Fitness Seller

Intermittent fast cut logje.

• Topic Starter Topic Starter
Dag 11

Gister refeed gehad en training.
Training ging lekker, had nu anderhalf uur van tevoren een goed bord brinta met rozijnen op. Merkte dat ik meer energy had dan enkel een shake met dextrose. Ben nog niet achteruitgegaan in kracht.

Heb niet zo op de voeding gelet vandaag (de precieze hoeveelheden) caloriën schatting vind ik daarom moeilijk.

13.30
80 gram Brinta, melk, rozijnen

14.30
30 gram Whey, 20 gram dextrose

- Trainen
16.00
40 gram whey, 40 gram dextrose, creatine

16.40
+- 200 gram cornflakes met melk

18.00
4 boterhammen met jam, banaan, 30 gram whey

20.00
Uit eten, 250 gram biefstuk, grote gepofte aardappel, stokbrood.

22.30
30 gram Caseine

Ik schat ergens rond de 3500 kcal

Was vanmorgen 82.7 kilo op de weegschaal

Laatst bewerkt:
Hi,

moet dat geen 82,7 KG zijn?
Vorige weging in je Log woog je nog ruim 83 Kg.
Kan me niet vorostellen dat er meer dan 20 Kg af is....:rolleyes:

hehe, 2e keer dat hij die schrijf fout maakt :D

Waar het hart van vol is.....maar dit is wel erg overdreven!

Verbeterd :o

Vandaag een dagje rust. Wilde gaan hardlopen maar voelde gelijk dat mijn benen nog te moe waren dus ben weer naar huis gegaan.

Voeding

16.00
15 gram BCAA's
80 kcal

16.30
400 gram hutte käse 3,6%, 1 komkommer
320 kcal

18.30
300 gram kipfilet met wokgroenten
370 kcal

21.50

300 gram kipfilet
broccoli/bloemkool soep:
150 gram bloemkool, 200 gram broccoli, handje champignons, ui en pijnboompitten.
+-550 kcal

23.00
500 gram kwark
250 kcal

Totaal: 1550 kcal

Gister:
40 minuutjes cardio, wat buikspieroefeningen.

Voeding

15.30

15 gram BCAA's
80 kcal

16.30

liter magere melk, 200 gram schouderham
460 kcal

18.30

300 gram kipfilet, 1 komkommer
360 kcal

20.30

300 gram pangasius
300 gram bloemkool, handje pijnboompitten, champignons en ui.
340 kcal

23.00

40 gram caseïne, handje noten
300 kcal

Totaal:
1540 kcal

Refeed dag
's ochtends 40 minuutjes cardio, tegen het eind van de middag eerste training en 's avonds deadlifts, dips en crunches
.
Goede training gehad, weer opgesplitst in twee delen en dat beviel erg goed.
Heb deze keer 2 uur van tevoren 100 gram havermout met melk gegeten, en een half uurtje van tevoren whey met dextrose.
Nog geen kracht verloren, bench is ook weer op niveau van voor de cut.

Heb mijn voeding niet heel strikt bijgehouden vandaag, maar bestond uit cornflakes, krentebollen, boterhammen met wat jam en na de training 500 gram nasi. (daarnaast nog whey, wat kip en kwark voor het slapen.)

Ochtend na refeed woog ik 83 kilo

Dag 15
Eerste dag van de 3de week. Vind het tot nu toe prima gaan.
45 min cardio

Voeding

15.30
15 gram BCAA's
80 kcal

16.30
30 gram whey
120 kcal

17.00
Omellet met 1 heel ei, 4 wit, 150 gram zalm
200 gram hutte kase 3,6%
500 kcal

19.30
300 gram kip met groente
400 kcal

22.00
Broccoli/bloemkool soep:
200 gram broccoli, 200 gram bloemkool, champignons, ui, eetlepel olijfolie, 2 scheppen griekse yoghurt.
300 gram pangasius.
430 kcal

Totaal: 1530 kcal

dag 16
Vandaag geen cardio

Voeding

15.00
400 gr kip met wokgroente, visolie x2
450 kcal

18.00
400 gr kip met wokgroente, eetlepel pindakaas
500 kcal

21.00
200 gr kip met broccoli pijnboompitten, ui en champignon.
300 kcal

Totaal: 1250 kcal

Beetje weinig maar 80% eiwit, dus moet wel oke zijn.

Interessant log!

Hoe bevallen de low kcal dagen je op dit moment? Nog steeds energie om zo de dag door te komen?

Bevallen prima moet ik zeggen, genoeg energie en heb ook minder last van honger dan de eerste week. Toch komt de honger en de craving voor koolhydraten met vlagen toch redelijk sterk af en toe.

