AndroidHealthClinic

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad 45 kg is weinig en géén dumbbells zoals bij Rob is ongelooflijk, is dat dan nog wel een gym kan je je vragen?

onze gym heeft maar db's tot 40 helaas , het is niet anders , ik denk dat ik met 40 kg nog wel effe bezig ben , en er zat oef/reps waar je goed stuk kunt gaan

een beetje wat voorvermoeien en dan voelen onze db's van 40 ook als 50 aan

In de gym waar ik wel eens ga gaan de dumbbells maar tot 26 kg, belachelijk natuurlijk maar ik train toch vaak thuis ofwel neem ik mijn eigen stangen mee, want gewichten hebben ze genoeg liggen.

db tot 50 of 60 is leuk , maar je moet wel wat mee kunnen doen natuurlijk

Bij ons gaan ze tot 50, ik denk dat ik ze volgende week maar eens ga pakken met dumbbell pressen.:D

Heb ooit in een gym getraind met dumbbells tot 40kg. Nou kun je denken dat dit voldoende is maar na een paar jaar hard trainen heb je gewoon meer nodig. 60kg dumbbells wil zeggen dat ik me daar de komende tijd niet druk over hoef te maken.

Heb ooit in een gym getraind met dumbbells tot 40kg. Nou kun je denken dat dit voldoende is maar na een paar jaar hard trainen heb je gewoon meer nodig. 60kg dumbbells wil zeggen dat ik me daar de komende tijd niet druk over hoef te maken.

Alsof je 60 kg db's nodig hebt om groot te worden.
Opnieuw: Er lopen in mijn gym grotere kerels dan jij rond en ook daar gaan de db's maar tot 40 kg.

Alsof je 60 kg db's nodig hebt om groot te worden.
Opnieuw: Er lopen in mijn gym grotere kerels dan jij rond en ook daar gaan de db's maar tot 40 kg.
Als je chest press doet en op een gegeven moment kan je makkelijk 40kg drukken dan heb ik graag daarna zwaardere gewichten. Waarom dan op 40 blijven hangen als je meer kunt pakken?

En ik sport voor mezelf niet voor andere grote kerels :p

Als je chest press doet en op een gegeven moment kan je makkelijk 40kg drukken dan heb ik graag daarna zwaardere

Ja leuk, maar om dan te stellen dat een sportschool alleen goed genoeg is als ze 60 kg db's hebben slaat natuurlijk nergens op. Een sportschool is bedoeld om groot te worden, en daar zijn 60 kg db's niet per se voor nodig.
Daarnaast zie ik hier weinig mensen die db's van 60 kg gebruiken, voor jou lijkt het me ook nog een aantal jaren trainen.

Iedereen heeft zo zijn eigen eisen waaraan een gym moet voldoen. De een traint in een health center de ander in een gym en weer een ander in een puur krachthonk met alleen maar beesten. Ik spreek vanuit mezelf wat ik belangrijk vind. Jij denkt hier anders over waar ik geen problemen mee heb.

Momenteel richt ik mij meer op het barbell werk maar zodra ik weer eens naar de dumbbells ga kan het hard gaan.

Training vandaag:
One arm Dumbbell shoulder press:

4 warm up sets en dan:
1e werkset: 50 x 10.
2e werkset: 55 x 10.
3e werkset: 60 x 7.
4e werkset: 62,5 x 4. Oef verval was te groot om goed te zijn.
5e werkset: 55 x 7.
6e werkset: 50 x 8.
7e werkset: 30 x 18.

Side laterals:
1e werkset: 25 x 13.
2e werkset: 30 x 8.
3e werkset: 20 x 10.
4e werkset: 15 x 12.
5e werkset: 10 x 15.

Aan de one arms was te zien dat ik deze oefening lang niet gedaan heb, mijn zwaarste set had 65 moeten zijn om goed te zijn, maar heb verkeerd gegokt met eerst 60 en 62,5 kg.
Oh ja bijna vergeten, alles gedaan met leg drive.

Gewoon met een arm doen waar ik er twee voor nodig heb. Bruut man. Hoeven jou niet te vragen of jij db tot 60kg nodig hebt :D

super-training weer db , en nog one arm ook , magistraal - effe terugkomen op het db-verhaal - ik heb ooit 50 kg op mijn knieen gehad en dat is ook bij gebleven , - mijn maatje drukte toen 4 * 50 -

Terug
Naar boven