MuscleMeat

IS: nasleep

Dat plaatje van die oude man die even gecontroleerd wordt voegt ook echt helemaal niets toe. Het is gewoon fucking irritant.

Is er wel een universele definitie van terrorisme? Ik kan alleen van nationale overheden vinden, maar de VN heeft het nooit gedefinieerd dacht ik

Als er iemand in mijn buurt komt wonen en wij willen deze persoon hier weg hebben.
Dan gaan we hem bedreigen, s'nachts op de deuren rammen en de ramen ingooien etc. etc.
We jagen hem angst aan, omdat we deze persoon niet in onze buurt willen hebben.

Dit is simpelweg ook terrorisme, al heeft het niks te maken met moslims die zichzelf opblazen.

Ik denk dat je terrorisme verwart met iemand 'terroriseren'.

Van Dale definieert terrorisme als: het plegen van gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.

In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht geeft artikel 83 de definitie van een terroristisch misdrijf: Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.

De Nederlandse Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) omschrijft terrorisme als: Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beinvloeden.

De Nationaal cordinator terrorismebestrijding (NCTb) omschrijft terrorisme als: "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden."

Waar doel je precies op? dat je een individu niet kan terroriseren? (terroriseren en terrorisme is daar geen verband in dan?)
Of dat er een ''politiek'' doel moet zijn?

---------- Toegevoegd om 00:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

Edit: ik snap wat je bedoelt ''terroriseren'' is alleen angst aanjagen?
Maar het ''politieke'' doel van de burgers uit deze omgeving is deze des betreffende persoon wegjagen, dus hebben we te maken met terrorisme?

Politics (from Greek: politikos, meaning "of, for, or relating to citizens")

---------- Toegevoegd om 00:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Anyway om nog even terug te komen op mijn punt(want we gaan weer offtopic).
Terrorisme is altijd gerelateerd aan angst zaaien, zonder deze angst of dreiging van geweld is er al geen terrorisme.
Dus we hebben wat zogeheten terroristische aanslagen gehad in het verleden, dat het in het nieuws komt dat 2 vliegtuigen in de wtc's vliegen is niks meer dan normaal.
Maar vervolgens krijgen we een partij ''angst propaganda'' waar je ziek van wordt, ''terrorisme.. dit.. dat..zus..zo..'' meer dan 10 jaar lang.
Terwijl de statistieken tonen, dat je helemaal niet bang hoeft te zijn voor ''terrorisme'' omdat de kans extreem laag is dat je daadwerkelijk dood gaat door een terroristische aanslag.
You are 17,600 times more likely to die from heart disease than from a terrorist attack

You are 12,571 times more likely to die from cancer than from a terrorist attack

You are 11,000 times more likely to die in an airplane accident than from a terrorist plot involving an airplane

You are 1048 times more likely to die from a car accident than from a terrorist attack

You are 404 times more likely to die in a fall than from a terrorist attack

You are 87 times more likely to drown than die in a terrorist attack

You are 13 times more likely to die in a railway accident than from a terrorist attack

You are 12 times more likely to die from accidental suffocation in bed than from a terrorist attack

You are 9 times more likely to choke to death on your own vomit than die in a terrorist attack

You are 8 times more likely to be killed by a police officer than by a terrorist

You are 8 times more likely to die from accidental electrocution than from a terrorist attack

You are 6 times more likely to die from hot weather than from a terrorist attack

(Ja ik zat er flink naast met me auto ongeluk vergelijking:roflol:, dit zijn trouwens cijfers based on the U.S. in NL en BE zullen de cijfers nog ''positiever'' zijn)

Dus wie is hier nou angst aan het zaaien en de daadwerkelijke terrorist?

Oeps ik eindig met een vraag, terwijl we ontopic over ISIS moeten praten. :roflol:

Wacht Geertje is een terrorist? Wil je dat zeggen?

Wacht Geertje is een terrorist? Wil je dat zeggen?

Scherp ;) ''Geertje'' zou je zeker als terrorist kunnen betitelen.
Constant de bevolking angst aanzaaien onder het motto van ''de gevaarlijke islam''.
Hiermee wil hij verschillende politieke doelen bereiken en zijn ''ideologie'' volbrengen.

---------- Toegevoegd om 01:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:35 ----------

'Dreiging IS raakt veiligheid Nederland'
De dreiging van Islamitische Staat (IS) raakt de veiligheid van Nederland. De sancties die de VN-landen gaan opleggen aan jihadstrijders zijn van groot belang.

Dat zei minister-president Mark Rutte woensdag in New York. Hij sprak daar de VN-Veiligheidsraad toe.

