Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
jorgyboy die vooruitgang zal wel komen... geduld is een schoon deugd ;)
in ieder geval low reps. het is het proberen waard ;). heb nu ook een tijdje fel aan de 4 x 8 à 12 reps gezeten nu ga ik gewoon lekker heavy. in ieder geval vind ik zelf afwisseling leuk...

Op die vooruitgang ben ik al 3 jaar aan het wachten :roflol:
Nee, dat is ook niet waar. Train nooit lang genoeg of regelmatig genoeg om echt consequent massa te gainen.

Ik ga zometeen wel naar de gym en deadliften. Vorige keer was een maand geleden, dus denk niet dat ik dezelfde gewichten nog omhoog krijg. Toen deed ik

-opwarming-
5*90
5*100
5*105
5*110
3*115
5*90

Zou ik nu proberen
-opwarming-
5*90
3*5*110

Of zou dat te zwaar zijn?

Laatst bewerkt:
Niet denken, gewoon doen :D

Voila, heb het gedaan :D

Ooeeeh, echt een lekkere training dit! Gewichten zijn niet al te hoog, maar men hele rug voelt lekker zwaar, opgespannen en ben vrij diep gegaan. Echt weer zo een ouderwetse volledige rug-training en dat was al lang geleden. Feels good! Tussen men oefeningen door heb ik ook nog even te horen gekregen dat mijn techniek bij één van de beste van de gym hoort, dus dat is altijd aangenaam om te horen. De gewichten zijn laag, but still... :) Probeer te geloven dat techniek boven gewicht staat, dus zeker leuk om te horen!

Deadlift:
12*50
8*70
6*90 (3+MG:3)
5*110 (MG: 5*1)
4*110 (MG: 4*1)
3*110 (MG: 3*1)
5*90
Lekker. Ben ervoor gegaan, voor die 110kg's en ze gingen beter dan verwacht, al is men grip echt zwak. Volgende keer misschien toch mijn straps meenemen, al weet ik niet of men rug zelf wel meer aankan.

BOR:
12*40
12*40
10*40
8*40
Geen PR's, heb al 45'ers gelift nog niet zo lang geleden, maar wel weer op de techniek gelet en dus voelde ik het wel serieus in men rug. Mooi zoals het hoort dus.

Wide-Grip Pull-Ups:
9*BW
6*BW
12*nr10
Hier wel een beetje teleurgesteld in. Normaal doe ik met extra weights tussen mijn benen, maar de deadlift heeft wel zijn tol geeist nu en dus ging het een pak minder als anders. Teleurgesteld, maar begrijpelijk.

DB Row:
12*16
12*16
12*16
Normaal kan ik hier ook wel meer weights op liften, maar men rug was zo goed als leeg. Ook had mijn linkerhand geen zin meer om toe te blijven en dus had ik zelfs bij deze 16kg'ers al problemen met mijn grip.
Had trouwens nog maar 10 min over toen ik aan deze oefening begon, dus moest alles vrij snel gebeuren :)

Lat Pulldown
12*nr6
10*nr6 (wou nr7 nemen en dacht dat ik het had gedaan, tot ik zag dat ik het ding gewoon opnieuw in nr6 had gestoken :roflol:)
6*nr8
Heb deze oefening op amper 4min gedaan, dus was weer volle gas. Geen idee hoeveel kg nr6 is, maar het was zwaar genoeg, de pijp was leeg. Die nr8 was eigenlijk nutteloos, want die was te zwaar, al dacht ik van:"Niet bleiten, alles geven!"

Al bij al een goede training. Gewichten zijn weeral niet hoog, maar heb wel het gevoel dat ik goed getraind heb. De deadlift was toch zeker niet slecht en dat is al bij al toch de belangrijkste oefening, dus zeker niet ontevreden :)

Zware deadlifts kunnen echt een killer zijn!!!
Volgens mij kan je die db rows een pak zwaarde hoor. Je curlt bijna evenveel.
Volgende week niet denken, maar gewoon zwaarder gaan :D

Zware deadlifts kunnen echt een killer zijn!!!
Volgens mij kan je die db rows een pak zwaarde hoor. Je curlt bijna evenveel.
Volgende week niet denken, maar gewoon zwaarder gaan :D

:roflol: was het maar waar!

