AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
Fysieke honger en mentale honger (naar de waarheid), zijn 2 hele verschillende dingen.
Als mensen vragen hebben met de juiste intentie dan beantwoord ik deze, mocht ik over de kennis beschikken.
Ik leg andere mensen niet mijn kennis op, uit ervaring weet ik dat mensen ''de waarheid'' niet eens willen.
Een wijze man luistert, iemand die slim denkt te zijn praat (te) veel.

Goed verwoord.

Dit is precies hoe moslims erover denken!!

in principe geven we alleen antwoord op vragen (liet me soms alleen meegaan)

De traditie van moslims is om niet met discussies islam te verspreiden maar met informatiebijeenkomsten. Alleen de mensen die info willen geef je info.

Op dit onderwerp? Heb ik geen waarheid.
Maar pantheïsme, Spinoza's filosofie, is iets waar ik graag in geloof.

Okee :D

Ja, jij ook

Een kritische en vrijere kijk op dingen misschien? Ik geloof niet in een persoonlijke god, maar leer wel van de wijze lessen die beschreven worden in godsdienstige boeken, zonder dat ik me meteen verbind en moet verantwoorden voor alles dat in het boek staat.

Zou je ook de levenslessen uit de koran kunnen volgen, als het zou zijn dat de koran eigenlijk compleet verzinsel zou zijn? Geeft een god of een profeet echt meerwaarde aan de lessen of zijn de lessen op zichzelf al waardevol genoeg?

Ik ben niet rijk :(

giphy.gif

Check men vragen TheDeen.

Dat is hoe ik ben. (en hoe iemand die slim is moet zijn).

Als ergen iets in investeert moet je er wat voor terugkrijgen.

Of niet soms?

Dus als jij de hongerige te eten geeft, moeten zij iets terug doen voor jou?
Dat klinkt nogal debiel eigenlijk..

Dus als jij de hongerige te eten geeft, moeten zij iets terug doen voor jou?
Dat klinkt nogal debiel eigenlijk..

Scherp.

Anyway, what goes around comes around.
Wat gij zaait, zult gij oogsten.

Gaat altijd wel op, maar iets ''goeds'' met de intentie doen, het toch weer terug te krijgen, is niet de bedoeling imo. :p

Dat is hoe ik ben. (en hoe iemand die slim is moet zijn).

Als ergen iets in investeert moet je er wat voor terugkrijgen.

Of niet soms?

dus jij kijkt naar waar jij zelf het meeste aan hebt, en bepaald daar mee wat de verklaring is voor alles?

Laatst bewerkt:

Relatief ben je stinkend rijk

---------- Toegevoegd om 03:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:11 ----------

Scherp.

Anyway, what goes around comes around.
Wat gij zaait, zult gij oogsten.

Gaat altijd wel op, maar iets ''goeds'' met de intentie doen, het toch weer terug te krijgen, is niet de bedoeling imo. :p

Precies.

Geven zonder er iets voor terug te verwachten is it mane

TheDeen, men vragen niet vergeten.

@The Deen, wat zijn de voor- en achternamen van die metgezellen van Mohammed?

En is het geen optie de essentie te volgen ipv een religie met regels? Of geraak je dan niet in de hemel?

(ik blijf trouwens deze vragen stellen tot ik antwoord krijg, dus als je er snel vanaf wilt zijn..)

Ja, jij ook

Een kritische en vrijere kijk op dingen misschien? Ik geloof niet in een persoonlijke god, maar leer wel van de wijze lessen die beschreven worden in godsdienstige boeken, zonder dat ik me meteen verbind en moet verantwoorden voor alles dat in het boek staat.

Zou je ook de levenslessen uit de koran kunnen volgen, als het zou zijn dat de koran eigenlijk compleet verzinsel zou zijn? Geeft een god of een profeet echt meerwaarde aan de lessen of zijn de lessen op zichzelf al waardevol genoeg?

Kan je de laatste vragen aub beantwoorden? Ben srs benieuwd :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een vraag TheDeen, hierboven.

---------- Toegevoegd om 02:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:59 ----------

Deze ook.

Vraag 1:

Voordat ik antwoord geef wil ik wel even kwijt dat in de tijd van profeet Mohammad (v.z.m.h.) de mensen de koran met name via orale traditie verspreiden. De koran werd gememoriseerd en vastgelegd door de metgezellen.

48 scribes including Zayd ibn Thabit and Ubay ibn Ka'b recorded verses of the Quran.

The process of compiling the Quran from these various written pages was done in four steps:

1. Zayd bin Thabit verified each verse with his own memory.
2. Umar ibn Al-Khattab verified each verse. Both men had memorized the entire Quran.
3. Two reliable witnesses had to testify that the verses were written in the presence of the Prophet Muhammad.
4. The verified written verses were collated with those from the collections of other Companions.

Hier een filmpje die er dieper op ingaat en in detail uitlegt hoe alles is gegaan:

5.30 begint het filmpje daadwerkelijk en heeft meerdere delen.

Vraag 2:

Willens en wetens heb jullie hier meerdere keren over geïnformeerd. En alleen Allah (swt) kan oordelen over hemel en hel.

Laatst bewerkt:
wat een misselijke generaliserende onzin

srs

straks zegt er nog iemand dat het leven eerlijk is

Ben er van overtuigd dat het geen onzin is.
Karma is niet wetenschappelijk te bewijzen.

Maar er zijn wel natuurwetten van hetzelfde concept;

Eerste hoofdwet thermodynamica
Wetten van Newton

orale traditie [insert random joke here]

Terug
Naar boven