XXL Nutrition

Je moeder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Eens, maarja gains.

Nee gewoon domme actie. Wou zelfs gaan werken maar mijn vriendin en kind komen niet naar huis voordat ik mij getest heb. Ik denk niet meteen aan Corona, maar dat ik last heb van koude rillingen met dit weer is ook niet normaal... blijf nu gewoon thuis totdat ik de uitslag krijg.

Met jouw gestel zal je er waarschijnlijk weinig last van hebben, maar denk aan anderen, op de eerste plaats natuurlijk je gezin.

Meende dat we er een hadden liggen maar die blijkt al een tijdje foetsie te zijn. Ik ga nu natuurlijk niet even de stad in om zo'n ding te kopen.

Maaruhm, ben je moslim?

Ik geloof dat er maar 1 god is en Mohammed zijn laatste profeet. Of ik dan een moslim ben is aan Allah swt. Een hadith zegt " "Can you imagine this woman throwing her child into the hellfire? Allah is more merciful to his servants than this woman is to her child"? "

Ik vind een grote fout van veel moslims dat ze oordelen. Dit is juist waar de islam voor staat: niet oordelen maar het oordelen aan Allah (swt) overlaten. Toen ik onze Iman vroeg "Geloof jij dat alle niet-moslims naar Jahannam gaan?" was zijn antwoord "Ja, maar ik geloof ook dat ik niet kan weten wie wel of niet een moslim is en dat kan iemand vaak zelf niet eens weten. Dat oordeel is aan Allah" Er zijn meer Hadiths over maar het komt erop neer dat ik als bekeerling wel de Quran lees en zo goed mogelijk probeer te leven, maar niet oordeel over anderen en mij ook niet druk maak over wat anderen over mij zeggen (of ze me een moslim vinden of niet). Zo eet ik wel varkensvlees ALS ik dit voor gezet krijg (uit beleefdheid, bijv. als mijn moeder het kookt) maar als ik een optie heb (ik kook zelf, bestel in een restaurant, etc.) dan niet. Etc.

Met jouw gestel zal je er waarschijnlijk weinig last van hebben, maar denk aan anderen, op de eerste plaats natuurlijk je gezin.
Die snap ik niet, er zijn kerngezonde mensen van zijn leeftijd die nota bene geen aas doen die er aan overlijden of weken op de IC liggen maar omdat hij spieren heeft denk je dat ie minder vatbaar is?

Die snap ik niet, er zijn kerngezonde mensen van zijn leeftijd die nota bene geen aas doen die er aan overlijden of weken op de IC liggen maar omdat hij spieren heeft denk je dat ie minder vatbaar is?

Soms kan je een boodschap beter op een minder negatieve manier overbrengen.

Hopelijk heb je het niet maatje.

Het weer is ook echt een factor om je slecht te voelen. Ik heb zelf ook de hele dag zin om voor de koelkast te zitten met de deur open :zweet:

Laatst bewerkt:
Hopelijk heb je het niet maatje.

Het weer is ook echt een factor om je slecht te voelen. Ik heb zelf ook de hele dag om voor de koelkast te zitten met de deur open :zweet:
Vandaag op instagram iemand gezien die de koelkast open deed om de kamer af te koelen want geen airco. Het eerste probleem is dat je koelkast opwarmt en dat is niet goed voor je eten en energieverbruik, het belangrijkste punt is dat wanneer je de koelkast laat openstaan, de ruimte opwarmt :o

Vandaag op instagram iemand gezien die de koelkast open deed om de kamer af te koelen want geen airco. Het eerste probleem is dat je koelkast opwarmt en dat is niet goed voor je eten en energieverbruik, het belangrijkste punt is dat wanneer je de koelkast laat openstaan, de ruimte opwarmt :o

1 woordje ontbrak, nu toegevoegd. De context verandert daarmee :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.408
Ik geloof dat er maar 1 god is en Mohammed zijn laatste profeet. Of ik dan een moslim ben is aan Allah swt. Een hadith zegt " "Can you imagine this woman throwing her child into the hellfire? Allah is more merciful to his servants than this woman is to her child"? "

