MuscleMeat

Intermittent fast cut logje.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom neem je eigenlijk melk?

Om na de sauna mijn elektrolyten beetje aan te vullen, daarnaast is dit een low carb dieet niet keto, dus een gelimiteerde hoeveelheid is toegestaan. Die kleine beetjes carbs die ik binnenkrijg zijn dus voornamelijk uit zuivel. Melk en kwark zijn ook perfect cutvoedsel.

Deze log volg ik even mee, post je ook foto's?

Ben een beetje paranoïde als het op internet aankomt (heb ook geen hyves, facebook...) Maar ik zal erover denken.

Om na de sauna mijn elektrolyten beetje aan te vullen, daarnaast is dit een low carb dieet niet keto, dus een gelimiteerde hoeveelheid is toegestaan. Die kleine beetjes carbs die ik binnenkrijg zijn dus voornamelijk uit zuivel. Melk en kwark zijn ook perfect cutvoedsel.

Het lijkt mij altijd dat je dan beter kan kiezen voor bijvoorbeeld zilvervlies rijst als koolhydraat bron of voor na de training voor een mix van dextrose/maltodextrine. Maar maakt waarschijnlijk nauwelijks verschil.

Op trainingsdagen vallen ook mijn refeeds ;) Dus na de training laad ik me vol met carbs.

Als je minder dan 50 gram carbs eet per dag maakt de bron niet echt uit, daarnaast heeft lactose nog een lager GI dan volkorenproducten, havermout, brinta...etc. en worden dus erg langzaam afgegeven (als dit al iets uitmaakte).

Volgens mij raadt Lyle zelfs extra zout (natrium en vooral kalium ?) aan in UD2.0... (kan het helaas niet meer vinden). Was ergens iets over dingetjes die hij misschien nog toe had kunnen voegen aan het boek geloof ik.

Ah well, niks mis met wat zout (en groente bevat zelf ook al behoorlijk wat kalium). Gebruik anders lo-salt bij de bereiding van je eten.

Op trainingsdagen vallen ook mijn refeeds ;) Dus na de training laad ik me vol met carbs.

Als je minder dan 50 gram carbs eet per dag maakt de bron niet echt uit, daarnaast heeft lactose nog een lager GI dan volkorenproducten, havermout, brinta...etc. en worden dus erg langzaam afgegeven (als dit al iets uitmaakte).
Oke, duidelijk.

Volgens mij raadt Lyle zelfs extra zout (natrium en vooral kalium ?) aan in UD2.0... (kan het helaas niet meer vinden). Was ergens iets over dingetjes die hij misschien nog toe had kunnen voegen aan het boek geloof ik.

Ah well, niks mis met wat zout (en groente bevat zelf ook al behoorlijk wat kalium). Gebruik anders lo-salt bij de bereiding van je eten.

Heb het even opgezocht want had het volgens mij ook eens zien staan, hij noemt het in zijn RFL handbook (maar waarschijnlijk ook wel ergens op de site/forum en mss in UD2.0)
Finally I want to mention some basic supplements which should be a part of any lowcarbohydrate diet. The primary group to worry about are the electrolytes, sodium, potassium, and magnesium. All three are lost on a low-carb diet and supplementing them seems to help people avoid
fatigue. Three to five grams of sodium (just put salt on your food), up one gram of potassium and 500 mg of magnesium should be supplemented; this seems to help with fatigue. Some dieters have used a potassium salt to put on their foods and this is certainly an option.
Gister workout gehad, ging lekker alleen heb hem in tweeën gedeeld.
Heb na de eerste training eerst even gegeten en 2 uurtjes later nog even deadlifts, military, dips en buikspieren gedaan.
Voelde me na het squaten te flauw worden, dacht dat het beter zou zijn om eerst gewoon even te eten en daarna te deadliften (train thuis dus gaat makkelijk)

15.30:
30 gr whey, 40 gr dextrose, unleash
300 kcal

Training 1

16.40:
40 gr whey, 50 gr dextrose
330 kcal

16.20:
Cornflakes denk zo'n 150 gram met 0,5l magere melk, 2x visolie.
720 kcal

18.00: Training 2

18.40:
Cornflakes 150 gram 0,5l magere melk, 30 gram whey,
875 kcal

21.00
150 gram tonijn, banaan, visolie
260 kcal

22.30
80 gram havermout, handje notenmix, honing en rozijnen met 500 gram magere yoghurt.
+ - 750 kcal

00.00

Blik tonijn
120 kcal

Totaal: + -3400 kcal

Vanmorgen op de weegschaal: 83.5 kilo

Rond etenstijd een bak cornflakes, heb je niet liever een bord pasta op zo'n moment? Dat zou mijn voorkeur zijn in ieder geval. Om de macro verdeling hoef je het niet te doen, als je diehard cornflakes liefhebber bent dan heb ik niets gezegd! :D