Maar je hebt inderdaad gelijk, al kon mijn grip niet volgen. Misschien ook daar maar eens mijn straps bij uitproberen?

Dumbbell Curls:
12*08
12*12
08*14
08*14
12*12

Schilt 2kg :D
Ik gebruik ook altijd straps als mijn grip faalt. (Enkel als mijn grip faalt en ik nog amper een vuist kan maken :p )

Moes u geen voetbal kijken?:p Low reps gingen wel lekker, denk?

Dumbbell Curls:
12*08
12*12
08*14
08*14
12*12

Schilt 2kg :D
Ik gebruik ook altijd straps als mijn grip faalt. (Enkel als mijn grip faalt en ik nog amper een vuist kan maken :p )

Owja, ik curl 14kg xD Dacht nog maar 12kg :p

Amper een vuist kunnen maken? Ik kon daarnet mijn vingers niet meer strekken! Een vuist maken heb ik niet geprobeerd, maar bij mij was het andersom :D

Nu lekker kwarkje eten en dan slapen! Cya boys!

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 00:01 ----------

Moes u geen voetbal kijken?:p Low reps gingen wel lekker, denk?

Er stond een grote flatscreen in de gym :trollface:

Jup, low reps bij deadlift zijn ideaal :) Zeker als de grip begint te falen..

Voila, gisterenavond weer maar eens thuis getraind. (De gym is niet open in het weekend, enkel zaterdagvoormiddag :mad:). Ik kon dus kiezen uit weer een schoudertraining, of weer een bicepstraining, of een BW-borst-tricepstraining. Ben maar gegaan voor de schouderstraining, zodat ik vanavond nog even snel men biceps kan pakken en dan ga ik morgen normaal gezien naar de gym voor benen en dan weekje (fysieke) rust.

Military Press:
12*20
12*30
6*46
5*46
5*46
12*30
Low-rep gedaan zoals jullie me hadden aangeraden. Was zwaar, maar had niet meer of minder verzuring dan bij high-rep. Weet dus niet zo goed wat ik ermee moet doen. Ik wil het wel low-rep houden, maar dan train ik ze vanaf nu wel altijd in de gym, aangezien ik niet zo gemakkelijk 46kg in de juiste positie krijg vanaf de grond, zonder rug en schouders te vernken :)

Lateral Raise:
12*8
12*8
12*8
Normaal doe ik deze na mijn front raises, maar ik dacht; "We doen eens zot!" en dus heb ik deze als 2e oefening genomen ipv als derde. Ze waren heftig, uitvoering was minder goed als vorige keer dus begin ik me af te vragen of de MP's deze keer dan toch intensiever waren, of dat de pre-workout minder effectief was..

Front Raise:
12*10
12*10
12*10
Beter als de vorige keer, al waren ook deze best heftig en was de uitvoering niet echt volledig correct. Ga het gewoon nog een keer bij 10's houden denk ik.

Rear Delt Raise:
12*8
12*8
12*8
Niets speciaals te melden :)

hou het even bij de low reps, ben er sinds vorige week ook mee bezig en laat weten hoe het je verder bevalt :D. verder probeer ik meestal de 24'en eerder in de zin van 6reps x 4 of 8reps x 3 ofz. het is nog een beetje zien wat me ligt ^^

die MP zijn al mooie gewichten man!!

MP is netjes man! Je kan die toch cleanen? Dan is ie direct in positie.

Met legdrive of zonder?

Anders zou je eens een puur kracht gericht schema moeten gaan gebruiken. Iets als Bill Star's 5x5. Zelf merkte ik dat er met mijn split schemaatje totaal geen progressie meer was. Bleef toen ook steken op zo'n 73kg bw. Doe nu een maandje of 3/4 bill starr en ben een pak sterker en zwaarder.
Wanneer je sterker word, word je vanzelfsprekend ook groter. Kan niet zijn dat je 100kg bencht met een ecto borstkastje en armen. Idem met benen. Geef het eens een kans.

