XXL Nutrition

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
* Rug :
- Deadlift :
20 x Stang(15kg) (Nieuwe mixed grip uitproberen)
15 x 35kg (" " " ")
10 x 55kg (" " " ")
5 x 75kg (Ging vrij goed, barbell geen enkele keer op grond laten rusten)
5 x 75kg (Mixed grip en perfecte uitvoering)
5 x 75kg (Easy Peasy :) :) :) )
5 x 83kg (=PR!!)
5 x 85kg (=PR!!)
2 x 95kg (=PR!!) --> zijn alle gewichten dat ik heb :(
10 x 55kg

- Barbell Bent-Over-Row :
20 x stang(=15kg) (Focus op uitvoering)
20 x 25kg (" " " ")
20 x 35kg (" " " ")
12 x 45kg
12 x 45kg
12 x 45kg
--> Verhogen!

Mentaal en fysiek kapot. Damn!

Trainingsduur: 45 min

Comment op training:
Vooraf heeft het me veel moeite gekost om eraan te beginnen. Normaal trainde ik enkel in het weekend, nu ook elke dag tijdens de week en dat weegt blijkbaar toch ook mentaal. Wil eens een avond in de zetel luieren :)
Extra moeilijk werd het gemaakt door het (halve) familiefeestje dat hier bezig was waarbij iedereen in het lekkere weer buiten zat ...
Toch blij met nieuwe PR's!

Netjes man, 95kg op je DL!

Maar train je nu elke dag? Dat zou ik echt niet doen. 5 keer in de week is eigenlijk al redelijk intensief. Veel reageren al goed op 3 of 4 keer per week.

Netjes man, 95kg op je DL!

Maar train je nu elke dag? Dat zou ik echt niet doen. 5 keer in de week is eigenlijk al redelijk intensief. Veel reageren al goed op 3 of 4 keer per week.

Ja, een maat van we wilt gewichten kopen en kosten delen, zodat we samen tijdens de week op kot kunnen trainen. Probleem is, dat hij nogal impulsief is soms en dat ik dus vrees dat hij het niet gaat volhouden. Daarom leen ik nu gewichten van een andere vriend van me, om even te kijken of die eerste maat het volhoudt. Die gewichten gaan maar tot 12,5kg per hand, dus echt intensief is het niet, maar ja, nu heb ik elke dag getraind, buiten op woensdag. Toch net iets te veel ... Ben mentaal even tegen de muur gestoten :s

Tijdens de week: conditietrainingen (gewichten tot 12,5kg per hand dumbbells)
Weekend: krachttrainingen (gewichten tot 95kg met barbell, 41 met dumbbells)

Lekker bezig joh!!

Hoe ben je tot deze setjes en herhalingen gekomen?

Heb je ook nog rustdagen, of knal je echt elke dag in de ijzers? man man, met je motivatie is niks mis man, wat motiveert je eigenlijk zo sterk?

Groetjes

Simson

man... wat is je 1RM voor deadlift? vertel maar aub, denk 110kg dan met jouw weeg ben je een monster voor mij gefeliciteerd

Lekker bezig joh!!

Hoe ben je tot deze setjes en herhalingen gekomen?

Heb je ook nog rustdagen, of knal je echt elke dag in de ijzers? man man, met je motivatie is niks mis man, wat motiveert je eigenlijk zo sterk?

Groetjes

Simson

Goh, al mijn trainingen staan hier in deze log, perfect zoals ik ze heb uitgevoerd. Heb me vandaag ook geconcentreerd op de uitvoering en bij elke deadlift was die uitstekend, voor zover je dat bij jezelf kan controleren natuurlijk.

Woensdag was een rustdag :)
Maandag, dinsdag en donderdag heb ik conditietrainingen gedaan met lage gewichten, aangezien enkel die lage gewichten voor handen waren op kot.
Vrijdag, zaterdag en vandaag heb ik hard geknald, veel nieuwe PR's gezet en het lukte :)

Wat drijft me?
Goh, er komt massa aan men lijf en krijg vaker en vaker complimentjes, van alles en iedereen, dat ik eindelijk wat breder wordt. Altijd leuk om te horen en dat wil je vaker horen natuurlijk ;)

man... wat is je 1RM voor deadlift? vertel maar aub, denk 110kg dan met jouw weeg ben je een monster voor mij gefeliciteerd

Hoe meet je een 1RM deadlift?
Opbouwen vanaf een startgewicht en daar 1 rep van doen en dan meer kg's nemen of meteen zo hoog mogelijk?

Btw, ik zal nog even moeten wachten met 110kg aangezien 95kg alle geiwchten zijn die ik heb :)

Heb hier toch al sterkere mensen gezien met mijn gewicht, maar toch bedankt voor het compliment!! :D

Laatst bewerkt:
Rustig opbouwen, pas op voor blessures. Zou niet meer dan 10 kilo per keer erbij doen.

Rustig opbouwen, pas op voor blessures. Zou niet meer dan 10 kilo per keer erbij doen.

Nee, dat was ook niet het plan :)

Kan het ook niet, 95kg is alles dat ik heb. Ik ga nu volgende keer 3x5x85kg doen ofzo en van zodra dat lukt, ga ik naar 95kg. Lukt me dat ook 3x5, dan koop ik extra gewichten, goed plan?

