MuscleMeat

Is het echt mogelijk om jezelf te reinigen van alle rommel?

wat moet ik met je link

---------- Toegevoegd om 08:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

Als je geen idee hebt waar je het over hebt, dan kun je beter niets zeggen Saik0. Ik zie dat je nu al welgeteld een maand lid bent. Wat heb je in die tijd allemaal al gedaan behalve een beetje cynische reacties plaatsen?

Als je dat zo graag wilt weten: kijk even mijn posts door ;) Steek je nog wat van op!

Jammer dat je zo snel op je teentjes bent getrapt, suikerdipje?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is dr nu weer mis met suiker en enummers. In b4 hippytopic

Er is niks mis met e nummers. Je kan ze als mens best goed eten. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt om producten langer te bewaren of een honger gevoel op te wekken. Dit is een moderne naam voor de ingewikkelde dingen die eerder op een etiket stonden. Een e nummer klinkt minder eng en dat is waarom ze worden gebruikt. Ik maak alleen de keuze om bewust met mijn eten om te gaan en het gewoon vers te maken of zelf te bepalen hoeveel ik er van eet.

Er is ook niks mis met suiker. Suiker is heel goed voor je. Het is alleen wel zo dat wij er teveel van binnen krijgen zonder dat we er bij stil staan. Dat is dan wel weer slecht.

Wat een onzin dit. Ga je ook geen gedomesticeerde dieren eten? Vis alleen uit het wild? Geen gedomesticeerd fruit zoals banaan? Waarom zou iets dat toevallig ontstaan is in de natuur gezond en reinigend zijn, en iets dat doelbewust door mensen gemaakt is, vervuilend?

https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_nature

Teveel? Teveel voor wat? Wat gebeurt er hierdoor

Te veel suiker is slecht voor je lichaam omdat je er diabetes van kan krijgen. Het betekend niet dat je het meteen krijgt en het risico is ook klein. Het risico is alleen wel aanwezig. Je afweersysteem werkt er minder goed door en suiker zorgt er voor dat je op de langere termijn minder snel reageert.

---------- Toegevoegd om 11:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:56 ----------

Wat een onzin dit. Ga je ook geen gedomesticeerde dieren eten? Vis alleen uit het wild? Geen gedomesticeerd fruit zoals banaan? Waarom zou iets dat toevallig ontstaan is in de natuur gezond en reinigend zijn, en iets dat doelbewust door mensen gemaakt is, vervuilend? http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_nature

Ik zeg toch niet dat het meteen gezond is? Het is alleen beter als knorpakketjes en cola.

alles waar TE voor staat is slecht :) geen rede om alles drastisch aan te pakken..maar gewoon een beetje te letten op wat je doet.

en menig bb'er doet dit wel hoor..

alles waar TE voor staat is slecht :) geen rede om alles drastisch aan te pakken..maar gewoon een beetje te letten op wat je doet. en menig bb'er doet dit wel hoor..

Ik dacht dat dit een bodybuilding forum was waar je het over zulke dingen kon hebben. Niet iedereen denkt er hetzelfde over als jou en als je het er niet mee eens bent maar er geen discussie over wil, snap ik niet waarom je reageert. Blijkbaar was mijn gedachte fout dat je het er hier over kon hebben met mensen en ze je misschien tips konden geven.
Ik kan hier denk ik beter mee verder gaan buiten dit forum. Wat mij betreft mag die wel gewoon gesloten worden.

Ik dacht dat dit een bodybuilding forum was waar je het over zulke dingen kon hebben. Niet iedereen denkt er hetzelfde over als jou en als je het er niet mee eens bent maar er geen discussie over wil, snap ik niet waarom je reageert. Blijkbaar was mijn gedachte fout dat je het er hier over kon hebben met mensen en ze je misschien tips konden geven. Ik kan hier denk ik beter mee verder gaan buiten dit forum. Wat mij betreft mag die wel gewoon gesloten worden.

Lieverd, ik reageer gewoon normaal hoor?? Ik ga juist de discussie met je aan en biedt je gelegenheid om jezelf toe te lichten..

Ik snap gewoon niet dat je voor het extreme gaat als je beseft dat teveel suiker slecht voor je is? Als je iets posts dan kan je verwachten dat anderen hier een andere kijk op hebben, en in dit geval, zit niemand hier met jou op 1 lijn. Zet dit je niet aan het denken? Al met al moet je het natuurlijk gewoon zelf weten, ik snap alleen niet waarom jij jezelf zoveel dingen ontneemt..daar dit totaal niet nodig is. Het leven is te kort voor deze crap!

Lieverd, ik reageer gewoon normaal hoor?? Ik ga juist de discussie met je aan en biedt je gelegenheid om jezelf toe te lichten.. Ik snap gewoon niet dat je voor het extreme gaat als je beseft dat teveel suiker slecht voor je is? Als je iets posts dan kan je verwachten dat anderen hier een andere kijk op hebben, en in dit geval, zit niemand hier met jou op 1 lijn. Zet dit je niet aan het denken? Al met al moet je het natuurlijk gewoon zelf weten, ik snap alleen niet waarom jij jezelf zoveel dingen ontneemt..daar dit totaal niet nodig is. Het leven is te kort voor deze crap!

Daar ben ik mij ook van bewust. Ik wil alleen wel als ik ergens een mening over heb er iets zinnigs over kunnen zeggen. Dat is ook de reden dat ik het eerst een periode probeer. Hoe vaak lees je wel niet in een fitness blad dat er weer iets slecht voor je is etc. Ik heb daar verschillende meningen over maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik probeer het nu dus en kijk wat mijn mening hierna is zodat als ik daar iets over zeg tegen iemand anders, het ook ergens op gebaseerd is. Ik heb bij dit sticky de keuze gemaakt om ervaring op te doen en op basis daarvan een mening te hebben i.p.v. een mening ergens over te hebben wat ik ergens lees.

Om even back on topic te komen, merk je al verschil? Ik denk eigenlijk ook dat zolang je niet TE veel van iets eet, dat het allemaal wel meevalt. Toch hoor je vaak verhalen van mensen die zeggen zich veel beter te voelen sinds ze gestopt zijn met suiker en e-nummers enzo. Ik ben dus wel benieuwd naar je ervaringen! Alhoewel een placebo-effect idd lastig uit te sluiten is.

Quest heeft er deze maand ook nog een artikel aan gewijd: (geen wetenschappelijke bron natuurlijk, maar wel een leuk en duidelijk artikel)
http://www.quest.nl/artikel/help-een-e-nummer

Om even back on topic te komen, merk je al verschil? Ik denk eigenlijk ook dat zolang je niet TE veel van iets eet, dat het allemaal wel meevalt. Toch hoor je vaak verhalen van mensen die zeggen zich veel beter te voelen sinds ze gestopt zijn met suiker en e-nummers enzo. Ik ben dus wel benieuwd naar je ervaringen! Alhoewel een placebo-effect idd lastig uit te sluiten is.

Dat is absoluut mogelijk. Ik ben zelf bekent met het placebo effect. Dat is waarom ik dit samen met nog iemand doe. Als wij beide onafhankelijk van elkaar hetzelfde ervaren dan is de kans van een placebo al een stuk kleiner. Zelf zou ik niet weten op dit moment hoe je dat beter kan uitsluiten.

Ik merk tot nu toe dat je smaken beter kan onderscheiden en dat fruit zoeter smaakt als eerder. Ook merk ik dat het een stuk makkelijker wordt om bepaalde producten links te laten staan omdat ik er gewoon geen zin in heb. Qua wiet merk ik dat ik wat minder loom ben de hele dag. Voor de rest is er nog niet echt iets gebeurd.

Daar ben ik mij ook van bewust. Ik wil alleen wel als ik ergens een mening over heb er iets zinnigs over kunnen zeggen. Dat is ook de reden dat ik het eerst een periode probeer. Hoe vaak lees je wel niet in een fitness blad dat er weer iets slecht voor je is etc. Ik heb daar verschillende meningen over maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik probeer het nu dus en kijk wat mijn mening hierna is zodat als ik daar iets over zeg tegen iemand anders, het ook ergens op gebaseerd is. Ik heb bij dit sticky de keuze gemaakt om ervaring op te doen en op basis daarvan een mening te hebben i.p.v. een mening ergens over te hebben wat ik ergens lees.

Nou ik ben benieuwd (srs) Hoe ziet je voeding er momenteel uit?

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Fout: dan is het Te tevreden :cool:

Nou ik ben benieuwd (srs) Hoe ziet je voeding er momenteel uit? ---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ---------- Fout: dan is het Te tevreden :cool:
Ik begin de dag meestal met een beetje kwark, daar gooi ik dan wat noten doorheen. Ook drink ik daar wat koffie bij. Twee uur later eet ik wat gekookte eitjes die ik in thee heb gekookt. Ook eet ik daar brood met kaas bij. (ik ben me bewust van alles wat er mis is met brood maar dat is voor een volgende keer) twee uur later eet ik rijst met kip en wat fruit. drie uur later eet ik weer wat fruit met rijstwafels waar dan kipfilet op zit. drie uur later eet ik wat ik kan vinden in de winkel aan avond eten. Dit is eigenlijk elke dag verschillend. tegen de avond drink ik meestal voor het slapen gaan even een shake. Dit doe ik natuurlijk ook na het trainen.
Later zal ik uitschrijven hoe dat zit met calorieën etc.

