Fitness Seller

Jays cutlog

Jaymaestro

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Goedendag allemaal,
Hierbij een log. Ben vrij nieuw met BB. Een jaar geleden heb ik een half jaar fanatiek getraind, maar op een of andere manier mijn doel uit het oog verloren. Nu wil ik graag met een schone lei beginnen. Mijn doel is om een k*t van 12 weken vol te houden en me daarna weer te gaan richten op krachtgains. Ik wil graag cutten, omdat ik echt hardnekkig vet rond de buikregio heb. Bouwen doen we in het najaar wel weer.

Schema:
3x pw Stronglift 5x5 met daarna 30 minuten cardio
3x pw los 45-60 minuten cardio.

Huidige stats:
Lengte: 192 CM
Gewicht: 96 KG
Vetpercentage: 16% ( Gemeten met driepunts huidplooimeting)

(Kracht) Stats:
DL = 3x5x 85KG
SQ =5x5x 85KG
BP = 5x5 60KG
MP= 5x5 45KG
BR= 5x5 50 KG

Geen topstats. Moet gewoon weer van voor af aan beginnen. Bij de meeste oefeningen kan ik wellicht al een stuk hoger, maar heb besloten om vanaf hier te proberen safe uit te bouwen.

Voeding en inname:
Zie bijlage. Zit op 3400Kcal onderhoud, ga 2500-2700Kcal per dag innemen. Als ik mijn schema zie, zie ik dat ik de inname wat beter over de dag moet verdelen en uiteraard: Een shake is geen maaltijd...

Zal proberen 1 maal in de twee weken mijn stats opnieuw te posten zodat jullie en ik kunnen volgen of ik goed op weg ben.

Vr.gr.
Jaymaestro

Bijlagen

Laatst bewerkt:
wow is max 1000 kcal niet te veel om te cutten, doe er gerust maar 500 minder.

verder mag je wel meer vetten hebben.

• Topic Starter Topic Starter
wow is max 1000 kcal niet te veel om te cutten, doe er gerust maar 500 minder.

verder mag je wel meer vetten hebben.

Hey Luminex,

De cijfers heb ik niet helemaal uit de lucht gegrepen. Volgens mij kun je gewoon cutten tot energieverbruik in rust. Ik quote uit "burn the fad, feed the muscle" :

'The most common guideline for fat loss is to
reduce your calories by at least 500, but not more than 1000 below your maintenance
level.'

Verder staat nog beschreven dat die 1000 inderdaad veel is voor mensen die al niet zoveel wegen/klein zijn. Nu ben ik geen kleine jongen en ik denk dus dat het wel goed zit. Bovendien zit ik nu al in de derde week van de cut en hou ik t tot nu toe prima vol ( niet eens een cheat dag gehad).

Ik zit inderdaad erg laag in vetten. Weet iemand zo of dit echt TE laag is en waarom? Ik kan moeilijk vet eten als dat juist is wat ik probeer te verbranden...

Andere vraag: Refeed handig om te doen of niet? Of moet ik gewoon nog even een week afwachten hoe de cut verder verloopt ( ben pas net begonnen met accuraat wegen/meten).

Ik zou hoger gaan in vetten imo. Hanteer iig 96 gram vet (per je eigen gewicht).
Haal die vetten dan uit noten of olijfolie e.d.

Vetten zijn nodig voor je lichaam, dat je vet wilt verbranden dat is een ding, maar per definitie 'vet eten' wil niet zeggen dat je het gelijk opslaat als vet.
Vet eten mag, zolang die bron bestaat uit goede gezonde onverzadigde vetten.

Refeeds zijn handig, meestal doen mensen refeeds als ze low carb gaan. Gezien jij dat niet doen, hoef je het niet perse in te zetten in je schema.
Mits je op een plateau raakt of zelf een cheat day wil instellen zou je eventueel een refeed kunnen inzetten. Doe dan een refeed maaltijd, niet een refeed dag.
Refeeds zijn dus niet zozeer nodig, als jij je goed aan je eigen schema kan houden, dan is het toch niet nodig lijkt mij?

Verder: succes met je doel:D.

1 juni : Einde week 4. Een gevoels update

Hallo allemaal,

Heb het momenteel echt ff zwaar. Dipje is begin deze week gekomen. Heb constant hongergevoel en mijn lichaam craved echt zwaar naar voedsel.

Ik weet echter dat een dergelijk schema goed genoeg voor mijn lichaam is ( iets meer vetten, iets meer fruit afwisseling) en dat ik dus eerder gecontroleerd in plaats van anorektisch (schrijf je dat zo?) bezig ben mijn vet weg te krijgen .

Merk wel dat ik strakker in mijn vel ga zitten. Koppie ziet er strakker uit en mensen beginnen het ook op te merken.

Krachtgains zitten er nog niet in. Moet zelfs vechten om niet achteruit te gaan...Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet alleen een 5x5 doe, maar ook stiekem nog wat dumbbell curls, pull ups, abs en dergelijke. Kan voor mijn gevoel niet kwaad.

Heb op dit moment wel twee vervelende (lichte) blessures. Wervel T1 is iets naar rechts gedraaid (spinosi naar links dus) en gaf wat vervelende pijn. Allemaal het gevolg van een vermoeide squat richting maximaal...Nooit doen dus als je vermoeid bent! Gelukkig zit ie weer aardig recht nu. Moet wel zeggen dat drie keer squaten in de week zwaar valt ( zeker na de deadlift).

Verder heb ik wat last van mijn schouder. Vooral wanneer deze in exorotatie is ( bijvoorbeeld bij stang vasthouden tijdens het squatten). Vervelend, maar voelt niet ernstig.

Samenvatting:
Krachtgainen 5x5 met een dergelijk zwarte Kcal Cut werkt op dit moment zeker niet voor mij. Form wordt er minder door en is alleen maar blessuregevoelig. Ik ben met benchen nu wat meer aan het experimenteren omdat ik daar echt absoluut geen gains mee heb gemaakt...

Lichaamsstats na het weekend!.

Gr. Jaymaestro.

Laatst bewerkt:
Body- Stats Week 5

Body stats CUT week 5:
Lengte 192 cm
Gewicht: 96 KG --> 93 KG
Vetpercentage: 16 % --> 13%

(Kracht) Stats week 5:
DL= 3x5x 85KG --> 95 KG
SQ= 5x5x 85KG --> 92,5 KG
BP= 5x5 60KG --> 62,5 KG
MP= 5x5 45KG --> 50 KG
BR= 5x5 50 KG --> 55 KG

Nieuwe stats (1e meting)
Buikomtrek navel : 92,5 CM
Bicepsomtrek rechts: 35 CM

Pfff...na het dipje vorige week is het echt een powerboost dat de weegschaal en caliper deze cijfers aangeven!

Dan ga ik jou ook maar eens volgen :)

Update week 8.

Gevoelsupdate week 8:
Ik kamp met kleine blessures, dat maakt het trainen vaak lastig. Ik merk dat de deadlift en squat op dezelfde dag zwaar vallen en de een ten koste gaat van (de form van) de ander. Pijn in mijn onderrug gekregen na zwaar deadliften. Form was goed, maar geen warming up. Leerpunten:

• trainen op geleide van de pijn: luisteren naar mijn lichaam ( af en toe gewoon hack squat en dan 4x12 ipv 5x5 squat wanneer ik lichte klachten heb of bang ben voor form fail.
  • NOOIT abs supersetten tijdens squatten. Hierdoor heb ik klachten ontwikkeld; je form lijdt eronder (al dan niet zichtbaar) omdat je core niet correct kan aanspannen.
  • Alleen trainen en vroeg op de dag werkt voor mij positief; kan me het best concentreren.

Aansluitend moet ik toegeven 1 tot 2 smokkeldagen in de week te hebben ( heb inmiddels vakantie). Ik eet dan ongeveer tussen de 2800 en 3500 kcal en drink alcohol. Ben me bewust van enige vertraging, maar wil mijn sociale leven niet geheel stopzetten en ook een beetje genieten!:)

Body stats
CUT week 8:
Lengte 192 cm
Gewicht: 96 KG --> 93 KG --> 89,8 KG
Vetpercentage: 16 % --> 13% --> 12,5%

(Kracht) Stats week 5:
DL= 3x5x 85KG --> 95 KG --> 110KG
SQ= 5x5x 85KG --> 92,5 KG --> 100 KG
BP= 5x5 60KG --> 62,5 KG --> 67,5 KG
MP= 5x5 45KG --> 50 KG --> nog veel pijn kom niet verder dan 4x8x35kg
BR= 5x5 50 KG --> 55 KG -->x65 KG

Nieuwe stats (1e meting)
Buikomtrek navel : 92,5 CM --> 90,5 CM
Bicepsomtrek rechts: 35 CM --> 35 CM

Vraag aan de lezers ( als die er zijn :p):

Ik zit nu in week acht en kan nog twee weken vol uit trainen. Daarna ga ik twee weken met de vrouw richting France. Hier zal ik op mijn voeding blijven letten. Dips, chins, push ups, abs e.d. doen wanneer mogelijk. Ik heb het gevoel dat het ook wel lekker is na tien weken om even wat lichter te trainen en te rusten ( gezien blessures). Maar......

Wat na die 2 weken? Ik wil dan cleanbulken met wat whey en crea. Het is ook hoognodig tijd om schema wat om te gooien. Wat zal ik doen?
- 5x5 blijven doen of er miss 5x10 van maken
- drie daagse split
- vier daagse split
- Ul/LB
- Iets anders

Ik ben van plan voorlopig nog wel cardio te blijven doen tot ik echt onder de 10% zit!
Help me out folks!

Groeten

Jaymaestro :)

leuk om je log te lezen!

ben zelf 193 en stats zijn redelijk hetzelfde (zie mijn log)

ik heb zelf eerst Rippetoe getraind ik ga nu meer richting UB/LB is zwaar maar wel lekker vind ik zelf.

wel goed bezig 13% dat is voor mij nog een lang streven. Ben benieuwd naar progressie foto's

ik volg!

leuk om je log te lezen!

ik heb zelf eerst Rippetoe getraind ik ga nu meer richting UB/LB is zwaar maar wel lekker vind ik zelf.

Andreas,

Zal ik jou ook volgen! Heb in t verleden wel eens UB/LB getraind en buiten dat het redelijk zwaar viel vond ik de progressie erg tegenvallen (en toen at ik nog meer ook). Weinig oefeningen maar superintens bevalt me tot nu toe prima, het enige gevaar ligt m voor mij in de blessuregevoeligheid, maar al doende leert men!

Gr.
Jay:)

laatste update vetverlies log --> ga over naar normale log.

Beste allemaal,
Hierbij de laatste update van het vetverlies-log. Inmiddels heb ik er 15 weken opzitten. Week 11 en 12 heb ik gerust op vakantie. Enkel cardio en veel wijn en kaas. Ik ben de afgelopen periode echt veel vet kwijtgeraakt. Wat dat betreft is de missie geslaagd. Ondanks dit resultaat merk ik dat ik (zeker de laatste weken) niets meer vooruit ga. Ik geef hiervan de voeding de schuld en het feit dat ik vakantie heb ( lees: meer alcohol). Bovendien houdt ik al te lang vast aan het schema.

Vandaag begonnen met creatine. Volgende week nieuwe schema. Vierdaagse split of UB/LB met high rep en low rep dag spreekt me (gevoelsmatig) wel aan. De cardio zal ik langzaam verminderen en aanpassen naar een heftiger interval variant de komende weken.

Langzaam om naar de cleanbulk met minder cardio en meer hypertrofie gerichte training dus.

Afsluitend: 5x5 met flinke cut en veel cardio werkt erg goed, maar caloriedeficit van 1000 is aan de hoge kant ( ben ook vvm verloren).

Body stats CUT week 15 met twee weken vakantie ertussen:

Lengte 192 cm
Gewicht: 96 KG --> 93 KG --> 89,8 KG --> 85 KG
Vetpercentage: 16 % --> 13% --> 12,5%--> 9%*

* Is hetzelfde gemeten als vorige keren, 3 punts meting body caliper. Schat zelf rond de 11/12%

(Kracht) Stats week 15:
DL= 3x5x 85KG --> 95 KG --> 110KG --> 115 KG
SQ= 5x5x 85KG --> 92,5 KG --> 100 KG --> 100 KG (betere form)
BP= 5x5 60KG --> 62,5 KG --> 67,5 KG --> 65 KG (weak, vakantie = b*ch)
MP= 5x5 45KG --> 50 KG --> 45 KG in ieder geval blessurevrij
BR= 5x5 50 KG --> 55 KG -->5x65 KG --> 5x65 KG

Nieuwe stats (1e meting)

Buikomtrek navel : 92,5 CM --> 90,5 CM ---> 85, cm
Bicepsomtrek rechts: 35 CM --> 35 CM --> 35 cm

Goed bezig geweest. Heb je progressie pics ben wel benieuwd wat van 16% naar 9% doet

Nop geen progressie pics. Bewuste keuze ivm privacy. Geen zin om mn kop en tattoo's te gaan wegpainten.

Het is heel simpel...van 16 naar 9 procent heeft mij strakke armen/borst met aders opgeleverd, een sixpack en de conclusie dat ik meer massa wil aanzetten wil ik helemaal tevreden zijn met mezelf.

Verder heb ik wel een beetje overtollige huid op billen en buik. Ik ga er eigenlijk van uit dat dit in de loop der maanden wel wegtrekt.

Jaloers!

ik dacht echt van jay cutler log.wow

---------- Post toegevoegd Tue 16 Oct 2012 om 20:06 ----------

je at echt weinig joh

Terug
Naar boven