XXL Nutrition

Iron Devoted Powerlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
gehe volgende keer beter?
Ik ben best tevreden met deze training hoor!
Heb ff terug gekeken en heb dit jaar nog niet meer gedaan dan 3x120kg met de normale grip.Druk nu ook vast nog wel 140kg, maar reppen wil gewoon niet zo..

gehe volgende keer beter?
Ik ben best tevreden met deze training hoor!
Heb ff terug gekeken en heb dit jaar nog niet meer gedaan dan 3x120kg met de normale grip.Druk nu ook vast nog wel 140kg, maar reppen wil gewoon niet zo..
Ik heb er vertrouwen in hoor. :p Nu je schouders weer beter zijn gewoon rustig opbouwen en niet meteen te veel willen.

Als er er toch bijzet dat je gefailed heb.. moet je natuurlijk wel het echte doel van je training erbij zetten.. nu zouden mensen kunnen denken dat je doel 2rm was bij BP.. die 3 voor de F kijkt toch niemand naar..
je echte training zag er zo uit :

Vandaag met Champ getrained!

Bankdrukken:
20x20kg
8x60kg
5x90kg
5x105kg
3x115kg
3x125kg,3F
3x125kg,3F
3x125kg,3F
2x120kg deze kan ik me niet herinneren..
5x100kg,techniek.
-techniek is slecht,gewicht was ook niet zo...gevoel was wel top!

Decline bankdrukken:
5x90kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
-1e keer,Nice!

Incline bankdrukken:
5x50kg
2x90kg
5x70kg
5x70kg

preexhaustion set flyes - incline BP
Flyes:8x16kg - 3x70-6x50

Optrekken met brede grip
5xBW
8xmet hulp!
Comment: cool,veel geleerd!en super gevoel in me chest!

Ik vond het een lekkere training.. alleen jammer dat je me lucht ff wegsloeg die ene keer:rolleyes:
Bankdruk techniek was raar.. alsof je jaren met shirt traint, maar niet kon touchen en daarom een alternatieve techniek verzonnen hebt om te kunnen touchen! maar dat gaat we eruit halen! bankdrukken moet gewoon van punt A - naar B!

Verder ging decline lekker voor een eerste keer.. nu de eerste keer niet zo zwaar gegaan, maar volgende keer wat zwaarder om de zwakke punten te kunnen beoordelen!

Incline misste je kracht in. ik had verwacht dat een MP monster een betere incline zou hebben..

Schouder blessure geen last van gehad zei je? behalve toen je er op lette..
Een rechte lijn van A naar B spreekt de grote spieren aan. afwijkende bewegingen moeten extra gestabiliseerd worden waardoor kleine spieren moeten werken. ongewone bewegingen kunnen dan zorgen voor overbelastingen. ik zou terug naar basis gaan en eerst die techniek verbeteren. ik zou als doel volgende week zondag weer 3x3x125kg nemen..
en zou maandag 1 setje banken van 40kg 10 reps puur op techniek! en donderdag weer 1 setje van 40 kg 10 reps op techniek!
en geen explosiviteit bullshit! gewoon dynamisch blijven bewegen.. geen explosies enzo.. dat is voor pussies die denken dat He-man en andere stripfiguren echt zijn en auto's kunnen overgooien:cool:

• #1.364
al die setjes weet ik niet meer!dacht dat je na 125kg er nog een keer 5kg af had gehaald,maar boeit ook niet!
Ga op me techniek letten!
200 bench over 1 jaar!

140 3x3 over 2 maanden

Gogo Iron devoted! Ga je vandaag nog events trainen? Ik kom te laat dus ga thuis wat klussen.

nice.

! !
!
! !

over 1 jaar lezen we hier 1x200 bench.

met deadliften?

ot nice dat je bench beter aanvoelt!

Ben je niet zo van de speedreps?
Mij helpt het zeker wel.

Nee.. maar ik geloof gerust dat andere mensen er voordeel bij hebben.