''De Nederlandse regering heeft woensdag besloten dat ze F-16's en militairen stuurt. In totaal sturen we 380 mannen en vrouwen naar het Arabische gebied'', meldde Rutte aan de Veiligheidsraad.

De leden van de Veiligheidsraad ondertekenden eerder unaniem een resolutie waarin staat dat landen jihadstrijders moet berechten. ''Deze resolutie is belangrijk'', zei Rutte in zijn korte toespraak. ''Het is van belang dat we als deelnemende landen een signaal afgeven.''

Barack Obama, die het initiatief had genomen voor de vergadering en de resolutie, zei bij het begin van de ontmoeting in New York dat ''alleen een resolutie niet voldoende zal zijn. We moeten van woorden naar daden. Ik ben er van overtuigd dat ons dat samen gaat lukken.''

Ernstige misdaad

Staten moeten het vertrek naar het buitenland om met militante groepen te vechten tot een ernstige misdaad maken, zo bepaalt de resolutie. Ook het rekruteren van anderen voor de jihad en het financieren van jihadisten moeten in alle landen strafbaar worden.

Tevens worden staten verplicht tot betere grenscontroles en het beter bijhouden van reisbewegingen. Critici vrezen dat de resolutie leidt tot de vervolging van onschuldige mensen.

Syri

Verder zei Rutte woensdag dat het niet zeker is dat Nederland ook gaat optreden tegen IS in Syri.Wanneer in de nabije toekomst sprake is van genoeg juridische basis in het volkenrecht voor militair ingrijpen in Syri, maakt Nederland een nieuwe afweging om ook in te grijpen in het land.

''Als Nederland hebben we strikte opvattingen over een militaire bijdrage en de noodzaak van een volkenrechtelijk mandaat. Volgens mij moeten we heel precies zijn. In Irak is er een volkenrechtelijk mandaat. In Syri is het er niet."

sinds ik aan de tren zit neuk ik door de muren heen. me buren zeggen dat ik de boel terroriseer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: Roth
Ik ben het ergens zeker wel eens met Virusje. De enorme last die alle restricties met zich meebrengen die ons opgelegd worden onder het motto 'terrorisme'; de kosten die we maken. Alsof dat in verhouding staat tot de daadwerkelijke dreiging van een clubje apen in de woestijn die blijkbaar anders de hele wereld verwoesten.

Bij mij gaat dat er echt niet in. Als ik echt kwade wil zou hebben, dan kan ik toch simpelweg met een bommenvest ergens op een druk plein gaan staan?

Maar ik weet wel dat ik de kans zeer klein acht dat er daadwerkelijk gekke aanslagen gaan komen. En zelfs als dat gebeurd, dan is de kans weer belachelijk klein dat je er bij betrokken bent. En ls dat gebeurd, prima, dan komt er tenminste eindelijk eens een chte opstand tegen die kut moslims.

Ik heb a) geen enkel ontzag voor die kut moslims dus acht ze helemaal niet capabel om daadwerkelijk schade aan te richten en b) geen enkel ontzag voor onze overheid en de aivd en acht hen helemaal niet capabel om daadwerkelijk goed doordachte aanslagem te voorkomen.

Die combinatie zorgt er voor dat ik denk dat het allemaal wel mee valt en dat ik het irritanter vind dat je tube tandpaste wordt afgepakt op schiphol en je niet mag vliegen met een telefoon die toevallig leeg is, dan dat ik bamg ben om te komen bij een aanslag.

Ik hoop dat je aan het trollen bent? Stuur je nou serieus aan op een geweldadige confrontatie met mensen die er niks mee te maken willen hebben?

Ach nu worden er wat bommen gegooid en (bijna) iedereen is in zijn nopjes want groot gevaar.

Over een jaar beginnen de eersten weer dat het weinig effect heeft en wat dat allemaal niet kost en over 2 jaar wilt iedereen er acuut mee stoppen want het is toch een grote zandbak daar en wat hebben we er te zoeken ?

Een ding is zeker IS ga je op deze manier en zelfs met opgeleide troepen niet stoppen daar zijn de krachten en tegenstellingen te sterk voor in dat land. Als de meest sterke anti-Assad krachten (IS, Al Nusra) bijvoorbeeld worden verjaagd en in kracht verslapt en Assad sterker wordt dan zullen gematigde rebellen groepen ook niet content zijn en daar komt weer vanalles uit voort.

Iraq is een fiasco gebleken en daar waren duizenden Amerikaanse goed opgeleide troepen en diezelfde luchtaanvallen en dat hielp amper (ja op termijn ging met geld geven aan opstandelingen dat werkte maar op lange termijn is geld op en dan is men je vriend ook niet meer).

