MuscleMeat

Is teveel trainen slecht??

• Topic Starter Topic Starter
Veeeeel

Teveel trainen werkt inderdaad contra. Dus inderdaad kom je op en gegeven moment niet vooruit of verlies je zelfs spiermassa. Meestal is 3-4 per week aan te raden om per training 12-15 sets te doen voor grote spiergroepen zoals benen, schouders, rug en borst. En kleine spiergroepen biceps en triceps en buik 6-9 sets. Daarbij kun je kiezen voor splittraining of 3 x fullbody workout.

12 tot 15 sets voor de grote spiergroepen? Dat is heel veel, en hoeveel HH doen je dan per setje?
Er is mij trouwens vertel hoe meer setjes en HH hoe minder massa je opbouwt??
Klopt dat?

Greetz, :D :D

Ten eerste al bedankt voor het snelle reageren:D :D

En hierbij mij trainingslog. En is het ook verstandig om je trainingsschema af en toe helemaal om te gooien:p

Maandag: Cardio 10m, Borst 2x, Biceps 2x, Triceps 1x, Bovenbenen 1x
Dinsdag: Cardio 15m, Rug 1x, Schouders 2x, Kuiten 1x
Woensdag: Cardio 10m, Borst 2x, Biceps 1x, Triceps 2x
Donderdag: Cardio 15m, Schouders 1x, Rug 2x, Billen 1x
Vrijdag: Cardio 10m, Borst 1x, Biceps 2x, Triceps 1x
Zaterdag: Cardio 15m, Rug 2x, Schouder 1x, Bovenbenen 1x

Elke dag doe ik buikspieroefeningen en 2x of 1x staat voor 2 keer een oefening met 4 setjes van 12,10,8,6.

Ben nog van alles aan het ontdekken op het gebied van Bodybuilding dus wees niet te hard ;) :p als van wat ik hierbovenheb gezet geen reet :D :D klopt!!

zoals je nu traint kan makkelijk - alleen niet voor altijd , gewoon een maandje en wissel dan van schema - je kan ook zes per week trainen , pak dan eens elke dag 1 spiergroep bijv

lacher van de week :D

al zeg ik het zelf

Laatst bewerkt:
bull shit!!!

indien je elke dag traint (of je voelt dat je niets bijkrijgt zoals je denkt te beweren), jawel, dan moet je veel eten zodat je iets hebt om effectief om te zetten.

ik heb 1 jaar zonder pilletjes en al die bull shit getraind, elke dag 2 uur (in de week 2u savonds, in het weekend 'smorgens 1,5u en savonds 1,5u), getraind en niet op mijn voeding gelet, veel vet enzo gegeten ook, en kheb meer resultaat dan dat jullie doen met voedingschema's, traininglogs, dieten, supllementen en poeder etc... oe zou da kome? die schema's zijn echt voor nix nodig, als je spieren wilt moet je sporten en bodybuilden. en niet pilletjes slikken en paar staafkes omhoog houden. tenminste op uiterlijk, als je krachtig wilt zijn ok dan begrijp ik het, maar als je er sterk wilt UITZIEN zijn die schema' juist voor nix nodig, zoveel mogelijk eten (vooral vet) zodat ge da kunt wegwerken en vetvezels omgezet kunnen worden. en ik train elke dag elke spiergroep. sinds 1 jaar, 16 jaar, 75kg, 1m85.

maarja ik ben ook 16 jaar en bij mij is het effect groter natuurlijk toch dan iemand die volgroeid is, want ikzit in mijn ontwikkeling.
Btw van fitnessen wordt je mager en van bodybuilding sterker.

Thanks RuiKie, ik merk nu wel dat ieder een andere mening heeft over trainingen,voedingsschema's en dergelijken.
Je moet gewoon doen wat je bevalt en geeft het geen resultaat of voel je er niet lkkr bij dan probeer je wat anders.
En via deze site kun je heel veel info opdoen, en je krijgt reacties als je iets plaats, en dat is mooi.

Succes verder, Massowl :D

bull shit!!!

indien je elke dag traint (of je voelt dat je niets bijkrijgt zoals je denkt te beweren), jawel, dan moet je veel eten zodat je iets hebt om effectief om te zetten.

ik heb 1 jaar zonder pilletjes en al die bull shit getraind, elke dag 2 uur (in de week 2u savonds, in het weekend 'smorgens 1,5u en savonds 1,5u), getraind en niet op mijn voeding gelet, veel vet enzo gegeten ook, en kheb meer resultaat dan dat jullie doen met voedingschema's, traininglogs, dieten, supllementen en poeder etc... oe zou da kome? die schema's zijn echt voor nix nodig, als je spieren wilt moet je sporten en bodybuilden. en niet pilletjes slikken en paar staafkes omhoog houden. tenminste op uiterlijk, als je krachtig wilt zijn ok dan begrijp ik het, maar als je er sterk wilt UITZIEN zijn die schema' juist voor nix nodig, zoveel mogelijk eten (vooral vet) zodat ge da kunt wegwerken en vetvezels omgezet kunnen worden. en ik train elke dag elke spiergroep. sinds 1 jaar, 16 jaar, 75kg, 1m85.

maarja ik ben ook 16 jaar en bij mij is het effect groter natuurlijk toch dan iemand die volgroeid is, want ikzit in mijn ontwikkeling.

OMG dit is echt te grappig :D

ik nomineer deze post voor lacher van de week :D

OMG dit is echt te grappig :D

ik nomineer deze post voor lacher van de week :D

Ik ga met je mee, om Kale maar even te citeren, wie er sterk uitziet moet ook sterk zijn!!

Ik heb zelf een tijd alle spiergroepen 2 x in de week getraind, op een gegeven moment was mijn lichaam ook helemaal op en kwam er niet veel zinnigs meer uit tijdens de trainingen.
Vooruitgang was er ook niet meer, en ben toen geswiched naar het aanpakken van alle spiergroepen 1 x in de week.
Ga niet achteruit in massa, train momenteel wel met een verschillend aantal herhalingen, ga zelfs langszaam vooruit in massa,
alleen weet wel dat het met het eten wel beter kan, dan kan ik er wel meer uit halen.

Dus zou gewoon is een keer terug switchen naar alle spiergroepen 1 keer in de week, zo hou je ook nog weer meer tijd
voor jezelf over, in eerste instantie zal je denk ik geen voldoeningsgevoel hebben, maar daar moet je je maar overheen zetten.

S
T
I
C
K
I
E
S

Ja, teveel trainen is slecht!

Maak wel een verschil tussen hard trainen en teveel trainen !!!

bull shit!!!

Tja, ik geef je geen ongelijk, maar als ik je gelijk ga geven krijg ik gezeik.

Met dit soort posts raken een heleboel mensen gefrustreerd omdat ze denken dat split schema's dè manier zijn om aan te komen, met de nodige supplementen. (Voor vergevorderden is het een ander verhaal)

Als jij hard traint, en je doet de dingen die je beschreven hebt, ben je een god, iemand van wie velen kunnen leren, gewoon niet moeilijk doen.

Echter kunnen veel mensen (of ze denken het niet te kunnen...) dat niet aan, door langzaam herstel en vage schema's.

Voor degenen die het niet met me eens zijn, it's ok, don't worry, be happy.

Mare, jou ga ik volgen, dit wordt nog leuk in de toekomst.

Cardio 10m, Borst 2x, Biceps 2x, Triceps 1x, Bovenbenen 1x

Hier doe je max 1 uur over, hoe kom je bij die 2 uur?

Daarnaast is je schema niet al te best, je benen traint je vel te weinig, in principe komt het neer op 2 keer squat of 1 hamstring en een quads oefening, en dat is maar matig. Daar groeien je benen niet op en kun je ze bijna net zo goed neit trainen. Dus ga wat meer de verhouding zoeken en flans een schema dat ongeveer hetzelfde is in elkaar.

Zelf ga ik volgende week ook een schema volgen, 6 dagen in de week 3 daagse split routine, voor 6 dagen per week training. Misschien is dat dan iets voor jou, hij is wel zwaar dus maak hem voor jezelf iets lichter en je hebt een goed schematje. Kijk effe daarvoor in mijn topic bij trainingschema's.

Ff

Bedankt voor je reactie. :D En ik heb een nieuw schema gemaakt en die heb ik ook hier geplaats. Mischien kun je ff kijken en mijn nieuwe schema beoordelen? :D :D

bull shit!!!

:rolleyes: :D

Ik denk wel dat je hier zelf in gelooft. Ik zie namelijk ook mensen bij mij in de gym die totaal niet op hun voeding letten, elke dag bankdrukken etc, die veel sneller progressie maken als ik en groeien als kool. :mad: Hoe oneerlijk het ook mag zijn, en waarschijnlijk ben jij ook zo iemand.

Maar als je, zoals ik, zulke goeie genen niet hebt (bvb een ectomorph lichaamstype bent), zul je zonder goeie voeding en veel rust niks bereiken. Ja, net na de training zullen je spieren lekker opgepompt staan, maar groei? vergeet het. Trouwens, met voedingsschema en voldoende rust zou jij waarschijnlijk ook veel sneller vooruitgaan qua massa.

En dat je vet gaat omzetten in spiermassa is uiteraard bullshit van de bovenste plank. :rolleyes:

Maak wel een verschil tussen hard trainen en teveel trainen !!!

Absoluut. Mentale focus om zo hard mogelijk te trainen en het maximale er telkens uit te halen is veel belangrijker dan het aantal keer je traint per week. Zoals iemand hier zei: 'stap je de gym binnen als een lamzak, zul je trainen als een lamzak.'

bull shit!!!

komt AAP VAN DE MAAND ook in de flex?

zou ik je nomineren?:D

Ik heb ook tijdje zo getraint. Vroegah trainde ik 1 x per week, dacht dat 2x 2x zo duur zou zijn. Toen ik er na 1,5 jaar achter kwam dat dit niet het geval was ben ik meteen 6x per week gaan trainen ook elke spiergroep 3x. Resultaat, nooit zin om te trainen, geen energie, blesures en geen spiergroei.
Daarna ben ik eigenlijk steeds minder en korter maar intenser gaan trainen. Dat werkt veel beter.

Precies het zelfde verhaal met mij.
Train nu liever kort en intens en zorg voor voldoende rust.
Ik train een aantal spiergroepen wel 2x in de week als dat goed voelt.
Soms bank ik 1x in de week extra. Doe ik 1x zwaar en 1 keer lichter.

Daarnaast je vorderingen bijhouden zodat je goed in kaart kan brengen wat voor jou werkt en niet werkt.
Leer daarbij naar je lichaam luisteren. Die kan je het beste vertellen of je voldoende hersteld bent of niet.

doe geen moeite om ruikie...
paar maanden geleden kwam hij ook op daxboard de boel verkloten
laat hem maar lallen...

ruikie=no life :D

Terug
Naar boven