Fitness Seller

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160

Attaboy.

Almost aquarius

stellarium-001.png

Aannames...

countless aannames..

ik zeg alleen hoe de dingen zijn.

De media en mensen die niks weten pompen allemaal onjuistheden in de rondte.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

If you can't just say so...

En de moeder van alle aannames is...." God was er altijd en heeft alles geschapen".

---------- Toegevoegd om 09:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:05 ----------

In bepaalde mate geloof je er in??

Ik herinner me dat Tyson dit zei. Hij vertelde dat de atomen in ons lichaam gevormd werden in sterren, en in exploderende sterren,... en dat we dus inherent deel uitmaken van het universum, en gemaakt zijn van star stuff zoals zijn mentor CArl Sagan zo vaak zei.

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

Nee, ik studeer nu deels masterjaar deels schakel filosofie aan vub, met als major wetenschapfilosofie en logica. Normaal studeer ik volgend jaar af, als ik niet doctoreer.

het merendeel van mijn kennis heb ik al van ervoor opgedaan, ik doe nu gewoon de master die ik wil, en dat vult enorme leegtes qua kennis op.

Al ben ik het niet vaak met je eens (omdat ik je vaak ook niet kan volgen, vooral omdat je de materie zo goed beheerst, dat je vaak niet doorhebt dat een leek je niet kan volgen), ik bewonder je kennis en ook hoe je zo makkelijk de falacies in iemands redenering ziet.
Tip: tracht je uitleg of je opmerkingen wat aan te passen aan je publiek.

---------- Toegevoegd om 09:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:18 ----------

Ik vind het bestaan van een god "common sense".

Wetenschap toont ons net dat je common sense niet moet volgen, maar de bewijzen volgen waarheen ze je leiden.

Quantum fysica is daar een zeer mooi voorbeeld van.

---------- Toegevoegd om 09:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

The Deen, ik heb een vraagje. Ben jij een young earth creationist?

---------- Toegevoegd om 09:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

Gast ik vraag om de voornaam en achternaam van de letterlijke schrijvers van de Bijbel.

De koran is letterlijk geschreven door de metgezellen van de Profeet Muhammad (v.z.m.h.). De profeet zelf was analfabeet, dus instrueerde hij zijn metgezellen om de koran verzen te memoriseren en schriftelijk vast te leggen. De profeet (v.z.m.h.) liet zijn metgezellen altijd de opgeschreven verzen meerdere malen na te gaan (zowel schriftelijk als verbaal). In short de Koran komt letterlijk uit de mond van de Profeet Mohammed (v.z.m.h.) en is schriftelijk vastgelegd door zijn volgelingen.

Hoe en op welk manier is de bijbel geschreven en door wie precies. Je kan niet zeggen Mozes (v.z.m.h.) omdat hij niet in diezelfde tijd leefde.

Dus bij deze nogmaals wie heeft de bijbel geschreven.

De koran is pas vele jaren na de dood van Mohamed verzameld/ Men is links en rechts teksten gaan zoeken en deze dan gebonden in wat vandaag de Koran heet. Het is ook daarom dat er geen chronologische volgorde is te vinden in de Koran; Ze zijn gerangschikt naar grote, wat het absurd maakt.
Je zou dus ook kunnen stellen dat er hoofdstukken in terecht gekomen die niet van Mohamed waren en je zou kunnen stellen dat er ook teksten missen.

---------- Toegevoegd om 09:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:31 ----------

Dude, hoezo ''zelfde tijd leefde''? Wil je nou zeggen dat de tien geboden ook bullshit zijn, omdat Mozes die geschreven heeft?
Namen staan er, doe ermee wat je wilt.

Tuurlijk zijn de tien geboden bullshit. Som ze maar eens op, en analyseer ze. Ongeacht wie ze geschreven heeft, het toont een debiele god.

---------- Toegevoegd om 09:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:32 ----------

Triest of wonderbaarlijk?

Metgezellen waren zekers betrouwbaar.

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

Nee, maar als ik nu uit mijn duim de tien geboden schrijven en zeg dat die door Mozes (v.z.m.h.) zijn geschreven.

Zou jij mij dan geloven? Ik ben geen Mozes (v.z.m.h.). Alleen een profeet acht ik betrouwbaar.

Iedereen kan iets claimen. Je moet wel weten of diegen betrouwbaar is. Dus voornaam en achternaam.

---------- Toegevoegd om 23:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

En de mensen volgden hem (v.z.m.h.) omdat hij de waarheid sprak. En nu nog volgen mensen de profeet (v.z.m.h.)

En waar baseer jij je op om te concluderen dat de metgezellen betrouwbaar waren?
Judas was ook ook een metgezel van Jezus en hij bedroog hem ook.