Wel lekker mp! Goed bezig.

hou het even bij de low reps, ben er sinds vorige week ook mee bezig en laat weten hoe het je verder bevalt :D. verder probeer ik meestal de 24'en eerder in de zin van 6reps x 4 of 8reps x 3 ofz. het is nog een beetje zien wat me ligt ^^

die MP zijn al mooie gewichten man!!

Zal ik wel even doen, of toch bij de meeste compounds :p
BP blijf ik nog even bij high reps, denk ik en hetzelfde met de BOR, anders is men techniek niet echt meer optimaal.

Thanks ;)

MP is netjes man! Je kan die toch cleanen? Dan is ie direct in positie.

Met legdrive of zonder?

Ik doe inderdaad bijna eenzelfde beweging als een clean, maar kan het nog niet echt :p

Zonder legdrive natuurlijk, anders is het geen MP meer, ofwel?

Anders zou je eens een puur kracht gericht schema moeten gaan gebruiken. Iets als Bill Star's 5x5. Zelf merkte ik dat er met mijn split schemaatje totaal geen progressie meer was. Bleef toen ook steken op zo'n 73kg bw. Doe nu een maandje of 3/4 bill starr en ben een pak sterker en zwaarder.
Wanneer je sterker word, word je vanzelfsprekend ook groter. Kan niet zijn dat je 100kg bencht met een ecto borstkastje en armen. Idem met benen. Geef het eens een kans.

Wel lekker mp! Goed bezig.

Heb een anderhalve maand ongeveer stronglifts gevolgd, maar ik werd het squatten zo beu dat ik gewoon geen motivatie meer had. Hou van de afwisseling en was daarom even bezig met een UB/LB-schema, maar door men examens komt daar nu niet meer veel van in huis.

Normaal ga ik na mijn examens wel verder met het UB/LB schema, of dat was toch het plan :)

Thanks! En welkom in mijn log ;) (tenzij het eenmalig is natuurlijk :p )

Ik doe inderdaad bijna eenzelfde beweging als een clean, maar kan het nog niet echt :p

Zonder legdrive natuurlijk, anders is het geen MP meer, ofwel?
Nee, anders is het een push & press.
Was gewoon een vraag :) omdat ik vind dat je mp relatief hoog is tov andere oefeningen

Dat dacht ik ook :)

En jup, maar laat me dat nou hebben :(
Dan heb ik tenminste toch iets om 'trots' op te zijn :sad:

mijn Mp is dan ook best hoog in vlg, aangezien ik op de rest nog wat met techniek bezig ben etc.. :D heb wel meer het gevoel dat OK begint te zitten en de BOR ja die doe ik liefst 30graden, maar daar moet ik nog wat met zoeken :p

Heb een anderhalve maand ongeveer stronglifts gevolgd, maar ik werd het squatten zo beu dat ik gewoon geen motivatie meer had. Hou van de afwisseling en was daarom even bezig met een UB/LB-schema, maar door men examens komt daar nu niet meer veel van in huis.

Normaal ga ik na mijn examens wel verder met het UB/LB schema, of dat was toch het plan :)

Thanks! En welkom in mijn log ;) (tenzij het eenmalig is natuurlijk :p )

Anderhalve maand is niet lang.. En elke week PR's zetten moet toch motivatie genoeg zijn. Maargoed, als het niks voor je is, dan houd het op :D

Hmmmz, zaterdag 16 juni mijn laatste training gehad. Tijd voor een nieuwe, zou ik zo denken? :)

Examens zijn voorbij en heb nu 3 weken de tijd voor ik op reis vertrek, maw, 3 weken proberen zoveel mogelijk te trainen en proberen er weer een kilo (of 2??) weer aan te plakken, want jawel, hetgene wat niemand voor mogelijk achtte (sarcasmsign) is toch weer gebeurd: ik ben weer 2kg afgevallen: 60,8kg.

Mooi.

FML!! :fire:

Had je echt niet een paar gaatjes om te trainen de laatste 10 dagen?

Terug
Naar boven