MuscleMeat

Jopskes beestachtige log met kindergewichtjes

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Ik ga er toch maar voor om een logje bij te houden, om zo zelf een beter beeld te gaan krijgen van mijn progressie. Ik ben net weer bezig na een schouder blessure, en was begonnen met vooral machine oefeningen. Dit om een gecontrolleerde beweging te houden omdat ik bang was voor een nieuwe blessure :)

Nu voel ik me weer helemaal fit, en ga grotendeels over naar de losse gewichten. Aangezien ik met de machines rustig aan heb gedaan en niet te zwaar tilde, zal het met losse gewichten helemaal om kindergewichtjes gaan :p

Maar ik ga uit van mijn spiergeheugen, en dat ik binnen een maandje of 2 weer op mijn oude nivo zit met losse gewichten. Ik ben ook nog lichtjes aan het cutten dus het zal denk ik iets langzamer gaan dan normaal.

Supplementen die ik neem zijn whey, en ben nu net een weekje bezig met Mega Grow (lekker spul! :meal: )

Dit is mijn trainings schema:

Maandag

benen: squad/leg extention/calfs/stiff legged deadlift

Armen: Standing Barbell Curl/Incline Dumbbell Curls/Preacher Curl/Concentration curl
Triceps: Triceps pulldown/ seated tricepspress/ dumbelkickback

Dinsdag

Cardio

Woensdag

Rug: Lat Pulley (front en back)/Bent Over Rows/ deadlift

Borst: benchpress/incline dumbelpress/Dumbbell Flys

Schouders: Standing Lateral Raises/dumble neck press/Upright Rows of Shrugs

Cardio Training

Donderdag

Armen: Standing Barbell Curl/Incline Dumbbell Curls
Triceps: Triceps pulldown/ dumbelkickback

Cardio Training

Vrijdag

Benen: legpress/calf/lying leg curl

Borst: Dumble press/incline dumbbell flys/pull-over

Zondag

Om de week op zondag een rug dag, met eventueel schouder erbij. Maar aangezien mijn schouders blessure gevoelige zijn hou ik die voorlopig op 1x pw.

Rug: Bent Over dumble Rows/optrekken/deadlift

Cardio training

Stats zijn nu: 1.88 in lengte, en iets over de 90kg op de weegschaal. Bf weet ik niet, maar is iets te hoog vandaar dat ik nu even licht aan het cutten ben :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Om het log maar meteen goed te beginnen: vandaag wegens omstandigheden niet kunnen trainen :D. Mijn benen geef ik wat rust, die voelen de extra inspanning van de cardio nog waarmee ik vorige week ben begonnen. Maar mijn arm training doe ik morgen voor mijn cardio. Vandaag heb ik dus een rust dagje gehad :)

Yo!
is de eerste log die ik ga volgen:D
Veel succes bro en keep us updated!

succes jopske, verder heeft santino gelijk, je hebt een schouderblessure geahd dus zou er wat voorzichtig mee zijn :)

En als ik mijn schouder oefening nou eens donderdag er tussen uit gooi, en op woensdag doe? Dan hebben me schouders minder belasting + dan ben ik donderdag avond wat eerder klaar met trainen :)

Is zowiezo een goed plan aangezien ik donderdag avond train, en de volgende training vrijdag ochtend al weer is. Inderdaad erg belastend voor me schouders zo vlak op elkaar.

Santino88 zei:
Verder is pullover voor je lats.

Pullovers
Doel: het vergroten van de borstkas en het verbeteren van de definitie van de borstspieren

Uitgangspositie
Pak een halter op schouderbreedte vast en ga liggen op een bankje. Strek je armen recht boven je borst.

Uitvoering
Laat de stang nu rustig met gestrekte armen zo ver mogelijk naar achteren zakken. Breng de stang rustig terug tot in de uitgangspositie.

Ademhaling
Adem in als je de halter laat zakken. Adem uit tot in de uitgangspositie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

en heb die schouder training verschoven naar woensdag ipv donderdag :)

Afijn daar gaat hij dan he, de eerste training van mijn log, en de eerste serieuse training met losse gewichten na mijn schouder blessure. Voor de slappe ecto;s onder jullie: Lees verder, dit zal je een ego boost geven :D Voor de rest: Ben je wel in voor een p*ssy trainings log; lees vooral verder ;)

Vandaag is het Woensdag. Dat betekend Rug + Borst + Schouders

Ik besloot te beginnen met de borst training. Keek al de hele week met gemengde gevoelens uit naar de benchpress met de losse barbell. Voorheen altijd met smith gedaan :rolleyes:

Legde netjes mijn handoek op de bank, en zette mijn warmup gewicht erop. Heb nog niet echt een richtlijn hiervoor, dus ik zette maar laag in. Vervolgens plaatste ik mijn gespierde torso voorzichtig op het bankje en greep de barbell beet. Ik deed de volgende sets: (herhaling x gewicht)

12x10kg lightt weight babyyyyy :D
10x20kg
10x30kg
8x40kg De stangen bogen helemaal krom van dit immense gewicht :cool:
6x40kg laatste rep was nipt gehaald
5x40kg woeeiii tijd om te stoppen ;)

De gewichten lijken nog nergens op, maar ik was redelijk tevreden. Ik had het zelf lager ingeschat :)

De volgende halte in de speeltuin was de Incline dumbbell press. lekka lekka :D
ik pakte er een bankje bij, en zette hem 1 standje hoger dan dat hij was als hij vlak was. Vind ik schuin genoeg, anders gaat het meer richting je schouders de trianing imo.