Daarna zeg je zelf dat je enkel profeten vertrouwd. MAn man man....

---------- Toegevoegd om 09:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:34 ----------

Laten we het over een ander boeg gooien.

Aan de atheïsten

Wat heeft het atheïsme mij te bieden?

Waarom zou ik een atheist moeten worden?

Irrelevante vraag.
Atheisme is het niet geloven in een god.
Dat wil zeggen dat iemand niet overtuigd is dat god bestaat. Hij gelooft niet in eeen god omdat hij onvoldoende bewijs zag. Geloven is een onvrijwillige handeling en kan je niet controleren.

In bepaalde mate geloof je er in??

Ik herinner me dat Tyson dit zei. Hij vertelde dat de atomen in ons lichaam gevormd werden in sterren, en in exploderende sterren,... en dat we dus inherent deel uitmaken van het universum, en gemaakt zijn van star stuff zoals zijn mentor CArl Sagan zo vaak zei.

Ja ik doelde op het andere plaatje.
Dat ik/jij het gehele universum bent, maar dit slechts subjectief kan ervaren.

Lol @ vrouwen manipuleren en achteraf into islam brainwashen. Ik begin te snappen waarom moslims hun vrouwen moeten onderdrukken.

• Like
Waarderingen: mat
Het concept van "boemerang-karma", zonder enige context.

Nee, een directe terugkoppeling is mij te veel hocus pocus.
Alles heeft effect op elkaar, actie=reactie.
Maar niet zoals ik laatst 1 banaan weggaf en er 2 terugkreeg, dat is karma met een korreltje zout. :p

en yasmine zag dat het goed was.

Ik geloof in ISIS

Nee, een directe terugkoppeling is mij te veel hocus pocus.
Alles heeft effect op elkaar, actie=reactie.
Maar niet zoals ik laatst 1 banaan weggaf en er 2 terugkreeg, dat is karma met een korreltje zout. :p

Alles is uiteindelijk in balans, ook goed en slecht.

Juist doordat er een balans is lijkt het alsof karma bestaat, terwijl het eigenlijk een balans is tussen goede en slechte zaken in je leven.

In principe bestaat karma dus niet, maar lijkt het te bestaan door willekeurige gebeurtenissen in je leven.

Alles is uiteindelijk in balans, ook goed en slecht.

Juist doordat er een balans is lijkt het alsof karma bestaat, terwijl het eigenlijk een balans is tussen goede en slechte zaken in je leven.

In principe bestaat karma dus niet, maar lijkt het te bestaan door willekeurige gebeurtenissen in je leven.

Of goed en kwaad in balans is kan je enkel stellen als je duidelijk stelt wat goed en kwaad is en hoe je tot deze definitie komt.

goed en kwaad bestaat helemaal niet, jullie zijn helemaal niet verlicht stelletje amateurs.

goed en kwaad bestaat helemaal niet, jullie zijn helemaal niet verlicht stelletje amateurs.

Als atheist kan je onmogelijk geloven in het "goede" en het "kwade".
Atruistisch gedrag is makkelijk uit te leggen vanuit de evolutietheorie, alsook het tegenovergestelde van altruistisch gedrag.

• Topic Starter Topic Starter
En de moeder van alle aannames is...." God was er altijd en heeft alles geschapen".

Het geloof in een god zit in ons als mens "ingebouwd". Het gevoel om in god te geloven is aangeboren.

Net zoals het gevoel om het goede van het slechte te onderscheiden. Een mens weet bijvoorbeeld wat goed is en slecht is uit zichzelf. Doden is slecht dat kan ieder mens aanvoelen.

Het geloven in een god (swt) zit in onze menselijke natuur. (FEIT of FICTIE vertel het mij SVP)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fitra

Fitra of fitrah (Arabisch: فطرة) is de menselijke natuur, zoals God die volgens de islam in morele en religieuze zin bedoeld heeft. Hierbij gaat men uit van een bepaald besef van goed en kwaad, het geweten. Moslims nemen aan dat kinderen met de aanleg voor deze gave zijn geboren. De islam gaat er dus van uit dat een kind is geneigd tot het goede, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het concept van de christelijke erfzonde.

Wetenschap toont ons net dat je common sense niet moet volgen, maar de bewijzen volgen waarheen ze je leiden.

Quantum fysica is daar een zeer mooi voorbeeld van.

Wetenschap/rationaliteit/ethiek is iets dat veranderend is. (FEIT of FICTIE vertel het mij zelf maar SVP)

Wat we vandaag de dag normaal vinden vinden wij over 200 jaar of 300 jaar abnormaal. (homofilie, slavernij, rascisme, etc.)

