AndroidHealthClinic

Jopskes beestachtige log met kindergewichtjes

Waarom 2x bi's en tri's?

Ik zou maandag alleen benen doen, en meer oef.
Nog een leg curl, nog squat of leg press en mss nog een calfoef.

Voor triceps zou ik zeker een oef. zoals close bench of dippen insmijten, voor schouders mss de fronraises laten vallen.

borstschema ziet er goed uit, maar je kan mss dan alle setjes van de incline dumbbell press achter elkaar doen.

• Topic Starter Topic Starter
18fitie zei:
Waarom 2x bi's en tri's?

Ik zou maandag alleen benen doen, en meer oef.
Nog een leg curl, nog squat of leg press en mss nog een calfoef.

Voor triceps zou ik zeker een oef. zoals close bench of dippen insmijten, voor schouders mss de fronraises laten vallen.

Ik zal eens zien hoe het bevalt. Armen reageren langzaam, en er zit genoeg rust tussen de 2 dagen volgens mij.

Ik heb de been oefeningen aangepast. Ik heb er nog een legpress bijgedaan, en een extra calf oefening. Ik denk dat ik na zo een been training zowiezo geen fut meer heb voor de arm training, maar ik zal het gaan meemaken :p

Tricep press op de machine is toch zo een beetje het zelfde als dippen? Maar ik zal deze twee afwisselen van elkaar. De gene die het meest pijn doet blijft erin ;). Front raises zit ik ook over te twijfelen of ik die erin laat. Voorlopig ga ik eerst zo een training doen, en zien hoe het aanvoelt. Al ga ik het erg rustig aan doen met me schouders :)

18fitie zei:
borstschema ziet er goed uit, maar je kan mss dan alle setjes van de incline dumbbell press achter elkaar doen.

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Ik bedoelde niet 2x incline dumbbell press. De 2e keer moet incline dumble fly zijn. :D Heb het nu ook in mijn schema aangepast.

owke, hoeveel sets en reps doe je, of ga je meer op gevoel trainen

Het streven is ongeveer 3 werk sets te doen van max 8 reps. Daarvoor doe ik dan iets van 2 opwarm setjes. Maar als ik nog energie overheb pers ik meestal nog 1 extra werkset eruit :D

Nouja ben de laatste tijd veels te veel bezig met het samenstellen met een goed schema dan met het uitvoeren van het schema :rolleyes: Maar dit is mijn schema dat ik op zijn minst de komende 3 weken ga doen. Daarna ga ik het misschien weer omgooien naar de spiergroepen 2x per week door middel van het 10x3 principe waarover ik info heb gelezen [Link niet meer beschikbaar]. (volgens mij kwam het linkje van robert hosper, maar ben zosnel die post kwijt :P ) Lijkt me interessant om te volgen, maar voorlopig ben ik lang zat bezig geweest met mijn huidige schema ;) Die ga ik dus eerst uitvoeren.

Maar voor deze maand is dit het schema waarmee ik dus morgen verder ga:

Maandag:

benen:
squat/leg extention/calfs press zittend/legpress/stiff legged deadlift/calf press staand op smith

cardio

Dinsdag:

buik

Cardio

Woensdag

Rug:
Bent Over Rows/seated cable row/suported chinnen/deadlift

Borst:
benchpress/incline dumbelpress/dumbbell flys/incline dumbbell fly's

Cardio

Donderdag:

Buik

Cardio

Vrijdag:

Schouders:
Standing Lateral Raises/dumble neck press of smith neck press/Upright Rows of Shrugs

Biceps: Standing Barbell Curl/Incline Dumbbell Curls/Preacher Curl/Hamer Curls

Triceps: Close grip benchpress/supported dip/dumbelkickback/skullchrusher

Daarna 2 supersets met tricep pulldown en standing barbell curl om er van verzekert te zijn met lamme armen naar huis te moeten fietsen :D

Zondag:
optioneel Cardio als ik een dagje cardio heb overgeslagen kan ik het hierzo inhalen :D

dubbel post

Laatst bewerkt:
ik zou een quad oef. vervangen voor een ham oef. mss leg ext voor legcurl

je doet wel veel armoef.

Volgens mij kwam het linkje van rubensossa :D

ik vind dat je veel isolatie doet voor borst, ikzelf ben hier geen voorstander van..

