AndroidHealthClinic

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.601
Training van gisteren:
Rack Pulls:
4 setjes om op te warmen en:
1e set: 250 x 12.
2e set: 270 x 10.
3e set: 280 x 8.

Bent over row:
1e set: 100 x 13.
2e set: 120 x 8.
3e set: 130 x 6.
4e set: 135 x 4.

Geen zin meer in die shit lat pulls, genoeg is genoeg.

Geen last gehad van de schouder bij de row?

Toch nog steeds zeer volwassen gewichten.

Haha geen zin in die shit lat pulls.
Hoelang ben je ongeveer bezig met die training?

heerlijk weer die
goeie gewichten

• #1.606
Lekkere gewichten Dressed; alleen je aantal sets verbazen me.
Hebben zo weinig sets wel effect???:)

• #1.608
Lekkere gewichten Dressed; alleen je aantal sets verbazen me.
Hebben zo weinig sets wel effect???:)

Tja kijk eens naar Impo en Robke, dat zijn toch niet de eersten de besten en die doen ook maar weinig sets. ik denk dat het even effectief is als mijn normale manier van trainen met veel sets, correctie ik weet het eigenlijk wel zeker. Het probleem is dat ik graag met veel sets train tot het uiterste, maar helaas laat mijn schouder me dat niet toe.

Training van gisteren:
Rack Pulls:
4 setjes om op te warmen en:
1e set: 250 x 12.
2e set: 270 x 10.
3e set: 280 x 8.

Bent over row:
1e set: 100 x 13.
2e set: 120 x 8.
3e set: 130 x 6.
4e set: 135 x 4.

Geen zin meer in die shit lat pulls, genoeg is genoeg.

Wtf die bent over rows zijn bruut!:cool:

Tja kijk eens naar Impo en Robke, dat zijn toch niet de eersten de besten en die doen ook maar weinig sets. ik denk dat het even effectief is als mijn normale manier van trainen met veel sets, correctie ik weet het eigenlijk wel zeker. Het probleem is dat ik graag met veel sets train tot het uiterste, maar helaas laat mijn schouder me dat niet toe.

Hoppa, dus als het mis loopt is het weer mijn schuld :p

Tsja, ik denk niet dat je veel sets nodig hebt, enkel je worksets hebben eigenlijk invloed of nut.
Dus waarom zou je dan je lichaam vooraf of nadien helemaal afpeigeren. Gewoon de max intensiteit op
je laatste en zwaarste set zetten is voldoende imo. Zo herstel je ook beter, sneller. En dat is dus meer
groei en minder belastend op je CNS.

Dikke rackpull bro. Zo zwaar kan ik mijn barbell niet eens belasten denk ik :roflol:

• #1.611
Wtf die bent over rows zijn bruut!:cool:

Thnx Nico!

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Hoppa, dus als het mis loopt is het weer mijn schuld :p

Tsja, ik denk niet dat je veel sets nodig hebt, enkel je worksets hebben eigenlijk invloed of nut.
Dus waarom zou je dan je lichaam vooraf of nadien helemaal afpeigeren. Gewoon de max intensiteit op
je laatste en zwaarste set zetten is voldoende imo. Zo herstel je ook beter, sneller. En dat is dus meer
groei en minder belastend op je CNS.

Dikke rackpull bro. Zo zwaar kan ik mijn barbell niet eens belasten denk ik :roflol:

Ja als ik niet groei geef ik gewoon jou de schuld, neen serieus ik ben ook wel van mening dat je ook met weinig sets (maar dan wel sets die tellen) grote vooruitgang kan maken. Het is waarschijnlijk zelfs zo dat je dan nog beter groeit door betere herstelling zoals jij zegt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes gewerkt Dressed en ben het ook met jou en Robke eens.
Na wat "privelessen" van Harpep ben ik er ook achter dat 20-30 hh op de compounds voldoende is. Hoe je uiteindelijk de sets indeelt maakt geen reet uit als je het maar zwaar doet en progressief overloaden.

5x5 8x3 3x8 5-4-3-2-1 etc.

