XXL Nutrition

Intermittent fast cut logje.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, eigenlijk dom dat niet iedereen zo cut dan, als je zo veel sneller vet kunt verliezen. Dus als je gaat cutten het best de eerste 3 weken vrij ver onder onderhoud zitten en daarna een wat mildere aanpak.

Aan de ene kant wel, en aan de andere kant weer niet.
Ik denk dat dit een goede aanpak is wanneer je niet probeert in wedstrijdshape te komen. Wanneer je slechts tot een procentje of 10 cut is dit een mooie methode lijkt me.

Weet alleen niet of dit opgaat wanneer je veel dieper probeert te gaan. Bij wedstrijdvoorbereiding beginnen bbérs meestal met een milder schema en hoe verder ze komen hoe drastischer ze gaan (hoe meer cardio, hoe minder kcal, hoe minder carbs...) waarbij de laatste weken van de wedstrijdvoorbereiding juist heel laag gegaan wordt om zo maximaal droog te worden. In dit scenario weet ik niet hoe goed het is om de eerste weken wat extremer te cutten.

Overal zitten voor en nadelen aan lijkt me en de meningen zijn verdeeld over de beste benaderingen van zowel training, als voeding en eveneens cut en bulk methoden. Dus om te zeggen dat iedereen dit zou moeten doen weet ik niet zeker.

Refeed ging wel lekker gister, heb wederom de kcal niet nauwkeurig bijgehouden maar ik schat rond de 3500.
's ochtends 40 min cardio. Eten bestond uit 100 gram havermout 2 uur voor de eerste training daarna nasi, cornflakes, krentebollen en wat brood met jam. Met toevoeging van een aantal porties whey, kwark en wat kip.

Vandaag erg druk, moest voor morgen een paper inleveren dus cardio is erbij ingeschoten.

Voeding

15.00
2 eieren, 100 gram zalm, 300 gram hutte käse
589 kcal

18.00
400 gram kip met groente
430 kcal

21.00
300 ml magere melk, 40 gram whey
255 kcal

23.00
40 gram caseïne met water, eetlepel pindakaas
220 kcal

Totaal: 1500 kcal

Vanmorgen op de weegschaal 81.5 kilo
Zie ook al duidelijk verschil in de spiegel.

Dus in een kleine 3 weken van 86Kg naar 81,5Kg.
Geen verlies van kracht en/of VVM?

Nette resultaten dan hoor!!

Ja dit lijken me ook wel zeer mooie resultaten :D
Ga er vanaf vandaag ook mee beginnen, eens kijken wat het geeft :)

Even nog een vraagje niet echt ivm met je log, maar hoop toch dat iemand kan antwoorden. Vind hier namelijk nergens iets over.

Bij het bulken met IF, moet je op rustdagen onder je onderhoud gaan zitten om zo lean mogelijk bij te komen? Of elke dag erboven?

Ik moet dit pas weten voor binnen een paar maand, maar zou hier toch graag een antwoord op hebben :) aangezien jij al aardig wat ervaring hebt met IF kan je me miss helpen.

Alleszins mooie progressie al!

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij moet je met bulken IF op rustdagen evenveel eten als de andere dagen.
Het is geen carb cycle of high/low dieet toch?

Ik heb het zelf een tijd gedaan maar had een voedingsschemadat berekend was op Kcal innname op weekbasis. Dus dan maakt het niet uit of je dagen hoog/laag in je kcal zit of dat je alle dagen hetzelfde eet.

Aangezien je spieren groeien in rust wil ik zeker in de rustdagen (waarin ze dus groeien) niet te weinig eten.

Ik zou zelf dus alle dagen gelijk eten aan Kcal waarbij je op trainingsdagen iets hoger in de carbs kunt gaan zitten om voldoende energie te hebben voor je workout (dus je pre WO maaltijd).

Over het algemeen nemen de IF'ers op leangains meestal op off dagen iets minder calorieën (iets onder onderhoud dus, maar dus niet 1500 Cal zoals RobertD hier demonstreert) en op workout dagen (3xpw) meer dan onderhoud.

Ik ben ook weer begonnen met IF en bevalt me alweer goed.

Oke, 3 weken zijn voorbij en de weegschaal zei 81.4 kilo. Ben dus zo'n 1.5 kilo per week kwijtgeraakt.

Heb besloten het schema wat te veranderen.

Vr. 2000 kcal/low carb, cardio
Za. 2000 kcal/low carb, cardio
Zo. 2000 kcal/low carb, kt
Ma. 2000 kcal/low carb, cardio
Di. 1800 kcal/low carb, rust
Wo. 3500 kcal/high carb, kt
Do. 2000 kcal/low carb, cardio
Vr. 2000 kcal/low carb, cardio
Za. 2000 kcal/low carb, kt
etc...