Ik voelde me nog warm genoeg van de bench, dus besloot een niet al te lage warmup te doen. Ik pakte 2 genotsknotsen van 14kg en begon met mijn training. Deze zag er als volgt uit:

12x14kg Voelde goed, kon er meer maar vond het te ligt. Ik hulk wil meer.
8x18kg lekka, laatste met moeite
7x18kg
7x18kg mijn t**ten zeiden tegen mij dat het zo genoeg was :D

Volgende halte was Dumbbell fly's. Mijn borst zat al vol zat dus ik skipte de warmup :rolleyes: Dit was mijn training:

12x10kg
8x12kg
6x12kg borst = toast volgende keer een minuutje langer rust tussen oefeningen.

De lekkernij die nu volgde was mijn rug training. De eerste oefening was de Latpulley achter, en daarna voor (machine). Mijn kontje nam plaatst op de machine en greep de hendel beet. Dit was mijn training:

Voor:

10x50kg
8x57kg
8x57kg
7x57kg

Achter:

12x43kg
12x50kg
6x64kg oeps iets te gretig :p
8x57kg
8x57kg

Bent over row was de volgende plezier rit. Vind ik altijd wel een lekkere oefening. Ik keek de gewichten even vuil aan, en greep er 1 :cool: dus mijn workout kon beginnen.

10x14kg
10x18kg mwa maar iets hoger dan. Had verwacht dat dit mijn top was.
8x20kg
8x20kg

Op zich niet verkeerd. Ging beter dan ik had verwacht :)

De volgende oefening diende zich aan. De deadlift. Een tijd niet gedaan, maar een oh zo belangrijke oefening dus maar weer rustig aan beginnen ermee. Ik krabte even mijn ballen, rook daarna aan mijn hand en was toen klaar om met de oefening te beginnen. Dit was mijn workout:

10x35kg makkie
10x45kg
12x50kg tja :p
10x55kg

Toen voelde ik een goede pomp in mijn onder rug, en was ik redelijk gaar. Dit was ook meteen het zwaarste gewicht in het barbell rek, en had geen fut om de barbell met losse schijfen te gaan pakken. Dit ga ik de volgende keer doen als het lekker gaat. Voorlopig is dit de eerste keer dat ik met de deadlift op 55kg zit dus was niet ontevreden over mijn prestatie. Denk dat het vooral komt omdat ik me beter heb verdiept in de techniek/uitvoering hiervan.

Eigenlijk zou nu de schouder training volgen, maar ik voelde dat me schouders er geen zin in hadden. Ik wil ze zeker niet forceren omdat ik voorlopig geen blessure wil ;) Schouder verschuif ik dus naar zondag toe. I life to train another day :D

Hierna volgde mijn cardio training. Eerst nog even op de weegschaal staan. Vorige week zei hij 90kg en een beetje, nu zei hij 92kg en een beetje. Ik train meer, ben begonnen met cardio en ben lichtelijk in de cut. Toch knap dat ik dan aankom :p

Maar had nog geen poep beurt gehad, en ben met megagrow bezig. Zal dus vooral eten + vocht zijn dat het extra gewicht maakte. Ga er niet vanuit dat ik binnen een weekje 2kg spieren aan heb gezet :rolleyes:

Cardio bestond uit de crosstrainer aka langlauf machine ding. Ik heb 40 minuten erop gestaan, met een gemiddelde snelheid van 70, en mijn hartslag was gemiddeld tussen de 150 en de 160, soms iets hoger.

Daarna met de wind tegen, en sneeuw in me gezicht naar huis gefiets, en een portie mega grow in me mik gegooit. Na een half uurtje whey sjeekie met water naar binnen slobberen en ik ben weer de man :cool:

hey kerel je maakt echt te lange posts om te lezen maar naar het zich laat aanzien denk ik dat je teveel biceps en andere onnodige spiergroepen isolerend traint.
Hoe dan ook succes en veel plezier met je log!

Hier komt dan de D. versie :p ...

