XXL Nutrition

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.521
Na veel nadenken ben ik tot een conclusie gekomen:
Maandag:
Military Press: 5 sets waarvan 2 werksets (8-10 reps).
Cable laterals: 2 werksets (10-12 reps).
1 dumbbell frontals (halter word verticaal vastgehouden met de handen over elkaar): 1 werkset (10-12).
Bent over row: 5 sets waarvan 2 werksets (10-12).
Incline laterals: 2 sets waarvan 1 werkset (10-12).

Dinsdag:
Squat: 5 x 5 (gewicht opbouwen tot 1 max set).
Deadlift: 5 x 5 (idem).

Donderdag:
Incline Bench Press: 5 sets waarvan 2 werksets (8-10reps).
Incline bench met 1 halter (horizontaal gehouden en vastgehouden aan de zijkanten -dit is een speciale halter waarvan de binnenringen verwijderd zijn zodat de gewichten in het midden zitten): 2 werksets van 8-10 reps.
Pullovers: 2 werksets (10-12).
Triceps pushdowns: 2 werksets (10-12).

Vrijdag:
Squat: 7 sets waarvan 2 werksets (8-10) en 2 werksets 15-20.
Rack Pulls: 5 sets waarvan 2 werksets (5-6).
Yates Row: 4 werksets waarvan 2 werksets (5-6).
Lat Pulls front: 2 werksets (10-12).
EZ Curl: 4 sets waarvan 2 werksets (10-12).

Deze mix van verschillende programma's ga ik opstarten van zodra mijn schouder beter is en heb ik speciaal gemaakt om overbelasting van de schouder tegen te gaan, vandaar ook de wat vreemd ogende close grip frontals en incline bench press (in het verleden heb ik deze na mijn operaties aan de schouders al succesvol gebruikt toen andere oefeningen voor schouders/borst nog onmogelijk waren), het zijn oefeningen die zelfs met een getormenteerde schouder pijnloos kunnen uitgevoerd worden.
Volgende week neem ik nog volledige rust en dan de week daarachter begin ik al zeker met rug en benen en misschien al lichte oefeningen voor borst en schouders (laten we hopen).
Gevechtsport en badminton ga ik nu volledig opgeven (met verschrikkelijke pijn in het hart), maar ik wil mijn schouders sparen en dan moet ik deze opoffering doen. Binnen een jaar maak ik een nieuwe evaluatie en ik hoop dat ik dan terug deze sporten kan hervatten.

Laatst bewerkt:
Zal een lichte training het herstel niet wat voorspoedigen ipv nog een week volledige rust te nemen?

Je had het een paar posts terug nog over impo's schema. Als ik dit schema zie denk ik toch dat je met het aantal werksetjes toch wat zwaarder gaat. Ben benieuwd wat het gaat brengen.

• #1.523
Zal een lichte training het herstel niet wat voorspoedigen ipv nog een week volledige rust te nemen?

Je had het een paar posts terug nog over impo's schema. Als ik dit schema zie denk ik toch dat je met het aantal werksetjes toch wat zwaarder gaat. Ben benieuwd wat het gaat brengen.

Ik train licht hoor om het herstel te voorspoedigen, allerlei oefeningen zonder gewicht en ook al een paar setjes van die close grip frontals met een licht gewicht. Maar ik hoop na nog een week ook al lichte pressbewegingen te kunnen uitvoeren, wat ik nu nog niet kan zonder pijn.
Inderdaad is dit programma wat zwaarder dan het programma van Impo, maar in een keer de stap maken van heel veel werksets naar bijna niets dat kan ik niet opbrengen, ik zie wel wat dit brengt en maak dan een nieuwe evaluatie.

Laatst bewerkt:
Train je nu naturel??? Ik heb niet alles doorgelezen, maar pas wel op met je schouder. Goed dat je weer lekker bezig bent.

zozo, ik ben benieuwd wat het je gaat brengen ... want, het ziet er trouwens nog altijd een stevig
schema uit eigenlijk :p

• #1.526
Train je nu naturel??? Ik heb niet alles doorgelezen, maar pas wel op met je schouder. Goed dat je weer lekker bezig bent.

Ja ik ben op de naturel toer gegaan Marco, ik lees in jouw log dat jij aardig wat miserie hebt meegemaakt (en nog eigenlijk), sterkte hiermee.

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

zozo, ik ben benieuwd wat het je gaat brengen ... want, het ziet er trouwens nog altijd een stevig
schema uit eigenlijk :p

Ik ben ook benieuwd!

Mooi schema.alles zit erin.stoppen met de andere sporten bevordert het herstel sneller omdat je nu gewöon meer rust krijgt.

