XXL Nutrition

IS: nasleep

Dat er wat meer bij komt kijken, betekent niet dat dit geen aanval op de persvrijheid is. Hij maakt gewoon slim gebruik van de machtspositie waarin hij nu zit.

Erdogan is een zieke vent. Bij de aanslagen in Ankara bijvoorbeeld verscheen er een uurtje later op twitter een officieel bericht waarin een totale mediastilte werd geëist. Mensen die nog foto's of info postten, zouden vervolgd worden. Zo gaat het altijd bij kritiek op of negatief nieuws uit Turkije.

@mat,

İnderdaad, je hebt volkomen gelijk. Dit is inderdaad een aanval op de persvrijheid, en ja, als AKP stemmer (ik heb in november op heb gestemd) keur ik het niet goed.

MAAR ik kijk het vanuit landsbelang, en dat houd in dat er een sterke leider de macht heeft die goed kan regeren. Erdogan heeft van de Turkije van 2001 aka griekenland van 2008/nu helemaal verranderd (staatsschuld is van 120% naar 30% gedaald in 2015) tot een ware bouwput, grootste projecten (infrastructuur) worden in hoog tempo af gemaakt. Hij heeft van turkije een ware powerhouse gemaakt. De Turkse leger is weer terug, dit keer aan de kant van Erdogan en de leger krijgt een prominente rol. Leger wordt totaal omgebouwd tot het niveau van England en frankrijk (ik volg al jaren de ontwikkelingen, en het is bewonderbaarlijk. Turkse defensie industrie is een succesverhaal, van fregatten, vliegdekschepen, anti luchtafweer jammers tot nieuwe tanks, slimme munitie, lange afstandsraketten etc etc). Daarnaast heeft hij de turkse economie hervormd en behoort het tot de gezondste banksystemen van de wereld (İMF, wereldbank etc bevestigen het). Het gaat de laatste paar jaar slecht, maar binnenkort worden er nieuwe hervormingen doorgevoerd die Turkije uit de middeltrap moet halen omdat de autocraten in ankara ook inzien dat nieuwe hervomingen nodig zijn. Hopelijk lukt dit. Qua infrastructuur is het een ware walhalla, laatst nog is de derde bosporus brug geopend door erdogan.

Wat ik probeer te zeggen: erdogan is mentaal niet meer de oude, realistische erdogan. Maar het is wel een sterke leider net als Atatürk. Na atatürk heeft hij de meeste gedaan voor Turkije. En dat is een feit. Waar ik wel bang voor ben, is wat er volgt als erdogan de pijp uit gaat. Wie neemt het dan over? Want de AKP zal na zijn dood imploderen. İk hou m'n hart vast. Hopelijk zal Turkije tegen die tijd goed voorbereid zijn. İk hoop dan iig dat een niet-islamitische leider Turkije verder zal leiden. Tegen die tijd zal iig de Leger als een enorme machtsblok de land in toom houden. Want hoe je went of keert, de Turkse politieke klimaat is altijd al versplinterd geweest waardoor Turkije na de dood van Ataturk altijd heeft stilgestaan terwijl derest van de wereld zichzelf ontwikkelden.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Terugkomend op erdogans ingrijpen op de media: zaman was idd tot 2013 pro-erdogan. Nu zijn ze anti geworden omdat erdogan gulen heeft genaaid. İs dat onafhankelijke journalistiek? Ik keur het in principe niet goed, maar ik vind het ook niet slecht, want ik verafschuw gulen. Ik als iemand die niet op personen stem op ideoligie maar uit lanndsbelang, vind het goed. Want Turkije is sinds de dood van Ataturk altijd door interne en externe machten onder toom gehouden. Die tijd is nu voorbij, en dat zie je door de tegenstribbelingen van al zijn tegenstanders (van seculieren tot gulenisten) maar ook op de manier hoe erdogan praat de laatste paar jaar: hij heeft niks te vrezen.

Na 2013 zijn de "vredesbesprekingen" gestart met de marxistische PKK. In die tijd heeft de Turkse leger zich teruggetrokken uit het oosten van het land en concentreerde de PKK zn aandacht op Syrië. In die tijd heeft de PKK zich volop bewapend en moet turkije nu weer van begin beginnen om de controle terug te pakken in het oosten. Steden in het oosten worden allemaal weer terug "verroverd" op de PKK, met als gevolg: bijna 2000 terorristen gedood. Zonde, want bij voorbaat stond al vast wat de doel was van de PKK, namelijk Turkije ondermijnen. Dit is zn grootste fout, en daar is hij hoofdverantwoordelijke voor. Al die dode militairen is erdogan schuld. Davutoglu weet dit en hij weet donders goed dat dit door erdogan komt, maar hij is in feite een puppet van erdogan en daarom moet hij zich koest houden. Jammer, want Davutoglu behoort tot een van de beste autocraten van Ankara, maar door erdogan's waanzin wordt hij beperkt in z'n doen en laten.

Ik hoop iig dat iemand erdogan tegen die tijd opgevolgd die een echte gevoel heeft voor realpolitik zoals erdogan van 2001-2011. Tot die tijd steun ik erdogan, alleen al om het feit dat hij de leger hervormd, want ik ben pro-militaristisch en vind dat de leger de belangrijkste is wat het land heeft. Maar ik blijf hem verafschuwen, en dat zal zo blijven.

TOT SLOT: Erdogan is niet ziek, hij is fucking slim, uitgekookt en een echte staatsman. Dit is voor de buitenwereld niet te begrijpen, want mensen weten niet hou de Turkse politiek in elkaar zit. In turkije denkt niemand uit staatsbelang, iedereen denkt aan zich zelf. Verwacht geen poldermodel zoals hier in nederland, daarvoor zijn er geen mensen in turkije, en dat kan ook niet, want dan zal turkije uiteen vallen. Turgut ozal (oud president turkije eind 1980 begin '90) was hetzelfde als erdogan: hij wou turkije net zo ombouwen als erdogan, maar hij werd tegen gehouden en zelfs vergiftigd toen hij president was (in 2012 hebben ze zijn lijk onderzocht en daar hebben ze hele hoge concentraties toxische stoffen gevonden). Deze stadia is nu Godzijdank voorbij, de weg ligt open.

Laatst bewerkt:
Erdogan: besluit Hof tot vrijlating twee journalisten is stap tegen Turkije

De Turkse president Tayyip Erdogan heeft de uitspraak van het Constitutionele Hof die leidde tot de vrijlating van twee journalisten een stap tegen Turkije genoemd. 'Ik hoop dat het Constitutionele Hof niet nogmaals iets doet dat haar bestaansrecht ter discussie zal stellen,' aldus Erdogan in een toespraak vrijdag in de zuidwestelijke stad Burdur.

Volg de Volkskrant

Eind februari oordeelde het Constitutionele Hof dat met de arrestatie van Can Dundar en Erdem Gul de rechten van de twee journalisten waren geschonden.

Dundar en Gul berichtten in 2014 over wapenleveranties door Turkije aan Syrische rebellen. Bij de berichtgeving werden ook foto's afgedrukt waarop trucks te zien zijn, die zouden zijn volgeladen met wapens. Erdogan noemde dit vrijdag 'een concreet voorbeeld van een van de grootste bedreigingen tegen Turkije in de laatste tijd'. Volgens de regering hebben de journalisten zich schuldig gemaakt aan het verlenen van steun aan terroristen en het schenden van de staatsveiligheid.

Druk op de media

Dundar en Gul zijn uitgegroeid tot symbolen van de toenemende onderdrukking van de media door de Turkse regering. Deze onderdrukking bereikte begin maart een nieuw hoogtepunt, toen de Turkse autoriteiten de grootste oppositiekrant Zaman overnamen. De Turkse premier Ahmet Davutoglu verdedigde de overname door te stellen: 'Turkije heeft het recht te twijfelen aan diegenen die bijdragen aan een poging tot een coup tegen een gekozen regering, zij het op economische of journalistieke wijze.'

Sinds 2015 voert het Turkse regime de druk op de media op. Sindsdien zijn er tientallen politie-invallen bij kranten, weekbladen en televisiestations, waarbij journalisten zijn gearresteerd en gevangen gezet. Een aantal van hen zit nog steeds vast in afwachting van een aanklacht.

---------------
Erdogan is een beetje doorgedraaid: doordat hij jarenlang zichzelf moest beschermen tegen anderen om niet van de troon gestoten te worden (leger, kemalisten, externe machten, gulen beweging) is hij nu tegen de hoogte juridische orgaan, als een soort van "immuun/afweerreactie" tegen ieder die hem dwarsboomd. Zielig, want deze man heeft sinds 1990 tot 2008 zwaar te voorduren gehad door de toenmalige elite die alle "moslims" hardnekkig verwijderde, waaronder hijzelf (enkele keren zelfs de gevangenis ingegaan omdat hij uitspraken deed die niet gepikt werden door de elite). Hij is nu onredelijk bezig.

Abdeslam neergeschoten’

In de Brusselse wijk Molenbeek is opnieuw een grote anti-terreuractie gaande. Daarbij zou een dode en één gewonde zijn gevallen. De gewonde is volgens Belgische media de gezochte Salah Abdeslam, een verdachte van de aanslagen in Parijs. Hij is opgepakt.