Bench:

12x10kg lightt weight babyyyyy :D
10x20kg
10x30kg
8x40kg De stangen bogen helemaal krom van dit immense gewicht :cool:
6x40kg laatste rep was nipt gehaald
5x40kg woeeiii tijd om te stoppen ;)

Incline dumbbell press

12x14kg Voelde goed, kon er meer maar vond het te ligt. Ik hulk wil meer.
8x18kg lekka, laatste met moeite
7x18kg
7x18kg mijn t**ten zeiden tegen mij dat het zo genoeg was :D

Dumbbell fly's

12x10kg
8x12kg
6x12kg borst = toast volgende keer een minuutje langer rust tussen oefeningen

Rug:

de lat pully

Voor:

10x50kg
8x57kg
8x57kg
7x57kg

Achter:

12x43kg
12x50kg
6x64kg oeps iets te gretig :p
8x57kg
8x57kg

Bent over row:

10x14kg
10x18kg mwa maar iets hoger dan. Had verwacht dat dit mijn top was.
8x20kg
8x20kg

Deadlift:

10x35kg makkie
10x45kg
12x50kg tja :p
10x55kg

Cardio bestond uit de crosstrainer aka langlauf machine ding. Ik heb 40 minuten erop gestaan, met een gemiddelde snelheid van 70, en mijn hartslag was gemiddeld tussen de 150 en de 160, soms iets hoger.

beestachtige training kerel :p

hoe lang ben je al bezig?

RvR zei:
beestachtige training kerel :p

hoe lang ben je al bezig?

Voor mijn blessure 6 maandjes serieus via een schema. Daarvoor 1x per week een beetje aanrommelen ;) 3 a 4 maandjes geblesseerd geweest aan schouder. Tussendoor wel geprobeerd, maar telkens door blessure niet lang vol gehouden. Volledige rust ging sneller. De gewichten zullen snel zat wel weer omhoog gaan verwacht ik. Mijn prestaties van voor mijn blessure waren wel wat beter ;)

In de "blessure tijd" heb ik wel genoeg over voeding en techniek geleerd. Ik verwacht dus niet snel nog een blessure door betere uitvoering van de oefeningen, en warmup setjes waar ik normaal nooit aan had gedaan :rolleyes:

ik hoop dat je een lange tijd blessure vrij blijft.. blessures horen erbij, maar je kan het beste zorgen dat er grote periodes tussen zitten ;)

Succes, man.
Beter langzaam beginnen, dan snel eindigen!

Donderdag: Arm training :D

Ik zal het simpel houden dit keer en alleen de training neerzetten. Dan kan D. het ook volgen :p

Barbel curl

10x20kg
10x25kg
10x30kg
08x35kg
06x35kg

Incline Dumbbell curl:

08x12kg
06x12kg
07x12kg

Hammer Curl:

08x14kg
06x14kg
06x14kg

Tricep Pulldown

12x41kg
12x50kg
10x59kg
08x64kg
07x64kg

Dumbbell kickback:

8x8kg
7x8kg
6x8kg

Misschien iets meer pauze moeten nemen tussen pulldown en kickback.

Machine tricep press

12x86kg
08x91kg
06x91kg

Misschien met langer pauze meer mogelijk.

Met arm training ga ik misschien wat te snel van de ene naar de andere oefening. Volgende arm training ga ik iets meer de tijd nemen (niet te veel natuurlijk :D ) tussen de verschillende oefeningen.

Laatst bewerkt:
Vandaag merk ik dat dit een redelijk zwaar programma is om mee te starten. Het gevoel in mijn schouders zegt me dat ik te snel ga. Ik ben dus tot bekering gekomen, en heb gesloten om de eerste maand alles 1x in de week te gaan trainen. Dit zal mijn nieuwe schema worden voor de komende maand:

Maandag:
benen: squat/leg extention/calfs press zittend/legpress/stiff legged deadlift/calf press staand op smith

Biceps: Standing Barbell Curl/Incline Dumbbell Curls/Preacher Curl/Concentration curl

Dinsdag:
Cardio

Woensdag
Rug: Lat Pulley (front en back)/Bent Over Rows/ deadlift

Borst: benchpress/incline dumbelpress/dumbbell flys/incline dumbbell fly's

Cardio

Donderdag
Cardio

Vrijdag:
Biceps: Standing Barbell Curl/Incline Dumbbell Curls/Preacher Curl/Concentration curl

Schouders: Standing Lateral Raises/Front dumbbell raises/dumble of barbell neck press/Upright Rows of Shrugs

Zondag:
Cardio

Laatst bewerkt:
Met de borst training twijfel ik een beetje over de samenstelling. Iemand advies hierover, of zijn de oefeningen wel goed :)

Lekker bro, op naar een blessure vrije training:thumbup:

spiertje16 zei:
Lekker bro, op naar een blessure vrije training:thumbup:

Doe me best :) Wil komende maanden helemaal geen enkele blessure meer hebben, heb lang genoeg lopen aankwakkelen met me schouders. Wil nu weer gaan knallen en me spiertjes terug :p Vandaar een stapje terug gedaan om een stapje vooruit te komen ;)

Terug
Naar boven