MuscleMeat

Intermittend fasting resultaat

• Topic Starter Topic Starter
Waar is je brinta? :roflol:

Ziet er goed uit joh. Ga je ook bulken met IF? Heb je een log, lijkt me leuk om je te volgen.

Haha! Brinta komt vandaag weer goed aan de orde. REFEED :D
Ik denk dat ik binnenkort even een logje start

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 14:59 ----------

Ik doe ook aan vasten, maar als ik 2 dagen per week 24 uur zou vasten blijft er denk ik niet veel over.

Heb je geen cardio training gevolgd deze 12 weken?

Lees je eerst eens in wat een 24 uur vast uberhaubt doet. Cardio zat er inderdaad ook bij. Combinatie van HIIT en lage intensiteit.

Goed droog komen te staan, nu dat vetpercentage vasthouden en bulken maar

Lees je eerst eens in wat een 24 uur vast uberhaubt doet. Cardio zat er inderdaad ook bij. Combinatie van HIIT en lage intensiteit.

Ik snap wat vasten met je doet, vast zelf al bijna 2 jaar met daarbij trainen, maar 24 uurs vasten in combinatie met HIIT en cardio zie ik niet zitten i.v.m. de kcal. die je zo tekort komt. (Dit zou in iedergeval bij mij het geval zijn).

Ik heb het dan niet over het verlies van spiermassa maar over het verlies van massa in het algemeen.

Ben je van plan om dit nog een maand zo vol te houden, met 2 dagen 24u vasten? Denk je niet dat je nog eens 5 a 6 kg zal verliezen door de verminderde kcal inname?

Ik snap wat vasten met je doet, vast zelf al bijna 2 jaar met daarbij trainen, maar 24 uurs vasten in combinatie met HIIT en cardio zie ik niet zitten i.v.m. de kcal. die je zo tekort komt. (Dit zou in iedergeval bij mij het geval zijn).

Ik heb het dan niet over het verlies van spiermassa maar over het verlies van massa in het algemeen.

Ben je van plan om dit nog een maand zo vol te houden, met 2 dagen 24u vasten? Denk je niet dat je nog eens 5 a 6 kg zal verliezen door de verminderde kcal inname?

Spierverlies is broscience. Je verliest geen massa zolang je trainingen goed zijn. Dit in combinatie met een goed gepland schema en de juiste tijd qua eten is succes.

En deze leefstijl kun je levenslang volhouden. Alles draait om calorietekort, onderhoud of surplus. Als ik tevreden ben ga ik over naar onderhoud om deze vorm 'vast te vriezen' voor een tijdje.

Nice man! Ik zou nu ff op onderhoud blijven als je de zomer belangrijk vind, daarna gaan bulken/cleanbulken.

Dit is tog niet gespierd :s

Mooi resultaat hoor!

Spierverlies is broscience. Je verliest geen massa zolang je trainingen goed zijn. Dit in combinatie met een goed gepland schema en de juiste tijd qua eten is succes.
Daten? :heart:

Nee, srs, super resultaat en geloof ook niet dat je iets van massa verloren bent. Enkel vet en vocht.

Goed resultaat. Mensen die zeggen dat hij vvm is kwijtgeraakt moeten even wakker worden en bij hun eigen bf +- 6% optellen, omdat tijdens de eerste beste cut blijkt er toch meer vet/vocht te zitten dan verwacht :roflol:

ziet er goed uit man.

Thanks yall :D

Nice resultaat, wat voor trainingschema hanteerde je? Ik ben nu zelf ook bezig met Leangains en het bevalt zeer zeker. Maar altijd leuk om te lezen hoe anderen het aanpakken/aanpakten

Heb vandaag even de tijd genomen om het boek Eat-Stop-Eat door te lezen. Had hem al heel lang ergens op de computer staan, maar nooit de moeite genomen om het eens door te lezen... Interessant boek.

Ik twijfel alleen over de voordelen t.o.v. elke dag 16 uurs vasten, i.p.v. 1 a 2x in de week 24 uur vasten en daarnaast geen vorm van vasten meer.

Hanteer jij zelf 16 uur vasten per dag? Zo ja:
Hoe combineer jij dat met 2 dagen 24 uur vasten?

Hoe denk jij zelf over de negatieve effecten van fasted-training zonder het nemen van BCAA's als pre-workout?