Verder lijkt het vet er met redelijke snelheid af te vliegen en nog geen echt krachtverlies opgemerkt, dus ben zeker wel tevreden op dit moment.

dag 16
Vandaag geen cardio

Voeding

15.00
400 gr kip met wokgroente, visolie x2
450 kcal

18.00
400 gr kip met wokgroente, eetlepel pindakaas
500 kcal

21.00
200 gr kip met broccoli pijnboompitten, ui en champignon.
300 kcal

Totaal: 1250 kcal

Beetje weinig maar 80% eiwit, dus moet wel oke zijn.

Beetje erg weinig inderdaad. Weet wel dat je als je zo weinig koolhydraten binnen krijgt je eiwitten om gaat zetten naar koolhydraten (neoglucogenese) en vandaar dat de eiwitbehoefte op een koolhydraat-loos dieet hoger is dan normaal. 200 gram eiwit kon dan wel eens aan de magere kant zijn. Ik had er voor de zekerheid nog een shake tegenaan gegooid.

Beetje erg weinig inderdaad. Weet wel dat je als je zo weinig koolhydraten binnen krijgt je eiwitten om gaat zetten naar koolhydraten (neoglucogenese) en vandaar dat de eiwitbehoefte op een koolhydraat-loos dieet hoger is dan normaal. 200 gram eiwit kon dan wel eens aan de magere kant zijn. Ik had er voor de zekerheid nog een shake tegenaan gegooid.

Had ik ook moeten doen.
Vandaag weer meer gegeten, geen tijd gehad voor cardio.

Voeding

15.30
ommelet 2 hele eieren, 100 gram zalm, 130 gram tonijn.
460 kcal

18.00
300 gram kip met groente
340 kcal

20.00
500 gram kwark, kleine eetlepel pindakaas
300 kcal

22.00
350 gram kip met broccoli en bloemkool, olijfolie, ui en pijnboompitten.
500 kcal

Totaal: 1600 kcal

Meestal wordt er aangeraden niet te veel onder je onderhoud te gaan omdat je anders te veel spiermassa verliest. Wat is er dan anders aan jou manier van cutten dat jij hier geen last van hebt? Of is het gewoon bullshit dat een te groot tekort zorgt voor spier verlies?

Meestal wordt er aangeraden niet te veel onder je onderhoud te gaan omdat je anders te veel spiermassa verliest. Wat is er dan anders aan jou manier van cutten dat jij hier geen last van hebt? Of is het gewoon bullshit dat een te groot tekort zorgt voor spier verlies?

Met de juiste aanpak kan er voor beperkte periode redelijk ver onder onderhoud worden gegeten zonder significante spierverlies.
Relevante factoren hiervoor zijn een hoog eiwit% en het deficiënt niet te lang laten duren. Vandaar dat de dieet dagen low carb/high protein zijn en 2 keer per week refeed met een intensieve training. Daarnaast ga ik dit dieet maar 3 weken doen en daarna op een iets mildere wijze verder.

Denk niet dat ik veel aan spiermassa verloren zal zijn. Merk het iig nog niet in afgenomen kracht.

3kg in 2 weken eraf is niet belachelijk veel inderdaad, ben erg benieuwd hoe het over een paar kg ervoor staat met je vetpercentage en vetvrije massa :)

Met de juiste aanpak kan er voor beperkte periode redelijk ver onder onderhoud worden gegeten zonder significante spierverlies.
Relevante factoren hiervoor zijn een hoog eiwit% en het deficiënt niet te lang laten duren. Vandaar dat de dieet dagen low carb/high protein zijn en 2 keer per week refeed met een intensieve training. Daarnaast ga ik dit dieet maar 3 weken doen en daarna op een iets mildere wijze verder.

Denk niet dat ik veel aan spiermassa verloren zal zijn. Merk het iig nog niet in afgenomen kracht.
Oke, verlies je zo meer vet dan als je bijvoorbeeld op 2500 kcal had gezeten?

Oke, verlies je zo meer vet dan als je bijvoorbeeld op 2500 kcal had gezeten?

Duh.. uiteraard.

1000 Cal per dag minder, 7000 Cal per week extra = een kilo per week extra ! ok, iets minder vanwege de refeed. (anders had hij nooit 3 kilo gered in 2 weken, maar slechts 1)

Duh.. uiteraard.

1000 Cal per dag minder, 7000 Cal per week extra = een kilo per week extra ! ok, iets minder vanwege de refeed. (anders had hij nooit 3 kilo gered in 2 weken, maar slechts 1)

Oke, eigenlijk dom dat niet iedereen zo cut dan, als je zo veel sneller vet kunt verliezen. Dus als je gaat cutten het best de eerste 3 weken vrij ver onder onderhoud zitten en daarna een wat mildere aanpak.

Zitten wel wat haken en ogen aan ivm eettijden, macro's e.d.
Ben nu bezig met het RFL hanboek van Lyle McDonald.
Zou daar ook eens in neuzen....zie deze aanpak voor een week of 3 overigens ook wel zitten...

Terug
Naar boven