Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.281
Wendler + Guts training: Deadlift Cyclus 7 Week 3

Wegens redelijke spierpijn van gisteren en het feit dat ik vrijdag met guts ga DL'en en SQ'en, heb ik vandaag enkel maar gedeadlift op 60%. Sorry Diaephi, geen PR's dus.

Sumo-Deadlift:
2x10x60
5*80
5*100
5*100
5*100
60% wat Guts had voorgeschreven.

Incline Leg Press Plate Loaded:
5*55
5*75
40*135
Moest er een 30-repper uitkrijgen van Guts en dat is gelukt.
Onderstaande liedje begon net op men mp3 en toen ik bijna aan het huilen was van de verzuring en bijna een paar keer failde, moest ik denken aan de blote reet van Guts en realiseerde ik me: I've gotta face the pain. En dan blijven knallen :) Set heeft wel bijna het volledige nummer (3 min) geduurd, maar dat mocht van Guts.

https://www.youtube.com/watch?v=3eUpf4f8LEU

Lying Leg Curls:
20*nr4
20*nr4

Standing Calf Raises:
20*nr8
20*nr7

Voila, alles wat Guts had voorgeschreven.

Waarom vermeld je mijn naam niet? :sad:

• #2.283
Gisteren een mini-meet gehad met Guts, Arnodsi en MassiveBe. Veel bijgeleerd, maar ook weer te horen gekregen dat mijn DL niet guts-approved is :(

Sumo-Deadlift:
10*60 eitje
8*90
6*110
3*130
5*145 ging goed, goede vorm/techniek
3*150 ging al stuk minder en vorm/techniek was ineens ook weg
1*160 PR, maar Guts vond hem niet goed. :(

In samenspraak met (eigenlijk gewoon luisteren naar de wijze raad van :p) Guts, kap ik met de sumo-DL en ga ik terug conventioneel DL'en. Bolling van rug komt doordat ik niet flexibel genoeg ben in mijn hamstrings en omdat de gewichten gewoon te hoog zijn. Ben ook alleen maar gaan sumo'en omdat ik dan minder kans had op een bolling van mijn rug, maar blijkbaar doe ik het hierbij ook dus: terug conventional, deloaden en op techniek blijven focussen.

Ging nadien een 20-repper doen op een squat, maar zowel mijn frontsquat als mijn backsquat waren archi-slecht. Guts heeft me dus maar leren frontsquatten, aangezien een backsquat niet mogelijk is in mijn gym. 20-repper had dan ook geen zin.

Cable Row:
10*50
8*60
5*75 + dropsets

+ Curls For The Gurls

+ Chins

+ DB Triceps Extensions

+ Abs wheel

Stiff-legged DL's
10*20
3*40
Rugkanker.

Om men hamstringflexibiliteit wat te verbeteren, raadde Guts me aan om te gaan DL'en stifflegged, na elke LB-training. Met een lege barbell ging het goed, techniek was juist, maar dan schoot er ineens iets in men rug aan de achterkant links, in de horizontale spier vlak naast men ruggengraat. Een soort drukkende pijn, die er ook na stretchen en dergelijke niet uitging. Had er tijdens het stappen ook last van en deze ochtend na het opstaan kon ik de eerste 2u amper door men rug buigen. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter, hopelijk kan ik deze week gewoon rustig deloaden, iets wat ik eigenlijk al voor deze cyclus had moeten doen :/

Thanks Guts, Arnodsi en MassiveBe voor de tips/hints/motivatie.

guts weet er niks van die dikke beef jerkey bakker

jk , goed dat je advies volgt

Sterkte met je rugkanker bro, we zijn er voor je xx

Deadlift PR's winnen zelden de schoonheidsprijs toch :p Ziek filmpje btw... met name dat kickboxen of muay thai lijkt me wel kick.

• #2.289
guts weet er niks van die dikke beef jerkey bakker

jk , goed dat je advies volgt

Dik is Guts inderdaad wel :o

Betekent trouwens niet dat jij geen tips/mening meer mag geven hé.

Sterkte met je rugkanker bro, we zijn er voor je xx

Is al grotendeels weg, heb ik het gevoel. Vandaag rustige deload-training, met 50% van men gewichten en dan eens zien waar dat me brengt.

can confirm, jorgy is al de tweede goedgelovige die ik deze week naar de klote heb geholpen, iemand die bij mij traint had ook rugkanker gekregen bij mij thuis :')

Zie hierboven: rugkanker is precies al weg.

