MuscleMeat

Jorgyboy's Log: Beastmode!

Lol @ niet kunnen koppellen na wheels trainen :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Lol @ niet kunnen koppellen na wheels trainen :roflol:

Deadserious :roflol:

Vandaag examen gehad, één van mijn slechtste ooit :(

Niet veel geslapen en ben vanavond weer weg, maar heb toch maar besloten om snel even te trainen. Had eerst gedacht aan schouders, maar aangezien ik die iets te belangrijk vind om vlug vlug te doen (heb zelfs geen tijd om naar gym te rijden), heb ik besloten om gewoon maar even de superdude muscles aan te spreken:

Dumbbell Curls:
12*08
12*12
08*14
08*14
12*12
Deze gingen uitzonderlijk goed en ben er blij om! Eindelijk nog eens wat 'deftige' gewichten en reps!

Barbell Curls - 21'en:
19*20 (7/7/5)
15*20 (6/6/3)
12*20 (5/5/2)
Oké, dit is wel weer opnieuw vrij zwak, veel krachten verbruikt bij curls.

Concentration Curls:
12*8
12*8
12*8
Hell yeah, toch nog wat kracht over voor 3*12*8. Ziet er allemaal niet geweldig zwaar uit, maar voor mij toch wel terug een aanvaardbaar niveau. Mooi!

Nice curls. Hoelang train je al jorgyboy?

lol :D mooie progress in je log !
keep it up

Ha thanks. Ben er zelf niet tevreden over en er zat veel meer in, maar ik ben niet voor niets 'de ecto van DBB' eh ;)

Welkom in men log trouwens ;)

Nice curls. Hoelang train je al jorgyboy?

Thanks.

Aan één stuk door? Sinds begin oktober nu, met 'korte' pauze van examens, waarin ik niet getraind heb (3 weken) en een maaggriep waarbij ik 4kg verloren ben.

Ook jij welkom in men log ;)

Lol :P

Wat zit jij hier te lollen? In deze thread is het serious business! Kijk maar naar mijn onderstaande HST (Hoge Snelheids-Training)!!

Military Press:
12*20
12*30
12*40
9*40
9*40
10*30
Erg veel vooruitgang zit er niet in, maar zolang we niet achteruit gaan of stilstaan zijn we goed bezig hé :)

Front Raise:
12*10
10*10
10*10
Heavy ass shit, wtf!

Lateral Raise:
12*8
12*8
12*8
Lol, dit ging moeilijker dan vorige keer :/

Rear Delt Raise:
12*8
12*8
12*8

Nee, erg tevreden ben ik niet van mijn training. Het moest allemaal wel weer terug snel gaan, maar dan nog zou een beetje meer vooruitgang geen kwaad kunnen. Ach, ik heb het al moeilijk genoeg om vooruitgang te boeken tijdens het jaar, wat zou het mij lukken tijdens de examens? :rolleyes:

Moet dringend weer een keer naar de gym, want het aantal spiergroepen dat ik thuis op een deftige manier kan trainen is erg beperkt. Zeker nu de klemmen van mijn halters niet meer 'macheren'.

Ga proberen dinsdag te gaan, maar de weinige tijd die ik over hou voor pauze steek ik meestal in het EK, waardoor een reis naar de gym vaak te veel tijd kost. Zal blij zijn als examens voorbij zijn.

Ze zeggen weleens 'werk gaat voor het meisje' maar dit geldt ook: 'trainen gaat voor het EK' ;)

Misschien wat lager in reps gaan dan kan je misschien wat meer gewicht adden.

Ze zeggen weleens 'werk gaat voor het meisje' maar dit geldt ook: 'trainen gaat voor het EK' ;)

Misschien wat lager in reps gaan dan kan je misschien wat meer gewicht adden.

Hmmz, Spanje-Italia was echt wel een goede match :o

Lager in reps, dan bedoel je 8 ofzo? Want zou graag massa-gericht blijven trainen en er zijn veel meningsverschillen op dit forum, maar één algemene consensus is er nu toch al een tijdje en dat is dat als je massa wil, je naar 8 tot 12 reps moet gaan..

Hmmz, Spanje-Italia was echt wel een goede match :o

Lager in reps, dan bedoel je 8 ofzo? Want zou graag massa-gericht blijven trainen en er zijn veel meningsverschillen op dit forum, maar één algemene consensus is er nu toch al een tijdje en dat is dat als je massa wil, je naar 8 tot 12 reps moet gaan..

Is kwestie van logica dat je qua tonnage minder hoeft te liften als je lager in reps ga en gewicht add. En heb je bronnen van dat met die reprange beste is voor massa? Ik ga tegenwoordig niet hoger dan 5 reps en ik maak de gains van mn leven. Ik geloof in kracht=massa

Is kwestie van logica dat je qua tonnage minder hoeft te liften als je lager in reps ga en gewicht add. En heb je bronnen van dat met die reprange beste is voor massa? Ik ga tegenwoordig niet hoger dan 5 reps en ik maak de gains van mn leven. Ik geloof in kracht=massa
+1

Ik zit vaak ook rond de 6 herhalingen. Soms wat meer, soms wat minder. Als het vlot gaat, neem je wat meer.

