AndroidHealthClinic

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
Omdat mijn programma wat in de war is geraakt doordat ik de squats later moest doen door een kleine blessure, heb ik vanmorgen vroeg een inhaal schouder programma gedaan:

One arm Dumbbell shoulder press:

1e warm up: 15 x 10.
2e warm up: 25 x 5.
3e warm up: 35 x 3.
4e warm up: 50 x 1.

1e werkset: 65 x 4.
2e werkset: 67,5 x 1. PR
3e werkset: 70 x 0, kreeg het gewicht niet in positie, damn!
4e werkset: 60 x 5.
5e werkset: 55 x 6.
6e werkset: 55 x 5.
7e werkset: 50 x 6.
8e werkset: 40 x 8.
9e werkset: 20 x 16.
10e werkset: 10 x 22.
Alles gedaan met leg drive. Ik schat dat ik aan een max zit van 75 kg voor de one arm press, maar het grote probleem is nu het in positie brengen van de halter. Ik denk dat ik de volgende sessie mijn oudste zoon ga laten meehelpen het gewicht in stelling te brengen.

Side laterals:
1e werkset: 30 x 9.
2e werkset: 30 x 8.
3e werkset: 30 x 6.
4e werkset: 30 x 4.
5e werkset: 10 x 17.
Enkel de eerste drie sets redelijk strict, de rest met inzet van heel het lichaam.

Totale trainingsduur was exact 53 minuten.

Ik heb voor de aardigheid eens mijn volledige trainingsprogramma gepost, waarin alles wat ik, op serieuze basis, doe vermeld is:

Krachttraining:
In totaal 4 dagen over een periode van 8 dagen.
1. Schouders.
2. Rug.
3. Borst.
4. Benen.

Training voor gevechtsport (een mixed martial art met ingredienten van Shaolin kung fu/Taekwondo en jiu Jiutsu):
2 avonden in de week met 2 zeer ervaren vrienden boven op zolder.
Dezelfde dagen doe ik 's morgens trainingen op de bokszak, tijdsduur ongeveer 30-45 minuten.
Maandagavond, woensdagavond en soms ook zaterdagmorgen ga ik batmintonnen, tijdsduur is gemiddeld zo'n 3 uur per training.
In de zomer doe ik nog 1 keer per week een weighted run, dat wil zeggen een uurtje lopen op blote voeten en zo snel mogelijk met een rugzak met extra gewicht.

damn 67,5 boven het koppie!

waar mensen met 2 handen al moeite met 70 kg boven het hoofd ( moi ) doe jij dat met 1 hand - impressive

je traint dus 4 * kt in acht dagen , een compound + een iso , of doe je dat alleen bij de schouders

waar mensen met 2 handen al moeite met 70 kg boven het hoofd ( moi ) doe jij dat met 1 hand - impressive

je traint dus 4 * kt in acht dagen , een compound + een iso , of doe je dat alleen bij de schouders

Eigenlijk alleen bij de schouders, en dat omdat ik side laterals toch wel als een nuttige oefening zie.

Shaolin kung fu/Taekwondo, jiu Jiutsu, weighted runs, hardcore compound krachttraining, en .... badminton. Bizar :).

67.5kg OA DB press... minstens zo bizar! Leg drive of niet.

Shaolin kung fu/Taekwondo, jiu Jiutsu, weighted runs, hardcore compound krachttraining, en .... badminton. Bizar :).

67.5kg OA DB press... minstens zo bizar! Leg drive of niet.

Ik weet het dat batminton he, ik doe het al jaren en het is eigenlijk de sport die ik het liefste doe van allemaal, maar...de laatste maanden begin ik moeite te krijgen omdat ik gewoon veel te zwaar word en dus veel trager dan vroeger. Maar ik blijf het graag doen.

