MuscleMeat

Jay's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
Training van gister:

Ik heb echt heeeel langs opgewarmd. Met 40 begonnen en steeds maar met 10 kilo verhoogt en paar reps gedaan.

Benchpress:
5x110
3x120
2x125
2x130

Dumbbell 1 hand triceps extention:
8x16
7x16
6x16
5x16

Dumbbell shoulder press:
8x20
7x22
7x22
6x22

Pulldowns wide:
7x80
6x80
6x80
5x80

staand facepulls met touwtje:
10x30
9x30
9x30

zittend dumbbell side raise:
12x14
10x14
8x14

Ik heb geen last van mijn bovenarm gehad gelukkig, voelde hem wel een heel klein beetje maar normaal zou ik dan een zenuwpijn door mijn hele arm krijgen.
Heb wel met triceps extentions weer last van mijn elleboog gekregen pffffff
Gelukkig vanmiddag langs de fysio :P

Pulldowns zijn toch voor rug, of ben ik mis :P? Overigens nette training!

Strange wel dat je eerste extensions gaat doen en dan nog even gaat pressen.
Lijkt me beter andersom? ;)

• #1.004
Schouders zijn iets minder belangrijk dan triceps in mijn huidige schema. Ik wil nu vooral mijn benchpress omhoog krijgen.

in that case zou ik toch opteren voor een close grip BP erbij ipv die extensions

nu ja, just my 2 cents hé ;)

Je hebt gelijk. Ik vind CGBP alleen geen fijne oefening.

Ik vind het inderdaad ook een beetje een rottige oefening. Als ik hem erg smal pak (smaller dan schouderbreedte) krijg ik soms ook een beetje last van mijn polsen. Maar hij is wel goed.

Maar je bent dus alweer begonnen met een PL schema begrijp ik? Hoe ziet ie eruit?

Ik nu sinds een weekje BSB aan het trainen. Maar merk wel dat ik nog wel een aantal fouten maak. Zo duren mijn trainingen veel te lang. Komt omdat ik teveel oefeningen wil doen, zodat ik alle spiergroepen goed pak. Die BB manier van denken moet ik nog een beetje loslaten.

• #1.008
Ik vind het inderdaad ook een beetje een rottige oefening. Als ik hem erg smal pak (smaller dan schouderbreedte) krijg ik soms ook een beetje last van mijn polsen. Maar hij is wel goed.

Maar je bent dus alweer begonnen met een PL schema begrijp ik? Hoe ziet ie eruit?

Ik nu sinds een weekje BSB aan het trainen. Maar merk wel dat ik nog wel een aantal fouten maak. Zo duren mijn trainingen veel te lang. Komt omdat ik teveel oefeningen wil doen, zodat ik alle spiergroepen goed pak. Die BB manier van denken moet ik nog een beetje loslaten.

Hoe mijn schema er nu uit ziet behalve de vrijdag (extra volume) zou qua volume goed zijn. Ik heb alleen ook de neiging om na een tijdje steeds meer erin te doen en dan ben ik 2 uur bezig, maar vind ik ook wel prima eigenlijk.

Zij bijlage

Bijlagen

Op zich mooi schema.

Alleen, is het niet teveel BP (3x per week, waarvan 2x maxen) en teveel schouders?
En ik zie helemaal geen rows... Als je je BP op wilt krikken zouden rows toch wel kunnen helpen.
DL doe je niet met bands of chains? Of rackpulls ofzo? En nooit meer maxen op DL?

Dus ook in een shirt aan het benchen geslagen? Waarom? Wil je een geared wedstrijd gaan draaien, of helpt het je ook verder met je raw bench?

Kan me wel voorstellen dat je met de vrijdag lang bezig bent! :P

• #1.010
Op zich mooi schema.

Alleen, is het niet teveel BP (3x per week, waarvan 2x maxen) en teveel schouders?
En ik zie helemaal geen rows... Als je je BP op wilt krikken zouden rows toch wel kunnen helpen.
DL doe je niet met bands of chains? Of rackpulls ofzo? En nooit meer maxen op DL?

Dus ook in een shirt aan het benchen geslagen? Waarom? Wil je een geared wedstrijd gaan draaien, of helpt het je ook verder met je raw bench?

Kan me wel voorstellen dat je met de vrijdag lang bezig bent! :P

Ik doe cable rows en face pulls, daarmee verstevig ik mijn bovenrug. Over een paar weken gaan er wel weer wat barbell rows in.
3x per week benchen kan best, althans, de trainer die dit aan mij voorstelde heeft veel jongens over de 200 kilo bench gekregen.

Schouders train ik maar 7 setjes op maandag en 4 supersetjes op vrijdag dus is erg weinig. Ik heb ze zelfs op 28 + 12 setjes getraind de afgelopen tijd :)

Mijn deadlift heeft een lage prioriteit aangezien ik mijn squat en vooral mijn benchpress omhoog wil krijgen. Ik ga geen wedstrijden doen, maar volgens die trainer zal ik door de hogere load shirted ook zonder shirt zwaarder gaan benchen.

Met dit volume is het zeker niet teveel bench, als de focus bij bench moet liggen. Doe je trouwens nooit chin ups, Jay? Zou ik er zeker bij doen als je zoveel gaat benchen.

Oké.
Weer wat geleerd.
Ben benieuwd naar hoe dit schema je gaat bevallen!
Houd ons op de hoogte!

• #1.013
Met dit volume is het zeker niet teveel bench, als de focus bij bench moet liggen. Doe je trouwens nooit chin ups, Jay? Zou ik er zeker bij doen als je zoveel gaat benchen.

Ik heb hem wel in mijn schema maar gister latpulldowns gedaan ivm pijn in m'n elleboog. Volgende week weer ff kijken

Was je jarig? :eek: Niet eens gezien.... :o Gefeliciteerd dan nog! Leuk dat Gijs en Geddie er ook waren.

Grats met je SQ PR! :D Kom je zaterdag ook naar de BBQ @ Baarn?

Nice workout Jay!

Zaterdag komen man, ik ben der ook bij:)

• #1.019
Training van vandaag:

Speed bench:
8x 3x60 + mini bands double looped

Safetybar squat:
4x125
3x140
1x160
1x170
fail x175 ****ing net niet!

Goodmorning:
5x130
5x130
5x130

Barbell walking lunges:
20x50
20x50
20x50
20x50 -> 20x

Plated leg curl:
10x40
8x40
8x40
8x40

Ik heb een stukje van Rippetoe gelezen over de grip bij squaten en heb hem gedaan met de goodmorning. Mijn schouders zijn echt extreem stug, maar ik kan me er nog net goed tussenwurmen. Ik hield nu mijn polsen kaarsrecht inplaats van dat de stang op mijn handen leunde zat ie strak op mijn bovenrug.
Voorlopig veel shoulder dislocations doen!

Laatst bewerkt:
good morning:eek:

Jij krijgt zaterdag een hamburgertje van bartje:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven