Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aannames...
countless aannames..
ik zeg alleen hoe de dingen zijn.
De media en mensen die niks weten pompen allemaal onjuistheden in de rondte.
---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------
If you can't just say so...
Komt misschien ''zweverig'' over, maar in een bepaalde mate geloof ik er wel in.
http://www.ggwallpaper.com/file/449...ot-only-are-we-in-the-universe_1053800976.jpg
Nee, ik studeer nu deels masterjaar deels schakel filosofie aan vub, met als major wetenschapfilosofie en logica. Normaal studeer ik volgend jaar af, als ik niet doctoreer.
het merendeel van mijn kennis heb ik al van ervoor opgedaan, ik doe nu gewoon de master die ik wil, en dat vult enorme leegtes qua kennis op.
Gast ik vraag om de voornaam en achternaam van de letterlijke schrijvers van de Bijbel.
De koran is letterlijk geschreven door de metgezellen van de Profeet Muhammad (v.z.m.h.). De profeet zelf was analfabeet, dus instrueerde hij zijn metgezellen om de koran verzen te memoriseren en schriftelijk vast te leggen. De profeet (v.z.m.h.) liet zijn metgezellen altijd de opgeschreven verzen meerdere malen na te gaan (zowel schriftelijk als verbaal). In short de Koran komt letterlijk uit de mond van de Profeet Mohammed (v.z.m.h.) en is schriftelijk vastgelegd door zijn volgelingen.
Hoe en op welk manier is de bijbel geschreven en door wie precies. Je kan niet zeggen Mozes (v.z.m.h.) omdat hij niet in diezelfde tijd leefde.
Dus bij deze nogmaals wie heeft de bijbel geschreven.
Dude, hoezo ''zelfde tijd leefde''? Wil je nou zeggen dat de tien geboden ook bullshit zijn, omdat Mozes die geschreven heeft?
Namen staan er, doe ermee wat je wilt.
Triest of wonderbaarlijk?
Metgezellen waren zekers betrouwbaar.
---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------
Nee, maar als ik nu uit mijn duim de tien geboden schrijven en zeg dat die door Mozes (v.z.m.h.) zijn geschreven.
Zou jij mij dan geloven? Ik ben geen Mozes (v.z.m.h.). Alleen een profeet acht ik betrouwbaar.
Iedereen kan iets claimen. Je moet wel weten of diegen betrouwbaar is. Dus voornaam en achternaam.
---------- Toegevoegd om 23:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------
En de mensen volgden hem (v.z.m.h.) omdat hij de waarheid sprak. En nu nog volgen mensen de profeet (v.z.m.h.)
Laten we het over een ander boeg gooien.
Aan de atheïsten
Wat heeft het atheïsme mij te bieden?
Waarom zou ik een atheist moeten worden?
In bepaalde mate geloof je er in??
Ik herinner me dat Tyson dit zei. Hij vertelde dat de atomen in ons lichaam gevormd werden in sterren, en in exploderende sterren,... en dat we dus inherent deel uitmaken van het universum, en gemaakt zijn van star stuff zoals zijn mentor CArl Sagan zo vaak zei.
Het concept van "boemerang-karma", zonder enige context.

Nee, een directe terugkoppeling is mij te veel hocus pocus.
Alles heeft effect op elkaar, actie=reactie.
Maar niet zoals ik laatst 1 banaan weggaf en er 2 terugkreeg, dat is karma met een korreltje zout.![]()
Alles is uiteindelijk in balans, ook goed en slecht.
Juist doordat er een balans is lijkt het alsof karma bestaat, terwijl het eigenlijk een balans is tussen goede en slechte zaken in je leven.
In principe bestaat karma dus niet, maar lijkt het te bestaan door willekeurige gebeurtenissen in je leven.
goed en kwaad bestaat helemaal niet, jullie zijn helemaal niet verlicht stelletje amateurs.
En de moeder van alle aannames is...." God was er altijd en heeft alles geschapen".
Wetenschap toont ons net dat je common sense niet moet volgen, maar de bewijzen volgen waarheen ze je leiden.
Quantum fysica is daar een zeer mooi voorbeeld van.
The Deen, ik heb een vraagje. Ben jij een young earth creationist?
De koran is pas vele jaren na de dood van Mohamed verzameld/ Men is links en rechts teksten gaan zoeken en deze dan gebonden in wat vandaag de Koran heet. Het is ook daarom dat er geen chronologische volgorde is te vinden in de Koran; Ze zijn gerangschikt naar grote, wat het absurd maakt.
Je zou dus ook kunnen stellen dat er hoofdstukken in terecht gekomen die niet van Mohamed waren en je zou kunnen stellen dat er ook teksten missen.
En waar baseer jij je op om te concluderen dat de metgezellen betrouwbaar waren?
Judas was ook ook een metgezel van Jezus en hij bedroog hem ook.
Daarna zeg je zelf dat je enkel profeten vertrouwd. MAn man man....
Irrelevante vraag.
Atheisme is het niet geloven in een god.
Dat wil zeggen dat iemand niet overtuigd is dat god bestaat. Hij gelooft niet in eeen god omdat hij onvoldoende bewijs zag. Geloven is een onvrijwillige handeling en kan je niet controleren.
Of goed en kwaad in balans is kan je enkel stellen als je duidelijk stelt wat goed en kwaad is en hoe je tot deze definitie komt.