-

Laatst bewerkt:
Na Assad, gaat de U.S. en zijn allies natuurlijk Iran ''helpen'' tegen de invasie van ISIS. :laugh:

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Koerden boeken succes tegen IS
Koerdische strijders hebben in de nacht van woensdag op donderdag strijders van de beweging Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) teruggedrongen bij de grensstad Kobani, ook bekend Ayn al-Arab.

De Koerdische leiding van Kobani meldde dit donderdag.

De extremisten van IS voeren al een week aanvallen uit rond de door Koerden bestuurde stad die aan de grens met Turkije ligt. Meer dan 100.000 mensen zijn uit de stad naar Turkije gevlucht uit angst voor de terreur van IS.

De Koerdische strijders klaagden dinsdag dat IS zich met nog meer energie op Koerdische gebieden stort, omdat IS in het eigen gebied sinds dinsdag door de VS gebombardeerd wordt.

Bombardementen

De VS en hun Arabische bondgenoten hebben in de nacht van woensdag op donderdag nieuwe bombardementen uitgevoerd op doelen van Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) in Syri.

Dit is van officile Amerikaanse bronnen vernomen. Veertien IS-strijders en vijf burgers kwamen om. Tot de doelen die zijn aangevallen, behoren olie-installaties die gecontroleerd worden door IS.

Ook Saudi-Arabi en de Verenigde Arabische Emiraten deden mee aan de aanvallen in het oosten van Syri. In totaal werden dertien luchtaanvallen uitgevoerd met bemande en onbemande vliegtuigen.

Opbrengst olie

De olieraffinaderijen die werden gebombardeerd, produceren olie voor zo'n twee miljoen dollar per dag. Het is onduidelijk hoeveel geld IS-strijders daarmee precies opstrijken. Het geld dat ze ermee verdienen, gebruiken ze om hun aanvallen in Syri en Irak te kunnen betalen.

Door de raffinaderijen aan te vallen, hopen de VS en hun de bondgenoten een belangrijke inkomstenbron van IS af te snijden.

Het was de derde nacht op rij waarin IS werd gebombardeerd.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Moslims schrijven brief aan IS

Meer dan honderd prominente moslims hebben een brief geschreven aan Abu Bakr al-Baghdadi, de leider van Islamitische Staat. In de brief veroordelen de moslims, onder wie hoofdmoefti's en hoogleraren uit verschillende landen, de daden en standpunten van IS.

In de brief noemen ze 24 punten waarop IS de islamitische leer overtreedt. De schrijvers wijzen erop dat het in de islam verboden is om onschuldige en ongewapende mensen te doden. Daarbij maakt het niet uit of ze gelovig zijn.
Boodschappers

Ook is het verboden om ambassadeurs en boodschappers te doden. Daar vallen ook journalisten en ontwikkelingshulpmedewerkers onder.

De geleerden schrijven verder dat het verboden is mensen tot afvalligen of ongelovigen te verklaren als die zichzelf wel als moslim zien.
Nederlander

Onder de ondertekenaars is n Nederlander, Abdelmajid Khairoun van de Unie van Marokkaanse Moskeeorganisaties in Nederland.

Nice.

My enemy's enemy is my friend :o

GENEVE -
Militanten van Islamitische Staat (ISIS) hebben in Mosul de bekende Iraakse mensenrechtenactiviste Sameera Salih Ali Al-Nuaimy gemarteld en in het openbaar vermoord. De gruweldaad toont dat ISIS een „failliete ideologie” heeft, aldus Zeid Ra'ad Zeid Al-Hussein, de Hoge Commissaris van de VN voor de Mensenrechten, in een donderdag uitgegeven verklaring. Al-Nuaimy had de vernietiging van moskeeën en andere religieuze gebouwen door ISIS op haar Facebookpagina „barbaars” genoemd.

Nuaimy werd eerder deze week op een plein in hartje Mosul doodgeschoten door een vuurpeloton van gemaskerde mannen. „Deze verschrikkelijke openbare executie van een vrouw wier enige wapens de woorden waren die zij gebruikte bij het verdedigen van de mensenrechten van anderen, onthult de failliete ideologie van ISIS en zijn bondgenoten”, aldus Zeid. Nuaimy werd vorige week uit haar huis gehaald door ISIS-strijders en voor haar executie dagenlang gemarteld.

Nuaimy was een bekende advocaat die zich geregeld pro deo inzette voor vrouwenrechten. ISIS verbood de nabestaanden om een uitvaart voor haar te organiseren. De VN hebben meer berichten ontvangen over executies van vrouwen in Mosul. Vooral goed opgeleide vrouwen die een beroep uitoefenen, lopen gevaar.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23124880/__ISIS_doodt_activiste_Irak__.html

Nog meer liefde van IS.

Terug
Naar boven