Fitness Seller

Indiase Curry saus

Haags Pietje

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
81kg
Vetpercentage
20%
gaste, vanavond eet ik heerlijk mijn lievelingsgerecht namelijk een bord zilvervliesrijst met 2 stukken kipfilé + knapperige roerbakgroenten en ongezouten cashewnootjes erdoorheen......tot zover geen probleem........maar ik gooi er ook nog een lekkere pot Indiase Curry saus overheen om het geheel een waardig cachet mee te geven..........

is dat:

uitermate slecht/slecht/een beetje slecht/maakt niet uit

voor als je je bf% naar beneden probeert te brengen???

Goed zal het niet zijn, maar voor die ene keer dat je dat eet zou ik me niet zo druk maken.

Of je zit in de voorbereiding van Mr. O:P

Uitermate slecht. Weet je zelf ook heus wel. Doe het niet!

• Topic Starter Topic Starter
Goed zal het niet zijn, maar voor die ene keer dat je dat eet zou ik me niet zo druk maken.

Of je zit in de voorbereiding van Mr. O:P

nee, maar ik doe wel mee voor Mr. doorsnee sportief body 2010 waarbij de jury kijkt naar een bf% tussen de 14 en 16% ;)

---------- Toegevoegd om 15:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Uitermate slecht. Weet je zelf ook heus wel. Doe het niet!

ik zet je op de ignore-list dus deze post lees ik niet.....

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

overigens, als je zon saus erover heen gooit, is dat net zo slecht als bijv een patatje met 2 frikandellen speciaal of overdrijf ik dan???!

Man, die saus is pure gif. Slippen je aders finaal dicht van.

Het ligt toch aan het totaalplaatje, dit kan je zelf toch ook bedenken. Het ligt er dus aan wat je verder eet. Als je gewoon goed eet en traint dan zal dat sausje het verschil niet maken. Of is het een saus van +500kcal?

O en niet van die Travis aantrekken, hij lust zowel geen kip als tonijn en noemt zichzelf bikkel.

Laatst bewerkt:
hoe eet jij/jullie zo'n gerecht dan? droog krijg ik dat echt niet door mn strot....

Gewoon, alles door de blender, neus dicht en doorslikken maar. Je wilt toch gvd groot worden ? Dit is geen sport van het lekkere eten :D

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

Het ligt toch aan het totaalplaatje, dit kan je zelf toch ook bedenken. Het ligt er dus aan wat je verder eet. Als je gewoon goed eet en traint dan zal dat sausje het verschil niet maken. Of is het een saus van +500kcal?

O en niet van die Travis aantrekken, hij lust zowel geen kip als tonijn en noemt zichzelf bikkel.

Maar ik lust wel eieren ;)

kijk, dit is de pot die nu ook op mijn aanrecht staat :p

http://www.pataks.nl/producten/indiase-curry-saus-medium/

voedingswaardes staan erbij...op zich valt het mij nog best mee?!

ik dacht dat bikkel zn achternaam was :p

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:58 ----------

Gewoon, alles door de blender, neus dicht en doorslikken maar. Je wilt toch gvd groot worden ? Dit is geen sport van het lekkere eten :D

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

Maar ik lust wel eieren ;)

nee dat heb ik gemerkt, maar voor mijn doen ben ik al redelijk goed bezig, van 4 dagen in de week savonds een (2, 3 of 4) biertje, toastjes met brie en boursin en minimaal 4 frikandellen speciaal + elke dag een fles 1,5 liter coca-cola naar niks van dat alles.......alleen nog in het weekend 4 potjes pils, op zondag 1 flesje cola en de rest van de week water, boterhammetjes, sochtends brinta en 3 stukken fruit per dag.......

en groot worden hoeft niet per se, ik wil gewoon omlaag in bf% dat schijnt nu op 20 te liggen (check mn fotos in profiel) maar ik wil naar 15 toe!!!!
(dan zie je evengoed meer je spieren ipv groot te worden :D )

doe je het hele potje erin? En wat zit er in een potje?

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Maar hier zal je iig niet dik van worden.

nee dat heb ik gemerkt, maar voor mijn doen ben ik al redelijk goed bezig, van 4 dagen in de week savonds een (2, 3 of 4) biertje, toastjes met brie en boursin en minimaal 4 frikandellen speciaal + elke dag een fles 1,5 liter coca-cola naar niks van dat alles.......alleen nog in het weekend 4 potjes pils, op zondag 1 flesje cola en de rest van de week water, boterhammetjes, sochtends brinta en 3 stukken fruit per dag.......

Goed bezig. Dat mag gezegd worden. Overigens vind ik 3 stukken fruit per dag wel wat veel indien je doelstelling is je bf te verlagen.

gaste, vanavond eet ik heerlijk mijn lievelingsgerecht namelijk een bord zilvervliesrijst met 2 stukken kipfilé + knapperige roerbakgroenten en ongezouten cashewnootjes erdoorheen......tot zover geen probleem........maar ik gooi er ook nog een lekkere pot Indiase Curry saus overheen om het geheel een waardig cachet mee te geven..........

is dat:

uitermate slecht/slecht/een beetje slecht/maakt niet uit

voor als je je bf% naar beneden probeert te brengen???

