AndroidHealthClinic

istimewa's log

istimewa

Ripped Bodybuilder
Waardering
228
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
WELKOM

Ik was het al een tijdje van plan, maar ik verveel me nu toch zo stierlijk dat ik m'n log nu ook daadwerkelijk aanmaak.
Zit op het moment zonder werk/opleiding. Ben in november vorig jaar gestopt met mijn opleiding Sport, Gezondheid en Management in Groningen. Ben van plan komend jaar weer te beginnen, maar weet nog niet welke opleiding..

To the point.

Stats:

1.87M
+-78KG
13 a 14%

SQ: 8x65 (Nooit gemaxt na dat ik opnieuw bij 0 ben begonnen een paar maand terug. Uitvoering daarvoor was echt dramatisch.)
DL: 2x140
BP: 1x70

Training:

maandag: rug-schouders
woensdag: borst-kuiten
donderdag: benen
vrijdag: armen

Voeding (ongeveer):

Zie bijlage; mist nog een maaltijd, dat is meestal 4stukken brood met kipfilet/kaas/pindakaas.

Sidenotes:

Ik ben dit seizoen in ieder geval nog een voetballer. Heb de afgelopen tijd met k*t knieën rond gelopen. Hoop het maandag weer op te pakken. Dit doe ik er gewoon bij, heb toch alle tijd.

Morgen eerste training; armen.

Vragen? Kom maar op!:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jeuh...eerste volger!:D

Suc6!:D

logje? werd wel een keer tijd he......succes kerel!!!!

• Topic Starter Topic Starter
logje? werd wel een keer tijd he......succes kerel!!!!

Bedankt! Werd inderdaad een keer tijd. Hoop zo m'n motivatie constant op niveau te houden. Daarnaast heb ik ondertussen ontdekt dat je op dit forum toch het meeste leert van/uit/door de logjes.

Dan iets heel anders; loop al een tijdje met m'n houding te kloten. Maar heb gister tot mijn verbazing ontdekt dat mijn bovenlichaam van links naar rechts staat ingedraaid op m'n heupen. Dat is dus gewoon m'n "relax-houding".
Vriend van me zei vorige week ook al tijdens het squatten dat ik raar door zakte. M'n kont ging zeg maar opzij ipv. recht naar beneden.

DUS: vandaag afspraak maken bij een osteopaat die me een paar jaar terug ook al eens met mijn houding heeft geholpen.

Een osteopaat werkt volgens een manuele geneeswijze waarin niet enkel naar de genezing van de op dat moment optredende kwaal wordt gekeken, maar ook de algehele constitutie van de patiënt wordt betrokken in zijn beslissingen. Het doel is natuurlijk de patiënt van zijn of haar kwaal afhelpen maar ook een betere constitutie te verwerven zodat de kwaal zich niet opnieuw zal gaan ontwikkelen.

Volgende week donderdag heb ik een afspraak bij de osteopaat. Het algehele probleem met de bijkomende symptomen klonken haar logisch in de oren. Dus ben benieuwd!

Zo meteen gewoon armen trainen.

Arms

Biceps
Cross-body Hammer Curls
8x12
8x14
4x16

EZ-bar Curl (incl. stang a 7,5kg)
8x27,5
8x25
6x25

Incline Alternating DB Curls
8x8
8x9
8x10

Triceps
Cable Push Down
10x55
10x60
10x60
8x65

L-extensions Zo gaat die
10x9
10x10
9x12

Rope Push Down
11x45
10x50

Bench Dips
12xbw+15
13xbw+15

Sidenotes:

Wil de komende tijd mijn armen volgens deze manier gaan trainen. Dus nu eerst 3 weken "medium" volume. Daarna opbouwen naar steeds hoger volume. Om te eindigen met een laag volume in de laatste 2 a 3 weken.
Daarnaast was dit voor het eerst dat ik armen alleen trainde op 1 dag. Zat zeker nog meer in!

Laatst bewerkt:
nette training kerel, prettig weekend!

Lekkere training! veel succes en ga je zeker volgen ;)

Ga je ook volgen man, je deadlift is wel al goed sterk hoor!
Nu de rest van je stats ook naar dit niveau brengen, komt helemaal goed hier! :D

Hoelang train je al in het totaal? Zie dat gelijk nergens staan...

Ga je ook volgen man, je deadlift is wel al goed sterk hoor!
Nu de rest van je stats ook naar dit niveau brengen, komt helemaal goed hier! :D

Hoelang train je al in het totaal? Zie dat gelijk nergens staan...

3,5 jaar. Eerste twee jaar aangekloot. Of iig, was er toen om af te vallen. Daarna meer kracht training/bodybuilding. Nu sinds een paar maand weer goed de beuk er in. Dus ook dmv. dit logje dat niveau proberen vast te houden!

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

Lekkere training! veel succes en ga je zeker volgen ;)

Thanks! En welkom :D.

Behoorlijk volume gedraaid al op armen hoor! Wel vreemde tricep volgorde om te starten met een pressdown..of gebruikte je het als warm-up?

Die L-extention is best een fijne oefening IMO!

Prettig weekend nog!:D

Behoorlijk volume gedraaid al op armen hoor! Wel vreemde tricep volgorde om te starten met een pressdown..of gebruikte je het als warm-up?

Die L-extention is best een fijne oefening IMO!