Bacon is 3-4x per samen met eggs mijn ontbijt.

Deadlift PR's winnen zelden de schoonheidsprijs toch :p Ziek filmpje btw... met name dat kickboxen of muay thai lijkt me wel kick.

Daar heb je inderdaad een punt, maar ik ga ervan uit dat Guts daarmee rekening heeft gehouden in zijn advies.

Jij vond een sumo-DL toch ook maar niets?

Geen UFC fan?

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

DELOAD TRAINING

Bench Press:
2x10x20
3x10x50 (55%)
Traag. Beetje burn.

Push Press:
2x10x20
3x8x30 (50 à 60%)
Moet nog eens goed kijken hoe die moet.

DB Row:
2x15x12 (50%)
Traag. Zware burn.

Facepulls:
4x10xnr4
Normaal doe ik nr 5, dus het was ook een kleine deload. Niets speciaals.

Curls:
10x9
10x10 hammer
10x11 seated combo
Goede burn.

Deloads zijn niet zo leuk, maar wat moet, dat moet. Rug begon al wat te zeuren bij de push presses en ook bij de DB rows voelde ik dat hij nog moe was. Deload is dus zeker nodig, ookal zegt die dikke van de gym van niet.

moh 160kg dl, ookal lelijk. blijft sick

Daar heb je inderdaad een punt, maar ik ga ervan uit dat Guts daarmee rekening heeft gehouden in zijn advies.

Jij vond een sumo-DL toch ook maar niets?

Geen UFC fan?

Nou ik ben meer gemaakt voor conventional naar mijn idee. Als ik hard ga op sumo krijg ik kruispijn :p

Niet echt UFC-fan nee. Maar als boxen ofzo voorbij komt op tv vind ik het wel mooi om te kijken :D

• #2.299
DELOAD TRAINING:

Frontsquat:
2x10x20
3x6x40
Goed. Met tips van Guts lukt het al beter, al zijn de gewichten uiteraard nog belachelijk laag.

Seated Calf Raises:
2x20x30

Deadhang:
15 sec (1H)
10 sec (1H)
1 min (2H)
30 sec (2H) - dikke van gym zei dat ik het aan men handdoek moest doen ipv aan de chin-bars: epic slecht plan want gleed na 30 sec gewoon weg
En ik weet dat hij dit leest, daarom extra shots fired
30 sec (2H)

Wrist Curls met BB:
10x10
8x10
6x10

Reverse Wrist Curls met DB:
3x12x6
Voelt niet lekker.

Planks
3x 1 min ofzo

Lying Leg Raises:
3x 15 sec ofzo :o

Gewoon een deload training, niets speciaals. Voelt gewoon wat nutteloos aan, al besef ik wel dat men lichaam nood had aan rust. Hoop gewoon dat deze trainingen 'beter' zijn dan helemaal niets doen.

Voor Guts is weinig goed. knowthatfeel :(

Guts houdt er gewoon van om ons te vernederen :$

nou nou, ik ben ook al supportive geweest. Ik kan me niks voor de geest halen maar ben zeker ook supportive geweest.

Brah, zelfs MassiveBe's GF is moar supportive dan jij, en het enige wat zij tegen me zegt is: "Je doet in ieder geval je best."

Ik heb weinig tot geen commentaar gekregen :dunno:

Komt omdat hij je niet nog meer wou kwetsen na je falende 2x170kg DL :trollface:

Nou ik ben meer gemaakt voor conventional naar mijn idee. Als ik hard ga op sumo krijg ik kruispijn :p

Niet echt UFC-fan nee. Maar als boxen ofzo voorbij komt op tv vind ik het wel mooi om te kijken :D

Ook niet lenig genoeg dan waarschijnlijk. Is best een k*tte stance, maar het gewicht ging wel vlotter omhoog. Al is dat ook niet abnormaal wegens de ROM van 10cm :o

Oh, ik ben wel een UFC fan. Niet dat ik de events volg, maar heb wel een paar seizoenen gezien van de serie. Boxen en dergelijke ben ik dan weer minder een fan van.

Terug
Naar boven