Heb het even opgezocht want had het volgens mij ook eens zien staan, hij noemt het in zijn RFL handbook (maar waarschijnlijk ook wel ergens op de site/forum en mss in UD2.0)
Gister workout gehad, ging lekker alleen heb hem in tweeën gedeeld.
Heb na de eerste training eerst even gegeten en 2 uurtjes later nog even deadlifts, military, dips en buikspieren gedaan.
Voelde me na het squaten te flauw worden, dacht dat het beter zou zijn om eerst gewoon even te eten en daarna te deadliften (train thuis dus gaat makkelijk)

En hoe beviel dat zo'n opgesplitste training ?

Vanmorgen op de weegschaal: 83.5 kilo

Hoeveel woog je voor de refeed ?

En hoe beviel dat zo'n opgesplitste training ?

Hoeveel woog je voor de refeed ?

Vergeten daarvoor te wegen, maar ik denk een halve kilo minder ongeveer...
Hoeveel kilo verlies jij per week ongeveer bij het cutten?

Opgesplitste training beviel me erg goed. Is wel fijn om de twee zwaarste oefeningen een beetje te verdelen. Nu kon ik met hernieuwde kracht deadliften. Denk dat ik volgende training misschien ook voor een split ga met een paar uurtjes ertussen.

Vergeten daarvoor te wegen, maar ik denk een halve kilo minder ongeveer...
Hoeveel kilo verlies jij per week ongeveer bij het cutten?

Verschilt.. momenteel minder dan een kilo (dichter bij een pond), maar ik ben ook weer niet ZO intensief bezig (3 boterhammen en 100 gram aardappels per dag ... )

Maar qua refeed krijg ik er al snel een kilo (soms meer) bij per (gisteren 83.0, vanochtend 84.0 :)). Kom van 85 kilo op 31 december (was zelfs 86 kilo halverwege december, maar cutten begon pas de 31e)

Opgesplitste training beviel me erg goed. Is wel fijn om de twee zwaarste oefeningen een beetje te verdelen. Nu kon ik met hernieuwde kracht deadliften. Denk dat ik volgende training misschien ook voor een split ga met een paar uurtjes ertussen.

squats EN deadlifts in 1 training is misschien sowieso iets te veel van het goede ? (ik zou de ene training de ene doen en bij de andere de andere).

Ik vraag me af of ik iets rustiger aan moet doen. 2,5 kilo is misschien een beetje veel in een week, aan de andere kant is het de eerste week cutten dus zal dan wel wat sneller gaan (glycogeen, water..). Denk dat ik het nog een week aankijk.

Laatst bewerkt:
Wellicht rare vraag...
Maar heb ik het goed begrepend dat deze carbcycle ook werkt met 5/6 maaltijden per dag, dus zonder de IF gedachte?
Je verandert dus niets, behalve dan je maaltijdfrequentie....

M.a.w. heeft het IF principe extra toegevoegde waarde op de carbcycle, of maakt het alleen het cutten makkelijker omdat je maar een deel van de dag echt honger hebt?

Ik denk dat de toegevoegde waarde van IF voornamelijk psychologisch is.
Ik wilde het gewoon uitproberen en merk zelf dat ik het een fijne aanpak vind. Eet gewoon liever grotere maaltijden in een kleinere time window ;)
Vraag me af of er enig aanwijsbaar verschil zal zijn tussen twee personen op hetzelfde dieet/schema maar waarvan de een zijn kcals over 3 maaltijden korter op elkaar verdeeld en de ander over 6 verspreid over de dag.

squats EN deadlifts in 1 training is misschien sowieso iets te veel van het goede ? (ik zou de ene training de ene doen en bij de andere de andere).

Wil graag 2 keer per week deadliften en squaten, zie ik toch wel als 2 van de voornaamste oefeningen voor algeheel krachtbehoud. Bij twee trainingen per week zal ik ze dan bij beide trainingen moeten doen... Was nu idd teveel om in een sessie te doen, had gewoon te weinig energie. Maar na een paar uurtjes en een goede maaltijd vond ik het prima gaan, had nog goede kracht op de deadlift.

Laatst bewerkt:
Dag 8

Vandaag 45 min cardio gedaan, beetje rustig 400 kcal verbrand ongeveer. Daarna nog even kort de sauna in geweest.

