Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
Had je echt niet een paar gaatjes om te trainen de laatste 10 dagen?

Mja, nee, niet echt. Ik weet dat het eigenlijk bullshit is, maar het is wel zo. Ben iemand die veel slaap nodig heeft om te kunnen presteren en met 8u slaap kom ik er niet, dus ik had minstens 10u nodig. Vrijdag had ik dan 2 examens tegelijkertijd dus de 4 dagen voordien had ik mijn tijd echt wel nodig om alles gestudeerd te krijgen, plus, ik heb één avond ervan gebruikt om tijd te spenderen met mijn vriendin. Moet ook gebeuren :)

Vrijdagavond had ik eigenlijk wel tijd, maar omdat ik die nacht amper 2u had geslapen wegens het blokken, was ik echt kapot en heb ik die avond in de zetel doorgebracht, ipv in de gym. Zaterdag en zondag heb ik volledig geblokt, omdat ik maandag opnieuw examen had. Maandagavond had ik in principe ook wel tijd, maar omdat ik die nacht weer maar 3u had geslapen, had ik er de kracht niet voor. Gisteren was mijn vriendin een hele dag bij me, dus had ik ook geen tijd en nu vandaag ben ik dus net geweest.

Ik begrijp jullie mening; in principe MOET je gewoon tijd kunnen maken voor een korte training, maar als in naar men gym moet, ben ik minstens 2u kwijt en die had ik op sommige dagen echt niet. En thuis trainen kan ik op een uurtje ofzo, maar dan zijn het enkel schouders en biceps die ik serieus kan nemen en die heb ik de laatste tijd zeker genoeg gedaan.

Anyway, net terug van de gym en ga nu eerst even eten, zometeen post ik mijn training; volgens mij kan mijn vriendin van 55kg meer heffen dan ik...

Voila, mijn training van deze namiddag. Zoals te verwachten weeral een pak kracht verloren, kreeg bij de BP amper de barbell omhoog, dus wist ik al wat voor een zwakke training het ging worden.

Bench Press:
12*20
12*40
12*50
12*50
8*55
4*55 :o

Incline Dumbbell BP:
12*14
12*14
10*14
10*14

DB Fly:
15*10
15*10
12*10
9*10

BP Machine:
10*10 (aan beide kanten 10kg gehangen)
10*10
08*10
06*10 :o

Aangezien ik morgen thuis mijn biceps kan aanpakken, heb ik besloten om vandaag in de gym triceps te trainen, na mijn borst. Niet echt veel kracht meer in die triceps, maar wat moet, dat moet :)

Dips:
10*BW
8*BW
15*BW-40 pounds
8*BW-28 pounds

DB Overhead Triceps Extension:
6*16 ???
8*14
12*10 :roflol:

Triceps Cable Pulldown:
10*6 (28 pounds)
9*6
8*6

En dan afgesloten met nog wat buikspiersetjes. Met die 2kg die ik verloren ben, zat ook wat vet. Hierdoor is mijn vetpercentage volgens mij ook een beetje gedaald en hier ga ik dan ook gebruik van maken om mijn buikspieren er wat beter te laten doorkomen. Heb weer problemen met men chickie en als ik ze niet bij mij kan laten blijven voor mijn karakter, dan maar voor een sixpack ;)

:sd:

Hey gast! Goed dat je bent door gegaan! Ik begrijp dat je nu wel in een Gym traint. Nice!

Wat voor soort schema doe je nu?

Komt MC ook in dit log?

Hey gast! Goed dat je bent door gegaan! Ik begrijp dat je nu wel in een Gym traint. Nice!

Wat voor soort schema doe je nu?

Komt MC ook in dit log?

Doorgegaan ben ik wel, maar op hetzelfde tempo als vroeger, maw, meer achteruit- dan vooruitgaan. :sad:

Anyway, ik train nu idd in een gym, best een hardcore-gym, dus dat zit wel lekker. Examens zijn ook voorbij nu, dus dat is geen excuus meer om niet naar de gym te gaan.

Ik deed een UB/LB schema voor mijn examens, maar te weinig tijd door men examens heeft ervoor gezorgd dat ik terug op een split zit momenteel. Weet nog niet juist wat ik ermee ga doen, goede vraag! Niet meer bij stilgestaan eigenlijk :o

McMetronome is één van mijn trouwste fans, maar ook hij heeft momenteel een dipje vrees ik, want zo vaak komt hij niet meer op DBB en ook veel trainingen post'ie niet meer :(

Net nog getraind op 20 min, even snel men biceps gepakt:

Dumbbell Curls:
12*12
10*14
10*14
12*12

Concentration Curls:
12*8
12*8
15*8

Veel te weinig natuurlijk, maar hoop dat het toch een beetje effect heeft :)

Nu douche en dan hop naar de proclamatie van mijn vriendin. Goedenavond nog mensen!