• #1.613
Netjes gewerkt Dressed en ben het ook met jou en Robke eens.
Na wat privelessen van Harpep ben ik er ook achter dat 20-30 hh op de compounds voldoende is. Hoe je je sets indeelt maakt geen reet uit als je het maar zwaar doet en progressief overloaden.

Ja jouw systeem van 5x5 of 4x6 enzovoort, met de focus op de laatste set die all out moet zijn is uitstekend ja. Mijn vroegere systeem van heel veel sets heb ik definitief afgeschreven, ik heb geen zin om steeds weer in de lappenmand te liggen.

En ook 20 - 30 echt harde herhalingen is voor veel mensen niet te doen.
De meesten van ons kunnen/willen/weten niet hoe, tot het gaatje te gaan, en stoppen ruim voor het eind in zicht is.
En misschien is dat maar goed ook...
Vooral uit het oogpunt van herstellen.
Voor mij gaat het iig niet meer, maar als je jong bent is het wel de manier denk ik.
Dressed, jij hebt het ook lang volgehouden om tot het gaatje te trainen, maar op een gegeven moment houd dat op denk ik.
Het is al fantastisch dat je het zo lang kon, ook al gebruikte je dan wat ondersteuning.
Ik denk dat Sarge, met zijn ondersteuning :eek: er ook nog wel een tijdje mee weg komt. ;)

niet overdrijven Hummer 75-85% 1rm is een brede range broeder en valt best mee. Gewoon elke week overloaden met deloads

• #1.616
Heb trouwens daarstraks nog even de benen getraind, dit was het resultaat:
Squats 5x5 met 155 kg. Ging very easy, de volgende keer mag er wel wat meer op de stang.
Dan nog een setje er bij van 100 voor 15 herhalingen.

+ Deadlift:
5x5 met 230 kg. Ging ook heel simpel.
Het voordeel tegenover mijn vroegere trainingen is dat ik nu nooit moe ben, deze manier van trainen lijkt wel een zondagswandeling.

hehehe zieke gewichten dressed

niet overdrijven Hummer 75-85% 1rm is een brede range broeder
Dat is zo, maar volgens recente onderzoeken moet een BB'er enkele sets tot positief spierfalen gaan om de beste resultaten te bereiken.
En of je dat doet met 75% of 85% maakt eigenlijk voor je gevoel niet zo heel veel meer uit.
Met 75% kom je iets dichter bij je werkelijke positieve spierfalen dan met 85% denk ik.
Dit omdat de "afstand" tussen een rep met 75% kleiner is dan met 85%
Am I making sense..?

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

Ondanks dat ik zowiezo niet graag wandel, ben ik blij dat mijn schaarse zondagswandelingen niet zo zwaar zijn Dressed...
Je blijft een sterk beest man! :bow:

Laatst bewerkt:
  • #1.619
En ook 20 - 30 echt harde herhalingen is voor veel mensen niet te doen.
De meesten van ons kunnen/willen/weten niet hoe, tot het gaatje te gaan, en stoppen ruim voor het eind in zicht is.
En misschien is dat maar goed ook...
Vooral uit het oogpunt van herstellen.
Voor mij gaat het iig niet meer, maar als je jong bent is het wel de manier denk ik.
Dressed, jij hebt het ook lang volgehouden om tot het gaatje te trainen, maar op een gegeven moment houd dat op denk ik.
Het is al fantastisch dat je het zo lang kon, ook al gebruikte je dan wat ondersteuning.
Ik denk dat Sarge, met zijn ondersteuning :eek: er ook nog wel een tijdje mee weg komt. ;)

Tja het is natuurlijk heel moeilijk te zeggen waardoor ik deze hinderlijke blessure gekregen heb, maar een ding weet ik zeker als ik mijn vooropgestelde doel wil bereiken van trainen tot mijn zeventigste dan is dat onmogelijk met mijn oude systeem. Met dit nieuwe systeem van minder sets en weinig inspanning zal ik uiteindelijk mijn sportief leven rekken.

Bergrijp nu wat je bedoelt eigenlijk hum die afspraak is zeer klein idd my bad.

Terug
Naar boven