Fitness Seller

Cutlog

  • Topic starter TT&A
  • Startdatum
  • Reacties 959
  • Weergaven 72K
  • Volgers 47

Bezoekers in dit topic


40 euro. Nieuw in de doos.
 
Zijn de profi's daar niet zo enthousiast over?
nee, we weten ondertussen dat een pees meer belast wordt door compressie, wanneer een overbelasting van een pees vervolgens wordt gefrictioneerd of met een masssagegun wordt bewerkt is dat daarom niet bevordelijk. Vroeger werd dit nog wel eens gedaan omdat we dachten dat dit misschien de doorbloeding zou bevorderen (net als cupping bijvoorbeeld), maar dit is niet zo weten we nu.
 
nee, we weten ondertussen dat een pees meer belast wordt door compressie, wanneer een overbelasting van een pees vervolgens wordt gefrictioneerd of met een masssagegun wordt bewerkt is dat daarom niet bevordelijk. Vroeger werd dit nog wel eens gedaan omdat we dachten dat dit misschien de doorbloeding zou bevorderen (net als cupping bijvoorbeeld), maar dit is niet zo weten we nu.
OK thanks.
En afwisselende ijs behandelingen met het zelfde doel om de doorbloeding te stimuleren?
 
nee, we weten ondertussen dat een pees meer belast wordt door compressie, wanneer een overbelasting van een pees vervolgens wordt gefrictioneerd of met een masssagegun wordt bewerkt is dat daarom niet bevordelijk. Vroeger werd dit nog wel eens gedaan omdat we dachten dat dit misschien de doorbloeding zou bevorderen (net als cupping bijvoorbeeld), maar dit is niet zo weten we nu.
Lees ik nou goed dat je ook geen voorstander van cupping bent?
 
Lees ik nou goed dat je ook geen voorstander van cupping bent?
Zou best lekker kunnen voelen maar ik zie niet in hoe een bloeduitstorting zou moeten helpen bij een verbetering van doorbloeding of versneld herstel.
 
Zou best lekker kunnen voelen maar ik zie niet in hoe een bloeduitstorting zou moeten helpen bij een verbetering van doorbloeding of versneld herstel.
Bedankt voor je antwoord. Terwijl aan de andere kant je juist therapeuten hebt die cupping juist gebruiken.
Ieder z'n ding
 
OK thanks.
En afwisselende ijs behandelingen met het zelfde doel om de doorbloeding te stimuleren?
Ijs vermindert toch juist de doorbloeding? Enige nut van ijs is zwelling en dus pijn tegengaan. Ik dacht dat het verder wel achterhaald was.

kazamafury correct me if I'm wrong.
 
Beetje in het kort:
-Ijs zorgt nagenoeg niet voor een verminderde ontstekingsreactie(voor zover dit uberhaupt slecht zou zijn)
-ijs zorgt niet echt voor een beter of slechter prestatieniveau (denk ijsbaden)
-ijs zorgt wel voor pijndemping
 
Beetje in het kort:
-Ijs zorgt nagenoeg niet voor een verminderde ontstekingsreactie(voor zover dit uberhaupt slecht zou zijn)
-ijs zorgt niet echt voor een beter of slechter prestatieniveau (denk ijsbaden)
-ijs zorgt wel voor pijndemping
:janken:
er blijken zoveel dingen die je altijd voor waar hebt aangenomen bij nader onderzoek helemaal niet onderbouwd te kunnen worden..... ik weet het soms ook niet meer.
 
Update elleboog: hele dag met compressieband rondlopen, pijn/ reactie neemt af

Gister niet getraind want was in slaap gevallen

Squatschoenen (simpele adidas) komen morgen binnen, vrijdag voor het eerst gebruiken dus

High volume op benen vandaag

13-4-2021: Quads / Biceps
91,6kg / Medium day: 4000 kcal

@home:
Adductor x 10 , x 13

Leg ext Banded:
4p x 7
3p + 5 x 9
Zonder bands:
4p + 5 x 8
3p + 5 x 12

Gym:
Paused hack squat:
7 1/2p + 18kg DB x 4 + 1 spot
7 1/2p x 6
7p x 9
6p x 15 (dead)

Heel elevated platz squat x 11 , x 11 , x 13 + 3 rest-pause

Split x 12 , drop

BW lunges 1 x tot failure

Quad stretch

@home:
DB curl
20kg x 6
17,5kg x 8
15kg x 10 + 4 rest-pause
Incline cable curl x 10 , x 12 , x 12 , drop
Bicep stretch

Morgen weer push

:wave2:
 
Update elleboog: hele dag met compressieband rondlopen, pijn/ reactie neemt af

Gister niet getraind want was in slaap gevallen

Squatschoenen (simpele adidas) komen morgen binnen, vrijdag voor het eerst gebruiken dus

High volume op benen vandaag

13-4-2021: Quads / Biceps
91,6kg / Medium day: 4000 kcal

@home:
Adductor x 10 , x 13

Leg ext Banded:
4p x 7
3p + 5 x 9
Zonder bands:
4p + 5 x 8
3p + 5 x 12

Gym:
Paused hack squat:
7 1/2p + 18kg DB x 4 + 1 spot
7 1/2p x 6
7p x 9
6p x 15 (dead)

Heel elevated platz squat x 11 , x 11 , x 13 + 3 rest-pause

Split x 12 , drop

BW lunges 1 x tot failure

Quad stretch

@home:
DB curl
20kg x 6
17,5kg x 8
15kg x 10 + 4 rest-pause
Incline cable curl x 10 , x 12 , x 12 , drop
Bicep stretch

Morgen weer push

:wave2:
In slaap gevallen, je lijkt mij wel in dat opzicht. :roflol:
 
  • Haha
Waarderingen: TT&A
Ik ben de laatste die gaat vingerwijzen in een wel/niet natty discussie, maar ik kwam deze vent dus tegen:


23 jaar, claimt natty (obviously) en ik zie allemaal ridiculous lifts van 60kg dumbell shoulder presses, 170kg paused flat bench, 300+kg deadlifts, etc etc

Vooral bij deze foto dacht ik, dat kan echt niet natty zijn: https://www.instagram.com/p/CMDJvhADQAY/

Los van dat allemaal natuurlijk ontzettend indrukwekkend, maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die bullshit called als mensen zeggen dat dit natty is ??? :roflol:
 
Ik ben de laatste die gaat vingerwijzen in een wel/niet natty discussie, maar ik kwam deze vent dus tegen:


23 jaar, claimt natty (obviously) en ik zie allemaal ridiculous lifts van 60kg dumbell shoulder presses, 170kg paused flat bench, 300+kg deadlifts, etc etc

Vooral bij deze foto dacht ik, dat kan echt niet natty zijn: https://www.instagram.com/p/CMDJvhADQAY/

Los van dat allemaal natuurlijk ontzettend indrukwekkend, maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die bullshit called als mensen zeggen dat dit natty is ??? :roflol:
Hoe klein is ie?
 
Ik heb geen idee; wel dat dit een retarted goed fysiek is
Yep, ik denk wel dat ie natty is. Z'n krachtstats doen me dan weer twijfelen ma bon. Hij cared meer om fysiek denk ik, en denk dat de top van de pro's ook wel zoiets zijn natty. Behalve die lifts dan. Moeilijk.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Laten we zeggen dat ik hoop dat dit niet natty is :o
Zieke massa
 
Natuurlijk is dit niet natty, of zijn we nu aan het trollen?
 
Back
Naar boven