- Waardering
- 972
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 93kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is er wel een universele definitie van terrorisme? Ik kan alleen van nationale overheden vinden, maar de VN heeft het nooit gedefinieerd dacht ik
Van Dale definieert terrorisme als: het plegen van gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht geeft artikel 83 de definitie van een terroristisch misdrijf: Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
De Nederlandse Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) omschrijft terrorisme als: Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beinvloeden.
De Nationaal cordinator terrorismebestrijding (NCTb) omschrijft terrorisme als: "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden."
, dit zijn trouwens cijfers based on the U.S. in NL en BE zullen de cijfers nog ''positiever'' zijn)
''Geertje'' zou je zeker als terrorist kunnen betitelen.Maar het ''politieke'' doel van de burgers uit deze omgeving is deze des betreffende persoon wegjagen, dus hebben we te maken met terrorisme?
Ik ben het ergens zeker wel eens met Virusje. De enorme last die alle restricties met zich meebrengen die ons opgelegd worden onder het motto 'terrorisme'; de kosten die we maken. Alsof dat in verhouding staat tot de daadwerkelijke dreiging van een clubje apen in de woestijn die blijkbaar anders de hele wereld verwoesten.
Bij mij gaat dat er echt niet in. Als ik echt kwade wil zou hebben, dan kan ik toch simpelweg met een bommenvest ergens op een druk plein gaan staan?
Maar ik weet wel dat ik de kans zeer klein acht dat er daadwerkelijk gekke aanslagen gaan komen. En zelfs als dat gebeurd, dan is de kans weer belachelijk klein dat je er bij betrokken bent. En ls dat gebeurd, prima, dan komt er tenminste eindelijk eens een chte opstand tegen die kut moslims.
Ik heb a) geen enkel ontzag voor die kut moslims dus acht ze helemaal niet capabel om daadwerkelijk schade aan te richten en b) geen enkel ontzag voor onze overheid en de aivd en acht hen helemaal niet capabel om daadwerkelijk goed doordachte aanslagem te voorkomen.
Die combinatie zorgt er voor dat ik denk dat het allemaal wel mee valt en dat ik het irritanter vind dat je tube tandpaste wordt afgepakt op schiphol en je niet mag vliegen met een telefoon die toevallig leeg is, dan dat ik bamg ben om te komen bij een aanslag.
Iraq is een fiasco gebleken en daar waren duizenden Amerikaanse goed opgeleide troepen

sinds ik aan de tren zit neuk ik door de muren heen. me buren zeggen dat ik de boel terroriseer.
.GENEVE -
Militanten van Islamitische Staat (ISIS) hebben in Mosul de bekende Iraakse mensenrechtenactiviste Sameera Salih Ali Al-Nuaimy gemarteld en in het openbaar vermoord. De gruweldaad toont dat ISIS een „failliete ideologie” heeft, aldus Zeid Ra'ad Zeid Al-Hussein, de Hoge Commissaris van de VN voor de Mensenrechten, in een donderdag uitgegeven verklaring. Al-Nuaimy had de vernietiging van moskeeën en andere religieuze gebouwen door ISIS op haar Facebookpagina „barbaars” genoemd.
Nuaimy werd eerder deze week op een plein in hartje Mosul doodgeschoten door een vuurpeloton van gemaskerde mannen. „Deze verschrikkelijke openbare executie van een vrouw wier enige wapens de woorden waren die zij gebruikte bij het verdedigen van de mensenrechten van anderen, onthult de failliete ideologie van ISIS en zijn bondgenoten”, aldus Zeid. Nuaimy werd vorige week uit haar huis gehaald door ISIS-strijders en voor haar executie dagenlang gemarteld.
Nuaimy was een bekende advocaat die zich geregeld pro deo inzette voor vrouwenrechten. ISIS verbood de nabestaanden om een uitvaart voor haar te organiseren. De VN hebben meer berichten ontvangen over executies van vrouwen in Mosul. Vooral goed opgeleide vrouwen die een beroep uitoefenen, lopen gevaar.