MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
welke 16 uur niks eten dan? van 's ochtends 06.00 ontbijten en dan niks eten tot 20.00? en dan van 20.00 tot 4.00 eten eten eten? of welke 16 uren van de dag moet je dan juist niks eten?

De 8 uur om je training heen wel eten en verder niet dus. Zeg vanaf 1 uur voor je training een kleine maaltijd, en de 7 uur na je training. Beetje afhenkelijk van hoe laat je traint of dat praktisch is. Als je pas om 21:00 traint lijkt het me knap onhandig.

Eetlust neemt in het begin wel toe , maar daarna weer af.

Lekker slim om daarna suikerfeest te gaan houden dan Vandaar dat al die dikke moslimkindjes suikerziekte hebben.
En baka boko: je moet je dan ook niet compleet volstoppen met traditioneel suikerfeest voeding. Maar feitelijk maakt dat de resultaten van de Ramadan nog indrukwekkender.
Ondanks het afgrijselijk zoete voedsel, want dit is de tijd dat er het meest wordt gesnoept in de late avond, blijkt het desondanks toch nog gunstig op de gezondheid te werken.
Dat er zoveel wordt gesnoept, durf ik niet voor de volle 100% te zeggen, maar is wat ik van sommige moslims hoor en ook zie in het winkeltje waar ik bijna wekelijks kom. Ten tijde van de Ramadan puilt dat volledig uit van de zoetigheid, die kennelijk niet alleen met het Suikerfeest maar ook tijdens de Ramadan wordt gevroten.

En bovendien: Ramadan is maar 1 maand. Misschien zouden er minder problemen zijn als iemand dit eetpatroon het hele jaar volhield?

Dit is het eerste dat ik hiervan hoor :). Maar 16 uur niets eten, dus ook niet ontbijten. Ik kan dat dus niet volhouden, als ik na het opstaan niet binnen de 2-3 uur eet, begin ik maagkrampen te krijgen. Idem als ik uitga en het een stuk in de nacht is.

Ik ga het even een maandje of 2-3 uitproberen, puur om te kijken of het uberhaupt werkt met BB-ing.
Ik doe een clean bulk van 3200 kcal op train dagen en ongeveer 3000 kcal op niet-trainings dagen. Ik weeg nu 92.4kg(gemiddelde van 3 dagen) en zit op 13.2% vet. Ik eet van 14:00 uur 's middags tot 22:00 uur 's avonds, alleen nog een bakje kwark vlak voor ik ga slapen..wat dus per dag verschillend is. Ik train rond 15:00 uur.

Ik verwacht er niks spectaculairs van.

Ik ga het even een maandje of 2-3 uitproberen, puur om te kijken of het uberhaupt werkt met BB-ing.
Ik doe een clean bulk van 3200 kcal op train dagen en ongeveer 3000 kcal op niet-trainings dagen. Ik weeg nu 92.4kg(gemiddelde van 3 dagen) en zit op 13.2% vet. Ik eet van 14:00 uur 's middags tot 22:00 uur 's avonds, alleen nog een bakje kwark vlak voor ik ga slapen..wat dus per dag verschillend is. Ik train rond 15:00 uur.

Ik verwacht er niks spectaculairs van.

toch ben ik benieuwd;). Houd je iets online bij of ga je hier regelmatig updaten? Succes

toch ben ik benieuwd;). Houd je iets online bij of ga je hier regelmatig updaten? Succes

Ja ik kan wel elke 3 weken wat spammen. Met mijn 'oude' eetschema kwam ik in 7 maanden trainen rond de 12 kg(beginner gains) aan, ben benieuwd of ik dat zo kan voortzetten..:p

kek

Laatst bewerkt:
Tja, 3500 Cal in 8 uur naar binnen proppen is inderdaad een behoorlijke opgave.

Ben nu zelf eerst wat dingen aan het veranderen in mijn trainingsschema om te zien of ik IF vaarwel zeg.Er is nl te veel veranderd in andere factoren toen ik aan 2x per dag eten met 12 uur tussenpauzes begon.
Ben bijv met New Rules of Lifting bezig en dat is zo intensief, dat de intervalcardio er vaak bij inschiet en ik ook met veel lichtere gewichten moet werken dan ik gewend was. Er zitten nl veel balansoefeningen bij.
Plus dat ik overgestapt was van om de andere dag trainen naar 3x/wk. IF is eigenlijk het meest ideaal te combineren met het trainen om de andere dag.
Dus dat doe ik dus eerst weer voor ik concludeer dat door IF mijn onderhoud met ongeveer 400 kcal is gezakt tov het 3x per dag eten.
Daarnaast ook eerst eens kijken wat gebeurt als ik iets meer eet op lage dagen, dwz. ipv 1000-1200 kcal terug naar 1200-1300 kcal. Dan voel ik me ws ook wat meer senang op trainingsdagen en kan ik op die dag ietsjes minder eten om het gemiddelde gelijk te houden, nl. zo rond 1800-1900kcal.