Greetz :D

Maandag: onderhoud
Dinsdag: low
Woensdag: onderhoud
Donderdag: vastdag
Vrijdag: low
Zaterdag: onderhoud
Zondag vastdag

Inderdaad Eat-stop-eat is een goed boek. Die methode ga ik ook zeker gebruiken als ik eenmaal mijn fysiek wil onderhouden.

Ik doe het nu al die tijd al zo en voor mij werkt het prima. Zelf ben ik zeer tevreden met het resultaat en dit is ook het enige dieet (leefstijl) die goed werkt. Je kunt je maaltijden zelf inplannen wanneer je wilt, dus je hoeft niet steeds op te letten dat je eerst eten klaarmaakt voordat je ergens heen gaat.

En ja zelf doe ik minstens 16 uur. Vaak ook wel 18 uur vasten, dan eet ik alles in 6 uur ipv een 8u tijdschema. Verder zou ik wel BCAA innemen (of 30g whey) voor je training, aangezien je dan in een anabole fase komt, ipv katabool.

Maandag: onderhoud
Dinsdag: low
Woensdag: onderhoud
Donderdag: vastdag
Vrijdag: low
Zaterdag: onderhoud
Zondag vastdag

Inderdaad Eat-stop-eat is een goed boek. Die methode ga ik ook zeker gebruiken als ik eenmaal mijn fysiek wil onderhouden.

Ik doe het nu al die tijd al zo en voor mij werkt het prima. Zelf ben ik zeer tevreden met het resultaat en dit is ook het enige dieet (leefstijl) die goed werkt. Je kunt je maaltijden zelf inplannen wanneer je wilt, dus je hoeft niet steeds op te letten dat je eerst eten klaarmaakt voordat je ergens heen gaat.

En ja zelf doe ik minstens 16 uur. Vaak ook wel 18 uur vasten, dan eet ik alles in 6 uur ipv een 8u tijdschema. Verder zou ik wel BCAA innemen (of 30g whey) voor je training, aangezien je dan in een anabole fase komt, ipv katabool.

Ok! Nice.

Maar is dat zo in onderzoek bewezen, dat je katabool raakt als je geen BCAA's of whey neemt voor de training? Ben namelijk niet al te fan van supps... Ik weet dat Martin Berkhan dit ook beweerd, maar op welk onderzoek het nu gebaseerd is zou ik niet weten. Je hebt toch, zelfs na 24 uur vasten, evenveel glycogeen opgeslagen in de spieren en in de lever voor het verrichten van arbeid als niet vasten? Wat is dan zozeer het nut van die BCAA's?

Leangains methode 16/8 heb ik nu ook zo'n 2 jaar aangehouden (bulk daarbuiten gelaten) en bevalt mij ook heel erg goed. Maar ik heb de laatste tijd weinig getraind in de fasted-state, gewoonweg doordat de pot BCAA's op is en ik twijfel of het wel zo werkzaam is als ze beweren tijdens het trainen in fasted-state. (Met andere woorden, ben ik op zoek naar een manier om IF te combineren en daarbij geen BCAA's of whey of enig ander supplement te hoeven gebruiken)

Ok! Nice.

Maar is dat zo in onderzoek bewezen, dat je katabool raakt als je geen BCAA's of whey neemt voor de training? Ben namelijk niet al te fan van supps... Ik weet dat Martin Berkhan dit ook beweerd, maar op welk onderzoek het nu gebaseerd is zou ik niet weten. Je hebt toch, zelfs na 24 uur vasten, evenveel glycogeen opgeslagen in de spieren en in de lever voor het verrichten van arbeid als niet vasten? Wat is dan zozeer het nut van die BCAA's?

Leangains methode 16/8 heb ik nu ook zo'n 2 jaar aangehouden (bulk daarbuiten gelaten) en bevalt mij ook heel erg goed. Maar ik heb de laatste tijd weinig getraind in de fasted-state, gewoonweg doordat de pot BCAA's op is en ik twijfel of het wel zo werkzaam is als ze beweren tijdens het trainen in fasted-state. (Met andere woorden, ben ik op zoek naar een manier om IF te combineren en daarbij geen BCAA's of whey of enig ander supplement te hoeven gebruiken)

Volgens mij werkt leangains ook zonder de BCAA's..

Ben ook wel benieuwd naar het gevolgde trainingsschema icm 24 uurs fast.

wow best veel vet verloren:)netjes man. Nu weer erbij eten voor massa

Terug
Naar boven