Nope, geen bronnen, maar dat is wel hetgeen ik het vaakste lees op dit forum.

Een beer in men gym zei ook dat kracht recht evenredig is met massa, dus misschien heb je wel gelijk. Heb er zelf weinig verstand van, om eerlijk te zijn :)

Reprange van 5-8 dan ofzo?

Nope, geen bronnen, maar dat is wel hetgeen ik het vaakste lees op dit forum.

Een beer in men gym zei ook dat kracht recht evenredig is met massa, dus misschien heb je wel gelijk. Heb er zelf weinig verstand van, om eerlijk te zijn :)

Reprange van 5-8 dan ofzo?

Kt is ook een kwestie van ervaring en testen. Probeer eens een tijdje 5*5 of 4*6 en kijk wat het voor je doet. Misschien ga je er goed op, misschien niet. Het is allemaal geen rocketscience.

Gewoon zwaar liften. Dus niet dat je na 6 herhalingen stopt omdat volgens schema is. Soms doe je een rep meer, soms een minder. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Gewoon zwaar gaan.

Dit is toch mijn mening, kan geen artikels tonen fzo. Maar ik merk dat ik hier goed op vooruit ga.

Kt is ook een kwestie van ervaring en testen. Probeer eens een tijdje 5*5 of 4*6 en kijk wat het voor je doet. Misschien ga je er goed op, misschien niet. Het is allemaal geen rocketscience.

Enkel op de compounds? Of op alle oefeningen?

Gewoon zwaar liften. Dus niet dat je na 6 herhalingen stopt omdat volgens schema is. Soms doe je een rep meer, soms een minder. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Gewoon zwaar gaan.

Dit is toch mijn mening, kan geen artikels tonen fzo. Maar ik merk dat ik hier goed op vooruit ga.

Zwaar liften doe ik wel, alleen probeer ik altijd naar de 12 te gaan. Van zodra dat gaat, verhoog ik het gewicht. Pas vanaf ik in mijn eerste set 12 reps haal en in mijn tweede minstens 8, dan pas verhoog ik het gewicht, dat was mijn redenering tot nu toe :)

Zozo, op 31 mei 2012 had ik een BW van 63,7kg.
Vandaag, 11 juni 2012, de volle 12 dagen later (!), heb ik een BW van 63,3kg.

Mooizo, we gaan weer de goede richting uit! :thumbs:

Enkel op de compounds? Of op alle oefeningen?

Zwaar liften doe ik wel, alleen probeer ik altijd naar de 12 te gaan. Van zodra dat gaat, verhoog ik het gewicht. Pas vanaf ik in mijn eerste set 12 reps haal en in mijn tweede minstens 8, dan pas verhoog ik het gewicht, dat was mijn redenering tot nu toe :)

Sommige spiergroepen reageren beter op high reps zoals je kuiten. Maar compounds kan je beter 5x5 of 4x6 doen

Sommige spiergroepen reageren beter op high reps zoals je kuiten. Maar compounds kan je beter 5x5 of 4x6 doen

Squat en deadlift doe ik al 5 reps per set, meestal. MP wil ik ook wel veranderen naar 4*6 ofzo, maar BOR doe ik toch liever 12 reps. Het is nogal gemakkelijk om daarbij te cheaten en als ik dan met een zwaar gewicht moet gaan tillen waarbij ik amper aan 6 geraak, vrees ik dat ik weinig reps goed zal uitvoeren.

En de BP .. pff ... doe ik persoonlijk ook liever 12 reps bij :p
Maar zal voor jullie de volgende keer eens proberen met met 4*6 en zien wat mijn borst daarvan vindt.

Squat en deadlift doe ik al 5 reps per set, meestal. MP wil ik ook wel veranderen naar 4*6 ofzo, maar BOR doe ik toch liever 12 reps. Het is nogal gemakkelijk om daarbij te cheaten en als ik dan met een zwaar gewicht moet gaan tillen waarbij ik amper aan 6 geraak, vrees ik dat ik weinig reps goed zal uitvoeren.

En de BP .. pff ... doe ik persoonlijk ook liever 12 reps bij :p
Maar zal voor jullie de volgende keer eens proberen met met 4*6 en zien wat mijn borst daarvan vindt.
Mijn mening bij bench is zwaar gaan tot ong 6 reps en hierna nog paar negatieve reps te doen. (met spotter natuurlijk)

jorgyboy die vooruitgang zal wel komen... geduld is een schoon deugd ;)
in ieder geval low reps. het is het proberen waard ;). heb nu ook een tijdje fel aan de 4 x 8 à 12 reps gezeten nu ga ik gewoon lekker heavy. in ieder geval vind ik zelf afwisseling leuk...

Terug
Naar boven