Ik lees nu Vroom's stukje door. Hij doet het dus zodanig dat hij wel door de dag heen regelmatig eet, maar dan wel verdomde weinig op ketoniveau, mogelijk nog geen 500 kcal. Om dan op trainingsdagen zich tonnetje rond te eten.

Laatst bewerkt:
Vanaf zweeds forum:

YouTube - Broadcast Yourself.
Youtube alias van Martin Berkhan

David Hook, 1 van zijn clienten:
David Höök
bulk o bygg - Mitt mål (perfection)

Doet die Hook ook IF ? Want ik zie in een intervju (zucht gekke Zweden):

ser en helt vanlig dag ut i ditt liv?
En vanlig dag kan se ut något som det här:

08.30 - Står upp, dricker kaffe och en liten proteindrink, sen ut och går någon timme med vovven.
09.30 - Frukost: havregryn med lite bär / frukt + en proteindrink, sen sätter jag mig och börjar jobba.
11.00 - Äter t.ex. en omelett, eller kanske cottage cheese och frukt eller något liknande. 13.00 - Lagar i ordning ca 500 g kycklingfilé eller fisk/kött med diverse grönsaker och äter 1/4 av detta.
15.00 - Äter 1/4 av samma som kl 13, och går sen en tur med hunden.
17.00 - En liten proteindrink + lite enkla karbohydrater som jag dricker under träning.
17.00 - 18.30 - TRÄNING...
18.30 - Karbo + en större proteindrink.
19.30 - Hemma igen. Äter 1/4 av samma som 13 + lite komplexa karbohydrater sen sätter jag mig oftast och jobbar igen...
22.00 - Äter det sista av det jag lagade kl 13, sen en tur ut med hunden.
00.30 - Cottage cheese + lite fibrer och fett, sen är det dags för sängen. Läser bok tills jag slocknar...

zeg nou zelf :)

dat lijkt wel IF maar dan andersom, 16 uur eten en 8 uur slaap :P

Niet echt IF zoals beschreven, maar ADF heeft er wel wat van weg:

Dag eten, dag vasten verlengt het leven

(en let wle dat wij niet ad libitum eten, maar ons netjes aan ons schema houden dus dat compensatieeten gaat voor je buurvrouw misschien wel op, maar niet voor ons (nou ja, althans niet voor de meesten van ons))

Ben vandaag met IF begonnen, eating-window ingesteld op 6-7 uur per dag, 2300kcal in 2 maaltijden van 1000kcal en eentje van 300 (de kwark) (van +- 14.00 - 20.00)

traning in fasted state sochtends, refeed in zelfde 6-7hr patroon maar dan op 3500kcal verspreid in de gehele 7 uur. Sommige members van bb.com board hebben de dag na de refeed een hele fast dag op zondag, ik ga het proberen...maar weet niet of het volhoud.

Moet zeggen, dat ik nu om 6 uur PM , net begonnen aan mn 2e meal) nog geen honger ofzo heb gehad, (had ook geen zin om die 2e meal te eten eigenlijk)

progress in gewicht, en hoe ik alles voel post ik wel in dit topic.

Even een HELE SNELLE update :P zit nu mn 2e meal te eten, meal bestaat uit 2 delen van 500kcal...

eerste deel krijg ik nu al niet naar binnen man, eetlust is echt ergens in afrika ofzo. (heb dus nog maar 1250kcal op vandaag he! hopelijk krijg ik de rest wel naar binnen), zoals het er nu uitziet hoef ik me niet druk te maken over honger...ben alleen beniewd hoe het er om 11 uur savonds aan toe gaat. normaal krijg ik dan mega honger

Leuk om te lezen. Ik moet er deze ramadan ook weer aan geloven. :D
Toch zou ik het ook wel eens met andere eettijden willen proberen. Vorige ramadan was niet echt ideaal wat betreft de tijden waarop de gym sloot. Trainen na een dag vasten heb ik niet geprobeerd, ook al maakt dat niet veel uit volgens die gast van leangains. :P

Ik ben benieuwd naar je resultaten hiermee.

ik ben gewend om op lege maag te trainen (zowel kt als cardio) dus voor mij niets nieuws, gaat goed bij mij

Hmm interessant. Ik zou het zelf niet durven te testen, ben veel te zuinig op me massa. Ben benieuwd wat jullie bevindingen zullen zijn. Even voor de goed orde, zijn jullie natural of kuren jullie ook?

natural,

ik zie op bb.com forum dat Wazzap ook nog IF doet, misschien dat hij nog wat comments kan geven?

Terug
Naar boven