Gisteren opnieuw wezen trainen in men nieuwe gym en omdat men borst nog niet volledig uitgerust was en ook mijn schouder(s) nog wat lastig deden, heb ik ervoor gekozen om mijn benen eens onder handen te nemen.
Opgepast, het waren allemaal 'lage' gewichten, maar heb het allemaal weer op een 45 min gedaan en dus wel weer gas gegeven. Na de training heb ik op 5 min gedoucht en toen ik in de auto zat, had ik het gevoel dat ik moest braken. Heb mijn shake opgedronken, kreeg er 'burpjes' van en soms ook braakneigingen. Dat is ongeveer de hele terugrit gebleven (ongeveer 20min), dus ben wel vrij 'diep' geweest.
Anyway, jullie zijn gewaarschuwd; de gewichten stellen niets voor:
Squat: (in de smith)
12*stang
12*30 (stang +10)
12*40
12*40
5*50
5*60
5*60
5*60
Er was een kerel aanwezig die net voordien ook had gesquat en nadien de leg press aan het doen was, terwijl ik bezig was met de squat. Hij was echt een monster en was de legpress met ongeveer een 400kg aan het doen (10 schijven van 20kg aan beide kanten). Ik dacht; die weet wel waar hij mee bezig is; en dus besloot ik aan hem tips te vragen over de squat. Hij heeft me toen wat tips gegeven en heb het gevoel dat ik de squat in de smith vroeger nooit goed deed. Toen stond ik met mijn hielen te ver naar voor, waardoor ik naar 'achter' aan het duwen was, ipv naar boven. Nu deed ik volgens hem een goede squat en ass to the grass, dus lekker diep. Voelde het ook al wel serieus, dus denk dat ik nu eindelijk een beetje een goede squat te pakken heb. Nu nog gewicht erbij knallen!
Leg Press:
8x
8x30
8x40
8x60
8x60
8x60
Dit is gewoon een te 'cool' machine om links te laten liggen, dus heb ik het er ook maar bijgegooid. 20 schijven van 20kg kon ik er niet aanhangen zoals die kerel voor mij, maar ik vond het wel een 'leuk' gevoel om die schijven erbij te smijten. Zeker goed voor de motivatie, dus deze ga ik er zeker inhouden.
Leg Extension:
12*nr4
12*nr4
12*nr6
12*nr6
Er staan nummers op in plaats van gewichten, dus heb geen idee hoeveel het juist was, maar in de vorige gym kon ik het met ongeveer 60kg, dus dat zal hier ongeveer ook zoiets zijn, al betwijfel ik of die 'plaatjes' 10kg wegen per stuk.
Standing Calf Raise:
12*nr10
12*nr10
12*nr10
Geen idee hoeveel het weegt, maar ik voelde het wel branden en dat is het belangrijkste he
Seated Calf Raise:
12*20
15*30
15*30
Bij deze moet je wel weer zelf je gewichten aanhangen, dus dat geeft ook wel een 'cool' gevoel. Pept je wel op om meer kg's eraan te hangen

Lekker laten branden weer, maar misschien volgende keer toch iets vroeger naar de gym trekken om er meer setjes te doen.
Al bij al dus wel een lekkere training, geeft wel een voldaan gevoel, zo'n benentraining. Het is leuk om grote benen te hebben, maar ik heb liever een groot bovenlichaam, waardoor de motivatie om benen te trainen toch kleiner is dan de andere spiergroepen en dus valt het vaak weg. Ga toch proberen het er 1x in de week bij te houden, simpelweg omdat het achteraf een zalig gevoel geeft. Vooraf ervoor opgepomt geraken is wat anders...
Ohja, vandaag lekker veel en snel verzuring

Kon tijdens het autorijden de koppeling niet ingeduwd houden tijdens de file, dus moest steeds terugschakelen naar vrij en eerste xD