Een deel van de wijk is afgezet. Er zijn zeker tien schoten gehoord. Ook was er korte tijd rook te zien, mogelijk als gevolg van een 'stun grenade'. Het doel daarvan is om verdachten te desoriënteren. Boven de wijk cirkelt een helikopter.

Een verslaggever van VTM meldt dat agenten in het Frans ’handen in de lucht’ roepen. Volgens de Belgische zender is er een inval gedaan op het adres Vier-windenstraat 79.

In een wijk ten zuiden van Molenbeek, in Vorst, werden eerder op de dag vingerafdrukken en dna-sporen van Salah Abdeslam gevonden, één van de verdachten van de aanslagen in november in Parijs.

De 26-jarige Salah Abdeslam uit Sint-Jans-Molenbeek is voortvluchtig sinds zaterdag 14 november, de dag na de aanslagen in Parijs. Abdeslam zette vermoedelijk met de auto de drie kamikazes af aan het Stade de France. Zij broer Brahim kwam ook bij de aanslagen om - hij blies zichzelf op.

De Fransman Salah Abdeslam was voor de aanslagen ook betrokken bij de huur van hotelkamers, een appartement en verschillende wagens die door de terroristen gebruikt werden.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nationaal/’abdeslam-neergeschoten’/ar-BBqCSLn?li=BBqiQ9V

Klopt het dat bij de arrestatie van Abdeslam er een groep allochtonen stenen gooiden naar de politie? Heb dit gehoord maar er is niets over gezegd op het nieuws.

Klopt het dat bij de arrestatie van Abdeslam er een groep allochtonen stenen gooiden naar de politie? Heb dit gehoord maar er is niets over gezegd op het nieuws.
Ja, kwam paar filmpjes en foto's voorbij op twitter. Leken me allemaal pubers, maar dan nog... Zouden ook de busjes van enkele nieuwsploegen aangevallen hebben.

ja dat klopt, en veel mensen waren allerlei leuzen aant roepen van allah akbar ....

Ja, kwam paar filmpjes en foto's voorbij op twitter. Leken me allemaal pubers, maar dan nog... Zouden ook de busjes van enkele nieuwsploegen aangevallen hebben.

Hoorde het ook al in de reactie van de Antwerpse burgemeester. Denk als je daar niets aan doet dat dat de volgende generatie terroristen zal worden.

VICE News has obtained footage taken from the headcam of an Islamic State (IS) fighter who died in March while battling Kurdish peshmerga troops in northern Iraq. The clash took place about 30 miles north of Mosul.

Wat een held die Abu Hajaar haha

Jullie hebben wel erg veel verstand van Geloof, geschiedenis en politiek hier op dit forum.

Jullie hebben wel erg veel verstand van Geloof, geschiedenis en politiek hier op dit forum.

van politiek en geschiedenis wel,

maar van geloof kun je moeilijk verstand hebben ,

het is maar net hoe dom genoeg je kunt zijn om in een of ander verzonnen sprookje

te geloven en daar een groot deel van je tijd aan weg te gooien

face it , dood is dood (en maar goed ook) , in welk sprookje je ook gelooft :burns:

Ik heb gisteren homoseks gehad terwijl ik ribbetjes aan het eten was.

-

Laatst bewerkt:
Omdat ze een paar debielen hoofden zien afsnijden of Marokkaanse pubers op het pleintje horen schreeuwen,
spelen de tokkies en semi tokkies altijd hetzelfde riedeltje af over sprookjesboek.

'Dood is dood'??... Nee kan ik niet geloven. Iemand die kinderen adopteert om ze een beter leven te geven, iemand die een weeshuis opzet heeft een ander lot na de dood dan iemand die kinderen penetreert en onschuldige mensen vermoord. Omdat de zogenaamde wetenschap niets over de ziel kan melden geloof je er niet in.

Kijk niet naar mensen.
Lees de bijbel, lees de Koran denk na over de aarde , de atmosfeer, de stratosfeer etc etc,..onderzoek. onderzoek het lichaam van de mens. Heb ik ook gedaan,

Lees de Koran van in zijn geheel en oordeel daarna zelf.

Ik eindig deze 'discussie' met een zeer belangrijke sura (hoofdstuk uit de Koran).

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Vrede zij met jullie..

Dankje Mo, ik voel me weer superieur!

-

Laatst bewerkt:
Heb je geen youtubefilmpje met uitleg zoals elke goede moslim?

Iemand die kinderen adopteert om ze een beter leven te geven, iemand die een weeshuis opzet heeft een ander lot na de dood dan iemand die kinderen penetreert en onschuldige mensen vermoord.
Wat met homokoppels die een kind adopteren en waarvan de ene als opvoeder in een weeshuis werkt?

Terug
Naar boven