In plaats je het bestaan van God en de validiteit van de islam te bevragen. Moet je eerst een stap terugdoen en jezelf bevragen. Waarom zeg ik wat ik zeg waarom doe ik wat ik doe? Begrijp jezelf eerst. (en je zal god (swt) begrijpen).

The Deen, ik heb een vraagje. Ben jij een young earth creationist?

Nee, ik volg de overgrote meerderheid van de geleerden en die zeggen hierover het volgende.

The Quran states that "Allah created the heavens and the earth, and all that is between them, in six days" (7:54). While on the surface this might seem similar to the account related in the Bible, there are some important distinctions.

The verses that mention "six days" use the Arabic word "youm" (day). This word appears several other times in the Quran, each denoting a different measurement of time. In one case, the measure of a day is equated with 50,000 years (70:4), whereas another verse states that "a day in the sight of your Lord is like 1,000 years of your reckoning" (22:47). The word "youm" is thus understood, within the Qur'an, to be a long period of time -- an era or eon. Therefore, Muslims interpret the description of a "six day" creation as six distinct periods or eons. The length of these periods is not precisely defined, nor are the specific developments that took place during each period
.

Ofwel in 6 perioden, hoeveel precies weten we niet. (alleen allah swt weet dat)

De koran is pas vele jaren na de dood van Mohamed verzameld/ Men is links en rechts teksten gaan zoeken en deze dan gebonden in wat vandaag de Koran heet. Het is ook daarom dat er geen chronologische volgorde is te vinden in de Koran; Ze zijn gerangschikt naar grote, wat het absurd maakt.
Je zou dus ook kunnen stellen dat er hoofdstukken in terecht gekomen die niet van Mohamed waren en je zou kunnen stellen dat er ook teksten missen.

False get your facts straight.

Order of Verses

Muslim scholars agree that the order of the verses in every chapter was done or commanded by the Prophet (saws) himself following the commands of Almighty Allah.

The Prophet (saws) once told his Companions after he had received a certain revelation that the arch-angel Gabriel had specified for him the particular order of verses (Ahmad).

There are also many incidents narrated in the books of Sunnah regarding the Prophet's (saws) recitation during prayer. The Companions used to pray every day behind the Prophet (saws) and he used to recite the Qur'an in the order given to him by Allah, and they used to learn and memorize from his recitation.

There have never been any incident in which any of the Companions reciting in any order that violated the order of the verses showed to us by the Prophet (saws).

Order of Surahs

As for the order of the surahs (chapters), the most accepted view is that it was also applied following an instruction given by Almighty Allah. It has been recorded that the Prophet (saws) reviewed the Qur'an with the arch-angel Gabriel 24 times all within his life.

Every year, he used to review it once during the month of Ramadan with Gabriel. During the final year of the Prophet's life, Gabriel revised the Qur'an twice with the Prophet (saws) as a way of confirming it. The Prophet (saws), in turn, used to follow this order in teaching his Companions and communicating the message to them.

En waar baseer jij je op om te concluderen dat de metgezellen betrouwbaar waren?
Judas was ook ook een metgezel van Jezus en hij bedroog hem ook.

Daarna zeg je zelf dat je enkel profeten vertrouwd. MAn man man....

Metgezellen zijn betrouwbaar de Koran was gememoriseerd door verschillende personen. En werden onderling meerderemalen op betrouwbaarheid geverifieerd. (wat betreft Judas je haalt de dingen uit context wij weten dat Judas onbetrouwbaar is hoe weten wij dat? Als iemand destijds onbetrouwbaar was was dat gelijk naar voren gekomen. men was er gelijk achter gekomen. Men was 100% moslim. Niet jezelf in voeten plaatsen van anderen. (weer het gebrek aan inlevingsvermogen aan jouw kant??)

Irrelevante vraag.
Atheisme is het niet geloven in een god.
Dat wil zeggen dat iemand niet overtuigd is dat god bestaat. Hij gelooft niet in eeen god omdat hij onvoldoende bewijs zag. Geloven is een onvrijwillige handeling en kan je niet controleren.

Als ex-moslim adviseer ik je om de volgende video te bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=APVCAxF4C8Q

meneer in de video verwoordt goed wat ik jouw de hele tijd probeer te zeggen.

(wij zijn geboren met God (swt) geloof in ons. Kijk maar om je heen overal in de natuur zie je stammen die iets aanbidden. Het zit in ons natuur om iets te aanbidden. Daarom voelt het dus ook goed en natuurlijk aan om in god te geloven. En maakt het ons gelukkiger/beter. Ik ben in harmonie met mezelf en al het anderen hierdoor. kan jij dat als atheist ook zeggen?)

Terug
Naar boven