XXL Nutrition

Is teveel trainen slecht??

Kalisphra

Cool Novice
Waardering
0
Hallo...

Een vraag en hopelijk een antwoord terug?

Ik train 6 keer per week waarbij ik alle spiergroepen zo 3 keer per week doe.
Nou vroeg ik mij af of dat ook te veel is??? ???

Is het teveel belasting voor mijn spieren waardoor ze geen kans krijgen om te groeien, of doe ik het goed?? :cool: :cool:

;;sportieve groet;; :D :D :D :D

het kan zijn dat je ze zwaar overbelast,maar kan ook zijn dat je net zoveel training nodig hebt,dat weten wij niet,dat zien wij niet...

hoe is je vooruitgang geweest de laatste tijd?

persoonlijk denk ik wel dat 6 dagen per week,elke spiergroep 3 keer veel te veel is.

zoals je zelf zegt krijgen ze dan weinig kans om te herstellen..tenzij je dan de ganse dag in je bed ligt met heel veel eten rond je :)

wtf doet dit in trainingslogs?

uit de info dat je ons geeft kunnen we onmogelijk zeggen of je teveel traint of nie.

• Topic Starter Topic Starter
Trainingslog

Ten eerste al bedankt voor het snelle reageren:D :D

En hierbij mij trainingslog. En is het ook verstandig om je trainingsschema af en toe helemaal om te gooien:p

Maandag: Cardio 10m, Borst 2x, Biceps 2x, Triceps 1x, Bovenbenen 1x
Dinsdag: Cardio 15m, Rug 1x, Schouders 2x, Kuiten 1x
Woensdag: Cardio 10m, Borst 2x, Biceps 1x, Triceps 2x
Donderdag: Cardio 15m, Schouders 1x, Rug 2x, Billen 1x
Vrijdag: Cardio 10m, Borst 1x, Biceps 2x, Triceps 1x
Zaterdag: Cardio 15m, Rug 2x, Schouder 1x, Bovenbenen 1x

Elke dag doe ik buikspieroefeningen en 2x of 1x staat voor 2 keer een oefening met 4 setjes van 12,10,8,6.

Ben nog van alles aan het ontdekken op het gebied van Bodybuilding dus wees niet te hard ;) :p als van wat ik hierbovenheb gezet geen reet :D :D klopt!!

Waarom dan ook elke dag buikspieren? Die moeten toch ook rusten?

in het beging kan het wel maar wanneer je meer massa hebt moeten je spieren meer rusten..
dus het is een beetje te veel van het goede

succes

Ja, ik neem aan dat je niet alleen elk setje van een oefening minder reps doet, maar ook het gewicht verzwaart. Het lijkt erop dat er op den duur te weinig rust is ingepland.

Thanks

Dus wat minder kan ook wel per week. Dat gevoel had ik zelf ook al maar wou het toch ff van kenners horen:D

Ik zal ff flink snijden ik mijn schema en nog veel informatie opdoen via deze site en dan weer ff plaatsen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.:cool: :cool:

6x per week trainen kan wel voor een paar weken hoor.
dan doe je daarna weer 4x per week of zo.........

Ik heb ook tijdje zo getraint. Vroegah trainde ik 1 x per week, dacht dat 2x 2x zo duur zou zijn. Toen ik er na 1,5 jaar achter kwam dat dit niet het geval was ben ik meteen 6x per week gaan trainen ook elke spiergroep 3x. Resultaat, nooit zin om te trainen, geen energie, blesures en geen spiergroei.
Daarna ben ik eigenlijk steeds minder en korter maar intenser gaan trainen. Dat werkt veel beter.

Thanks

Bedankt voor je reactie Ivosnivo, wat jij zegt klinkt voor mij heel bekend.
Daarom gaat het roer om. Ben al druk bezig met nieuw trainingsschema als die klaar is zal ik hem plaatsen.

Massowl :D :D

Bedankt voor je reactie Ivosnivo, wat jij zegt klinkt voor mij heel bekend.
Daarom gaat het roer om. Ben al druk bezig met nieuw trainingsschema als die klaar is zal ik hem plaatsen.

Massowl :D :D

Trainde toen nog 2 uur per x ook. Zit nu op 4x een uurtje en dat gaat heerlijk.

Hoe doe je dat??

Ik vroeg me af hoe je alles in vier uurtjes kunt proppen??

Ken je mij mischien je schema laten zien?

Mischien ken ik er nog wat van leren en overnemen. :D :D

Massowl :cool:

Ik vroeg me af hoe je alles in vier uurtjes kunt proppen??

Ken je mij mischien je schema laten zien?

Mischien ken ik er nog wat van leren en overnemen. :D :D

Dag 1 Borst, trapezius, buik
Dag 2 Rug, triceps, kuiten

Dag 3 Schouders, biceps, onderarmen, buik
Dag 4 Benen, kuiten
Zo heb je alle spiergroepen 1x en kuiten en buik 2x, want dat zijn me minpunten.
Borst, rug, benen, schouders doe ik 4 oefeningen 3 setjes. Biceps en triceps 3 oefeningen 3 setjes. Buik en kuiten 2 oefeningen 5 setjes. Trapezius 1 oefening 1 setje.

Jo

Thanks daar kan ik weer wat mee. :cool:

het kan allemaal, het gaat niet zozeer om hoeveel je traint maar om de intensiteit, ik pak mijn spiergroepen in 2 weken 3 keer, met 1 rest paused werkset per spiergroep, maar moet toch echt wel na 8 a 10 weken een tijdje rusten hoor, anders raak ik overtraind.

??

Thanks voor je reactie, en toch nog ff een vraag :D

Nou moet ik eerlijk wezen dat ik het niet echt snap, Sorry;)
Pak je in twee weken dan maar twee keer de borst of een andere spiergroep??
Dat is dan niet veel, als het zo is als ik het zeg ???

En wat bedoel je met rest paused??
En hoeveel rust neem je dan na 8atien weken??

Teveel trainen werkt inderdaad contra. Dus inderdaad kom je op en gegeven moment niet vooruit of verlies je zelfs spiermassa. Meestal is 3-4 per week aan te raden om per training 12-15 sets te doen voor grote spiergroepen zoals benen, schouders, rug en borst. En kleine spiergroepen biceps en triceps en buik 6-9 sets. Daarbij kun je kiezen voor splittraining of 3 x fullbody workout.

Terug
Naar boven