AndroidHealthClinic

Ironslave vs smolov

Wist niet precies hoever ik kon gaan vandaar 4 pogingen.
Ik denk dat ik er ongeveer 10 kg af moet tellen voor de wraps, dat zou dan een vooruitgang zijn van een dikke 20 kg in 3 weken.

Ik ga nu dus 2 weken speedwerk doen... dat klopt volgens mij wel volgens het schema. Weet alleen niet precies wat ik voor de 4 weken daarop in moet vullen als max gewicht, jij een idee starter?

lastig.... als je denkt dat je 10 kilo eraf RAW zou kunnen kan je voor de zekerheid 15 eraf halen? gooi je em op 185 ofzo... gefeliciteerd sowieso met je pr. post je wel het speed werk? ben ik ook wel benieuwd naar hoe je dat gaat indelen

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk idd dat ik het op 185 ga gooien... heb even 192 ingevuld maar heb daar mijn twijfels over of ik het zou halen.... Ik zal idd ook het speedwerk posten... jij nog ideën daarover?

db jump squats, belt squats, box jumps, depth jumps, misschien sprints?, speed deads, leg press.... etc ;)

cool 1 van de eersten die smolov af maakt!Nu de volgende cycle ook pakke hea!

Je mag na de 1e cycle (3WK) 3WK niet squatten, dan 1RM testen, en dan met die 1RM cycle 2 doen (dat is weer 4WK).

Je mag na de 1e cycle (3WK) 3WK niet squatten, dan 1RM testen, en dan met die 1RM cycle 2 doen (dat is weer 4WK).

Volgens mij is dit niet volgens de originele Smolov

---------- Toegevoegd om 22:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

Vandaag 1e keer speedwerk gedaan... heb hier weinig ervaring mee en wist dus ook niet echt goed hoe ik het aan moest pakken.

Speed Deadlifts:
12x70
10x120
20x150 (snoeihard en snel zonder rust)
5x170 (bewust weinig reps nu... waren wel heel erg hard)

Box jumps (schat 120 hoog )
4x8

Daarna 1 set op ongeveer 60cm met 20 kg om mijn nek

Dumbbell clean and press (in één lijn door naar de press)

4x8x36kg

je kunt ook gewoon wat powercleans en snatches doen......

zeer mooie progressie hier ! nice !

Gefeliciteerd mooie vooruitgang en tof dat je het hebt gehaald.

je kunt ook gewoon wat powercleans en snatches doen......

ja was ik ook al van plan, toch bedankt;)

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

zeer mooie progressie hier ! nice !

Thanks;)

---------- Toegevoegd om 12:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Gefeliciteerd mooie vooruitgang en tof dat je het hebt gehaald.

Thanks Gijs, nu de intensity phase nog!

Ha,

Ik volg me tplezier deze log! Kende smolov nog niet, maar ik ben dan ook een beginner. Erg leuk om dit te volgen.

View My Video

Hier een filmpje van de 202kg squat, geen ervaren spotters erbij staand dus ze waren een beetje zenuwachtig. Mijn techniek was ook niet perfect maar hij ging wel!

Let niet op de bewegingen van mijn hoofd in het begin, probeer altijd de stang goed in mijn nek te drukken:p

Helemaal vergeten om mijn training van vandaag te posten haha:p
Heb voor het eerst farmers walk gedaan.
Was ongeveer 50 meter (25 heen, 25 terug)

-60kg
-80kg
-100kg
-100kg
-80kg

De 2e set van 100 kilo heb ik hem tussendoor een keer neergezet... geen flauw idee of 100 kg goed is of niet, had ook geen magnesium dus zal ook wel iets schelen.

Daarna mijn auto tegen een helling op geduwd, helling was een goeie km lang en liep omhoog richting een brug, echt ONGELOOFLIJK zwaar, hebben hem met drie man steeds om de beurt omhoog geduwd, echt zwaar!

Netjes man!! Filmpje is lekker duidelijk! Waar ben je ooit mee begonnen (met squat gewicht).

Succes verder!

nice squat man

squat je altijd high bar>?

Speed reps is niet high rep.
Meestal doe je 2/3 herhalingen met een bepaald percentage van je 1RM (uiteindelijk is barspeed het belangrijkste though).

Netjes man!! Filmpje is lekker duidelijk! Waar ben je ooit mee begonnen (met squat gewicht).

Succes verder!

Thanks! Mijn 1e wedstrijd... toen ik 16 of 17 was boog ik een 120 kilo, was altijd al slecht in kniebuigen... daarna ben ik er echt hard aan gaan werken maar het was nog niet echt spectaculair.... nu met smolov word het dat hopelijk wel:p

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Speed reps is niet high rep.
Meestal doe je 2/3 herhalingen met een bepaald percentage van je 1RM (uiteindelijk is barspeed het belangrijkste though).

Thanks, zal het volgende keer eens proberen

---------- Toegevoegd om 12:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

nice squat man

squat je altijd high bar>?

Squat tot nu toe altijd high bar ja... ben er wel mee bezig om over te stappen op low bar maar kost me heel veel moeite. Doet echt pijn aan mijn polsen en heb het gevoel dat de bar elk moment van mijn rug kan donderen, maar word aan gewerkt;)

View My Video

Hier een filmpje van de 202kg squat, geen ervaren spotters erbij staand dus ze waren een beetje zenuwachtig. Mijn techniek was ook niet perfect maar hij ging wel!

Let niet op de bewegingen van mijn hoofd in het begin, probeer altijd de stang goed in mijn nek te drukken:p

Haha irritante spotter achter je precies.

Terug
Naar boven