Als ik een lege stang pak en doe die explosief dan zou ik bij de eerste 2 reps als de boel kunnen verrekken.. ik gooi alles erin. net als een tennis balletje weggooien. is knudde.

als jij een setje pakt van SQ of BP en er gebeurt iets. zoals dat de barbell wordt tegengehouden of ergens tegenaankomt of weet ik veel wat. dan is je snelheid eruit en je concentratie vaak weg. dan heb je raw power nodig om jezelf te redden.! en als je 300 bankt of meer dan houd het gewicht te toch wel genoeg tegen.. hoewel als je die BP van mij van 260,5kg zie gaat die ook lekker snel omhoog en geen speedbench training gedaan in die periode:p

Ik maak wel gebruik van speedreps (Dynamic Effort- DE, sets van 1-2 reps in 60-80% 1rm), tijdens opwarming.
Dit is een Neurologisch/ Functioneel iets.

De gebruikte term hiervoor is neuromusculaire efficiëntie. Ofwel, in hoeverre is je motorische zenuwstelsel in staat de spieren optimaal te laten aansturen voor het leveren van Maximale Kracht.
Simpel gezegd, hoe haal je er uit wat er in zit.

Het trainen in deze zone geeft de volgende resultaten:

• Neuromotorische optimalisatie van de beweging. M.a.w. leert je het zenuwstelsel de juiste motorische eenheden op het juiste moment aan te sturen.

• Verbeteren van de explosieve kracht (starting strength).

• Verbeteren van de acceleratie kracht (speed strength).

• Toename neuromusculair vermogen (generating power). Heeft een gunstige invloed op de ontwikkeling van maximale kracht.

• Indien voorafgaand aan ME Sets: Neuromotorische opwarming (neuromuscular primer). Kortom je brengt je lichaam sneller in een optimale staat om ME werk te doen.

tja ik raak niet onder de indruk.
max kracht is zoveel mogelijk motorunits aansturen.
dit bereik je door krachttraining in het algemeen..

starting strenght. heeft ook te maken met de elasticiteit van spieren. en ondersteunende spieren zoals de lats.

kracht is gewoon motorunits aanspreken. en een speedbench training is gewoon 1 van de methode dit te bereiken.. 1 van de vele.. niet de ene noodzakelijke!

• #1.372
zow zow,wat een gespamm weer tijdens mijn absentie!

• #1.373
training vandaag:

Deadlifts:
5x70kg
5x120kg
2x160kg
1x200kg
1x200kg
1x200kg
1x200kg
1x200kg
-5kg meer dan volgens schema moet!ging erg makkelijk!denk 220 wel weer te kunnen pullen.

Par box squats+lightbands:
2x5 60kg
3x100kg
3x140kg
2x165kg
2x165kg
2x165kg
-3x2 165kg is PR!!!!

Reversed band deads (average):
1x190kg
1x220kg
1x250kg
1x270kg
1x270kg
-wel ok,niet echt heel leuk ofzo..

1 arm dumbbell snatch:
3x25kg l+r
3x30kg l+r
3x35kg l+r
3x40kg l+r
-1e keer,voelde nice!!

Comment:mijn mini cut van 4kg doet me toch wel goed,meer energie.en ook wat explosiever!

Mini cut? Dat is 1 dag iets minder eten en 1x extra schijten man.

Lekker volume!

Nette Squats en Deads! One-arm DB snatch is idd wel een geile oefening.

• #1.376
Ik weet niet wat je BF momenteel is maar je kunt makkelijk zonder krachtverlies cutten tot 15% en sommige mensen nog wel lager ook. Bij mij begon ik het te merken toen ik ergens tussen de 14 en 15% zat.

• #1.378
nice deadlifts broeder!

Ik wil ook bands! Dan kan ik ook pro banded boxsquats doen. :'(

Succes met cutten, gief us pics.

Terug
Naar boven