Ik weet het dat batminton he, ik doe het al jaren en het is eigenlijk de sport die ik het liefste doe van allemaal, maar...de laatste maanden begin ik moeite te krijgen omdat ik gewoon veel te zwaar word en dus veel trager dan vroeger. Maar ik blijf het graag doen.

is goeie vorm van cardio ook, als je beetje serieus badminton speelt is het redelijk intensief

is goeie vorm van cardio ook, als je beetje serieus badminton speelt is het redelijk intensief

Het is zelfs heel intensief en verbrand aardig wat calorieen. Ik hou er mijn conditie mee op peil en het zorgt er voor dat ik geen overtollig vet krijg. Zonder twijfel is het zo dat ik veel sneller zwaarder zou worden zonder die batminton, maar je moet nog plezier hebben in het leven ook he.

hee db , ik ben die one arm db press beetje aan het bekijken op you tube , weet jij ergens een mooi filmpje met een goeie technische uitvoering

Omdat mijn programma wat in de war is geraakt doordat ik de squats later moest doen door een kleine blessure, heb ik vanmorgen vroeg een inhaal schouder programma gedaan:

One arm Dumbbell shoulder press:

1e warm up: 15 x 10.
2e warm up: 25 x 5.
3e warm up: 35 x 3.
4e warm up: 50 x 1.

1e werkset: 65 x 4.
2e werkset: 67,5 x 1. PR
3e werkset: 70 x 0, kreeg het gewicht niet in positie, damn!
4e werkset: 60 x 5.
5e werkset: 55 x 6.
6e werkset: 55 x 5.
7e werkset: 50 x 6.
8e werkset: 40 x 8.
9e werkset: 20 x 16.
10e werkset: 10 x 22.
Alles gedaan met leg drive. Ik schat dat ik aan een max zit van 75 kg voor de one arm press, maar het grote probleem is nu het in positie brengen van de halter. Ik denk dat ik de volgende sessie mijn oudste zoon ga laten meehelpen het gewicht in stelling te brengen.

Side laterals:
1e werkset: 30 x 9.
2e werkset: 30 x 8.
3e werkset: 30 x 6.
4e werkset: 30 x 4.
5e werkset: 10 x 17.
Enkel de eerste drie sets redelijk strict, de rest met inzet van heel het lichaam.

Totale trainingsduur was exact 53 minuten.

Uhm.. lees ik nou goed dat je gewoon ff 67.5 kg boven je hoofd drukt met 1 arm?:eek:

Goed bezig kerel! heb je alles om en om gedaan per arm, of alles 2 keer zeg maar, elke arm een setje?

Sowieso een slopende training!:D

Ik heb voor de aardigheid eens mijn volledige trainingsprogramma gepost, waarin alles wat ik, op serieuze basis, doe vermeld is:

Krachttraining:
In totaal 4 dagen over een periode van 8 dagen.
1. Schouders.
2. Rug.
3. Borst.
4. Benen.

Training voor gevechtsport (een mixed martial art met ingredienten van Shaolin kung fu/Taekwondo en jiu Jiutsu):
2 avonden in de week met 2 zeer ervaren vrienden boven op zolder.
Dezelfde dagen doe ik 's morgens trainingen op de bokszak, tijdsduur ongeveer 30-45 minuten.
Maandagavond, woensdagavond en soms ook zaterdagmorgen ga ik batmintonnen, tijdsduur is gemiddeld zo'n 3 uur per training.
In de zomer doe ik nog 1 keer per week een weighted run, dat wil zeggen een uurtje lopen op blote voeten en zo snel mogelijk met een rugzak met extra gewicht.

Nou dan ben je nog flink actief op jouw leeftijd:D

j/k das flauw..

Goed bezig hoor! Badminton is sowieso één van de lolligste sporten, en dat je bij al die zieke krachttrainingen ook nog tijd en vooral energie vindt om op de bokszak te trainen, en nog ff met wat vrienden te stoeien op zolder..

:D

Idd, maar posts quoten kunnen ze voor geen meter :roflol:
Soms gaat het al eens mis ja...

Smilies gebruiken kunnen sommige oudjes wel Robke:roflol:
Met de smilies probeer ik een beetje de "sfeer/context" aan te geven van die bewuste regel.
Dat omdat die "allochtonisch sprekende jonge gasten van DBB" geen leestekens snappen, en daardoor soms m'n berichten verkeerd lezen...

Dressed,
Ik mag er toch niet aan denken om naast m'n werk nog zo veel activiteiten te ontplooien...
Respect hoor! :bow:
En ja, die presses zij natuurlijk gewoon monsterlijk... :thumb:

Terug
Naar boven