15.30
20 gram BCAA's
80 kcal

cardio 45 min

16.20
40 gram whey
160 kcal

17.00
300 gram kabeljauwfilet, eetlepel olijfolie
280 kcal

19.00
broccolisoep: 300 gram broccoli, 1 ui, eetlepel olijfolie, knoflook, klein aardappeltje, 200 gram hutte käse
370 kcal

22.00
350 gram kabeljauwfilet, eetlepel olijfolie, komkommer.
300 kcal

23.00
500 gram kwark
250 kcal

+- 1440 kcal

Dag 9

Beetje gezondigd vandaag, niet helemaal netjes gegeten. Geen cardio gedaan, wilde wat op de zak gaan slaan/trappen maar spieren voelden te moe dus maar een dagje rust genomen.

16.00
250 gram haring met ui, 500 gram magere kwark
650 kcal

18.00
Halve liter rauwe melk. Had een fles gekocht en kon het niet laten.
350 kcal

20.30
Broccoli/spinazie soep met 300 gram broccoli, 150 gram spinazie, olijfolie, champignons, ui, knoflook, pijnboompitten, en 150 gram griekse yoghurt met citroen erin als laatste.
+- 500 kcal

21.00
250 gram tonijnsteak, beetje olijfolie, peper zout en citroen.
280 kcal
Totaal: 1800 kcal

Teveel vet vandaag.
Moet zeggen dat die soepen mij heel goed bevallen eigenlijk. Heb altijd redelijk moeite om met smaak een bord vol broccoli naar binnen te werken, maar als zelfgemaakte soep gaat het met grote smaak naar binnen.

Laatst bewerkt:
Ik vind toch dat je wel erg diep gaat met je kcal tekort...

Had op vrijdag ook eigenlijk wat meer moeten eten idd.

Had op vrijdag ook eigenlijk wat meer moeten eten idd.

zeker als je ook nog een keer 400 Cal verbrand.. dan kom je amper op 1000 Cal uit. Ah well.... hou je prestaties in de gym in de gaten, zolang die niet inzakken zal het allemaal wel mee vallen.

Hmm.. Hutte kase door de broccoli-soep ? Klinkt romig ! (doe zelf vaak een klein beetje peccorino omdat het zo lekker zout is en veel smaak geeft).

Hoe effectief is deze vorm van cutten op de lange termijn? Ik heb weinig over intermittent fast cut gelezen, maar het lijkt een beetje op een "crash-dieet".

Niet negatief bedoeld verder hoor, ik volg je log en je boekt goede resultaten, daar ligt het niet aan, maar het komt best extreem over.

Hoe effectief is deze vorm van cutten op de lange termijn? Ik heb weinig over intermittent fast cut gelezen, maar het lijkt een beetje op een "crash-dieet".

Niet negatief bedoeld verder hoor, ik volg je log en je boekt goede resultaten, daar ligt het niet aan, maar het komt best extreem over.

Het IF principe heeft niet direct te maken met een groot kcal tekort, ik heb het principe genomen voor mijn schema maar heb mijn eigen routine ermee opgesteld (met een groot kcal tekort 5 dagen per week, 2 dagen refeed)

Voordeel van dit schema is voor mij dat ik geloof dat ik op deze manier snel af kan vallen zonder (enigszins substantieel) vvm verlies, zolang ik de duur van mijn cut beperk. Vandaar dat ik dit schema 3 weken doe en daarna op iets anders overga voor de overgebleven 2-3 weken ;)

Dag 10
Vandaag 45 min cardio, +-400 kcal verbrand.
Geen last van honger

Voeding
15.30
15 gram BCAA's
60 kcal

45 min cardio

16.40
30 gram whey, roerei met 180 gram zalm, 4 eiwitten, 1 eigeel, 100 gram hutte käse
650 kcal

19.30
250 ml rauwe melk,

300 gram kipfilet,

300 gram bloemkool
pijnboompitten, ui, champignons.
640 kcal

23.00
500 gram magere kwark.
100 gram kipfilet
370 kcal

totaal: 1740 kcal

Hmm.. Hutte kase door de broccoli-soep ? Klinkt romig ! (doe zelf vaak een klein beetje peccorino omdat het zo lekker zout is en veel smaak geeft).

Zal er eens naar kijken.
Deed zelf hutte käse als room/creme fraische vervanger en omdat het veel eiwit en weinig vet bevat, maar heeft natuurlijk maar weinig smaak. Een beetje kaas met sterke smaak is natuurlijk lekkerder.
Griekse yoghurt met citroen was trouwens ook wel een lekkere toevoeging aan de broccolisoep, maakte het lekker fris. Alleen had ik geen knoflook aan de champignons moeten toevoegen. Was geen goede combo.
Bloemkool van vandaag was trouwens overgenomen van een plaatje van jou, wist niet zeker hoe jij het precies had gemaakt maar dacht champignons, ui en pijnboompitten te kunnen onderscheiden. Was iig een lekker combinatie met de bloemkool :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven