Als je been is gebroken laat je je niet opereren door je vrienden of je vrouw maar door een dokter. Begrijp je?
Ik accepteer het wel maar ben terughoudend erin omdat het continu aan het veranderen is. We weten iets en we weten niets! Dat is wetenschap zoals dat nu is het veranderd de hele tijd, omdat niemand het zeker weet. Met islam weet ik het wel zeker, dat kan ik niet zeggen bij wetenschap.
Als mijn vrouw of vriend een dokter is zal ik eerder naar hen gaan dan naar een dokter dat een vreemde is voor mij. Ik deel ook intieme zaken met vrienden/lief, omdat ik hen dat kan toevertrouwen en dat ik er zelf voldoening uit krijg om dit te doen. Ik luister ook naar hun innerlijke gevoelens en zo ontstaat er een band tussen mensen. Dit heeft nooit iets te maken met geloof en het innerlijke bestaat ook uit meer dan enkel je godsdienst en geloof.
Hoe kan je het zeker weten als je het zelf niet kan bewijzen. En er is een zeer groot verschil tussen bewijzen en beredeneren. Bewijs is iets sluitend, iets wat kan herhaald worden door IEDEREEN, gelovige, ongelovige, anders gelovige,... Dus elke persoon op aarde zou de "bewijzen" die door de stromingen worden voorgelegd moeten kunnen herhalen zonder ze te kunnen falsificeren. Cirkelredeneringen (zoals in dat lachwekkend filmpje dat je als "bewijs" gaf) kunnen nooit een bewijs zijn.
Het volgende wat ik zal schrijven is niet kwetsend bedoeld, maar gewoon om de absurditeit van zo'n beredenatie aan te tonen:
Veel terroristen zijn moslims, dus zijn moslims terroristen.
Allah bestaat want het staat in de Koran, de Koran is de waarheid want het is het woord van Allah.
Geef eens een voorbeeld van iets wetenschappelijk dat onlangs veranderde. Want ik zie enkel toevoegingen tot onze bestaande kennis, uitbreidingen en ontdekkingen.
"Wetenschappelijk" onderzoek die honderden/duizenden jaren geleden werd gedaan was ook vaak gebaseerd op beredeneringen, net zoals dit gedaan word bij elk bewijsstuk over de "waarheid" in de Koran. Dit is een foute techniek om zaken te bewijzen.
---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------
Nog iets:
21.33. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een vaste baan.
Oei, een fout in de Koran? De zon staat stil en de aarde beweegt zich in een baan hierrond.
36.40. De zon mag de maan niet achterhalen noch kan de nacht de dag voorbijstreven. Zij zweven elk in hun eigen baan.
Is dit nu nog een fout? Hoe verklaren jullie een zonsverduistering dan?
25.61. Gezegend is Hij, Die de sterren, de stralende zon en de glanzende maan aan de hemel heeft geplaatst.
37.6. Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd.
Sterren staan duizenden lichtjaren van ons en de hemel kan niet als plaats in het universum worden weergeven.