Vandaag naar de gym schouders wezen trainen. Morgen normaal gezien benen en dan woensdag/donderdag ga ik normaal rug doen.

Daarnet dus schouders gedaan, maar echt tevreden ben ik er weer niet over. MP was zwakker dan verwacht en heeft mijn schouders zo uitgeput dat ook de rest zwakker was dan normaal. Het lijkt dus dat ik weer achteruit ga in plaats van vooruit.

Military Press:
12*10
8*20
6*30
5*40
4*50
5*47
4*47
5*45
4*45
10*30
Was niet de bedoeling om zoveel op te warmen, maar was er met mijn hoofd niet bij en dacht dat ik al aan 50kg zat toen ik eigenlijk nog maar bij 40kg was. Ging plots wel heel erg goed en wou net gaan vragen hoeveel stang juist weegt, toen ik zag dat ik er nog maar 30kg bij aan had gehangen ipv 40kg. Nadien de 50kg geprobeerd, wou 48kg doen maar daar had ik de schijven niet voor. 50kg was duidelijk te hoog gegrepen en dus maar even afgezakt naar 47kg en nadien zelfs nog naar 45kg.

DB Seated Shoulder Press:
12*14
8*16
7*16
8*14
En dan te denken dat ik ooit met 20kg bezig was..

Lateral Raise:
12*8
11*8
9*8
8*8
Vorige keer was het me nog gelukt om 3*12*8 te doen, maar deze keer kwam ik niet eens in de buurt. Branden deden mijn schouderkoppen, in tegenstelling tot vorige keer, nu wel dus dat was dan wel weer mooi meegenomen.

Front Raise:
9*10
12*8
12*8
Normaal was dit ook 3*12*10, maar dat lukte duidelijk niet meer. Dan maar 8kg genomen en dit deed mijn schouderkoppen ook goed branden, dus dat zal ook wel in orde zijn denk ik.

Rear Delt Raise:
12*7
12*8
12*8
12*7
De eerste set was de 8kg bezet, dus ging ik voor 7. Dit ging enorm goed en kon mijn techniek echt optimaliseren. De setjes met 8 gingen nadien iets minder goed en dus heb ik ervoor gekozen om de laatste set opnieuw met 7kg te doen.

Barbell Shrugs:
15*50 (B)
15*50 (O)
15*50 (B)
15*50 (O)
De gymeigenaar (vrouw) raadde me aan om de stang achter mijn rug te nemen. Ook had ik al een hoop mensen dit zien doen, in de smith, met de stang achter hun rug. Eerlijk gezegd lijkt me dat niet helemaal gezond voor het lichaam, een barbell shrug achter je rug in de smith. Wat denken jullie?

Nette MP man!
Ik vind het toch raar dat je db press zo laag is ivm je mp

Nette MP man!
Ik vind het toch raar dat je db press zo laag is ivm je mp

Thanks!

Jup, die is inderdaad belachelijk laag in vergelijking met men MP, maar deze keer waren mijn schouders wel al leeg door de MP. Ik denk dat ik wel 18 (20?) omhoog krijg als ik ermee begin. Weet niet of dat al beter is in vgl met MP?

Tijdje geleden zat ik aan 4x6x30kg db press en 5x5x52.5kg mp, daarom dat ik het raar vind :p
(ik deed ze wel apart, niet in dezelfde training)

Lijkt me beter gewoon voor te shruggen. Vooral als de gewichten wat zwaarder worden.

Tijdje geleden zat ik aan 4x6x30kg db press en 5x5x52.5kg mp, daarom dat ik het raar vind :p
(ik deed ze wel apart, niet in dezelfde training)

5*5*52,5kg MP zit ik nog lang niet aan, maar volgens mij is die 4*6*30kg DB press ook wel een beetje uit verhouding, lijkt me :p

Lijkt me beter gewoon voor te shruggen. Vooral als de gewichten wat zwaarder worden.

Dat dacht ik ook, maar iedereen deed het daar achter hun rug, dus ik durfde men mond niet open te trekken. Mooi dat ik haar raad dus niet heb opgevolgd en gewoon jullie vertrouw :D

Vandaag opnieuw wezen trainen; beentjes!

Smith Squat:
12*30
8*50
5*65
5*65
5*65
5*65
5*65
Ik haat squat. ****ing k*t shit. Als ik hem niet moest doen van jullie zou hij niet in mijn training zitten . Klotezooi!

Incline Leg Press:
12*60
10*70
8*80
6*90

Seated Leg Curl:
12*nr8
12*nr8
12*nr8
12*nr8

Standing Calf Raise:
12*nr10 (mindere techniek)
15*nr8
15*nr8
15*nr8

Seated Calf Raise:
15*30
15*30
15*30
15*30

Lijkt me een beetje weinig oefeningen voor een goede beentraining, maar dit duurde wel al een dik uur, dus een extra oefening kan er niet echt bij. Opsplitsen is dan wel een mogelijkheid, maar ik ga nu al zo weinig naar de gym dat ik met moeite elke spiergroep 1x per week doe, laat staan dat er dan nog een extra kuitentraining bij dient te komen. Stel dat ik bij één beentraining per week blijf, is deze dan een beetje gebalanceerd?

Smith squats zijn gewoon Shit. Je moet ze eens los proberen. Of alleen leg press.

Minder pauze nemen tussen je sets ;-)

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 22:24 ----------

Of je kan extensions en curls supersetten

Smith squats zijn gewoon Shit. Je moet ze eens los proberen. Of alleen leg press.

Minder pauze nemen tussen je sets ;-)

Ze hebben geen squatrack, dus los is niet echt een mogelijkheid. Denk niet dat het zo'n kwaad kan eerlijk gezegd, één van de kerels in mijn gym presst een kleine 400kg en heeft boomstammen ipv benen en ook hij squat in de smith, dus een resultaat behalen kan wel :)

Minder pauze? Nah, krachttraining is geen conditiesport; voldoende rust tijdens de setjes is belangrijk om nadien een hoger gewicht te kunnen heffen.

Of je kan extensions en curls supersetten

Dat is nog wel een goed idee!

Niet zo veel met apparaten neuzelen en meer focussen op compounds. Als backsquat je niet bevalt moet je waarschijnlijk ff naar je techniek of barpositie etc. kijken. Je kan ook gaan frontsquatten maar dat is niet per se makkelijker ofzo. Maja, misschien ligt het je wel. Voor LB zou ik er ook bij deadliften trouwens. Lunges een idee?

Wat is uberhaupt je squatprobleem?

Niet zo veel met apparaten neuzelen en meer focussen op compounds. Als backsquat je niet bevalt moet je waarschijnlijk ff naar je techniek of barpositie etc. kijken. Je kan ook gaan frontsquatten maar dat is niet per se makkelijker ofzo. Maja, misschien ligt het je wel. Voor LB zou ik er ook bij deadliften trouwens. Lunges een idee?

Wat is uberhaupt je squatprobleem?

Heb niet direct een squatprobleem, ik vind het gewoon een loeizware oefening en niet echt leuk om te doen :)

Deadliften zit bij men rug in de training, dus die komt morgen of waarschijnlijk donderdag wel aan de beurt.

Welke apparaten moeten weg en door welke oefeningen moet ik ze vervangen dan?

Wissel dan af, week 1 squat, week 2 legpress, week 3 squat ...

Ik vind squaten leukste oefening :P, het is beter om los te squaten, maar als het alleen maar in smith kan is het natuurlijk altijd beter dan niet squaten.

legg press kan tog wel wat meer?

voor de rest gaat het goed hoeveel weeg om het moment?

Wissel dan af, week 1 squat, week 2 legpress, week 3 squat ...

Dat is ook nog een oplossing, al vind ik de legpress wel leuk. Doet me altijd denken aan de 1000kg die Ronny presste :p

Ik vind squaten leukste oefening :P, het is beter om los te squaten, maar als het alleen maar in smith kan is het natuurlijk altijd beter dan niet squaten.

legg press kan tog wel wat meer?

voor de rest gaat het goed hoeveel weeg om het moment?

Meningen verschillen dus duidelijk, kan moeilijk begrijpen dat jij ze zo leuk vindt :p

Wat bedoel je met "legpress kan toch wel wat meer"?

Momenteel zit ik rond de 61kg denk ik ...

Dat is ook nog een oplossing, al vind ik de legpress wel leuk. Doet me altijd denken aan de 1000kg die Ronny presste :p

Meningen verschillen dus duidelijk, kan moeilijk begrijpen dat jij ze zo leuk vindt :p

Wat bedoel je met "legpress kan toch wel wat meer"?

Momenteel zit ik rond de 61kg denk ik ...

:P nee ik weet niet hoe jouw leg press staat schuin oh horizontal?

Terug
Naar boven