Woensdag: Borst + Rug + Cardio

Borst:

Benchpress:
12x20kg
10x30kg
08x40kg
03x50kg ikke ben een geile miet lalala lala :p
08x40kg
04x45kg Deze volgende keer eerder doen

Incline Dumbbell fly's:
10x10kg
10x12kg
10x14kg
08x16kg

Volgende keer kan ik wel zwaarder hiermee, maar bij het terug leggen van de 14kg gewichten rekte ik me arm tever naar achter. Voelde niet lekker aan, dus daarna nog maar 1 setje gedaan en vond het toen genoeg. Beter voorkomen dan genezen ;)

Incline Dumbbell Press:
09x18kg
06x20kg
06x20kg
04x20kg Hij ging op zich wel goed. Verwacht hier ook 6x volgend week.

Dumbbell fly's:
08x14kg
05x14kg
05x14kg

Deze training was op het randje van acceptabel :p Volgende keer pak ik gewoon weer dezelfde gewichten en dan maak ik er een goede training van :D

Rug:

Bent over dumbbell rows:
10x16kg
10x20kg
08x24kg
08x24kg

Deadlift:
10x35kg
10x45kg
10x55kg
barbell voor hoger gewicht was bezet. Hoger kon ik dus niet. Volgende keer beter, anders gooi ik er een goodmorning bij.

Seated Cable Row:
12x36kg
12x43kg
09x57kg
07x57kg

Suported Chin
08xbw-50kg
07xbw-50kg
06xbw-50kg

Was al een beetje gaar, dus iets langer rust tussen cable row en chin. Dan gaat het beter volgende keer :)

Cardio:

45 minuten langlauf machine. Hartslag tussen de 150 en 160. Snelheid tussen de 65 en 70 ongeveer.

wel vele tegengewicht pak je op de chin, maar als je goed opbouwt zal het wle snel gaan. Je incline is beter tov je flat

Santino88 zei:
Wat ik wel niet begrijp is je doet eerst je borst en daarna je rug, rug is overduidelijker veel groter en belangrijker. Je doet trouwens 17 sets borst (incl opwarm sets) vind ik beetje veel.

Ik doe 14 sets voor de rug. Gaat dus wel gelijk op ;) Ik zal deze twee de volgende keer eens omdraaien. Misschien heb je gelijk.

Ik pak zoveel omdat ik ze maar 1x per week train nu. Ze hebben een hele week om te rusten dus een beetje aanpakken moet volgens mij geen kwaad kunnen.

Vrijdag: Schouders + Biceps + Triceps

Vandaag wegens tijdgebrek, en wegens fitheid problemen (voel me beetje ziek, beetje verkouden enzo) de bicep oefeningen overgeslagen. Deze verschuif ik naar Zondag.

Schouders: Dit zal wel een p*ssy trianing worden, want ik ben erg voorzichting voor blessures aan mijn schouders. Dit is de eerste keer sinds mijn blessure dat ik mijn schouders weer eens direct train.

Standing lateral raises:

12x6kg
10x7kg
10x7kg
08x7kg

Smith neck press: ( ja op de smith, want ik train alleen. Wil niet met een gewicht in me nek vast zitten ;) )

10x20kg
10x20kg
10x20kg

Barbel Upright Row:

10x20kg
10x25kg
10x25kg
06x30kg

Triceps:

Close grip benchpress: Voor het eerst dat ik deze oefening doe

10 x met lege barbell
10x10kg
10x10kg
10x20kg
06x30kg

Man wat een lekkere oefening :D gaan we erin houden! Als ik beter ben gaat ie vast wat zwaarder.

Suported dips:

10xbw-50kg
10xbw-46kg
09xbw-41kg
08xbw-36kg

Skull Crusher:

10x20kg
05x25kg

Mijn armen waren toen echt gaar. Ik weet niet of ik hem wel helemaal correct deed, dus dat ga ik nog even napluizen. Voelde in iedergeval erg zwaar aan. Tricpes hadden het wel gehad. Tijd voor een simpele pull down oefening als afmaker.

Tricep pulldown:

10x46kg
09x50kg
05x55kg

Doei ik ga naar huis :D Even extra multi vitamine tot me nemen en hopen op een betere training volgende week.

als je wilt oppassen voor schoudersblessures, zou ik de military press met losse barbell doen.

Als ik hem dan niet meer omhoog kan duwen zit ik met dat gewicht in me nek. Ik kijk wel uit :p Als ik samen met iemand had getrained had ik het wel met een losse barbell gedaan.

Maar het viel me mee met de smith. Voelde niet geforceerd aan. Maar wie weet komt dat nog met de zwaardere gewichten. Als dat zo is stap ik over naar de dumbbell press. Dat ken je wel veilig alleen doen.

Ik doe hem persoonlijk ook nooit in de nek maar laat hem altijd op de borst zakken. Niet helemaal maar wel aan de voorzijde dus.

Is dat niet extra belastend op de voorkant van de schouder dan? Ik zal het in iedergeval volgende week gaan proberen. Eens zien hoe dat voelt.

Terug
Naar boven