Prettig weekend nog!:D

Press down gebruik "deels" als warming-up. Had ergens gelezen dat wanneer je meteen aan bb/db werk begint je je niet opgewarmde pezen te veel belast. Dus je kan beter met een simpele oefening beginnen zodat die ook opgewarmd zijn.
Ik ga trouwens wel tot failure op de press down.

Wat die L-extensions betreft, die probeer ik volgende week gewoon weer. Was de eerste keer dat ik ze deed, en zat dik te shaken, met rechts vooral.

Jij ook nog een fijn weekend:D!

Ik vind je trainingsschema niet echt ideaal.

2 grote spiergroepen bij elkaar (Rug, Schouders)
2 kleine spiergroepen bij elkaar (Triceps, Biceps)

En vervolgens de dag na schouders ga je borst trainen?

Als het voor jouw werkt heb ik niks gezegd, mij lijkt het niet erg prettig trainen.

Ik vind je trainingsschema niet echt ideaal.

2 grote spiergroepen bij elkaar (Rug, Schouders)
2 kleine spiergroepen bij elkaar (Triceps, Biceps)

En vervolgens de dag na schouders ga je borst trainen?

Als het voor jouw werkt heb ik niks gezegd, mij lijkt het niet erg prettig trainen.

Rug en schouders bij elkaar heb ik gedaan na dit artikel gelezen te hebben. Daarnaast pak je je achterste schouderkoppen bij je rugtraining sowieso al.
En armen op één dag heb ik gedaan na aanleiding van dit artikel.

En het is maandag en woensdag, dus daar zit een rustdag tussen.

Daarnaast is dit de eerste week dat ik zo train, normaal trainde ik altijd 3x per week. Maar ik heb nu meer tijd dus wou het eens zo proberen. Moet zeggen dat het goed bevalt deze eerste week.:)

Bedankt voor je kritiek anyway ;).

Rug en schouders bij elkaar heb ik gedaan na dit artikel gelezen te hebben. Daarnaast pak je je achterste schouderkoppen bij je rugtraining sowieso al.
En armen op één dag heb ik gedaan na aanleiding van dit artikel.

En het is maandag en woensdag, dus daar zit een rustdag tussen.

Daarnaast is dit de eerste week dat ik zo train, normaal trainde ik altijd 3x per week. Maar ik heb nu meer tijd dus wou het eens zo proberen. Moet zeggen dat het goed bevalt deze eerste week.:)

Bedankt voor je kritiek anyway ;).

Dan heb ik dat verkeerd gezien. Excuses

Thanks voor de artikels, ga ze even doorlezen! Dan heb ik niks gezegd over je trainingsschema inderdaad. Succes!

Trouwens nu ik er eens over na denk moet ik je wat betreft de verdeling volledig gelijk geven. Had mezelf ook al bedacht dat het misschien verstandiger was om schouders wel hun eigen dag te geven. Even kijken hoe dit loopt..

edit; of iig, misschien dat ik iets als schouders + triceps of biceps en rug + triceps of biceps. Maar ik had gister voor het eerst sinds eeuwen weer eens spierpijn in m'n biceps sinds eeuwen. Feit is wel als ik m'n armen alleen train ik zwaarder kan trainen dan wanneer ik al m'n rug heb getrained.

En vind t-muscle sowieso wel een fijne site. Beetje no-bullshit instelling en de artikelen zijn doorgaans zeer informatief.

Laatst bewerkt:
Spierpijn zegt niks over groei of kracht. Is leuk, maar geen graadmeter daarvoor.

Je moet zelf kijken/weten hoe je lichaam werkt. Voor mij is het kracht -> massa.
Oftewel wanneer ik elke spiergroep apart pak, meer gewicht is zwaarder worden.

Tja, artikelen/onderzoeken zijn altijd leuk om te lezen. Maar denk dat geen enkel artikel ook 100% voor jouw werkt, immers is elk lichaam anders.

Spierpijn zegt niks over groei of kracht. Is leuk, maar geen graadmeter daarvoor.

Je moet zelf kijken/weten hoe je lichaam werkt. Voor mij is het kracht -> massa.
Oftewel wanneer ik elke spiergroep apart pak, meer gewicht is zwaarder worden.

Tja, artikelen/onderzoeken zijn altijd leuk om te lezen. Maar denk dat geen enkel artikel ook 100% voor jouw werkt, immers is elk lichaam anders.

Ja klopt helemaal.

Dat geldt ook bij die artikelen, maar ze zetten mij meestal wel tot iets proberen aan. Dat heb ik bijv. niet als ik bb.com lees ofzo, dat is echt commerciële crap.

Rug en schouders!

WU: 5mins CT, 2x6 wide-grip chin-ups, 2x14 rope pull-down.

Single Handed DB Row
8x22 + 3xmet deadstop
8x24
8x26
8x30 + 3xmet deadstop

Lat Pull Down
8x49
8x56
8x63
8x63

Seated Cable Row
10x42
10x49
10x49

Back Extension
15x39
3x20x59

Reverse Pec Deck
10x42
10x49
10x49

SM OH Press
12x30
11x40
8x45
8x45

Shoulder Shocker; gaat op deze manier
12x10, 8x6, 8x6
12x10, 8x6, 8x6
12x10, 9x6, 10x6

Lekkere training. Weinig free weights bij m'n rug training ivbm het feit dat m'n houding niet goed is. Daarvoor ga ik donderdag naar de osteopaat.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven