polytheist :roflol: Dus helemaal niet jouw god.

Wat erger is, islamitische theologie is voor een groot deel neo-platonisch. Dus fucking duh dat het overeenkomt met wat Plato heeft geschreven, als je theologie erop is gebaseerd :roflol:

So what?

You know we muslims believe in +/- 124.000 prophets. Er zijn veel verschillende vormen van sharia en islam geweest. Ieder profeet had zijn eigen sharia en islam.

Ben er pas achtergekomen dat sommige moslimgeleerden denken dat het goed mogelijk is dat Socrates een profeet van god (swt) is geweest.

Ahmadiya moslims (een minderheid die apart is) gelooft hier zelfs met zekerheid in.

Je moet wat meer onderzoek doen naar Socrates. Weet jij waarom Socrates ter dood is veroordeeld?

In short hijzelf beweerde een revelatie van God te hebben gekregen, waarin god hem vertelde dat hij de meeste intelligente mens op aarde was. (moslim geloven dat een gekozen profeet de beste mens is van zijn tijd). Kort daarna trok hij het bestaan van de vele Griekse Goden in twijfel en werd hij beschuldigd van het doorvoeren van "new divinities" ofwel een nieuwe godsleer. Socrates sprak over god vaak in enkelvoud. (hij sprak alleen over god in meervoud om lichamelijk aspecten van mensen te benadrukken/af te kraken).

Daarnaast is het Griekse geloof vergelijkbaar met het Hindoestaanse geloof geen pure polytheïsme.

Het kent namelijk Oppergoden en subgoden. Grieken geloven in Zeus die boven iedereen staat. Hindoestanen geloven in Brahman die boven iedereen staat. Er is een duidelijk hiërarchie.

Wat praat jij? ik zeg ook dat wij niks weten.

Wij weten alleen wat god (swt) ons laat weten.

Weten is een kwestie van kunnen en niet van willen.

Het is Gods (swt) wil. hij beslist wie mosims is en wie niet. God (swt) kan alles en weet alles wij kunnen niks en weten niks op onszelf.

Allah (swt) knows best

---------- Toegevoegd om 00:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

An maybe the pope is muslim

only Allah (swt) knows

Ga engels leren heb je heel erg veel aan in deze tijd.

Jouw engels is nochtans deplorable.
Bron: mijn bachelor toegepaste taalkunde

But then again, only allah knows

minder moraalridder, meer broto en virusje !!!1!1!!!11

Yessss

C7GPi.gif

• Like
Waarderingen: mat
Leuk systeem. Jammer dat het al fout gaat bij de aanname dat Allah bestaat. Dit kun je niet absoluut weten. Er is geen reden voor de aanname van het bestaan van allah om niet aan dezelfde standaard gehouden te worden als de andere beweringen in de koran.

Je leidt zijn bestaan af uit het feit dat naar jouw subjectieve mening het bestaan van leven jouw te complex lijkt en daarom een creator zou moeten hebben. Toevallig ben jij het meest bekend met Allah omdat die in jouw directe omgeving, Macedonie de meeste populariteit genoot. En ziedaar; zonder verder Jaweh, Zeus, Odin of Aliens te overwegen is voor jou Allahs bestaan een absolute waarheid.

Als je nou nog niet ziet hoe de allereerste zeer fundamentele assumpties al op subjectiviteit, interpretatie en gebrek aan empirisch bewijs gebouwd zijn, dan geef ik het op.

Nee ik houd van mij is de sleutel, niet zij gelooft in mij ---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

1. Gematigden dwz liberale Joden. Dus wel gelovig maar niet onderdeel van de Orthodoxe synagoge bij mij in Amsterdam/ Buitenveldert (DE joodse buurt van NL)

Je bewering dat alleen de gelovigen vrede willen is dus puur en alleen gebaseerd op dat je geen seculiere Joden of gematigde/liberale joden spreekt. Dat is als een bak met verschillende kleuren knikkers waarbij je alleen oog hebt voor rode knikkers, beweren dat alle knikkers rood zijn! De orthodoxe gelovigen willen alleen vrede......terwijl geen enkele seculiere liberale Jood spreekt.....Jij doet wij van WC eend adviseren WC eend/ de slager die zijn eigen vlees keurt......

Je praat te veel met cultuujoden. Joodszijn ligt niet in je bloed zover ik weet en het Jodendom begrijp. (alleen extremisten/zionisten beweren dit) Ik spreek met religieuze Joden. Het jodendom is een geloof en geen cultuur en bestaat uit diversen bevolkingsgroepen.

De joden met wie ik heb gesproken willen vrede. De meeste Joden wonen niet in Israel! En kijk maar naar de geschiedenis in de Sharia hebben joden zonder problemn naast christenen en moslims geleefd. (kijk naar de bronnen in mijn vroige mail).

Je moet kritisch blijven en niet alles aannemen van anderen. Cultuurjoden weten niks over het jodendom. Ze zijn alleen bij naam Joods en zien hun geloof als iets cultureels. Ze praktiseren niet. Ofwel ze zijn fake. (= is ook vaak wat mijn joods praktiserende vrienden mij vertellen)

En je gaat totaal niet in op het punt dat je beweert niks in te vullen en dit vervolgens de hele tijd doet. Je gaat ook totaal niet in op pleurklaat die schrijft Socrates;

moet je beter de berichten lezen ben hier wel heel duidelijk op in gegaan.

In woorden beweer je dat je niks invult maar ondertussen doe je de hele tijd niks anders. De hele tijd zijn je beweringen gebaseerd op ik weet wat jullie denken. Jou invulling op wat jij suggereert wat onze mening zal zijn. En die suggesties zijn gebaseerd op jou preoccupatie, jou vooroordelen over vooral atheisten. Het blijkt al uit je keuzeopties in dit topic. Atheisten zouden niks geloven terwijl je heel wat zingevingsstromingen kan volgen als Atheist (humanist, liberaal, ecologisch.....)

Je doet me denken aan de uitspraak van Balkenende in 2008 die hij deed in een uitzending over Hour of power (een tv kerkuitzending) ;

Alsof een moraal kompas in het leven exclusief is voor gelovigen in een hogere macht. Alsof als je niet gelooft in een hogere macht je geen moraal kan hebben. Alsof bekommering naar je medemens niet genoeg kan zijn voor een morele standaard tov die medemens. Alsof atheisten van God los en dus automatisch zonder enig moraal zijn. Alsof je gelovige moet zijn om vrede te wensen oa in Israel en de bezette gebieden....

Dit is hoe jij erover denk. Ik denk er anders over.

Je moet dingen waar jij geen antwoorden op krijgt (waar je tevreden mee bent) niet zelf naar eigen tevredenheid invullen. Je ziet dingen die je wilt zien.

Accepteer de antwoorden die ik je geef. Zoek niet naar excusen of smoezen.

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Jouw engels is nochtans deplorable.
Bron: mijn bachelor toegepaste taalkunde

But then again, only allah knows

moet ik nu huilen?

het is maar een forum. Het gaat erom dat men begrijpt wat er staat.

grammar nazi

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Leuk systeem. Jammer dat het al fout gaat bij de aanname dat Allah bestaat. Dit kun je niet absoluut weten. Er is geen reden voor de aanname van het bestaan van allah om niet aan dezelfde standaard gehouden te worden als de andere beweringen in de koran.

Je leidt zijn bestaan af uit het feit dat naar jouw subjectieve mening het bestaan van leven jouw te complex lijkt en daarom een creator zou moeten hebben. Toevallig ben jij het meest bekend met Allah omdat die in jouw directe omgeving, Macedonie de meeste populariteit genoot. En ziedaar; zonder verder Jaweh, Zeus, Odin of Aliens te overwegen is voor jou Allahs bestaan een absolute waarheid.

Als je nou nog niet ziet hoe de allereerste zeer fundamentele assumpties al op subjectiviteit, interpretatie en gebrek aan empirisch bewijs gebouwd zijn, dan geef ik het op.

Ik adviseer jou om zowel mijn berichten uit de islam topic als dit topic opnieuw te gaan lezen/bestuderen.

Alvorens je met onzin op de proppen komt.

Alvast bedankt.

Reageer eens fatsoenlijk.

You know we muslims believe in +/- 124.000 prophets

TheDeen wat zijn eigenlijk de eisen om de naam profeet te mogen dragen?
En zijn er vandaag de dag ook nog profeten? Misschien zonder dat ze het zelf weten?

You know we muslims believe in +/- 124.000 prophets

TheDeen wat zijn eigenlijk de eisen om de naam profeet te mogen dragen?
En zijn er vandaag de dag ook nog profeten? Misschien zonder dat ze het zelf weten?

Een profeet/boodschapper wordt door God (swt) gekozen.

In de islam kennen wij profeten (nabi) en boodschappers (rasul).

A Rasul was a messenger of Allah who was given a new Shariat (codes of law) from Him. And a Nabi was also the messenger of Allah, but he was not given any new Shariat and followed the shariat of earlier Rasul. The Rasul is higher in rank than a Nabi.

Ofwel een boodschapper is iemand die een nieuwe boodschap van God (swt) verkondigd. En een profeet is iemand die de huidige boodschap verkondig.

De profeten zijn de beste mensen van hun tijd. En worden door God (swt) gekozen om een boodschap te verspreiden.

Nope wij moslims geloven dat prophet Muhammad (p.b.u.h.) de zegel van de profeten is en dat zijn sharia (islam) voor de gehele mensheid is bedoeld. (de sharia van Jezus en Mozes (v.z.m.h.) waren bedoeld voor alleen het joodse volk bijvoorbeeld)

Na muhammad (p.b.u.h.) zullen er geen nieuwe boodschappers/profeten meer zijn.

Je moet wat meer onderzoek doen naar Socrates. Weet jij waarom Socrates ter dood is veroordeeld?

In short hijzelf beweerde een revelatie van God te hebben gekregen, waarin god hem vertelde dat hij de meeste intelligente mens op aarde was. (moslim geloven dat een gekozen profeet de beste mens is van zijn tijd). Kort daarna trok hij het bestaan van de vele Griekse Goden in twijfel en werd hij beschuldigd van het doorvoeren van "new divinities" ofwel een nieuwe godsleer. Socrates sprak over god vaak in enkelvoud. (hij sprak alleen over god in meervoud om lichamelijk aspecten van mensen te benadrukken/af te kraken).

Daarnaast is het Griekse geloof vergelijkbaar met het Hindoestaanse geloof geen pure polytheïsme.

Het kent namelijk Oppergoden en subgoden. Grieken geloven in Zeus die boven iedereen staat. Hindoestanen geloven in Brahman die boven iedereen staat. Er is een duidelijk hiërarchie.

Interessant, de meeste historici zijn de mening toegedaan dat hij ter dood is veroordeeld omdat hij de machtige Atheense elite belachelijk maakte en ze tegen zich in het harnas gejaagd heeft, en dat hij in meerdere Griekse goden geloofde. Vlak voor zijn sterven vraagt hij zijn vriend Crito om een haan aan Asklepios te offeren, de God die de ziel van een overledene begeleid naar Hades.

Kan ik deze feiten in de manuscripten over Socrates op de afdeling fictie of ergens in de stripboekenbak vinden in de bibliotheek?

Interessant, de meeste historici zijn de mening toegedaan dat hij ter dood is veroordeeld omdat hij de machtige Atheense elite belachelijk maakte en ze tegen zich in het harnas gejaagd heeft, en dat hij in meerdere Griekse goden geloofde. Vlak voor zijn sterven vraagt hij zijn vriend Crito om een haan aan Asklepios te offeren, de God die de ziel van een overledene begeleid naar Hades.

Kan ik deze feiten in de manuscripten over Socrates op de afdeling fictie of ergens in de stripboekenbak vinden in de bibliotheek?

lees maar

http://archive.org/stream/theapologyofsocr00socruoft/theapologyofsocr00socruoft_djvu.txt

And so it came
that in the seventieth year of his life he was im
peached by an orator, a poet and a demagogue
on a charge of corrupting the Athenian Youth,
of denying the Gods which the state recogniz
ed and seeking to supplant them by Gods of
his own. On this charge Socrates appears before
his judges to plead for his life, for that is de
manded by his accusers as the penalty of his

Hier gaat hij in gesprek met degene die hem uitdaagd

" HUS, then, O Athenians, this now is clear
that I have said, that Melitus never paid
any attention to these matters, much or little.
However tell us, Melitus, how you say I cor
rupt the youth? Is it not evidently, according
to the indictment which you have preferred, by
teaching them not to believe in the gods in
whom the city believes, but in other strange
deities? Do you not say that by teaching these
things, I corrupt the youth?
Melitus. Certainly I do say so.
Socrates. By those very gods, therefore, Mel
itus, of whom the discussion now is, speak still
more clearly both to me and to these men. For
I cannot understand whether you say that I
teach them to believe that there are certain gods,
[and in that case I do believe that there are
gods, and am not altogether an atheist, nor in
this respedt to blame,] not however those which
the city believes in, but others, and this it is

38

TA APOLOGY of So CRATES.

that you accuse me of, that I introduce others;
or do you say outright that I do not myself be
lieve that there are gods, & that 1 teach others
the same?

Melitus. I say this, that you do not believe
in any gods at all.

Socrates. O wonderful Melitus, how come you
to say this? Do I not then like the rest of man
kind, believe that the sun and moon are gods?
Melitus. No, by Jupiter, O judges: for he
says that the sun is a stone, and the moon an
earth.

Socrates. You fancy that you are accusing
Anaxagoras, my dear Melitus, and thus you put
a slight on these men, and suppose them to be
so illiterate, as not to know that the books of
Anaxagoras of Clazomene are full of such asser
tions. And the young, moreover, learn these
things from me, which they might purchase for
a drachma, at most, in the orchestra, and so
ridicule Socrates, if he pretended they were his
own, especially since they are so absurd? I ask
then, by Jupiter, do I appear to you to believe
that there is no god?

Melitus. No, by Jupiter, none whatever.
Socrates. You say what is incredible, Melitus,
and that, as appears to me, even to yourself.
For this man, O Athenians, appears to me to
be very insolent and intemperate, and to have
preferred this indictment through downright

39

Th APOLOGY of SOCRATES.

insolence, intemperance and wantonness. For
he seems, as it were, to have composed an enig
ma for the purpose of making an experiment.
Whether will Socrates the wise know that I am
jesting, and contradict myself, or shall I deceive
him and all who hear me?, For in my opinion
he clearly contradicts himself in the indictment,
as if he should say, Socrates is guilty of wrong
in not believing that there are gods, and in be
lieving that there are gods. And this, surely, is
the ad: cf one who is trifling.

Consider with me now, Athenians, in what

Terug
Naar boven