Goed bezig makker met je DL. 2x95=1x100. 1e Mijlpaal bereikt.:)

3x5x85kg? dus ga je voor strenght/kracht? ook je keus

als je tovallig in gym/sportschool zit doe maar 120kg deadlift eerst als het mislukt dan 110kg als het lukt wel dan 125kg

3x5x85kg? dus ga je voor strenght/kracht? ook je keus

als je tovallig in gym/sportschool zit doe maar 120kg deadlift eerst als het mislukt dan 110kg als het lukt wel dan 125kg

Nee, ik wil voor massa gaan :eek:

Fitness thuis en heb maar gewichten tot 95kg. Had nooit gedacht dat ik die allemaal zo snel zou gebruiken!

Gheghe, ja dan moet je wel zo'n ziek volume hanteren :P Beter koop je dr een paar schijven bij. Ik begon in december met een 30kg deadlift (en ja, daar had ik spierpijn van :D) en zat laatst te reppen met 140 :)

Joo

Gheghe, ja dan moet je wel zo'n ziek volume hanteren :P Beter koop je dr een paar schijven bij. Ik begon in december met een 30kg deadlift (en ja, daar had ik spierpijn van :D) en zat laatst te reppen met 140 :)

Joo

Ben ook begonnen met zoveel en daar had ik ook last van de dag nadien :) Dacht dat mijn onderrug verdoet was voor de rest van mijn leven! :O

140kg zal nog wel ff duren denk, impressive!

Vandaag:
Dit zijn dus niet mijn echte trainingen, die enkel in het weekend mogelijk zijn. Nu train ik tijdens de week met beperkte middelen om een maat van mij alles aan te leren en om te zien of hij het volhoudt.

*Borst

- Dumbbell Bench Press: 20x8,5kg - 25x12,5kg - 25x12,5kg - 25x12,5kg - 25x12,5kg - 25x12,5kg
- Incline Dumbbell Bench Press: 25x12,5kg - 25x12,5kg - 20x12,5kg
- dumbbell Fly: 20x8,5kg - 20x8,5kg

Last van schouder. Heb pijn gelocaliseerd en het komt doordat ik steeds de dumbbells neerlegde (bij de DP en Incline DP), terwijl ik nog plat op de bank lag waardoor ik mijn schouder in een onnatuurlijke positie moest draaien om ze zo zacht mogelijk op de grond te laten komen.

Enkele dagen rusten? Of gewoon die beweging vermijden?

Ga nog enkele sit ups doen, maar dat is het dan wel voor vandaag.

Ben ook begonnen met zoveel en daar had ik ook last van de dag nadien :) Dacht dat mijn onderrug verdoet was voor de rest van mijn leven! :O

140kg zal nog wel ff duren denk, impressive!

Thnx :cool:

Last van schouder. Heb pijn gelocaliseerd en het komt doordat ik steeds de dumbbells neerlegde (bij de DP en Incline DP), terwijl ik nog plat op de bank lag waardoor ik mijn schouder in een onnatuurlijke positie moest draaien om ze zo zacht mogelijk op de grond te laten komen.

Enkele dagen rusten? Of gewoon die beweging vermijden?

Gewoon wegsmijten die zooi als je klaarbent. Anders vraag je om problemen. Ik deed het zelf toevallig ook fout na mn laatste set. Faalde op mn rep, liet de boel vallen maar hield te lang vast. Snjetgoet! Smijten! :D

Thnx :cool:
Gewoon wegsmijten die zooi als je klaarbent. Anders vraag je om problemen. Ik deed het zelf toevallig ook fout na mn laatste set. Faalde op mn rep, liet de boel vallen maar hield te lang vast. Snjetgoet! Smijten! :D

Haha, kzou wel willen, maar ik train thuis op een parket (heb wel matjes, maar die vangen ook niet alles op :) ).

En hoe smijt jij die dumbbells weg ? :o

Ik veronderstel dat jij een 30kg ofzo pakt, maar als je faalt op je laatste rep, zit je "vast" met die gewichten naast je borst, dus je hand dan lossen = gewichten op je armen laten vallen :p

Ps: Pfoe! Gelukkig! Ik vreesde al dat ik even moest stoppen met trainen, net nu ik eindelijk goed bezig ben!

Haha ja die spanning op je spieren als je de gewichten eigenlijk niet meer kan tillen, is killing.

Ik veronderstel dat jij een 30kg ofzo pakt, maar als je faalt op je laatste rep, zit je "vast" met die gewichten naast je borst, dus je hand dan lossen = gewichten op je armen laten vallen :p

In ieder geval er zo snel mogelijk vanaf zonder jezelf te beschadigen ;)

Haha ja die spanning op je spieren als je de gewichten eigenlijk niet meer kan tillen, is killing.

In ieder geval er zo snel mogelijk vanaf zonder jezelf te beschadigen ;)

Is ****ing klote :s

Oke, kzal proberen, maar men vader gaat niet lachen als ik het parket kapot smijt ;)

Terug
Naar boven