AndroidHealthClinic

Jorgen's nieuwe start, here we go!

Vind je 20x stang niet een beetje overdreven? :P

• Topic Starter Topic Starter
Nette squat Jorg ;) Heb je nu al zomervakantie? Ben ff te lui om alles door te lezen eigenlijk haha.

Jep, al een week. Nog kleine 3 weken tot ik op reis vertrek voor 3 weken, hopelijk vind ik dan ergens in Italië een fitness. Zoniet worden het was push ups en sit ups. Nadien herexamens. :(

Vind je 20x stang niet een beetje overdreven? :P

Goh, geen idee, heb toch warming-up nodig?

Ja oke, maar probeer voor de grap eens de helft met 20kg en voel dan of je nog meer warming up nodig hebt. Je wil ook weer geen energie/spierkracht verspillen (al is dat eigenlijk alleen van belangrijk als je 1RM gaat doen).

Ja oke, maar probeer voor de grap eens de helft met 20kg en voel dan of je nog meer warming up nodig hebt. Je wil ook weer geen energie/spierkracht verspillen (al is dat eigenlijk alleen van belangrijk als je 1RM gaat doen).

Ik weet gewoon niet goed wanneer je goed bent opgewarmd en wanneer niet.
Liever wat teveel dan te weinig denk ik altijd ...

Hij squat nog niet echt lang, dus eigenlijk is reppen goed voor zijn vorm.

Ja, t kan ook geen kwaad verder. Denk trouwens dat meer dan 10-15 reps niet zo veel toevoegd qua vorm.

Ik weet niet precies wat het is bij mij, maar vaak heb ik dat ik bijvoorbeeld 3x70 doe als onderdeel van mn warmingup (begin ook bij 20kg) en dat 3x80 dan veel makkelijker aanvoelt daarna. Denk dat ik dan opgewarmd ben en mn CZS wakker geschud is of een combinatie van :)

Ja, t kan ook geen kwaad verder. Denk trouwens dat meer dan 10-15 reps niet zo veel toevoegd qua vorm.

Ik weet niet precies wat het is bij mij, maar vaak heb ik dat ik bijvoorbeeld 3x70 doe als onderdeel van mn warmingup (begin ook bij 20kg) en dat 3x80 dan veel makkelijker aanvoelt daarna. Denk dat ik dan opgewarmd ben en mn CZS wakker geschud is of een combinatie van :)

Dus volgens jou kan ik het beste tot 15 gaan?

En ik kan niet 3x doen zoals jou, want 3xstang of 3x 45kg heeft geen nut en 55kg krijg ik niet in men nek ... mss wel als ik mijn hoofd eraf chop, goei plan?

Hoi beste DBB-ers;

Deze nacht 2u wakker gelegen met hoofdpijn. Deze ochtend terug wakker geworden met hoofdpijn, heb dan maar een sedergine genomen. Ben tot 13u in bed blijven liggen, heb dus vandaag ook nog maar 2 maaltijden op. Voel me echt niet hoe het moet zijn. Om 18u kwam hoofdpijn weer terug. Wou eerst niet te trainen, maar heb toch geprobeerd me aan mijn schema te houden.

16u: 500 sprongetjes met springtouw, in de zon, ongeveer 25 à 30 min

20u:

* Borst (opwarming : 20x12kg dumbbell bench press):
- Incline Bench Press : 15x22kg - 12x22kg - 11x22kg - 9x22kg
- Dumbbell Bench Press : 8x26kg - 7x26kg - 8x26kg
- Incline Dumbbell Fly : 15x12kg - 15x12kg - 8x12kg

Comment op training:
Niet tevreden. Had gehoopt dat hoofdpijn weg zou gaan, maar dit was niet het geval. Heb dan maar mijn borst-training afgerond en aan het schoudergedeelte ben ik niet meer begonnen. Heb geen idee waardoor de hoofdpijn komt, maar het is wel extreem klote. Nu even afkoelen in een koud bad...

Ik ben voor. En waarom ga je met knallende koppijn touwtje springen in de zon?

Doe cardio trouwens na je KT dude! Nooit ervoor.

Dankzij die sedergine die ik had genomen had ik om 16u geen hoofdpijn. En ben pas om 20u gaan KT-en dus dacht ik dat het wel kon. Wat zweten in de zon is goed om bruin te worden ;)

Zodat je meer energie hebt voor KT;)

Ja, maar ik deed het om 16u en KT pas om 20u, dacht dat het geen kwaad kon :(

Je kan het t beste direct na je KT doen of s'ochtends op de nuchtere maag om van je lage glycogeenspiegel te profiteren. En je wil vol knallen met KT en de laatste restjes verbranden met cardio. Niet andersom.

Je kan het t beste direct na je KT doen of s'ochtends op de nuchtere maag om van je lage glycogeenspiegel te profiteren. En je wil vol knallen met KT en de laatste restjes verbranden met cardio. Niet andersom.

WTF is een lage glycogeenspiegel :S

En ok, noted!

Kan je gelijk profiteren van je cortisol levels weet je in ieder geval zeker dat je spieren gaat verbranden.

Imo is op nuchtere maag not done mits je wat bcaa's neemt. Dit geld tevens ook voor na de training. Ideaal is om je cardio gewoon op off days te doen. Cardio op zichzelf is al katabool om nu de twee kataboolste momenten van de dag te kiezen om je cardio te doen is niet slim als je, je spieren wil behouden.

Kan je gelijk profiteren van je cortisol levels weet je in ieder geval zeker dat je spieren gaat verbranden.

Imo is op nuchtere maag not done mits je wat bcaa's neemt. Dit geld tevens ook voor na de training. Ideaal is om je cardio gewoon op off days te doen. Cardio op zichzelf is al katabool om nu de twee kataboolste momenten van de dag te kiezen om je cardio te doen is niet slim als je, je spieren wil behouden.

Ik had nog niks gezegd over voeding?

Haha klinkt logisch om dat dan achteraf te zeggen ;).

Maar wat maakt het uit. Maakt niet uit wie het zegt als het maar gezegd word en daarnaast kunnen meningen verschillen ook daar is niets mis mee. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden toch.

True. Ik denk dat onze opvattingen nog niet eens zo heel veel verschillen. Heb zelf wel cardio na mn KT gedaan met BCAA's ofcourse.

Maar Jorg, ik zie het punt niet helemaal, je BF% is toch prima? Oke, bruin worden tijdens het touwtje springen is wel mooi meegenomen :P

True. Ik denk dat onze opvattingen nog niet eens zo heel veel verschillen. Heb zelf wel cardio na mn KT gedaan met BCAA's ofcourse.

Maar Jorg, ik zie het punt niet helemaal, je BF% is toch prima? Oke, bruin worden tijdens het touwtje springen is wel mooi meegenomen :P

(Van cardio en voeding weet ik absoluut niets af, dus dat deel van het gesprek sla ik gewoon en over :) )

Mijn BF% zit ergens rond de 15%. Niet zo slecht neen, maar draai en keer het hoe je wil, noem me superdude of whatever you like, maar over het strand lopen met of zonder sixpack maakt een groot verschil voor "The Ladies" ... Als ik een T-shirt aan heb, maakt het voor mij ook absoluut geen verschil of daar nu een sixpack of een buikje onder zit, maar als ik op strand loop voel ik me toch altijd net iets beter met die (bijna) sixpack.

Sorry!

Doe je toch een badpak aan? Problem solved. Heb je geadd op Feesboek btw.

Terug
Naar boven