Iets opgeven wat je graag doet is nooit leuk.maar heel simpel gezegd zal dit heel bevordelijk werken . Kijk maar eens wat jou schouders aan arbeid moesten verrichten t.a.v. Badminton etc... Hier ga je dus winst pakken

• #1.530
Iets opgeven wat je graag doet is nooit leuk.maar heel simpel gezegd zal dit heel bevordelijk werken . Kijk maar eens wat jou schouders aan arbeid moesten verrichten t.a.v. Badminton etc... Hier ga je dus winst pakken

Je hebt gelijk hoor, vooral het slaan op de bokszak is zeer belastend voor de schouders en heeft er geen goed aan gedaan, zeker niet in combinatie met zoveel zware sets krachttraining.

Wel erg rot voor je hoor.. Hoop dat je gauw weer aan de slag kunt want dit is ook nikx natuurlijk..

Jammer dat je moet stoppen met je andere sporten/hobbies, maar het is niet anders..

Ik merk wel dat de schouder een heel probleemvol lichaamsdeel is voor de meeste.. Nu heb ik zulke zware schouders van deze afgelopen week.. spierpijn..

Erg jammer maar een verstandige keuze Dressed Black! :thumbs:

• #1.533
Wel erg rot voor je hoor.. Hoop dat je gauw weer aan de slag kunt want dit is ook nikx natuurlijk..

Jammer dat je moet stoppen met je andere sporten/hobbies, maar het is niet anders..

Ik merk wel dat de schouder een heel probleemvol lichaamsdeel is voor de meeste.. Nu heb ik zulke zware schouders van deze afgelopen week.. spierpijn..

Ja schouders zijn het grootste probleem in elke krachtsport, ik ben al twee maal geopereerd (1 x aan elke schouder - rotator cuff) en heb zo'n 3 keer tendinitis gehad, waarvan ik zelfs een keer een volledig jaar buiten strijd ben geweest. Maar ja de combinatie gevechtsport en trainen met zware gewichten is niet bevorderlijk natuurlijk, maar langs de andere kant ben ik toch al bijna 54 en functioneer (meestal toch) nog zeer goed in de sport.
Badminton is niet belastend voor de schouders omdat de slagen vanuit de pols gaan, in tegenstelling tot tennis.
Tja zware schouders en wat spierpijn zijn niet zo erg natuurlijk, maar als het echt pijn word dan moet je voorzichtig worden. Er valt wel wat te zeggen voor het systeem van 3xl eigenlijk, die doet geen schouderpresses maar enkel side laterals, frontals en incline laterals. En ik vermoed dat deze toch indrukwekkende schouders heeft.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Erg jammer maar een verstandige keuze Dressed Black! :thumbs:

Thnx Mino!

Ja schouders zijn het grootste probleem in elke krachtsport, ik ben al twee maal geopereerd (1 x aan elke schouder - rotator cuff) en heb zo'n 3 keer tendinitis gehad, waarvan ik zelfs een keer een volledig jaar buiten strijd ben geweest. Maar ja de combinatie gevechtsport en trainen met zware gewichten is niet bevorderlijk natuurlijk, maar langs de andere kant ben ik toch al bijna 54 en functioneer (meestal toch) nog zeer goed in de sport.
Badminton is niet belastend voor de schouders omdat de slagen vanuit de pols gaan, in tegenstelling tot tennis.
Tja zware schouders en wat spierpijn zijn niet zo erg natuurlijk, maar als het echt pijn word dan moet je voorzichtig worden. Er valt wel wat te zeggen voor het systeem van 3xl eigenlijk, die doet geen schouderpresses maar enkel side laterals, frontals en incline laterals. En ik vermoed dat deze toch indrukwekkende schouders heeft.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Thnx Mino!

Mijn schouders zijn ook snel geblesseerd. :fuu:
Tere k*t dingen dat het zijn. :mad:

allemaal leuk dat 3XL geen oh's doet :) maar OH's zijn net zo leuk aan schoudertrainingen :p

Suc6 Dressed! :thumb:

Laatst bewerkt:
. Er valt wel wat te zeggen voor het systeem van 3xl eigenlijk, die doet geen schouderpresses maar enkel side laterals, frontals en incline laterals. En ik vermoed dat deze toch indrukwekkende schouders heeft.

Ben dik tevreden met m'n schouders, maar wie zegt dat ik geen OH presses doe?

Ik doe ze alleen niet iedere week, maar wissel af

uit m'n rodedraadschema

Dag4: Borst + schouders voorkant
-Week 1
-Barbell press: 1/6/1/6/1/6
-Incline flyes + press: 2*10-8
-Incline press: 2* 8-6
-Cross-over: 1* 15+
-Supinating front raises: 3*8-4 (cheatstyl), 2*12-10 (ultra strickt), 1* max (static hold)

Week 2
-Push press: 1/6/1/6/1/6

-Low incline cable flye 2*10-8
-Dips 2* max
-Cable flye 2 * 10-8

Terug
Naar boven