Fitness Seller

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

Oke, nou veel succes. Ben benieuwd.
 
om 8 uur , nu dus eindigd mn window, ben nu mn kwark aan het eten voor de laatste 300 kcal, heb 2 happen op, maar krijg het echt niet weg...zo een overdreven verzadigd gevoel...
 
Moet ik eens proberen!
 
Doe het al bijna een jaar.

Denk dat ik dit de rest van mijn leven blijf doen.
 
doe je dit zowel in de bulk als cut?
 
kwark op , fokking misselijk van verzadiging nu :P nog nooit zo misselijk geweest op 2300kcal per dag
 
Spreekt mij ook wel aan omdat ik het prettig vind om grotere maaltijden te eten (rond 1000kcals ofzo).

Waar staat de uitleg? Beetje rare site.
 
Hmm interessant. Ik zou het zelf niet durven te testen, ben veel te zuinig op me massa. Ben benieuwd wat jullie bevindingen zullen zijn. Even voor de goed orde, zijn jullie natural of kuren jullie ook?

Ik wacht hier waarschijnlijk weer mee tot de ramadan. Al zou ik het best ook al willen proberen met de andere eettijden. hmmm, ik zal er een nachtje over slapen. :D

Ik ben trouwens natural en niet van plan om te gaan kuren. ;)
 
Doe het al bijna een jaar.

Denk dat ik dit de rest van mijn leven blijf doen.

Al een jaar, zozo. Mag ik vragen hoe je progressie is geweest in kracht, gewicht en vetpercentafe in die tijd? Merk je veel verschil ten opzichte van een "klassiek" eetpatroon?
Zo te horen bevalt het goed. :)
 
im not really surprised about the (lack of) responses. I get the impression that most of the people here are pretty narrowminded and dogmatic when it comes to nutrition. The "when and how's" of eating (6 meals a day, "starvation mode" etc) and other common bodybuilding jargon is heavily preached and is accepted as the undeniable truth. That's also why I shy away from this forum and frequent other boards where topics are discussed within a scientific, rather than "bro-scific", context.

That being said, I'll have some more pictures up on the blog in about a month or so when im done with the recomp protocol im currently doing.

I recently put up some vids where im sitting at 206-208 lbs @ 8-9% bf, which would be 8 lbs of LBM gained since my avatar pic (which was taken in november). I hope to hit 6%-7% in the end of august, which would be a net gain of 22-24 lbs LBM in about a year, doing various forms of IF (cycling calories and playing around with macros).
_______________

Goede post van die Berkhan.

Edit:

Maar het komt dus gewoon neer op 8 uur per dag eten 16u niets eten? Klinkt erg aantrekkelijk.

Volgens mij heeft TheNose dit ongeveer ook gedaan in iets andere vorm (geen maaltijden meer na 18u). Veel gedaald in BF en gestegen in VVM. Het kan dus wel..

Overigens let ik zelf op zich ook al een tijd op het aantal kcal wat je per dag eet onafhankelijk van hoeveel maaltijden en hoeveel uur dat tussen zit.
 
Laatst bewerkt:
doe je dit zowel in de bulk als cut?

Yup, gaat nog steeds goed ik kom nog aan zonder vet te worden.

Dat enorme gevoel van verzadiging ken ik ook wel uit de eerste weken. Dat is imo je lichaam dat even moet wennen aan het nieuwe ritme. Denk overigens dat het een nadeel is dat je s ochtends traint en s avonds eet. Rond mn trainingen krijg ik best makkelijk behoorlijk wat calorien weg.

Verder moet je even afwachten hoe je resultaten zijn, want de kans is groot dat je energiebehoefte wat daalt, aangezien je lichaam efficienter met voeding omgaat.
 
Yup, gaat nog steeds goed ik kom nog aan zonder vet te worden.

Dat enorme gevoel van verzadiging ken ik ook wel uit de eerste weken. Dat is imo je lichaam dat even moet wennen aan het nieuwe ritme. Denk overigens dat het een nadeel is dat je s ochtends traint en s avonds eet. Rond mn trainingen krijg ik best makkelijk behoorlijk wat calorien weg.

Verder moet je even afwachten hoe je resultaten zijn, want de kans is groot dat je energiebehoefte wat daalt, aangezien je lichaam efficienter met voeding omgaat.

maar hoe ziet jouw eetschame in de bulk eruit? qua tijden etc
 
Resultaten? Om te beginnen heb ik het gebruikt om te cutten. Ben in 6 weken tijd 5 kilo afgevallen, met nauwelijks massaverlies.

Sinds die tijd gebruik ik het om clean te bulken. krachttoename is vergelijkbaar met vroeger.

Ow ja, ik ben ook naturel, denk dat dit niet iets is voor mensen die kuren, dan is het juist wel aan te raden om de hele dag door te eten.

Merk je veel verschil ten opzichte van een "klassiek" eetpatroon?

Ja, ben veel minder tijd kwijt met eten klaarmaken, eten meeslepen en het daadwerkelijke eten van het eten. Ben geen slaaf meer van mijn dieet ;) Voel me er lichamelijk ook veel beter bij, je bent niet meer de hele dag aan het eten, je lichaam krijgt wat rust. Verder ben ik in de ochtenden veel scherper als vroeger en kan ik s ochtends een kwartier langer in bed blijven liggen, ook belangrijk ;)
 
maar wat is jouw eating window dan ? en hoeveel kcal zit je boven je (in 1e instantie ) verbruik?
 
Feeding window verschilt nogal, ligt er ook maar net aan hoe laat ik thuis ben van mijn werk, maar vaak van 12.00 tot 20.00 of 13.00/14.00 tot 21.00.

Calorien doe ik met hoge en lage dagen. laag op een trainingdag, hoog op de dag na de training. Verder doe ik 1 dag in het weekend een refeed. Die dag eet ik ook "normaal", om mijn stofwisseling te schop te geven zeg maar.

Verder train ik in de avonden. Dan is het ook wat makkelijker om aan je calorien te komen.

Er zijn trouwens ook genoeg mensen die s ochtends wat kwark nemen, of iets anders om de eiwitten aan te vullen. Zelf doe ik dat niet, heb niet het idee dat ik er voordeel van heb, maar dat is dus ook een mogelijkheid.
 

Gemiddelde dag is ongeveer zo.

13.00 600 calorien
16.00 600 calorien
19.00 300 calorien
20.30 800 calorien
21:00 200 calorien

Eerste maaltijden zijn voornamelijk brood met kipfilet/hamburger/vis plus groente en fruit. Tussendoor een shake plus preworkout een mars of snicker :) en daarna een grote warme maaltijd met veel vlees en groente. laatste maaltijd is altijd noten. Heb gemerkt dat ik de volgende dag nooit honger heb als ik voor het slapen flink wat vetten neem.

Ik heb mijn maaltijden overigens opgesplitst omdat ik 1000 calorien voor een maaltijd toch wat teveel vindt.

Maar als ik eerlijk ben, ik tel mn calorien nauwelijk meer, ik reken het af en toe uit/na en zorg ervoor dat ik over het algemeen steeds wat meer eet.
 
Back
Naar boven