Om nog even door te spelen op het tevreden dingetje; veel te tevreden. :D

Laatst bewerkt:
tenzij je echt een lompe bak rijst met kip eet of 'wat noten' verstaat als 100~ gram noten lijkt het me dat je voor iemand van jouw stats veel te weinig kcals binnen krijgt?

het is een redelijk grote bak kwark met noten inderdaad flink veel noten :P Ook eet ik voor ongeveer 3 normale personen avond eten. Zal later de hoeveelheden er bij zetten.

Ik begin de dag meestal met een beetje kwark, daar gooi ik dan wat noten doorheen. Ook drink ik daar wat koffie bij. Twee uur later eet ik wat gekookte eitjes die ik in thee heb gekookt. Ook eet ik daar brood met kaas bij. (ik ben me bewust van alles wat er mis is met brood maar dat is voor een volgende keer) twee uur later eet ik rijst met kip en wat fruit. drie uur later eet ik weer wat fruit met rijstwafels waar dan kipfilet op zit. drie uur later eet ik wat ik kan vinden in de winkel aan avond eten. Dit is eigenlijk elke dag verschillend. tegen de avond drink ik meestal voor het slapen gaan even een shake. Dit doe ik natuurlijk ook na het trainen.
Later zal ik uitschrijven hoe dat zit met calorieën etc.

Om nog even door te spelen op het tevreden dingetje; veel te tevreden. :D

Op zich is er niks mis met dit eetschema, maar denk je dat je dat op lange termijn vol zou kunnen houden? Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar ik vind het erg lastig om te blijven varieren. Het kan wel, maar het kost toch wel meer moeite en tijd en ik heb dat er toch niet voor over.

Op zich is er niks mis met dit eetschema, maar denk je dat je dat op lange termijn vol zou kunnen houden? Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar ik vind het erg lastig om te blijven varieren. Het kan wel, maar het kost toch wel meer moeite en tijd en ik heb dat er toch niet voor over.

Je moet op een andere manier naar eten gaan kijken. Het is meer een mindset die je er bij moet hebben. Eten hoeft niet altijd lekker te zijn.

oke dan had ik er toch een ander beeld bij, ik ging ervanuit dat je alleen maar natuurproducten ging eten... en zoals je wss wel weet groeit kwark ook niet aan een boom :)

je gaat gewoon 'clean' eten.. en je maakt er één of ander magisch dingetje van (lijkt het)

dan ben ik eigenlijk dus al gezuiverd, als ik mijn schema bekijk :)

800 gram witvis
500-1000 gram (verse) groente
500 gram magere franse kwark
50 gram gemengde noten
15 gram gebroken lijnzaad
100 gram whey
50 gram brinta
60 gram olijfolie
20 gram zilvervliesrijst
200 gram zoete aardappel

oke dan had ik er toch een ander beeld bij, ik ging ervanuit dat je alleen maar natuurproducten ging eten... en zoals je wss wel weet groeit kwark ook niet aan een boom :) je gaat gewoon 'clean' eten.. en je maakt er één of ander magisch dingetje van (lijkt het) dan ben ik eigenlijk dus al gezuiverd, als ik mijn schema bekijk :) 800 gram witvis 500-1000 gram (verse) groente 500 gram magere franse kwark 50 gram gemengde noten 15 gram gebroken lijnzaad 100 gram whey 50 gram brinta 60 gram olijfolie 20 gram zilvervliesrijst 200 gram zoete aardappel
Nouja ik moet eerlijk toegeven dat ik niet altijd mij netjes aan mijn schema hou. Ik ben een man die bijna niet zonder cola kan. Jointje met wat vrienden op zijn tijd vindt ik ook wel chill maarja dat moet ook iets minder worden en avond eten is niet altijd even gezond geweest bij mij. Dit gebruik ik meer als een excuus om tegen mijn omgeving te kunnen zeggen dat ik iets niet wil.

Waarom trouwens 800 gram witvis per dag? dat lijkt me op een duur niet echt meer te doen.

Nouja ik moet eerlijk toegeven dat ik niet altijd mij netjes aan mijn schema hou. Ik ben een man die bijna niet zonder cola kan. Jointje met wat vrienden op zijn tijd vindt ik ook wel chill maarja dat moet ook iets minder worden en avond eten is niet altijd even gezond geweest bij mij. Dit gebruik ik meer als een excuus om tegen mijn omgeving te kunnen zeggen dat ik iets niet wil. Waarom trouwens 800 gram witvis per dag? dat lijkt me op een duur niet echt meer te doen.

Mindset bro, eten hoeft niet altijd lekker te zijn :D

En cola, wat zeg je nou ???:eek:

Terug
Naar boven