Fitness Seller

joepie.. onstoken pees in m'n lies > 6-12 herstellen :(

Frenkpie

Massive Warrior
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
begin augustus ging ik squatten.. en toen ik omhoog kwam voelde ik een steek in mn lies: gestopt met trainen, meteen naar huis en ijs erop.

Vervolgens een week rust genomen. De week erop wou ik op dinsdag weer gaan squatten: wéér die pijn.. alleen erger nu :( zo erg dat ik na 2 maanden nóg last heb van m'n lies.

Zelfs wanneer ik gewoon zit of lig.. soms lijkt de pijn helemaal weg te zijn, maar 2 dagen later voel ik de pijn weer langzaam terugkomen. Maakt niet uit hoe ik zit/sta of lig.. de pijn blijft er dan: zo'n zeurende pijn.

M'n lies links is ook dikker dan rechts.. na 2 maanden rusten tóch maar es ff naar de dokter.. niet dat die veel te zeggen zal hebben, maar oké..

Ik kom eraan.. vertel m'n verhaal.. ze kijkt naar m'n lies en voelt dat er een pees in m'n lies is ontstoken.. En dat het maanden tot een jáár kon duren voor het genezen zou zijn :eek: :mad: :mad: :mad: :mad:

LEUK ! Daar gaan m'n pogingen om m'n SQ en DL te verbeteren..
heb wat ibuprofen meegekregen.. maar of dat helpt sneller te herstellen.. :rolleyes:

vertelde de dokter me.. maar geloof der geen k*t van.

Sterkte kerel, weet hoe klote het is als je niet kan trainen door een blessure.

Maar je voelt het zelf wel wanneer je weer kan trainen, niet naar die dokter luisteren.

damn, da's kak kerel.
Ik voel met je mee.

Ook nog maar net terug van ontsteking pees aan mijn schouder. Welliswaar gelukkig geen jaar geduurd, maar frustrerend is het alleszins. 4 kilo verloren op 6 weken... that sux

sterkte met het herstel!

Frenkpie zei:
LEUK ! Daar gaan m'n pogingen om m'n SQ en DL te verbeteren..
heb wat ibuprofen meegekregen.. maar of dat helpt sneller te herstellen.. :rolleyes:

vertelde de dokter me.. maar geloof der geen k*t van.

Ibuprofen is een onstekingsremmer geen medicijn. Dus van de ibuprofen zal het niet overgaan alleen zal de pijn wat minder zijn.

Succes gozer!!

klote man!

mja, ibuprofen krijg je volgensmij standaard mee, na een doktersbezoekje.. verwacht daar niets van.

sterkte!

t*ring, moet er niet aan denken dat ik dit soort nieuws krijg..

Sterkte ermee bro

W00t kop op Frenkelmans, kun je niet een beetje licht trainen, beetje fitness, en zware (bovenlichaam) setjes op machines doen? Dan ontzie je die lies redelijk goed en je kunt blijven trainen :)

Klote kerel :( Ik heb ook bijna een jaar niet kunnen squatten, vanwege m'n lies. Herstel is heel traag. Sterkte :(

Frenkpie succes met herstel dat je maar snel weer door je knieen mag zakken :D

Damn... Blessures zuigen aarz, succes met je herstel! :thumbs:

Wow, zwaar verdoet man Frenk. Damn... Kun je eigenlijk geen antibiotica nemen tegen dat soort ontstekingen?

Suc6 iig, hopelijk gaat het wat minder lang duren man!

succes met herstel !

Succes met het herstel.
Die ibuprohen is er waarschijnlijk om de pijn tegen te gaan zodat je je beter kunt bewegen en zodoende hersteld. Heb op dit moment een ontstoken pees in mijn schouder en ook naar de dokter geweest en ibuprohen meegekregen.
Loop er inmiddels al 1.5 maand mee en zou idd normaal zijn er een tijd last van te hebben.

Niet leuk voor je, dat snap ik. Ik zelf heb reumatische artritis (gewrichtsontsteking), dus kan een klein beetje voorstellen hoe het is.

Mijn advies is een goede balans zoeken tussen rust en beweging. Beweging om stijfheid (en daarbij behorende pijn) tegen te gaan, maar niet te veel belasten. Hoe die balans ligt, voel alleen jij.

De ontsteking is niet veroorzaakt door een virus of bacterie, dus antibiotica hebben geen effect. Ontstekingsremmers geven, is het enige wat de dokter voor je kan doen. Pas als de ontsteking tot rust is gekomen, kan de daadwerkelijke genezing beginnen.
Als je nu te zwaar gaat trainen, kan de ontsteking chronisch worden en dan ben je verder van huis.

Ibuprofen is de minst agressieve ontstekingsremmer (minste schadelijke bij-effecten), dus daar begin je mee. Helpt dat niet, krijg je zwaardere ontstekingsremmers (waarschijnlijk Diclofenac). In het ergste geval zou hij misschien een Prednison injectie overwegen.
Dus ga bij de dokter langs als de pijn niet minder wordt in de komende weken.

Heel veel succes met je training en sterkte met de pijn.

• Topic Starter Topic Starter
mja rotte is .. soms lijkt de pijn echt 100% weg te zijn.. maar dan soms kan het ineens terug komen.. begint het langzaam op te komen.. ik heb de afgelopen 2 weken niet getraind omdat ik ook m'n bicep verrekt had..

ik ga vanavond voor het eerst weer rustig trainen.. misschien 3-4 setjes met 10 kg squatten en wat borst/triceps trainen :)

antibiotica heeft idd geen nut.. het is gewoon overbelasting/overrekking van de spier.. miss net de verkeerde beweging gemaakt...
Fisio heeft ook bijna geen baat bij de herstelsnelheid.. dusja.. ik ga maar lekker rustig squatten.. miss beetje deadliften met 70 kg en voor de rest alleen upper body zwaar trainen..

Ik maak me niet zo heel erg druk om aangezien m'n benen/glutes het hardst groeien van allemaal.. die heb ik zo weer op en voorbij het niveau van m'n upperbody :)

thnx voor de steun.. soms moet je ff je gal spuien he? :)

Sucky news :( Achja, die poten van jou blijven toch wel huge. Nu kun je lekker, zoals de rest van xxl je benen niet trainen :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
hehehe idd :P

benchMarc zei:
Sucky news :( Achja, die poten van jou blijven toch wel huge. Nu kun je lekker, zoals de rest van xxl je benen niet trainen :rolleyes:

Hey, deze jonge staat vanavond gewoon weer onder het squatrek hoor :)

Terug
Naar boven