MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
Scherp.

Anyway, what goes around comes around.
Wat gij zaait, zult gij oogsten.

Gaat altijd wel op, maar iets ''goeds'' met de intentie doen, het toch weer terug te krijgen, is niet de bedoeling imo. :p

Stel jezelf eens de vraag waarom willen wij iets goeds doen? Het geeft ons een goed gevoel of niet soms? Waarom willen wij niet iets slecht doen het geeft ons een slecht gevoel.

Ik help mensen omdat dat het goede is om te doen.

In short feeding people who are hungry makes me feel good. Their happines makes me happy. Ik doe het niet primair voor punten ofzo (alhoewel ik die wel krijg)

Dat is de investering en happines is de winst.

Vraag 1:

Voordat ik antwoord geef wil ik wel even kwijt dat in de tijd van profeet Mohammad (v.z.m.h.) de mensen de koran met name via orale traditie verspreiden. De koran werd gememoriseerd en vastgelegd door de metgezellen.

48 scribes including Zayd ibn Thabit and Ubay ibn Ka'b recorded verses of the Quran.

The process of compiling the Quran from these various written pages was done in four steps:

1. Zayd bin Thabit verified each verse with his own memory.
2. Umar ibn Al-Khattab verified each verse. Both men had memorized the entire Quran.
3. Two reliable witnesses had to testify that the verses were written in the presence of the Prophet Muhammad.
4. The verified written verses were collated with those from the collections of other Companions.

Hier een filmpje die er dieper op ingaat en in detail uitlegt hoe alles is gegaan:

5.30 begint het filmpje daadwerkelijk en heeft meerdere delen.

Vraag 2:

Willens en wetens heb jullie hier meerdere keren over geïnformeerd.

Wat is de voor- en achternaam nu?

En wat is je antwoord dan op vraag 2?

Simpele vragen waar een simpel antwoord op gegeven kan worden.

Ben er van overtuigd dat het geen onzin is.
Karma is niet wetenschappelijk te bewijzen.

Maar er zijn wel natuurwetten van hetzelfde concept;

Eerste hoofdwet thermodynamica
Wetten van Newton

die natuurwetten zijn hardly dekkend voor het hele leven

maar wel een geruststelling dat als ik een kracht zaai ik een evengrote reactiekracht mag oogsten of dat er geen energie verdwijnt uit mn theoretische gesloten systemen

dat dan weer wel

die natuurwetten zijn hardly dekkend voor het hele leven

maar wel een geruststelling dat als ik een kracht zaai ik een evengrote reactiekracht mag oogsten of dat er geen energie verdwijnt uit mn theoretische gesloten systemen

dat dan weer wel

Fijn dat ik je gerust heb kunnen stellen dan.

Stel jezelf eens de vraag waarom willen wij iets goeds doen? Het geeft ons een goed gevoel of niet soms? Waarom willen wij niet iets slecht doen het geeft ons een slecht gevoel.

In short feeding people who are hungry makes me feel good. Their happines makes me happy. Ik doe het niet primair voor punten ofzo (alhoewel ik die wel krijg)

I should like to help everyone if possible; Jew, Gentile, black man, white. We all want to help one another. Human beings are like that. We want to live by each other's happiness, not by each other's misery. We don't want to hate and despise one another.

https://www.youtube.com/watch?v=-RYlAPjyNm8

Dus als ze niet blij worden van jouw eten dat je geeft (of het niet tonen aan jou), dan geef je diegene geen eten meer?

Doe jij dit niet om in de hemel te geraken? Heb je me toch verteld.

Dus als ze niet blij worden van jouw eten dat je geeft (of het niet tonen aan jou), dan geef je diegene geen eten meer?

Je bent nu stompzinnig een discussie op aan het zoeken die je toch gaat verliezen.
Als ik mijn plant water geef en er een goed gevoel aan over hou, is het toch een goede reden om het te doen?
De plant leeft verder en ik ben happy, win win.

Wat is de voor- en achternaam nu?

En wat is je antwoord dan op vraag 2?

Simpele vragen waar een simpel antwoord op gegeven kan worden.

Lees mijn antwoord dan zie je het: de belangrijkste namen zijn:Umar ibn Al-Khattab, Zayd ibn Thabit. En een boel andere namen van metgezellen die Koran en verzen hadden gememoriseerd. Zie filmphe voor toelichting.

Simpel antwoord:

Alleen Allah (swt) knows kan in je hart kijken en zien waarom je de dingen hebt gedaan zoals jij die hebt gedaan.

Als je willens en wetens iets niet volgt dat volgens jouw klopt en waar is ben je verkeerd bezig. Als je weet dat islam de waarheid is maar je keurt het af.

Uiteindelijk is het Allah (swt) die alleen kan beslissen over hemel en hel.

---------- Toegevoegd om 02:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:58 ----------

Doe jij dit niet om in de hemel te geraken? Heb je me toch verteld.

Dat doe ik ook.

Mijn levensdoel is om in de hemel te geraken en daar beland je door happy te zijn en happines te verspreiden.

Als je iets uit oprechtheid goed doet krijg je extra punten so to speak. Het is extra goed in God (swt) ogen als je motivatie intrinstiek is. Moslims worden dus ook aangemoedigd om prive donnaties te doen etc. We doen goed omdat we goed willen zijn. Niet omdat we goed moeten doen. Wij willen moslim zijn!!

Een moslim wilt goed doen!

There is no compulsion in islam.

Vraagje TheDeen.

Zou jij jezelf opofferen en het hiernamaals in de hell doorbrengen, zodat de rest van de mensheid naar de hemel mag.

Vraagje TheDeen.

Zou jij jezelf opofferen en het hiernamaals in de hell doorbrengen, zodat de rest van de mensheid naar de hemel mag.

Ik ben geen voorstander van if-vragen (die zijn meestal namelijk gebaseerd op foutieve gegevens en bereik je meestal niks mee zo ook in dit geval)

Maar indien het zo is zoals jij het zegt zou ik dat zonder enige twijfel mijzelf opofferen.

Het zal me erg gelukkig maken in hell, om te weten dat iedereen in Hemel is.

Ik zeg dit nu wel zo. Maar ik weet niet of ik dit in de praktijk ook zal kunnen zeggen. Als ik de hell kan zien.
De HELL is namelijk F*** up erg. Beangstigend. Ik hoop dat ik er de ballen voor heb.

De wil heb ik maar of ik het kan? Kan ik pas zeggen als het echt zover is.

Ik ben geen voorstander van if-vragen (die zijn meestal namelijk gebaseerd op foutieve gegevens en bereik je meestal niks mee zo ook in dit geval)

Maar indien het zo is zoals jij het zegt zou ik dat zonder twijfel doen.

Het zal me erg gelukkig maken in hell, om te weten dat iedereen in Hemel is.

Vroeg het me af aangezien jou levensdoel in de hemel te geraken is.

Vroeg het me af aangezien jou levensdoel in de hemel te geraken is.

Iedereen moet een levensdoel hebben het liefst een die niet materialistisch is.

Dat is de weg van geluk.

Ps mijn doel is dus eigenlijk Geluk/vrede en in hemel zal ik het gelukkigst/vrede zijn.

Je zou niet gelukkig kunnen zijn zonder levensdoel?

Haha i see what you did there.

Trying to materialize.

Nee ik zou niet gelukkig kunnen zijn zonder levensdoel.

Ik voel me leeg zonder doel in het leven. Incompleet so to speak.

Ik zie vaak bij andere een honger, die ik niet heb. Een hongerig persoon iemadn die veel wilt komt vaak over als incompleet naar mijn inzien. En zijn meestal ook onrustig en ongelukkig. Ze leven moeilijker.

Ik kan als het ware morgen het loodje leggen en dat kunnen accepteren.

Haha i see what you did there.

Trying to materialize.

Nee ik zou niet gelukkig kunnen zijn zonder levensdoel.

Ik voel me leeg zonder doel in het leven. Incompleet so to speak.

Ik zie vaak bij andere een honger, die ik niet heb. Een hongerig persoon iemadn die veel wilt komt vaak over als incompleet naar mijn inzien.

Trying to materialize? Nee zeker niet.
Veel mensen hebben een bepaald (levens)doel nodig hoor, is niet alleen het geval bij moslims/religieuzen.

Ik ga slapen, eens kijken of ik bewust kan worden in me droom vannacht en voor God kan spelen.

Trying to materialize? Nee zeker niet.
Veel mensen hebben een bepaald (levens)doel nodig hoor, is niet alleen het geval bij moslims/religieuzen.

Ik ga slapen, eens kijken of ik bewust kan worden in me droom vannacht en voor God kan spelen.

Pls stop the lucidic dreaming just try to sleep like normal people.

Lees mijn antwoord dan zie je het: de belangrijkste namen zijn:Umar ibn Al-Khattab, Zayd ibn Thabit. En een boel andere namen van metgezellen die Koran en verzen hadden gememoriseerd. Zie filmphe voor toelichting.

Simpel antwoord:

Alleen Allah (swt) knows kan in je hart kijken en zien waarom je de dingen hebt gedaan zoals jij die hebt gedaan.

Als je willens en wetens iets niet volgt dat volgens jouw klopt en waar is ben je verkeerd bezig. Als je weet dat islam de waarheid is maar je keurt het af.

Uiteindelijk is het Allah (swt) die alleen kan beslissen over hemel en hel.

---------- Toegevoegd om 02:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:58 ----------

Dat doe ik ook.

Mijn levensdoel is om in de hemel te geraken en daar beland je door happy te zijn en happines te verspreiden.

Als je iets uit oprechtheid goed doet krijg je extra punten so to speak. Het is extra goed in God (swt) ogen als je motivatie intrinstiek is. Moslims worden dus ook aangemoedigd om prive donnaties te doen etc. We doen goed omdat we goed willen zijn. Niet omdat we goed moeten doen. Wij willen moslim zijn!!

Een moslim wilt goed doen!

There is no compulsion in islam.

Zit daar ergens een achternaam in?

Dus je doet het alleen maar om in de hemel te geraken?

Terug
Naar boven