De rijst en de cashews is eerder een probleem dan currysaus. (beetje afhankelijk wat er precies in je curry-saus zit ... ik hou niet zo van potten (lesbiennes uitgezonderd))

doe je het hele potje erin? En wat zit er in een potje?

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Maar hier zal je iig niet dik van worden.

ik weet niet precies wat er in 1 pot zit (ben nu niet thuis) maar ja hij gaat helemaal leeg, zoals een correcte nederlander betaamd schraap ik met een lepel langs de zijkant om zelfs de meest onbereikbare restjes eruit te krijgen!!!!!!! ;)
het viel me ook nog alleszins mee ja, dat verzadigd vet %....hoewel je geloof ik slechts 12 gram per dag mag hebben ofzo maar ja....zometeen ff de duinen in: trappetjes doen....paar trappen van 90 treden 10 keer op en neer! daarna de beloning in de vorm van saus + Sportschau op de ARD :D

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

Goed bezig. Dat mag gezegd worden. Overigens vind ik 3 stukken fruit per dag wel wat veel indien je doelstelling is je bf te verlagen.

whahaha.....krijg er wat van! misschien beter om gewoon 3 weken in hongerstaking te gaan dan raak ik zeker wat vet kwijt.....wtf is er nou weer slecht aan fruit???? en als ik geen fruit eet hoe kom ik dan aan vitamines etc?
t*ring, steeds als ik denk (redelijk) gezond bezig te zijn lees ik weer onderwerpen die ik eigenlijk liever niet lees ;)

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:24 ----------

De rijst en de cashews is eerder een probleem dan currysaus. (beetje afhankelijk wat er precies in je curry-saus zit ... ik hou niet zo van potten (lesbiennes uitgezonderd))

ja maar ik eet maar 1 keer per week rijst hoor....overige dagen groente en aardappelen....het is toch ook niet zo dat als je je bf omlaag wilt brengen dat je helemaal geen koolhydraten en zo in moet nemen???

Tuurlijk niet. En dat verwarrende komt omdat gewoon omdat alles wat je TE veel eet slecht is.

Reken je het trouwens uit hoeveel je binnenkrijgt? Want als je dat doet is zo'n vraag als deze eigenlijk overbodig;)

Tuurlijk niet. En dat verwarrende komt omdat gewoon omdat alles wat je TE veel eet slecht is.

Reken je het trouwens uit hoeveel je binnenkrijgt? Want als je dat doet is zo'n vraag als deze eigenlijk overbodig;)

ja heb het berekend via de eetmeter van het voedingscentrum....ik zal de waarde hier niet opschrijven want dan word ik waarschijnlijk direct geroyeerd van dit forum ;) maar laten we stellen dat ik ver onder onderhoud eet momenteel.....
maar zoals ik boven al schreef: blij dat ik nu een paar weken vrijwel van de cola, toastjes, patat en frikandellen af ben en redelijk gezonde dingen tot me neem.
maar kennelijk is het nog niet genoeg of eet ik gewoon te weinig, want mn gewicht blijft nog steeds hangen op 81 kg.....

Paar weken is niet veel. Ik heb trouwens totaal geen ervaring met cutten, maar volgens mij is ver onder onderhoud eten niet DE oplossing. Mij lijkt juist clean eten de oplossing. Maar volgens mij staat er een sticky over cutten;)

Je doel is bf naar beneden brengen en wat ik zie is:

- rijst 's avonds
- cashewnoten
- saus
- 3 stukken fruit per dag

Zeker op rustdagen is het beter om je koolhydraten vroeger tijdens de dag te nemen. Cashewnoten zijn zowiezo niet de beste noten die je kan eten. Saus tijdens het dieten kan niet. 3 stukken fruit is om af te vallen te veel.

Groeten Bart

ja maar ik eet maar 1 keer per week rijst hoor....overige dagen groente en aardappelen....het is toch ook niet zo dat als je je bf omlaag wilt brengen dat je helemaal geen koolhydraten en zo in moet nemen???

Nee hoor, het gaat om het calorietotaal (per week zelfs)

Ik maak vaak zelf een curry saus van wat curry djawa uit een bakje van de toko, met wat santen. Maar tja, santen bevat wel 30 gram vet per 100 gram... dus als je daar veel van gebruikt dan tikt dat wel aan. Als ik dan een keus moet maken tussen rijst en saus.. dan kies ik persoonlijk liever voor de saus :)

NIKS aan de hand, het is wel redelijk zout, voor de rest prima sausje, het is vooral een beetje een kruidenmix met vet en suiker, gewoon doen, maakt niks uit

De rijst zonder saus is slechter voor je; het is niet te eten, waardoor je eerder zin krijgt om rommel te gaan bingen. Gewoon lekker sausjes nemen, kun je allemaal in je schema opnemen.

Terug
Naar boven