Dus 6 dagen gemiddeld zo'n 1000 kcal onder onderhoud en 1 refeed met 500 kcal boven onderhoud per week. Dus zo'n -5500 kcal per week = 3/4 kilo per week. (ruwe schatting)
Krachttraining is iets opgevoerd, steeds 2 dagen interval ipv 2,3,2,3...
Dit schema ga ik zo'n 2-3 weken volgen.:)

Hoezo doe je eigenlijk elke dag cardio als je al zoveel onder onderhoud zit?

Hoezo doe je eigenlijk elke dag cardio als je al zoveel onder onderhoud zit?

Eet 2000 kcal, geloof dat mijn onderhoud zo'n 2600-2700 is zonder activiteit, 40 minuutjes cardio zit ik dus 1000 onder onderhoud ;)
Eerst zat ik zo'n 1500 onder onderhoud per dag.

Eet 2000 kcal, geloof dat mijn onderhoud zo'n 2600-2700 is zonder activiteit, 40 minuutjes cardio zit ik dus 1000 onder onderhoud ;)
Eerst zat ik zo'n 1500 onder onderhoud per dag.

En je bedoeling is..? alle spier verliezen om toch zo snel mogelijk vet te verliezen?

En je bedoeling is..? alle spier verliezen om toch zo snel mogelijk vet te verliezen?

Nee, bedoeling is met redelijke snelheid vet te verliezen met minimale spierverlies. Zit nu eerst een aantal dagen op onderhoud voor ik aan mijn volgende 'dieetfase' begin. Tot nu toe nog geen spierverlies of krachtverlies opgemerkt, dus denk dat het wel goed gaat komen ;)

Oke, gister eerste dag nieuw dieet

50 minuutjes cardio, sauna

Voeding

15.00
3 hele eieren, 3 plakjes ham, beetje 30+ kaas
300 gram hutte kase
650 ckal

16.40
130 gram tonijn
140 kcal

cardio
25 gram bcaa
100 kcal

18.40
30 gram whey met 300 ml magere melk
210 kcal

20.00
450 gram kip
300 gram broccoli
200 gram hutte kase
700 kcal

22.00
40 gram caseine 300 ml melk, eetlepel pindakaas
300 kcal

Totaal +- 2100 kcal

Laatst bewerkt:
Hoe is je vet% nu ?

Doe je de cardio s'ochtends met [low carb] dag? maakt niet veel uit met de hoeveelheid carbs toch????

Ik schat nu ongeveer 11%. Heb geen tangetje maar kijk in de spiegel en pinch een beetje met mijn vingers :p

Doe je de cardio s'ochtends met [low carb] dag? maakt niet veel uit met de hoeveelheid carbs toch????
Eergister deed ik 's middags cardio pas na de eerste maaltijd omdat dit beter uit kwam. Doe het anders op nuchtere maag met een schep BCAA's

Het voordeel van cardio op nuchtere maag treedt pas op wanneer iemand al enigzins laag in vet% is (bij mannen vanaf 15%). Vet mobilisatie begint dan enigzins vermoeilijkt te worden. Het voordeel ligt dus voornamelijk in de mobilisatie van stubborn fat. Niet zozeer in de hoeveelheid vet die je verbrand.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/fasted-cardio-and-fat-loss-qa.html

1. Fasting increases catecholamine levels.

2. Fasting increases abdominal subcutaneous blood flow, which means that catecholamines will have an easier time reaching those hard-to-get areas.

3. The low insulin level reached during the fast inhibits a2-receptors. A greater time spent in the low insulin state equals a greater time spent in a state where fat can be mobilized from stubborn areas. Now you're probably thinking "why not just go on a low carb diet" to keep insulin low, but keep in mind that triglycerides inhibit HSL in a similar manner as insulin.

4. My research has indicated that the ideal state of fat burning is reached after 12-18 hours of fasting. Coupled with high levels of catecholamines, increased blood flow to stubborn regions, and low insulin for a2-receptor inhibition, this time interval is the "golden age" of stubborn fat mobilization.
http://www.leangains.com/2010/09/fasted-training-insulin-sensitivity.html

Gister
Geen cardio vandaag.

Voeding:

15.30
3 hele eieren, 3 plakjes ham, beetje 30+ kaas
500 gram kwark
650 kcal

18.00
40 gram whey met 300 ml magere melk, lepel pindakaas
300 kcal

20.00
400 gram kip met groente
450 kcal

22.00
170 gram biefstuk met aspergus en champignons, kleine eetlepel magere mayo (knoflook sausje :p)
280 kcal

00.00
500 gram kwark, lepeltje pindakaas
300 kcal

totaal: 2000 kcal

Laatst bewerkt:
En hoe gaat het verder?

Ja, ben ook wel benieuwd!

Ben ook benieuwd :D post plz ^^

Terug
Naar boven