AndroidHealthClinic

Irish Heart Log

wederom sterk DB - ik zie dat je 2,5 kilo meer pakt op je eerste werkset...is dat een aanhoudende strategie om wekelijks te verhogen, of puur op gevoel?

die variant van fly/press ken ik wel. zelf vind ik het lekker om met een zwaar gewicht flyes te doen tot max en dan overgaan in presses, geloof me - dat is ook een killer!

wederom sterk DB - ik zie dat je 2,5 kilo meer pakt op je eerste werkset...is dat een aanhoudende strategie om wekelijks te verhogen, of puur op gevoel?

die variant van fly/press ken ik wel. zelf vind ik het lekker om met een zwaar gewicht flyes te doen tot max en dan overgaan in presses, geloof me - dat is ook een killer!
Volgens mij doet Dressed dat toch ook..?
Dressed! :D

Supersets zijn altijd killing en helemaal na al hetgene wat je gedaan hebt. Mooi weer om te zien

Hij maakt gewoon een fly beweging en presst het vervolgens en volgens mij wisselt hij gewoon zo om de rep. :p
Maar sterke Incline en afterfinish DB!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.486
Bedankt mannen. Ja ik press eerst en doe dan een flye en zo verder.
Grotesjaak: ik stel mij niet voor dat ik elke training gewicht kan bijpakken, ik zie het wel wanneer dat mogelijk is.

Bedankt mannen. Ja ik press eerst en doe dan een flye en zo verder.
Grotesjaak: ik stel mij niet voor dat ik elke training gewicht kan bijpakken, ik zie het wel wanneer dat mogelijk is.
Oké, ik vind het logischer om eerst de "zwaardere" beweging te doen, en dan over te gaan met de "lichtere" beweging, als bijv. de flyes niet meer lukken, vandaar mijn gedachte...
Tot zondag Dressed! ;)

• #1.490
Pijn in de linkerschouder, geen last na de training van gisteren maar deze nacht begon het, serieuze pijn over heel de schouder. Arm voorwaarts, achterwaarts of zijdelings bewegen kan enkel met pijn. Zelfs de squats die ik wou doen vandaag zijn onmogelijk omdat ik met mijn geblesseerde schouder het gewicht niet in positie kan houden. Ook front squats lukken niet.
Een voordeel van ouder worden is in dit geval dat je het allemaal al meegemaakt hebt en weet dat er maar één logische oplossing is: RUST!
Ik stop voor 14 dagen met trainen en kijk dan welke oefeningen mogelijk zijn. Het heeft geen zin om er nu al rond te trainen want dat zal op de duur de blessure alleen maar verergeren.
Trouwens ik weet dat ik tot ongeveer een maand volledige rust kan nemen zonder spiermassa te verliezen.
Toeval bestaat niet in het leven en dus is er maar één enkele oorzaak voor deze blessure, overbelasting door teveel sets. Het is mij nu duidelijk dat zo'n training niet mogelijk is als naturel.
Conclusie, als ik hersteld ben dan zal mijn training er helemaal anders gaan uitzien, minder sets zal de boodschap zijn.
Ik ga deze rustperiode gebruiken om een en ander te bekijken maar ik vermoed dat ik het trainingssysteem van Impo als basis ga nemen (met een aantal wijzigingen uiteraard), hij doet maar weinig sets maar behaalt wel schitterende resultaten met zijn systeem. Ik ga in zijn log zijn systeem bestuderen en mij daar op richten.

Oei wat een tegenslag! Blijf je we cardio doen deze weken?
Ben benieuwd naar je nieuwe schema, miss iets meer variatie, dus bijvoorbeeld 4 oefeningen met maar 3/4 sets..

Ik ga deze rustperiode gebruiken om een en ander te bekijken maar ik vermoed dat ik het trainingssysteem van Impo als basis ga nemen (met een aantal wijzigingen uiteraard), hij doet maar weinig sets maar behaalt wel schitterende resultaten met zijn systeem. Ik ga in zijn log zijn systeem bestuderen en mij daar op richten.

Damn beest goede keuze jij bent ook een cro-magnum mens( De Cro-magnum mens: hij ontdekte het vuur, het wiel, de landbouw en de frisco).... alleen het is wel powerlift gericht he?

• #1.493
Oei wat een tegenslag! Blijf je we cardio doen deze weken?
Ben benieuwd naar je nieuwe schema, miss iets meer variatie, dus bijvoorbeeld 4 oefeningen met maar 3/4 sets..

Ga ik kan badmintonnen, fietsen, lopen dus dat zit wel snor.
Ja wat meer variatie maar meer in de range van 1 of maximum 2 sets per oefening.

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Damn beest goede keuze jij bent ook een cro-magnum mens( De Cro-magnum mens: hij ontdekte het vuur, het wiel, de landbouw en de frisco).... alleen het is wel powerlift gericht he?

Ja Sarge, ik weet dat het wat meer powerlift gericht is maar ik kan het een en ander aanpassen zodat het wat meer power building word.
Welkom terug uit vakantie Sarge, je bent sterk blijven doortrainen daar ondanks de warmte.

spijtig van je blessure man, maar eigenlijk had je het kunnen zien aankomen met de dosissen AAS die minderden en de trainingen die eigenlijk qua niveau toch omhoog gingen ;)
maarja no harm done, 2 weekje bankliggen en dan weer ouderwets knallen ;)

• #1.495
spijtig van je blessure man, maar eigenlijk had je het kunnen zien aankomen met de dosissen AAS die minderden en de trainingen die eigenlijk qua niveau toch omhoog gingen ;)
maarja no harm done, 2 weekje bankliggen en dan weer ouderwets knallen ;)

Ja ik denk toch binnen twee weken al rond de pijn te kunnen trainen, althans dat hoop ik. We zien wel!
Inderdaad had ik het moeten zien aankomen en had ik mijn trainingen wat moeten aanpassen, maar ja berouw komt na de zonde.

Aww..spijtig van die tegenslag..het moet altijd de beste en meest dedicated personen overkomen...

Maar wie weet sta je er wel beter en droger bij op het einde van die rustperiode, verras ons!:D

• #1.497
Aww..spijtig van die tegenslag..het moet altijd de beste en meest dedicated personen overkomen...

Maar wie weet sta je er wel beter en droger bij op het einde van die rustperiode, verras ons!:D

Ach we hebben allemaal kans op blessures, het hoort er nu eenmaal bij.
Als ik terug kan trainen op een normaal niveau zal ik er alles aan doen om jullie te verrassen:D

Jammer dit! Ging net zo LEKKER!!! :p
Je komt vast zeer hard terug! Gewoon genoeg rust nemen en flink dooreten. Ben je trouwens niet meer een powerlifter dan een bodybuilder aangezien je toch meer powerlifting gericht traint?

• #1.499
Jammer dit! Ging net zo LEKKER!!! :p
Je komt vast zeer hard terug! Gewoon genoeg rust nemen en flink dooreten. Ben je trouwens niet meer een powerlifter dan een bodybuilder aangezien je toch meer powerlifting gericht traint?

Ach ja, blessures gebeuren nu eenmaal! Ik zou mezelf een powerbuilder noemen, ik probeer een combinatie te maken van de twee. Ik zal wel zien wat de toekomst brengt.
Iedereen alvast bedankt voor de sympathie.

Ik had het al een beetje vermoed, en heb er wel eens een hint naar gegeven...
Maar, I'm not one to say I told You so... :D
Maar toch! :windup:
Wel jammer Dressed, maar een deel van het leven éh..?
Even rusten, de schade beperken, en dan een beetje aangepast ertegenaan!
Ik ben benieuwd waar je op uit zal komen straks! :thumb:

Wat denk je, morgen op de markt een biertje pakken? ;)

Terug
Naar boven