Ik geloof dat er maar 1 god is en Mohammed zijn laatste profeet. Of ik dan een moslim ben is aan Allah swt. Een hadith zegt " "Can you imagine this woman throwing her child into the hellfire? Allah is more merciful to his servants than this woman is to her child"? "
Ik vind een grote fout van veel moslims dat ze oordelen. Dit is juist waar de islam voor staat: niet oordelen maar het oordelen aan Allah (swt) overlaten. Toen ik onze Iman vroeg "Geloof jij dat alle niet-moslims naar Jahannam gaan?" was zijn antwoord "Ja, maar ik geloof ook dat ik niet kan weten wie wel of niet een moslim is en dat kan iemand vaak zelf niet eens weten. Dat oordeel is aan Allah" Er zijn meer Hadiths over maar het komt erop neer dat ik als bekeerling wel de Quran lees en zo goed mogelijk probeer te leven, maar niet oordeel over anderen en mij ook niet druk maak over wat anderen over mij zeggen (of ze me een moslim vinden of niet). Zo eet ik wel varkensvlees ALS ik dit voor gezet krijg (uit beleefdheid, bijv. als mijn moeder het kookt) maar als ik een optie heb (ik kook zelf, bestel in een restaurant, etc.) dan niet. Etc.