Ik vind een grote fout van veel moslims dat ze oordelen. Dit is juist waar de islam voor staat: niet oordelen maar het oordelen aan Allah (swt) overlaten. Toen ik onze Iman vroeg "Geloof jij dat alle niet-moslims naar Jahannam gaan?" was zijn antwoord "Ja, maar ik geloof ook dat ik niet kan weten wie wel of niet een moslim is en dat kan iemand vaak zelf niet eens weten. Dat oordeel is aan Allah" Er zijn meer Hadiths over maar het komt erop neer dat ik als bekeerling wel de Quran lees en zo goed mogelijk probeer te leven, maar niet oordeel over anderen en mij ook niet druk maak over wat anderen over mij zeggen (of ze me een moslim vinden of niet). Zo eet ik wel varkensvlees ALS ik dit voor gezet krijg (uit beleefdheid, bijv. als mijn moeder het kookt) maar als ik een optie heb (ik kook zelf, bestel in een restaurant, etc.) dan niet. Etc.

een ja of nee was voldoende geweest :rolleyes:

meende al dat je zo tegen mij praat omdat je een bruintje zag en die moet dan wel moslim zijn, ik ben in ieder geval ongelovig.

een ja of nee was voldoende geweest :rolleyes:

meende al dat je zo tegen mij praat omdat je een bruintje zag en die moet dan wel moslim zijn, ik ben in ieder geval ongelovig.

Je oordeelt weer snel broeder. Ik heb een prima geheugen en las dit "Zoals de meesten onder jullie weten is mijn lieve vriendin in afwachting op een Kameel Jr.,
de kleine hunk zal inshallah eind mei zijn knappe vader mogen aanschouwen. "

Denk je dat ik als in Curacao geboren bekeerde Nederlander uberhaupt "zo" tegen wie dan ook praat omdat ze "bruintjes" zijn? Wat jij doet is overigens tussen jou en god, zal het ook niet veroordelen. Groetjes, Dominique ;)

CD4FBFF9-C5D6-4731-9A2C-CAF0C79F1E71.jpeg

Dat zijn niet onze zaken. Dat is tussen jou en Satan.

Hij heeft het niet over mij man (hoop ik) maar over "Schwarzeneggertje". Ik ken "Wovano" persoonlijk (niet dat we best buddies zijn ofzo, maar we hebben elkaar IRL wel eens voorbij zien komen) en heb geen problemen met de man. Net als ik geen problemen heb met Camelus overigens. Ik gebruik teksten uit de Quran hooguit om mijn argumentatie te verduidelijken. Ik ben geen geloofsfreak die iedereen de hel in wenst. Sterker nog, ik gun iedereen het beste. Mijn mening is dat geloof je helpt om een goed mens te zijn. Sommige mensen hebben van nature (of door opvoeding) goede waarden en normen, anderen minder. Als blijkt dat ik ongelijk heb en er geen hemel is, dan ben ik nog altijd blij met mijn normen en waarden. Het leven dat ik geleid heb vind ik prima en heb ik vrede mee. Als Allah swt mij vergeeft voor mijn zonden en toelaat in het paradijs dan ben ik dolgelukkig, zo niet dan heb ik het verdiend en als er niets is na de dood heb ik een mooi leven gehad. Either way is het niet anders en iedereen mag daar op zijn of haar manier voer denken.

Je spreekt alleen niet iedereen met broeder aan.

Soms wel soms niet. Iedereen is mijn broeder tot het tegendeel bewezen is. Ik kan niet in je hart kijken en niet oordelen of je een broeder bent of niet. Tuurlijk speelt het uitspreken van de Shehada een rol (oa) maar dan nog kan ik niet oordelen wie wel of niet een "broeder"is. Allah is niet alleen de god van de moslims, maar de god van de hele mensheid.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven