MuscleMeat

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.561
Ga dan maar voorlopig dit programma volgen:
Maandag:
Incline Bench press 1 werkset van 10-12.
Incline bench press met een speciaal haltertje waarvan de ringen, verwijderd zijn: 1 werkset van 10-12.
Pullovers 1 werkset van 10-12.
Military Press 1 werkset van 10-12.
Close grip frontals 1 werkset van 10-12.
Incline laterals 1 werkset van 10-12.

Woensdag:
Rack Pulls 3 werksets van 8-10.
Bent over row 3 werksets van 8-10.
Lat Pulls to the front 1 werkset van 10-12.

Donderdag:
Squats 5 werksets van 5-10 en 1 werkset van 15-?

Zaterdag:
Deadlift 5 werksets van 5-10.

Vooral die maandag zal ik zeer voorzichtig moeten zijn, maar ook de lat pulls weet ik niet of ze geen pijn veroorzaken anders drop ik ze.
Als ik deze training kan volbrengen met niet teveel pijn dan denk ik wel vooruitgang te kunnen maken, ook met dit programma.

Maandag wordt een pittige dag, helemaal et die MP ertussen!
Ben benieuwd! Succes weer belgische vrind..

Balen dat de blessure zo lang blijft aanhouden. Zal ook wel te maken hebben dat je clean door het leven gaat. Ik vraag me af of een lichte herstel kuur je nu niet zal helpen om van dit probleem af te komen.

geef hem geen vuile gedachten mc :p!

Is ook niet mijn bedoeling hem aan de AS te praten... maar voor het herstel.

i know, was maar een grapje bro ;)

Zwaar schema voor je onderrug amai!:bierbang:

Mwa, 1 werkset valt nog mee. :p

Succes beest!
Wist je dat onderzoek heeft vastgesteld dat om maximaal kracht te ontwikkelen/trainen, één werkset tot positief falen het beste resultaat geeft?
Da's puur voor kracht.
Voor BB moet je meerdere sets op die manier doen.

Go for it Dressed! :thumbs:

Wist je dat onderzoek heeft vastgesteld dat om maximaal kracht te ontwikkelen/trainen, één werkset tot positief falen het beste resultaat geeft?
Da's puur voor kracht.
Voor BB moet je meerdere sets op die manier doen.

Go for it Dressed! :thumbs:

Ik heb net geleerd dat je 20-30 hh moet doen voor 1 oefening op 75-85% 1rm voor BB?

Vervelend voor je die blessure. Ik hoop dat je weer snel gaat knallen.:)

Ik heb net geleerd dat je 20-30 hh moet doen voor 1 oefening op 75-85% 1rm voor BB?
Dat klopt dan toch ook.
2 tot 3 werksets met 75% helemaal tot het uiterste gaan na de warming up.
Alleen Harpep is wat meer PL gericht dan BB denk ik hoor.

En voor ieder (goed?) systeem is er wel een systeem te vinden dat het weer anders doet.
Het was maar één onderzoek natuurlijk, waarover ik las.
Maar het komt dus evt wel overeen met elkaar.

Als ik 1RM Bench met 80 kan ik nevernooit 20 herhalingen maken met 60 hoor..
Mogen ook 20 tot 30 sets met 60kg zijn hoor, no problemo. ;)

Ik heb net geleerd dat het geen klote uitmaakt wat je doet, als je je er maar voor 100% voor in zet. Voor iedereen werken weer andere dingen, en er is niet zo iets als een ideaal schema wat voor iedereen werkt.

Sterkte met de blessure man!

• Like
Waarderingen: Loo
Ik heb net geleerd dat het geen klote uitmaakt wat je doet, als je je er maar voor 100% voor in zet. Voor iedereen werken weer andere dingen, en er is niet zo iets als een ideaal schema wat voor iedereen werkt.

Sterkte met de blessure man!
Eigenlijk klopt dat ook wat jij zegt.
Want ook Chad Waterbury en Harpep zeggen in verschillende repranges te werken, met verschillende percentages van je (geschatte?) max.
Ook is het verstandig zowel langzaam als snel en explosief te trainen, enz. enz.
Dus inderdaad, als je er maar voor gaat, en intensief traint, met voldoende aandacht voor het herstel, ben je op de goede weg! :thumbs:

Bovenstaande klopt wel (behalve die 20 reps) Je hebt een schema nodig wat voor jou werkt. Ik heb zelf ook een niet bepaald alledaags schema, maar voor mij werkt het.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.578
Bedankt allemaal mannen voor de morele steun en wat het beste systeem betreft, ik denk ook niet dat zoiets bestaat. Normaal train ik het liefst een all out systeem dat diep in de reserves gaat maar het zal wel zo zijn dat je ook met 1 of 2 sets per oefening goede vooruitgang kan maken. In ieder geval is het nu pure noodzaak gezien mijn blessure. Ik zie wel waar het me brengt en hoop in elk geval dat ik tenminste dit kan doen ondanks die blessure. Maar ik zal het goed in de gaten houden en als zelfs dit niet gaat dan ga ik denken aan een eventuele operatie of een extreem lange rust, ik voel me nog veel te goed om mijn schouder helemaal te verkloten en de toekomst zal antwoord geven.
Mc: ik heb definitief een punt gezet achter mijn steroiden verleden en ik besef maar al te goed dat een wekelijkse dosis deca mijn herstel zal bevorderen maar dan ben ik weer vertrokken en dat wil ik niet meer. De natuur zal zijn werk moeten doen.
Spanksta: ik denk niet dat die maandag zo zwaar gaat zijn, ik zal moeten opletten dat ik niet in slaap val met slechts 6 setjes voor borst én schouders:)

A oui, Monseigneur 'arpep. ;)

Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over die gehaktbal!
Welke trouwens het lekkerst is met een vers, klein gesnippert uitje, wat rode peper heel fijn gesneden, en kurkuma en nog wat kruiden, en een klein snufje zout! :D
En dan graag een onsje of zes voor Hummertje daarvan!

En over dat je tussen BB en PL in zit..?
Oké, eigelijk is er in het begin, als je een basis aan het leggen bent eigenlijk niet zo heel veel verschil vind ik.
Sterker en groter is altijd goed vind ik.
Pas later kan een PL zich zorgen gaan maken over in welke gewichtsklasse hij uit kan/wil komen.

Ik probeer je ook zeker niet tegen te spreken hoor.
Daarvoor schat ik jouw kennis te hoog in, en van de mijne weet ik dat hij nog onvoldoende is...

Terug
Naar boven